204 d savuttaa kylmänä.
204 d savuttaa kylmänä.
W 204 -09 moottori 646, savuttaa pakkasella jonkun aikaa runsaasti valkeaa pahanhajuista savua. Ajettu 350th.
Re: 204 d savuttaa kylmänä.
Suutin vuotaa luultavasti
Siitä tulee valkoista kitkerää savua, palamatonta naftaa tiputellut männän päälle.
Ainakin 651 kärysi todella ikävästi kun suutin vuoti
Siitä tulee valkoista kitkerää savua, palamatonta naftaa tiputellut männän päälle.
Ainakin 651 kärysi todella ikävästi kun suutin vuoti
Re: 204 d savuttaa kylmänä.
Näkyykö suuttimen vuoto korjausarvoissa? Näkkyypi tuo OM642 tekevän Sprinterissä samaa kylmänä..
Re: 204 d savuttaa kylmänä.
Ei välttämättä näy, se itkee paikoillaan ollessa hiukan ja käynnissä sitten taas toimii kun paineet nousee.
Kunnes kärki leviää ja jää kokonaan auki. Sit on savua ja kolinaa maailma täys.
Kunnes kärki leviää ja jää kokonaan auki. Sit on savua ja kolinaa maailma täys.
Re: 204 d savuttaa kylmänä.
Oli sopiva aamu tarkistaa OM642:n kylmänä käynnistys. Puristuksia en mitannut, mutta 2 suuttimen korjausarvo oli 0.55 kylmänä tyhjäkäynnillä. 1500rpm:llä se oli jo 2.37 ja kävi pahimmillaan 3 tienoilla(siitä en ehtinyt ottaa kuvaa). Lämpimänä vastaavat arvot olivat 0.37 ja 2.07. Taitaa olla aika katella suutinta. Olisko mikke2:lla mahdollisuus tehä samat testit? Olisi mielenkiintoista tietää.. 

Re: 204 d savuttaa kylmänä.
Boschilaisishan näytetään hieman eri tavalla korjausarvot max 5 kun esim 646 delphin vehkeis max 68, onkohan kuitenki jotenki rinnastettavis?
Mulla nytte delphin paris suuttimes arvot pahimmillaan 40-50 luokkaa, kylmänä käynti kohtuu notkahtalevaa ja pomputtaa konetta mukavasti kunnes lämpee muttei näkysti ainakaa savuta, pakokaasu kyllä haisee etikalle
Boschilla tais joskus jollain suutimella 3. arvo käymään huonosti ja savutti
Mulla nytte delphin paris suuttimes arvot pahimmillaan 40-50 luokkaa, kylmänä käynti kohtuu notkahtalevaa ja pomputtaa konetta mukavasti kunnes lämpee muttei näkysti ainakaa savuta, pakokaasu kyllä haisee etikalle
Boschilla tais joskus jollain suutimella 3. arvo käymään huonosti ja savutti
Re: 204 d savuttaa kylmänä.
Tämän tyyppisiä vikoja olen muutamaan kertaan korjannut suuttimien puhdistusaineella. Uusi polttoainesuodatin paikoilleen, täyttö ko. aineella, esim. Forte on hyvä. Ei tämä mikään takuukorjaus ole, mutta monessa tapauksessa lopettaa savuttamisen pysyvästi.
Itsellä oli samaa oiretta 418tkm ajetussa autossa ennen käsittelyä. Nyt mittarissa 603tkm, eikä ole savutuksia käsittelyn jälkeen näkynyt.
Re: 204 d savuttaa kylmänä.
Korjaamolle menossa 10.4, katsotaan miten käy.Korjaaja kirjoitti: ↑Ti 01.04.2025 08:30 Oli sopiva aamu tarkistaa OM642:n kylmänä käynnistys. Puristuksia en mitannut, mutta 2 suuttimen korjausarvo oli 0.55 kylmänä tyhjäkäynnillä. 1500rpm:llä se oli jo 2.37 ja kävi pahimmillaan 3 tienoilla(siitä en ehtinyt ottaa kuvaa). Lämpimänä vastaavat arvot olivat 0.37 ja 2.07. Taitaa olla aika katella suutinta. Olisko mikke2:lla mahdollisuus tehä samat testit? Olisi mielenkiintoista tietää..![]()
Re: 204 d savuttaa kylmänä.
Paljonko laitoit suodattimeen Fortea?T-Row kirjoitti: ↑Ti 01.04.2025 12:18Tämän tyyppisiä vikoja olen muutamaan kertaan korjannut suuttimien puhdistusaineella. Uusi polttoainesuodatin paikoilleen, täyttö ko. aineella, esim. Forte on hyvä. Ei tämä mikään takuukorjaus ole, mutta monessa tapauksessa lopettaa savuttamisen pysyvästi.
Itsellä oli samaa oiretta 418tkm ajetussa autossa ennen käsittelyä. Nyt mittarissa 603tkm, eikä ole savutuksia käsittelyn jälkeen näkynyt.
Re: 204 d savuttaa kylmänä.
Suodatin täyteen