m271evo sytyskatkot
m271evo sytyskatkot
Nettiä selattu läpi ja moneenkin korjaamoon oltu yhteyksissä ja mistään ei oikein saa mitään apua vian löytymiseen josko tätä kautte löytyisi joku jolla samanlaisia oireita tai vinkkejä vian paikantamiseen. Auto katkoo 3 sylinterin sytytystä ja nokiaa kaikkia tulppia. Moottori vastaa kaasuun hienosti viasta huolimatta. Suuremilla kierroksilla toimii normaalisti.2000rpm tai enemmän
Eli auto w204 m271evo
antaa vikakoodin p0303 kaikilla testereillä
vaihdettuja osia/tutkittu
-nokka ketju+kiristin
-suuttimet+suutin rima
-tulpat+puolat (kokeiltu sekoittaa järjestystä)
-moottorin maadoitus
-kammen asentotunnistin
-nokan asentotunnistin
-puristukset ja ohivuodot mitattu
-imusarjan pähkinä puhallus
-ECU (käytetty toimiva)
-lambda
-johtosarjaa käyty läpi moottoritilan osalta
-venttiili kopan tiiviste
-kampikammion tuuletus venttiili
-alipaine letkut/putket
-imuvuotoa ei havaittu starttipilotilla testaamalla
Eli auto w204 m271evo
antaa vikakoodin p0303 kaikilla testereillä
vaihdettuja osia/tutkittu
-nokka ketju+kiristin
-suuttimet+suutin rima
-tulpat+puolat (kokeiltu sekoittaa järjestystä)
-moottorin maadoitus
-kammen asentotunnistin
-nokan asentotunnistin
-puristukset ja ohivuodot mitattu
-imusarjan pähkinä puhallus
-ECU (käytetty toimiva)
-lambda
-johtosarjaa käyty läpi moottoritilan osalta
-venttiili kopan tiiviste
-kampikammion tuuletus venttiili
-alipaine letkut/putket
-imuvuotoa ei havaittu starttipilotilla testaamalla
Re: m271evo sytyskatkot
Starilla ei selvinnyt mitään esim. ilmamassamittarin toimintotestien kautta ? Tuli vain tuo vikakoodi eikä siitä edelleen tehtävät ohjatut tarkastukset tuoneet esiin mitään outoa ?
wiimax.fi
Re: m271evo sytyskatkot
Pelkästään tuo vikakoodi tuli, boschilla ja starilla.
Re: m271evo sytyskatkot
jäi siis starilla niin sanotusti homma kesken niin kuin edellä oli mainuttu
Re: m271evo sytyskatkot
Sellaane pieni tarkentava tähän väliin että auto oli 2kk korjaamolla missä stari käytössä ja oletan että sielä tutkittu kaikki mahdollinen mitä stari antaa
Re: m271evo sytyskatkot
Bansanpaine? Suuttimien tuotto tasainen?
Nokiset kynttilät on liikaa soppaa, ja liian vähän ilmaa.
Nokiset kynttilät on liikaa soppaa, ja liian vähän ilmaa.
Re: m271evo sytyskatkot
Hyvä huomio, täytyy tuo paine kattoa vielä mutta aika ihme että aiheuttaas pelkästään yhteen sylinteriin sytytyshäiriön.
Re: m271evo sytyskatkot
Yhdessä motissa vuotava suutin ja sama sylinteri pätki vähän väliä.
Vaihdettiin puolaa ym ja lopulta suuttimet penkkiin ja kappas yksi kusee koko ajan.
Vaihdettiin puolaa ym ja lopulta suuttimet penkkiin ja kappas yksi kusee koko ajan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: m271evo sytyskatkot
Puristus paineet mitaatu ?kassuk kirjoitti: ↑To 29.05.2025 08:38 Nettiä selattu läpi ja moneenkin korjaamoon oltu yhteyksissä ja mistään ei oikein saa mitään apua vian löytymiseen josko tätä kautte löytyisi joku jolla samanlaisia oireita tai vinkkejä vian paikantamiseen. Auto katkoo 3 sylinterin sytytystä ja nokiaa kaikkia tulppia. Moottori vastaa kaasuun hienosti viasta huolimatta. Suuremilla kierroksilla toimii normaalisti.2000rpm tai enemmän
Eli auto w204 m271evo
antaa vikakoodin p0303 kaikilla testereillä
vaihdettuja osia/tutkittu
-nokka ketju+kiristin
-suuttimet+suutin rima
-tulpat+puolat (kokeiltu sekoittaa järjestystä)
-moottorin maadoitus
-kammen asentotunnistin
-nokan asentotunnistin
-puristukset ja ohivuodot mitattu
-imusarjan pähkinä puhallus
-ECU (käytetty toimiva)
-lambda
-johtosarjaa käyty läpi moottoritilan osalta
-venttiili kopan tiiviste
-kampikammion tuuletus venttiili
-alipaine letkut/putket
-imuvuotoa ei havaittu starttipilotilla testaamalla
ko sylinterin suutimen/puolan johdot tarkistettu ?
Mökkillä
'
'
Re: m271evo sytyskatkot
Suuttimet uudet, suuttimien johtosarja uusi, puristukset ja ohivuodot mitattu. Johtosarjassa ei silmämääräisesti vikoja, kokeiltu käännellä johtoja yksitellen kun auto ollu käynnis ei vaikutusta. 3 sylinteriin kokeiltu irrallista puolaa ja tulppaa ja hyvän kipinän antaa siinä vaiheessa
Re: m271evo sytyskatkot
Kyseessä ei tähdellinen mutta siinä myös sytytyskatkoja vain yhdessä sylinterissä. Ilmeni alle 2000r/min kierroksilla ylämäkeen ajaessa kun yritti vauhdin pitää tasaisena. No tyhjäkäynnilläkin lamda-arvot viskeli ykkösen molemmin puolin tyyliin 1.28 - 0.8. Tuohan ei ole normaalia ja olisko siinä ollu sit niin et jossain tilanteessa sai soppaa niin reilusti että sit kipinä pätki tai ehkä paremminkin se ettei seos syttynyt ja siitä sit ECU noteerasi sytytyskatkokseksi?
Aikani vikaa testerillä perkattuani ja kokeiltuani ajossa vaihdoin lamdan ja siihen se sytytyskatkotkin sitte loppu ja samoin lamda-arvojen heittely putosi alle kymmenesosaan. Reippaalla komennuksella tuokin pelasi ihan ok ja tosiaan hetken lamda-arvotkin rauhoittui mutta joku 100km ni taas sama homma.
Sellaisia on joissain kulkineissa ollu että katti menee niin tukkoon et kaasujen virtaus alkaa vaikeutua. Siinäkin tapauksessa oireet näkyi lamda-arvoissa, sytytyskatkoksina, nokisina tulppina ja sit poikkeuksellisena paineena etulamdan reiästä mitattuna.
Se että meneekö ECU ns, oletuskartalle isommilla kierroksilla eikä yritäkkään säätää mitään kun tulkitsee säädön mahdottomaksi toteuttaa niin se voisi selittää sen että kierroksilla pelaa paremmin? No en tunne tuon toimintaa joten on ihan pelkkä arvaus ja siis voi olla täysin vääräkin.
Sitähän voi joillain merkeillä koittaakin jos nyppää etulamdan irti ni sit oletuskartta on käytössä. ECU sitä tietty sit protestoi ja vikakoodinhan se siitä sit heittää mutta jos 271:ssä riskittä voi koittaa niin tuokin on yksi keino sulkea joitain vikoja pois.
Aikani vikaa testerillä perkattuani ja kokeiltuani ajossa vaihdoin lamdan ja siihen se sytytyskatkotkin sitte loppu ja samoin lamda-arvojen heittely putosi alle kymmenesosaan. Reippaalla komennuksella tuokin pelasi ihan ok ja tosiaan hetken lamda-arvotkin rauhoittui mutta joku 100km ni taas sama homma.
Sellaisia on joissain kulkineissa ollu että katti menee niin tukkoon et kaasujen virtaus alkaa vaikeutua. Siinäkin tapauksessa oireet näkyi lamda-arvoissa, sytytyskatkoksina, nokisina tulppina ja sit poikkeuksellisena paineena etulamdan reiästä mitattuna.
Se että meneekö ECU ns, oletuskartalle isommilla kierroksilla eikä yritäkkään säätää mitään kun tulkitsee säädön mahdottomaksi toteuttaa niin se voisi selittää sen että kierroksilla pelaa paremmin? No en tunne tuon toimintaa joten on ihan pelkkä arvaus ja siis voi olla täysin vääräkin.
Sitähän voi joillain merkeillä koittaakin jos nyppää etulamdan irti ni sit oletuskartta on käytössä. ECU sitä tietty sit protestoi ja vikakoodinhan se siitä sit heittää mutta jos 271:ssä riskittä voi koittaa niin tuokin on yksi keino sulkea joitain vikoja pois.
Re: m271evo sytyskatkot
Lambda uusi ja on kokeiltu käyttää niin että on ollu johto irtiJari Ke kirjoitti: ↑To 29.05.2025 20:16 Kyseessä ei tähdellinen mutta siinä myös sytytyskatkoja vain yhdessä sylinterissä. Ilmeni alle 2000r/min kierroksilla ylämäkeen ajaessa kun yritti vauhdin pitää tasaisena. No tyhjäkäynnilläkin lamda-arvot viskeli ykkösen molemmin puolin tyyliin 1.28 - 0.8. Tuohan ei ole normaalia ja olisko siinä ollu sit niin et jossain tilanteessa sai soppaa niin reilusti että sit kipinä pätki tai ehkä paremminkin se ettei seos syttynyt ja siitä sit ECU noteerasi sytytyskatkokseksi?
Aikani vikaa testerillä perkattuani ja kokeiltuani ajossa vaihdoin lamdan ja siihen se sytytyskatkotkin sitte loppu ja samoin lamda-arvojen heittely putosi alle kymmenesosaan. Reippaalla komennuksella tuokin pelasi ihan ok ja tosiaan hetken lamda-arvotkin rauhoittui mutta joku 100km ni taas sama homma.
Sellaisia on joissain kulkineissa ollu että katti menee niin tukkoon et kaasujen virtaus alkaa vaikeutua. Siinäkin tapauksessa oireet näkyi lamda-arvoissa, sytytyskatkoksina, nokisina tulppina ja sit poikkeuksellisena paineena etulamdan reiästä mitattuna.
Se että meneekö ECU ns, oletuskartalle isommilla kierroksilla eikä yritäkkään säätää mitään kun tulkitsee säädön mahdottomaksi toteuttaa niin se voisi selittää sen että kierroksilla pelaa paremmin? No en tunne tuon toimintaa joten on ihan pelkkä arvaus ja siis voi olla täysin vääräkin.
Sitähän voi joillain merkeillä koittaakin jos nyppää etulamdan irti ni sit oletuskartta on käytössä. ECU sitä tietty sit protestoi ja vikakoodinhan se siitä sit heittää mutta jos 271:ssä riskittä voi koittaa niin tuokin on yksi keino sulkea joitain vikoja pois.
Re: m271evo sytyskatkot
Käytä ecu irti, eikös Evo koneessa ollut sitä ongelmaa että ajoituksen säätimet työntää öljyä johtosarjaan ja se ajan mittaan menee kapillaarin johtoa pitkin ecuun.
Onko ecun liitin öljyssä?
Onko ecun liitin öljyssä?
Re: m271evo sytyskatkot
Oman kokemuksen mukaan eu-ajan starttipilotilla ei oikein imuvuotoja pysty tutkimaan. Ei syty tarpeeksi ärhäkästi. Pitäis olla ilmeisesti kunnon eetteriä, jotta toimisi. Savukoneella/röökillä ja paineilmalla voisi testaus onnistua.
Re: m271evo sytyskatkot
Ei ole imuvuotoa jos tulpat noessa, starin ohjatut testit käyttöön ja kaikkien antureiden tarkistus.
Uusi anturi voi olla vainaa, mites MAF?
Kauheasti tehty mutta mitään mittausdataa ei selvillä.
Paineanturit näyttää oikein?
Joku softa laitettu?
Tulpat vaihdettu / putsattu kun noessa?
Liikaa bensaa ja raakasti jos nokeaa, jotain on perseellään ja ilman dataa paha sanoa mitä.
Uusi anturi voi olla vainaa, mites MAF?
Kauheasti tehty mutta mitään mittausdataa ei selvillä.
Paineanturit näyttää oikein?
Joku softa laitettu?
Tulpat vaihdettu / putsattu kun noessa?
Liikaa bensaa ja raakasti jos nokeaa, jotain on perseellään ja ilman dataa paha sanoa mitä.
Re: m271evo sytyskatkot
Niin Samoilla linjoilla MJPfin kanssa.
Tarkoitus oli vain kertoa taustoja aiheeseen ja tajusin kyllä alkupostauksista että lamda oli uusittu. En o koskaan koukkinu tuota kulkinetta mutta onx niitä kaksi? Katin etu ja takapuolella?
Mitä ne lamda-arvot oikein ovat tyhjäkäynnillä sekä joutuisalla tyhjäkäynnillä? Tai no,, pielessä varmaan ovat kerta tulpat ovat mustat mutta kannattais silti ehkä kattoa missä menevät. Entäs se katin etupuolen paine? Siis jos se on tukkeessa niin 100varmasti aiheuttaa harmia.
Uusi lamda,,,, varmaan se on valittu alkuperäinen eikä mitään harakirin osaa? On se varmaan mutta kunhan nyt vaan heitin tuonkin. Mersusta en tiedä mutta jotku automerkit on kranttuja tuon osan suhteen. Ja kun kerta ei toimi johto irtiollessakaan niin vika lie on mualla?
Tarkoitus oli vain kertoa taustoja aiheeseen ja tajusin kyllä alkupostauksista että lamda oli uusittu. En o koskaan koukkinu tuota kulkinetta mutta onx niitä kaksi? Katin etu ja takapuolella?
Mitä ne lamda-arvot oikein ovat tyhjäkäynnillä sekä joutuisalla tyhjäkäynnillä? Tai no,, pielessä varmaan ovat kerta tulpat ovat mustat mutta kannattais silti ehkä kattoa missä menevät. Entäs se katin etupuolen paine? Siis jos se on tukkeessa niin 100varmasti aiheuttaa harmia.
Uusi lamda,,,, varmaan se on valittu alkuperäinen eikä mitään harakirin osaa? On se varmaan mutta kunhan nyt vaan heitin tuonkin. Mersusta en tiedä mutta jotku automerkit on kranttuja tuon osan suhteen. Ja kun kerta ei toimi johto irtiollessakaan niin vika lie on mualla?
Re: m271evo sytyskatkot
Niinku aijemin kirjoittelin että korjaamolla missä auto oli niin stari käytössä ja oletan että on tehty kaikki mitä sillä pystyy.MJPfin kirjoitti: ↑La 31.05.2025 11:22 Ei ole imuvuotoa jos tulpat noessa, starin ohjatut testit käyttöön ja kaikkien antureiden tarkistus.
Uusi anturi voi olla vainaa, mites MAF?
Kauheasti tehty mutta mitään mittausdataa ei selvillä.
Paineanturit näyttää oikein?
Joku softa laitettu?
Tulpat vaihdettu / putsattu kun noessa?
Liikaa bensaa ja raakasti jos nokeaa, jotain on perseellään ja ilman dataa paha sanoa mitä.
Nyt näyttää katkonaista dataa anturille b28/7 näyttääs olevan sama anturi imusarjassa ja enne kaasuläppä koteloa
Re: m271evo sytyskatkot
Lambda arvo 1 ja kaks anturia on ennen kattia ja katissa toinen. Kävi tuo katin tukkoisuuskin mielessä mutta luovuin ajatuksesta ku kone vastaa kyllä hienosti kaasuun ja olettaisin että ei iskisi ainoastaan yhden sylinterin sytytykseen, no kaikki tietysti on mahdollista.Jari Ke kirjoitti: ↑La 31.05.2025 11:52 Niin Samoilla linjoilla MJPfin kanssa.
Tarkoitus oli vain kertoa taustoja aiheeseen ja tajusin kyllä alkupostauksista että lamda oli uusittu. En o koskaan koukkinu tuota kulkinetta mutta onx niitä kaksi? Katin etu ja takapuolella?
Mitä ne lamda-arvot oikein ovat tyhjäkäynnillä sekä joutuisalla tyhjäkäynnillä? Tai no,, pielessä varmaan ovat kerta tulpat ovat mustat mutta kannattais silti ehkä kattoa missä menevät. Entäs se katin etupuolen paine? Siis jos se on tukkeessa niin 100varmasti aiheuttaa harmia.
Uusi lamda,,,, varmaan se on valittu alkuperäinen eikä mitään harakirin osaa? On se varmaan mutta kunhan nyt vaan heitin tuonkin. Mersusta en tiedä mutta jotku automerkit on kranttuja tuon osan suhteen. Ja kun kerta ei toimi johto irtiollessakaan niin vika lie on mualla?
Re: m271evo sytyskatkot
Ensimmäinen virhe oletat.
Sen mitä noiden pajojen toimintaa seurannut vuosia niin ei pidä olettaa mitään.
Jos ei ole annettu tietoa tai pyydetty tekemään niin mitään ei ole tehty.
Sen mitä noiden pajojen toimintaa seurannut vuosia niin ei pidä olettaa mitään.
Jos ei ole annettu tietoa tai pyydetty tekemään niin mitään ei ole tehty.
Re: m271evo sytyskatkot
Joo näinhä se on, mutta se että korjaamo jättää vian korjaamatta vaan sen takia ettei käytetä olemassa olevia työkaluja nii eikö siinä vähä sahaa omaa oksaansa ku auto palautetaan asiakkaalle lähes samassa kunnossa kun se korjaamolle saapuessakin oli, siksi olettaisin että on hyödynnetty kaikki mahdollinen tieto. Se on sitte taas toinen juttu jos kukaan ei osaa staria käyttää
Re: m271evo sytyskatkot
Nyt kerkesi istumaan viereen ku stari käytös, no eipä ollu iloa siitäkään, koneen mukaan kaikki ok. Kaikki mahdolliset testit tehty mitä starilla voi tehdä. Oskiloskoopin mukaan 3sylinteriin tulee sytytys vaikka kaikki vikakoodin lukijat ilmoittaa että näin ei pitäisi olla.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: m271evo sytyskatkot
Onko se koopi kiini ohuissa johdoissa ?kassuk kirjoitti: ↑To 12.06.2025 18:04 Nyt kerkesi istumaan viereen ku stari käytös, no eipä ollu iloa siitäkään, koneen mukaan kaikki ok. Kaikki mahdolliset testit tehty mitä starilla voi tehdä. Oskiloskoopin mukaan 3sylinteriin tulee sytytys vaikka kaikki vikakoodin lukijat ilmoittaa että näin ei pitäisi olla.
vai tulapan ja puolan "välissä" ?
onko samaan aikkan toinen kanva kytketynä toimivan sylinterin vastavan kohtaan,
vertailu käyräksi ?
molemat käyrät samanlaisia säänölisiä silloin kun testeri ilmoittaa olevan
katkosia/vika laskurin luku kasvaa ?
Mökkillä
'
'
Re: m271evo sytyskatkot
Mitattiin siitä johdosta joka tulee puolaan kiinni ja läheltä puolan pään liitintä. Mitattiin kaikki sylinterit että saatiin verrattua, kaikista tuli sama säännöllinen käyrä. Täytyy ny vielä ottaa imusarja pois ja kattella ne läpät että onko ne kiinni siinä säätö moottorilta tulevas akselis.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 12.06.2025 19:19Onko se koopi kiini ohuissa johdoissa ?kassuk kirjoitti: ↑To 12.06.2025 18:04 Nyt kerkesi istumaan viereen ku stari käytös, no eipä ollu iloa siitäkään, koneen mukaan kaikki ok. Kaikki mahdolliset testit tehty mitä starilla voi tehdä. Oskiloskoopin mukaan 3sylinteriin tulee sytytys vaikka kaikki vikakoodin lukijat ilmoittaa että näin ei pitäisi olla.
vai tulapan ja puolan "välissä" ?
onko samaan aikkan toinen kanva kytketynä toimivan sylinterin vastavan kohtaan,
vertailu käyräksi ?
molemat käyrät samanlaisia säänölisiä silloin kun testeri ilmoittaa olevan
katkosia/vika laskurin luku kasvaa ?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5850
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: m271evo sytyskatkot
Eli ohjaus puoli vaikuttaisi toimivankassuk kirjoitti: ↑To 12.06.2025 20:36Mitattiin siitä johdosta joka tulee puolaan kiinni ja läheltä puolan pään liitintä. Mitattiin kaikki sylinterit että saatiin verrattua, kaikista tuli sama säännöllinen käyrä. Täytyy ny vielä ottaa imusarja pois ja kattella ne läpät että onko ne kiinni siinä säätö moottorilta tulevas akselis.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 12.06.2025 19:19Onko se koopi kiini ohuissa johdoissa ?kassuk kirjoitti: ↑To 12.06.2025 18:04 Nyt kerkesi istumaan viereen ku stari käytös, no eipä ollu iloa siitäkään, koneen mukaan kaikki ok. Kaikki mahdolliset testit tehty mitä starilla voi tehdä. Oskiloskoopin mukaan 3sylinteriin tulee sytytys vaikka kaikki vikakoodin lukijat ilmoittaa että näin ei pitäisi olla.
vai tulapan ja puolan "välissä" ?
onko samaan aikkan toinen kanva kytketynä toimivan sylinterin vastavan kohtaan,
vertailu käyräksi ?
molemat käyrät samanlaisia säänölisiä silloin kun testeri ilmoittaa olevan
katkosia/vika laskurin luku kasvaa ?
Se ei vielä tarkoitta että sylinterissä oleva tulppa kipinöi, seos syttyy
saati että tekis sen joka kerta
(eikä sekään vaikka kipnä tulisi, sitäkin voi tulla irto tulpaan mutta puristuksen alla ei sitten kipinöi) myös semoinen tulkittan sytys katkoksi jos ko sylinteri ei kiihdytä kampuran pyörimistä samalla tavalla kuin muut niin systeemi tuumaa ei syty vaikka syttyy
Aiemin oli mainita
"b28/7 näyttääs olevan sama anturi imusarjassa ja enne kaasuläppä koteloa"
niin mitenkäs sen toiminta vieläkö tulee koodia ja jos ei niin vaihdettu tehty jotain muuta ?
toinen juttu niin taisi olla niin että ulkonäkö sama mutta osanumero eri,
Mökkillä
'
'
Re: m271evo sytyskatkot
Aivan totta tuo tulpan toiminta, voi antaa kipinän irrallaan mutta ei paineen alla mutta nuo tulpat on nyt pois suljettu koska paikallaan jo toiset uudet tulpat ja niitäkin on sekooteltu sylinteristä toiseen.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 12.06.2025 23:24Eli ohjaus puoli vaikuttaisi toimivankassuk kirjoitti: ↑To 12.06.2025 20:36Mitattiin siitä johdosta joka tulee puolaan kiinni ja läheltä puolan pään liitintä. Mitattiin kaikki sylinterit että saatiin verrattua, kaikista tuli sama säännöllinen käyrä. Täytyy ny vielä ottaa imusarja pois ja kattella ne läpät että onko ne kiinni siinä säätö moottorilta tulevas akselis.FinlandMerceds kirjoitti: ↑To 12.06.2025 19:19Onko se koopi kiini ohuissa johdoissa ?kassuk kirjoitti: ↑To 12.06.2025 18:04 Nyt kerkesi istumaan viereen ku stari käytös, no eipä ollu iloa siitäkään, koneen mukaan kaikki ok. Kaikki mahdolliset testit tehty mitä starilla voi tehdä. Oskiloskoopin mukaan 3sylinteriin tulee sytytys vaikka kaikki vikakoodin lukijat ilmoittaa että näin ei pitäisi olla.
vai tulapan ja puolan "välissä" ?
onko samaan aikkan toinen kanva kytketynä toimivan sylinterin vastavan kohtaan,
vertailu käyräksi ?
molemat käyrät samanlaisia säänölisiä silloin kun testeri ilmoittaa olevan
katkosia/vika laskurin luku kasvaa ?
Se ei vielä tarkoitta että sylinterissä oleva tulppa kipinöi, seos syttyy
saati että tekis sen joka kerta
(eikä sekään vaikka kipnä tulisi, sitäkin voi tulla irto tulpaan mutta puristuksen alla ei sitten kipinöi) myös semoinen tulkittan sytys katkoksi jos ko sylinteri ei kiihdytä kampuran pyörimistä samalla tavalla kuin muut niin systeemi tuumaa ei syty vaikka syttyy
Aiemin oli mainita
"b28/7 näyttääs olevan sama anturi imusarjassa ja enne kaasuläppä koteloa"
niin mitenkäs sen toiminta vieläkö tulee koodia ja jos ei niin vaihdettu tehty jotain muuta ?
toinen juttu niin taisi olla niin että ulkonäkö sama mutta osanumero eri,
Nua paineanturit on samalla osanumerolla tai ainakin paikallaan olevat anturit on samoilla numeroilla. Näytti icarsoftilla katkonaista dataa mutta stari taas ei ilmoittanu mitään mutta täytyy kokeella uusia anturia, ei näyttäny maksavan maltaita.
Imusarja rupeaa olemaan irti niin tutkin ne läpät nyt vielä ja varmaan käytän suuttimet tarkastettavana. Pitää kokeella vielä kun imusarja irrallaan käyttää stari kiinni nii näkee toimiiko ne läpät oikeen.