Autossa, vm 2000 CLK avo on sulakerasia takakontissa, siinä akun yläpuolella. Siellä on sulake nro 13, 40A ja se on katon hydrauliikan pumpun sulake.
Kun mittasin, niin virran kulutus oli 1.63A ilman siis, että autolla mitään tehtäisiin. No sehän syö akun tyhjäksi hyvinkin nopeasti. Nyt sitten vaikuttaisi, että vika on tuossa pumpussa. Ajattelin nyt laittaa miinuskaapelin takaisin akkuun kiinni ja ladata sen täyteen ja jättää sulakkeen nro 13 pois käytöstä. En siis kattoakaan avaa. Mutta miten tämän nyt saisi kuntoon. Avoautossa pitää olla avattava katto kuitenkin ja olen jo kerran siitä kaapelin vaihtanut, niin miksei vaikka pumpunkin.
Voiko esim hydrauliikkaöljyn vähyys tehdä sen, että pumppu menee vikatilaan ja vie koko ajan virtaa vaikka auto on muuten sammuksissa.
EDIT: Tänään mittasin ja sain paremman kontaktin miinusnapaan. Kulutus oli pahimmoilleen 4 paikkeilla eli vielä enemmän kuin ennen. Kävin sulakerasian läpi konehuoneen puolella, puhdistin sen elektroniikanpuhdistus spraylla ja vaihtelin sulakkeita, mitä nyt oli varastossa. Nyt kulutus tippu takaisin alle kahden, mutta sekin on aivan liikaa. Pitää kunnolla puhdistaa miinusnapa akusta, niin saa paremmin mitattua, mikä se oikea vuotovirran määrä on, mutta aikamoisia lukemia. Ilman akkulaturia olis jo matka katkennut.
Löytyy odb2 vikakoodin lukija, mutta auto taitaa olla odb1, ei ainakaan löydy ohjaamosta liitäntää.
Sähkövikaa clk vm 2000
Sähkövikaa clk vm 2000
Viimeksi muokannut itarumaa, Ke 04.06.2025 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Sulake nro 13 (hydrauliikan pumppu) clk vm 2000
Eiköhän sillä jokin ohjain ole? Kytkimiä ja mikrokytkimiä on varmaan melko kasa. Vika on monen asian summa.
Jokin oikea diagnoosilaite varmaan kertoo avoimet asiat
Jokin oikea diagnoosilaite varmaan kertoo avoimet asiat