Mikähän tuli W212 651/7G+ 2013. Eilispänä ajelin menemään ja yks kaks hokasin että kierrokset heijaa vähästäkin kaasun painalluksesta aikalailla, eli turbiinilukko ei ole päällä ollenkaan. Ennen kierrokset ei ole pienestä kaasun muutoksesta muuttuneet ollenkaan, eli turbiini on ollu lukossa.
Satasen vauhista kun naksautti vakkarin pois niin kierrokset tipahtaakin käytännössä tyhjäkäynnille eikä sitä perinteistä moottorijarrutusta tule oikeastaan ollenkaan.
Tänään aamusta töihin lähtiessä homma toimi, turbiinilukko kytkeyty normaalisti mutta kun loova lämpes ~10km matkan niin sama homma, turbiinilukko ei kytkeydy. Risteyksestä lähtiessä ensin tuntuu semmonen sekuntti ettei kone nosta kierroksia mutta sitten lähtee normaalisti pl, turbiinilukko.
Loova muuten pelaa hienosti, vaihteet vaihtuu sievästi ja oikein ilman luistoa, oikeastaan auto tuntuu vaan paremmalle kun turbiinilukko ei jurota kokoaikaa päällä mutta jotaki häröähän tuolla nyt on.
Loova öljyn vaihdosta on alle 10tkm, febi 236.15
Mitään ilmotusta ei näyttöön tule esim abs:stä tms joka voisi viitata johonkin puuttuvaan nopeusanturin tietoon, moottorin häiriövalo ei pala.
W212 fl 7G+ turbiinilukko katosi
Re: W212 fl 7G+ turbiinilukko katosi
P074100 Momentinmuuntimen lukituskytkin ei kytkeydy.
Re: W212 fl 7G+ turbiinilukko katosi
No, aika vähissähän tuossa vaihtoehdot taitaa olla. Laatikkoa pohjasta auki ja tutkimaan solenoidi ja muu lukkoon liittyvä hydrauliikkapiiri. Jos tuo on ainut vikakoodi, niin solenoidi ottanee ainakin virtaa suunnilleen oikein.
En äkkiseltään muista onko jossain kohtaa laatikossa tiivistettä, jonka pettäminen voisi vuotaa turbiinille menevän paineen. Kai itse lukkokin voi olla loppu, mutta se varmaan näkyisi mujuna öljypohjassa.
Edit: ainakin tietyn ikäisiä laatikoita taisi koskea myös turbiinin laakeroholkin kuluminen, tätä koskeva dokumentti löytyy netistä.
En äkkiseltään muista onko jossain kohtaa laatikossa tiivistettä, jonka pettäminen voisi vuotaa turbiinille menevän paineen. Kai itse lukkokin voi olla loppu, mutta se varmaan näkyisi mujuna öljypohjassa.
Edit: ainakin tietyn ikäisiä laatikoita taisi koskea myös turbiinin laakeroholkin kuluminen, tätä koskeva dokumentti löytyy netistä.
Mercedes-Benz E320 CDI 2003 (211.026)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
Re: W212 fl 7G+ turbiinilukko katosi
Ei tosiaan ollu muuta vikamuistissa.
Tuossa ulkomaisia voorumeita tavailin niin siellä poristiin ko. vian yhteydessä mahdollisesta ohjelmallisesta väännönrajoituksesta, siksi tuo vedottomuuden tunne.
Tuossa ulkomaisia voorumeita tavailin niin siellä poristiin ko. vian yhteydessä mahdollisesta ohjelmallisesta väännönrajoituksesta, siksi tuo vedottomuuden tunne.
Re: W212 fl 7G+ turbiinilukko katosi
Löytääkö tuota autossa olevan turbiinin osanumeroa mistään muualta kuin purkamalla turbiini esille tuolta auton alta ja tilaamalla sen mukaan uusi turbiini?
Kattelin paristakin paikasta noita limppuja ja malleja on tarjolla vaikka kuinka helvetisti eikä missään mainita mihin ne käy...
WDD2120051A846130
Loova on 722.996
Tässä nyt ajellu tuolla ja kuten aiemminkin taisin kirjotella, turbiinilukko ottaa normaalisti kiinni kun kylmänä lähtee ajelemaan mutta laatikon lämmetessä lukon pito hiipuu ja "ajolämpimänä" se ei pidä yhtään. Eli voitaneeko sanoa että paskana se on ja levypakka ei pidä enää lämmetessään.
Hieman se lukon toiminta on ollut "ei niin sivistynyttä" jo pidempään, ja erityisesti vaihteiston ollessa S-moodissa. Mutta ei se luistanut ole koskaan ennen, ennemminkin ottanut kiinni liiankin sähäkästi.
Oli ajatuksissa vaihtaa suoraan sinne uus turbiini ja kyppiventtiili, ja tietenki uudet öljyt ja suodatin.
Kattelin paristakin paikasta noita limppuja ja malleja on tarjolla vaikka kuinka helvetisti eikä missään mainita mihin ne käy...
WDD2120051A846130
Loova on 722.996
Tässä nyt ajellu tuolla ja kuten aiemminkin taisin kirjotella, turbiinilukko ottaa normaalisti kiinni kun kylmänä lähtee ajelemaan mutta laatikon lämmetessä lukon pito hiipuu ja "ajolämpimänä" se ei pidä yhtään. Eli voitaneeko sanoa että paskana se on ja levypakka ei pidä enää lämmetessään.
Hieman se lukon toiminta on ollut "ei niin sivistynyttä" jo pidempään, ja erityisesti vaihteiston ollessa S-moodissa. Mutta ei se luistanut ole koskaan ennen, ennemminkin ottanut kiinni liiankin sähäkästi.
Oli ajatuksissa vaihtaa suoraan sinne uus turbiini ja kyppiventtiili, ja tietenki uudet öljyt ja suodatin.
Re: W212 fl 7G+ turbiinilukko katosi
Näyttäisi olevan A 222 250 06 02.
Lähtökohtaisesti toki kannattaa tehdä diagnoosi ja vasta sen jälkeen vaihdella osia, toki jos paljon ajettu auto ja turbiini oireillut ennenkin niin tuskin tuo pahasti pieleen menee.
Minkä verran autolla ajettu?
Lähtökohtaisesti toki kannattaa tehdä diagnoosi ja vasta sen jälkeen vaihdella osia, toki jos paljon ajettu auto ja turbiini oireillut ennenkin niin tuskin tuo pahasti pieleen menee.
Minkä verran autolla ajettu?
Mercedes-Benz E320 CDI 2003 (211.026)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
Re: W212 fl 7G+ turbiinilukko katosi
Ei se vielä mahdottomia ole ajettu. 326tkm.