SLK ostovinkkejä
SLK ostovinkkejä
Osittain käyttöön osittain harrasteajoneuvoksi harkinnassa SLK hintaluokka 8000 euroa. Vuosimalliksi tai moottoriksi periaatteessa käy mikä vaan.
Olisiko vinkkejä joistakin malleista, joissa on jotakin mitä niiden kohdalla erityisesti kannattaa huomioida? Esimerkiksi tyypilliset ruoste/moottori/vaihteisto/sähkövika-jutut.
Onko joissakin malleissa jotakin erityisens kallista huoltoa, joka kannattaa tarkistaa ettei ole heti osumassa kohdalle?
Olisiko vinkkejä joistakin malleista, joissa on jotakin mitä niiden kohdalla erityisesti kannattaa huomioida? Esimerkiksi tyypilliset ruoste/moottori/vaihteisto/sähkövika-jutut.
Onko joissakin malleissa jotakin erityisens kallista huoltoa, joka kannattaa tarkistaa ettei ole heti osumassa kohdalle?
Re: SLK ostovinkkejä
Et mainitse haluatko 170 vai 171 korimallin. Tuohon hintaluokkaan saa myös 171, mutta lähinnä pienimmällä moottorilla (m271) siitä voit ihan googlella ja foorumilta etsiä miten hyvä moottori se on.
170 kaikki moottorit ovat ihan hyviä. Tai siis kaikki ne kaksi. Neloskone ja V6. (Neloskonetta on saanut eri iskutilavuudella ja ahtimella). Noin vanhoissa autoissa yksilöt alkaa korostumaan eli turha toljottaa vuosimallia ja kilometrilukemaa vaan auto pitää tutkia itse huoltohistorian ja korin kunnon puolesta. Itse yrittäisin löytää joko joltain harrastajalta auton tai sitten mahdollisimman vähän ajetun ja alkuperäiskuntoisen.
Itsellä ei siis ole mitään kokemusta SLK:sta en ole edes koskaan istunut kyydissä. Nuo nyt ihan yleisiä juttuja. Tuo 170 korimallikin on jo niin vanha että kaikki tyyppiviat ja ongelmat löytyy googlella.
171 on saanut vain tuolla m271 ja m272. Eli sitten on opeteltava ketjuremontti tekemään itse tai varattava siihen rahaa. AMG ei mahdu tuohon budjettiin. (Siinä olisi hyvä moottori)
Ja jos ei siedä autossaan sähkövikoja niin kannattaa katsella muuta autoa kun vanhaa mersua. Ei ne välttämättä tielle jätä ne viat, mutta aina niissä jotain vähän on.
170 kaikki moottorit ovat ihan hyviä. Tai siis kaikki ne kaksi. Neloskone ja V6. (Neloskonetta on saanut eri iskutilavuudella ja ahtimella). Noin vanhoissa autoissa yksilöt alkaa korostumaan eli turha toljottaa vuosimallia ja kilometrilukemaa vaan auto pitää tutkia itse huoltohistorian ja korin kunnon puolesta. Itse yrittäisin löytää joko joltain harrastajalta auton tai sitten mahdollisimman vähän ajetun ja alkuperäiskuntoisen.
Itsellä ei siis ole mitään kokemusta SLK:sta en ole edes koskaan istunut kyydissä. Nuo nyt ihan yleisiä juttuja. Tuo 170 korimallikin on jo niin vanha että kaikki tyyppiviat ja ongelmat löytyy googlella.
171 on saanut vain tuolla m271 ja m272. Eli sitten on opeteltava ketjuremontti tekemään itse tai varattava siihen rahaa. AMG ei mahdu tuohon budjettiin. (Siinä olisi hyvä moottori)
Ja jos ei siedä autossaan sähkövikoja niin kannattaa katsella muuta autoa kun vanhaa mersua. Ei ne välttämättä tielle jätä ne viat, mutta aina niissä jotain vähän on.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1506
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: SLK ostovinkkejä
R170 gen1 sisustan maali kesii, inhottava korjattava. Gen2 maali pysyy paremmin. Sisustan osat saattaa olla muutkin yllättävän hankalia löytää hyviä käytettyjä, vaikka kaikkea muuta saakin ebay.de yms ja suoraan sanottuna halvalla. Mätää ei saa hyväksyä missään kohtaa: yksikin mätä on oire siitä, että ruttoa on muhimassa muuallakin.
Mielestäni R170 on kiva ajaa mutkaisia teitä manuaaliaskilla, tai kruisailla kaupungilla katto alhaalla. Katon saa päälle jos tulee kylmä tai sade, ja jos aurinko paistaa liikaa, niin ilmastointi viilentää. Juu, on muuten avoautossakin pakollinen varuste!
Tilava se ei ole matkatavaroille, mutta pitkäkin kuski mahtuu hyvin.
Kaikkia mahdollisia viritelmiä kuten alustasarjat, väärät vanteet (edessä eri leveys kuin takana!) yms kannattaa välttää. Suomen teillä auto on parhaimmillaan juuri sellaisena kun se tehtaalta lähti.
Mielestäni R170 on kiva ajaa mutkaisia teitä manuaaliaskilla, tai kruisailla kaupungilla katto alhaalla. Katon saa päälle jos tulee kylmä tai sade, ja jos aurinko paistaa liikaa, niin ilmastointi viilentää. Juu, on muuten avoautossakin pakollinen varuste!
Tilava se ei ole matkatavaroille, mutta pitkäkin kuski mahtuu hyvin.
Kaikkia mahdollisia viritelmiä kuten alustasarjat, väärät vanteet (edessä eri leveys kuin takana!) yms kannattaa välttää. Suomen teillä auto on parhaimmillaan juuri sellaisena kun se tehtaalta lähti.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: SLK ostovinkkejä
Olen ajanut SLK:lla ja itselläni on saman hintaluokan CLK. Jos pitäisi näiden välillä valita, niin CLK voittaa samantien. Enemmän mersufiilistä ja ei ole niin älyttömän ahdas kuin SLK. V6 moottorille iso suositus, niin on kauniit äänet. Ruostemurheita taitaa olla molemmissa malleissa. Uudemmista malleista ei ole kokemusta, vaan näistä 25+ vuotiaista.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1506
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: SLK ostovinkkejä
Clk on omien havaintojen mukaan pahemmin ruosteisia. SLKn kanssa ei juuri ajeta talvisin kuten Clk. Tila on myös mielipide, kaksi aikuista niin riittää SLK.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: SLK ostovinkkejä
Kiitos vastauksista.
En sanonut mallia, kun periaatteessa kaikki käy, mutta juuri isompia teknisiä ongelmakohtia haeskelen. Ei nekään ehkä tuota ruostetta lukuunottamatta (täytyy selvittää jos on potentiaalisia ruostumiskohtia niin osaa syynätä paremmin) ole totaalinen este, mutta hyvä tietää etukäteen.
Täytyy juu kuukkeloida paremmin, mutta nämäkin vihjeet jo helpottavat siinä alkuun pääsyä.
Katsoin nettiautosta useampia kymmeniä ilmoituksia ja vähän tuli olo, että moni ei niillä aja talvisin mm kun ei ole talvirenkaita mukana. Itse/jälkikasvu ajaisi, niin surku sinänsä jos joutuu suolakylpyyn jonkun kesäsilmäterä.
Tosiaan mieluusti sellainen joka mahdollisimman tehtaanmukainen.
Mainittu huoltohistoria linkin autossa ok muuten, mutta itse kyllä kaksipyöräisiin harrastevehkeisiin vaihdan kerran vuodessa moottoriöljyt vaikkei kilsoja juuri tulisi, mutta tuossa 2022 viimeksi öljyt vaihdettu, mutta tuollainen voisi olla lähellä mitä haetaan:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/15155016
En sanonut mallia, kun periaatteessa kaikki käy, mutta juuri isompia teknisiä ongelmakohtia haeskelen. Ei nekään ehkä tuota ruostetta lukuunottamatta (täytyy selvittää jos on potentiaalisia ruostumiskohtia niin osaa syynätä paremmin) ole totaalinen este, mutta hyvä tietää etukäteen.
Täytyy juu kuukkeloida paremmin, mutta nämäkin vihjeet jo helpottavat siinä alkuun pääsyä.
Katsoin nettiautosta useampia kymmeniä ilmoituksia ja vähän tuli olo, että moni ei niillä aja talvisin mm kun ei ole talvirenkaita mukana. Itse/jälkikasvu ajaisi, niin surku sinänsä jos joutuu suolakylpyyn jonkun kesäsilmäterä.
Tosiaan mieluusti sellainen joka mahdollisimman tehtaanmukainen.
Mainittu huoltohistoria linkin autossa ok muuten, mutta itse kyllä kaksipyöräisiin harrastevehkeisiin vaihdan kerran vuodessa moottoriöljyt vaikkei kilsoja juuri tulisi, mutta tuossa 2022 viimeksi öljyt vaihdettu, mutta tuollainen voisi olla lähellä mitä haetaan:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/15155016
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1506
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: SLK ostovinkkejä
Huh mikä hinta, vaikka kilsat onkin todella pienet. Maskin lisuke hirveä, sisustan maalausta korjailtu, ja onkos tuo moottorin häiriövalo kun loimottaa? Kattoverhoilu roikkuu, eli vettä on päässyt sisään jossain vaiheessa muhimaan? Ei nyt siis ihan virheetön suinkaan.
Katsopas huoltokirjaa tarkemmin: "7" on 2018 ja 49 tkm mutta "6" on 2011 ja 39 tkm, eli mitä siinä 7 vuoden ja 10 tkm aikana tapahtui? Samoin huollosta "8" on jo 5 vuotta, sitä 2022 huoltoa ei kirjan kuvissa näy?
Ja kaikissahan on tietty hotain huomautettavaa, mutta sen pitäisi näkyä hinnassa. Tässä ei, ja Sulan alueella kaupan...
Katsopas huoltokirjaa tarkemmin: "7" on 2018 ja 49 tkm mutta "6" on 2011 ja 39 tkm, eli mitä siinä 7 vuoden ja 10 tkm aikana tapahtui? Samoin huollosta "8" on jo 5 vuotta, sitä 2022 huoltoa ei kirjan kuvissa näy?
Ja kaikissahan on tietty hotain huomautettavaa, mutta sen pitäisi näkyä hinnassa. Tässä ei, ja Sulan alueella kaupan...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: SLK ostovinkkejä
Unohda, huoltohistoria epäilyttää ja lisäksi vapaastihengittävällä 2.0L moottorilla josta mummotkin ajaa liikennevaloista ohi. Jos oli sama M111-moottori Kompressorina (joko 2.0L tai 2,3L) niin tilanne olisi toinen.Marsuman kirjoitti: ↑Ma 25.08.2025 20:05 Kiitos vastauksista.
En sanonut mallia, kun periaatteessa kaikki käy, mutta juuri isompia teknisiä ongelmakohtia haeskelen. Ei nekään ehkä tuota ruostetta lukuunottamatta (täytyy selvittää jos on potentiaalisia ruostumiskohtia niin osaa syynätä paremmin) ole totaalinen este, mutta hyvä tietää etukäteen.
Täytyy juu kuukkeloida paremmin, mutta nämäkin vihjeet jo helpottavat siinä alkuun pääsyä.
Katsoin nettiautosta useampia kymmeniä ilmoituksia ja vähän tuli olo, että moni ei niillä aja talvisin mm kun ei ole talvirenkaita mukana. Itse/jälkikasvu ajaisi, niin surku sinänsä jos joutuu suolakylpyyn jonkun kesäsilmäterä.
Tosiaan mieluusti sellainen joka mahdollisimman tehtaanmukainen.
Mainittu huoltohistoria linkin autossa ok muuten, mutta itse kyllä kaksipyöräisiin harrastevehkeisiin vaihdan kerran vuodessa moottoriöljyt vaikkei kilsoja juuri tulisi, mutta tuossa 2022 viimeksi öljyt vaihdettu, mutta tuollainen voisi olla lähellä mitä haetaan:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/15155016
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1506
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: SLK ostovinkkejä
Nooh, mummot ajaa millä tahansa sähköautolla kompurallisistakin...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: SLK ostovinkkejä
Kyseessä on jossain määrin urheilullisen näköinen malli, kumpi tahansa 170 tai 171. Ajettavuus on mitä on, joku tykkää joku ei.
Alusta on jäykkä ja meteli kova, millään lailla ei siltä osin tule kuskin paikalta mersu mieleen.
Vapaasti hengittävällä M111 on sitten se vähäinenkin kulkupuoli pois, mutta jäähän se "avoautoisuus" toki.
Itse en kelpuuttaisi nelosvaparina, paitsi erityisessä tapauksessa jossa hinta ja auton kunto kohtaa (eli kolmella tonnilla priima yksilö
)
Alusta on jäykkä ja meteli kova, millään lailla ei siltä osin tule kuskin paikalta mersu mieleen.
Vapaasti hengittävällä M111 on sitten se vähäinenkin kulkupuoli pois, mutta jäähän se "avoautoisuus" toki.
Itse en kelpuuttaisi nelosvaparina, paitsi erityisessä tapauksessa jossa hinta ja auton kunto kohtaa (eli kolmella tonnilla priima yksilö

wiimax.fi
Re: SLK ostovinkkejä
Joo, katselin kanssa tuon esimerkin huoltohistoriaa, että pitkiä katkoksia on (vaikkei nyt sinänsä epäilisi, että on mittaria ruuvattu väliaikana).
Mutta nettiautossa ei oikein parempiakaan ole, vaikka tarjonta on suht iso.
Ensimmäistä kertaa käytin tekoälyä ns oikeasti tässä hyödyksi ja fiksunoloista koostetta heittää. Laitetaan se tähän lainausmerkkien sisään muistiin vastaisen varalle ja tuon avulla voikin sitten googletella lisää aiheesta. Näin etukäteen ajateltuna tuo kohta 3 on pahin noista ja asiastahan jo mainittiinkin tässä ketjussa. Jos esimerkin autossa tosiaan palaa moottorivalo, niin on paha homma. Riskinsä vanhoissa autoissa aina on eikä voi liian negatiivinen olla, mutta hyvä on etukäteen vähän selvittää.
"Tässä on yhteenveto tunnetuista tyyppivioista, joita esiintyy Mercedes-Benz SLK R170 ‑mallissa (ennen facelift‑versiota ja facelift‑mallit 2000–2004 mukaan lukien):
1. Ruoste-ongelmat (korroosio)
R170-malli on tunnettu ruosteongelmista, erityisesti pyöränkaarien reunojen, lokasuojien, konepellin ja takaluukun alueilla sekä alustan suojauksen alla
Wikipedia
Parkers
inews.co.uk
Classics World
The Car Investor
. Myös taka-alustakehikko voi olla pahoin ruostunut
inews.co.uk
em.autocar.co.uk
Reddit-käyttäjäkokemuksena:
“Roof and rust are the only real issues.”
“Almost every R170 SLK I've seen here in the UK has had rotten arches, boot floor, and a disintegrating interior.”
Reddit
2. Vario-katto (kovakatto) – hydraulikat, tiivisteet ja mikrokatkaisijat
Kattojärjestelmän hydraulimoottoreiden sylinterit vuotavat usein öljyä ja aiheuttavat toimintahäiriöitä
BenzShops
mercedesmedic.com
Parkers
Classics World
The Car Investor
Myös mikrokatkaisimet voivat jumittua, erityisesti jos konetta ei ole käytetty säännöllisesti
inews.co.uk
em.autocar.co.uk
Katon toiminta voi hidastua tai lakata kokonaan toimimasta.
Vaurioitunut hydraulijärjestelmä tai tummunut öljy kannattaa tarkistaa ja uusia ajoissa
Classics World
Parkers
Reddit-viesti:
“Make sure the roof will open or close within 25 seconds or less. The older models are prone to rust… Ensure the hydraulic cylinders for the roof mechanism … were changed (… about 150 $ each to rebuilt + about 12 h labor …)”
Reddit
3. Elektroniikka ja ohjausmoduulit (K40‑rele, PSE, SAM, ESP, valomoduuli)
K40‑rele: Tätä viiden releen moduulia vaivaa kylmäjuotosten halkeilu, mikä voi aiheuttaa käynnistysongelmia tai epävakautta. Pre‑facelift‑mallit ovat erityisen alttiita
Engine Patrol
Wikipedia
The Car Investor
PSE‑yksikkö (pneumaattinen keskuslukitus): Tavaraluukun puoleinen ohjausyksikkö altistuu kosteusongelmille, erityisesti tukkeutuneiden vesilukkojen vuoksi
Wikipedia
Parkers
Valo-, ESP- ja jarruvalo‑kytkimet: Takavaloissa voi esiintyä huonoja kosketuksia ja sulaneet pesät
Engine Patrol
Wikipedia
CCM‑moduuli (Combined Control Module): Voi kärsiä kosteusvaurioista tai rikkoutua, ja se säätelee mm. kattoa, pyyhkimiä ja sähköikkunoita
inews.co.uk
Parkers
Reddit‑kokemuksia:
“Your […] biggest problems […] apart from the rust, have been electrical... rear light clusters are a known for poor contacts, and the notorious K40 relay pack failure….”
forum.retro-rides.org
Reddit
4. Moottori- ja voimansiirto-ongelmat
M111 (4‑sylinterinen): Ketjujen ajastus kannattaa tarkistaa noin 150 000 km kohdalla; sylinterikannentiiviste voi alkaa vuotaa
Wikipedia
Wikipedia
Parkers
. Facelift‑malleissa öljyä pääsee moottokaapeliin, jolloin Mercedes lisäsi öljystopin
Wikipedia
Wikipedia
. Kompressorin magneettikytkin voi kuluessaan rikkoa ECU:n
Wikipedia
Wikipedia
V6 (M112): Yleisesti luotettava, mutta tasapainonakselin vaiheen ongelmia esiintyy joissain myöhemmissä malleissa (M272), ei suoraan R170:n M112:ssa
Wikipedia
5. Alusta ja jousitus
Etualapallonivelet ja puslat ovat riskikohtia ja voivat aiheuttaa kolinaa tai epätasaista ajoa
mercedesmedic.com
em.autocar.co.uk
Jouset ja jarrupalat voivat olla kuluneita ja ruostuneita, erityisesti jos auto on vähällä käytöllä
em.autocar.co.uk
Classics World
6. Sisusta ja pinnoitteet
Pehmeä mattalakka (softlack) sisäpinnoissa muuttuu helposti tahmeaksi; naarmuja ja irtoavaa lakkaa esiintyy yleensä
Wikipedia
Wikipedia
Penkkien sivuosat kuluvat herkästi ja pienjohdot voivat katketa, erityisesti istuinlämmityksen kohdalla"
Mutta nettiautossa ei oikein parempiakaan ole, vaikka tarjonta on suht iso.
Ensimmäistä kertaa käytin tekoälyä ns oikeasti tässä hyödyksi ja fiksunoloista koostetta heittää. Laitetaan se tähän lainausmerkkien sisään muistiin vastaisen varalle ja tuon avulla voikin sitten googletella lisää aiheesta. Näin etukäteen ajateltuna tuo kohta 3 on pahin noista ja asiastahan jo mainittiinkin tässä ketjussa. Jos esimerkin autossa tosiaan palaa moottorivalo, niin on paha homma. Riskinsä vanhoissa autoissa aina on eikä voi liian negatiivinen olla, mutta hyvä on etukäteen vähän selvittää.
"Tässä on yhteenveto tunnetuista tyyppivioista, joita esiintyy Mercedes-Benz SLK R170 ‑mallissa (ennen facelift‑versiota ja facelift‑mallit 2000–2004 mukaan lukien):
1. Ruoste-ongelmat (korroosio)
R170-malli on tunnettu ruosteongelmista, erityisesti pyöränkaarien reunojen, lokasuojien, konepellin ja takaluukun alueilla sekä alustan suojauksen alla
Wikipedia
Parkers
inews.co.uk
Classics World
The Car Investor
. Myös taka-alustakehikko voi olla pahoin ruostunut
inews.co.uk
em.autocar.co.uk
Reddit-käyttäjäkokemuksena:
“Roof and rust are the only real issues.”
“Almost every R170 SLK I've seen here in the UK has had rotten arches, boot floor, and a disintegrating interior.”
2. Vario-katto (kovakatto) – hydraulikat, tiivisteet ja mikrokatkaisijat
Kattojärjestelmän hydraulimoottoreiden sylinterit vuotavat usein öljyä ja aiheuttavat toimintahäiriöitä
BenzShops
mercedesmedic.com
Parkers
Classics World
The Car Investor
Myös mikrokatkaisimet voivat jumittua, erityisesti jos konetta ei ole käytetty säännöllisesti
inews.co.uk
em.autocar.co.uk
Katon toiminta voi hidastua tai lakata kokonaan toimimasta.
Vaurioitunut hydraulijärjestelmä tai tummunut öljy kannattaa tarkistaa ja uusia ajoissa
Classics World
Parkers
Reddit-viesti:
“Make sure the roof will open or close within 25 seconds or less. The older models are prone to rust… Ensure the hydraulic cylinders for the roof mechanism … were changed (… about 150 $ each to rebuilt + about 12 h labor …)”
3. Elektroniikka ja ohjausmoduulit (K40‑rele, PSE, SAM, ESP, valomoduuli)
K40‑rele: Tätä viiden releen moduulia vaivaa kylmäjuotosten halkeilu, mikä voi aiheuttaa käynnistysongelmia tai epävakautta. Pre‑facelift‑mallit ovat erityisen alttiita
Engine Patrol
Wikipedia
The Car Investor
PSE‑yksikkö (pneumaattinen keskuslukitus): Tavaraluukun puoleinen ohjausyksikkö altistuu kosteusongelmille, erityisesti tukkeutuneiden vesilukkojen vuoksi
Wikipedia
Parkers
Valo-, ESP- ja jarruvalo‑kytkimet: Takavaloissa voi esiintyä huonoja kosketuksia ja sulaneet pesät
Engine Patrol
Wikipedia
CCM‑moduuli (Combined Control Module): Voi kärsiä kosteusvaurioista tai rikkoutua, ja se säätelee mm. kattoa, pyyhkimiä ja sähköikkunoita
inews.co.uk
Parkers
Reddit‑kokemuksia:
“Your […] biggest problems […] apart from the rust, have been electrical... rear light clusters are a known for poor contacts, and the notorious K40 relay pack failure….”
forum.retro-rides.org
4. Moottori- ja voimansiirto-ongelmat
M111 (4‑sylinterinen): Ketjujen ajastus kannattaa tarkistaa noin 150 000 km kohdalla; sylinterikannentiiviste voi alkaa vuotaa
Wikipedia
Wikipedia
Parkers
. Facelift‑malleissa öljyä pääsee moottokaapeliin, jolloin Mercedes lisäsi öljystopin
Wikipedia
Wikipedia
. Kompressorin magneettikytkin voi kuluessaan rikkoa ECU:n
Wikipedia
Wikipedia
V6 (M112): Yleisesti luotettava, mutta tasapainonakselin vaiheen ongelmia esiintyy joissain myöhemmissä malleissa (M272), ei suoraan R170:n M112:ssa
Wikipedia
5. Alusta ja jousitus
Etualapallonivelet ja puslat ovat riskikohtia ja voivat aiheuttaa kolinaa tai epätasaista ajoa
mercedesmedic.com
em.autocar.co.uk
Jouset ja jarrupalat voivat olla kuluneita ja ruostuneita, erityisesti jos auto on vähällä käytöllä
em.autocar.co.uk
Classics World
6. Sisusta ja pinnoitteet
Pehmeä mattalakka (softlack) sisäpinnoissa muuttuu helposti tahmeaksi; naarmuja ja irtoavaa lakkaa esiintyy yleensä
Wikipedia
Wikipedia
Penkkien sivuosat kuluvat herkästi ja pienjohdot voivat katketa, erityisesti istuinlämmityksen kohdalla"
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1506
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: SLK ostovinkkejä
Niin no, eipä avoautoa ostetakaan hiljaisuuden takia... Kattohan on tavallaan sateenvarjo, avona mennään aina kun voi. Toisaalta silloin ei myöskään mennä moottoritietä, jolloin vapari on ihan tarpeeksi.dealer kirjoitti: ↑Ti 26.08.2025 16:16 Kyseessä on jossain määrin urheilullisen näköinen malli, kumpi tahansa 170 tai 171. Ajettavuus on mitä on, joku tykkää joku ei.
Alusta on jäykkä ja meteli kova, millään lailla ei siltä osin tule kuskin paikalta mersu mieleen.
Vapaasti hengittävällä M111 on sitten se vähäinenkin kulkupuoli pois, mutta jäähän se "avoautoisuus" toki.
Itse en kelpuuttaisi nelosvaparina, paitsi erityisessä tapauksessa jossa hinta ja auton kunto kohtaa (eli kolmella tonnilla priima yksilö)
Itse yllätyin, kuinka sitkeä tuo M111 on, ainakin notkealla manuaalilla. Itselleni SLK tuli täyttämään tallin P924'selta vapautunutta tilaa, ja fiilishän on kaikin puolin sama: pitkä keula, istutaan melkein taka-akselin päällä, matala, ei hiljainen, mukava kurvailla ns "B-roads", mutta SLK on jotenkin sivistyneempi tuoreempana, löytyy AC, ja on Roadster.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: SLK ostovinkkejä
Nyt kun katsoin Nettiautosta mitä nuo maksaa, niin vaikea olisi ostaa R170 korimallia mainitussa 8000 hintaluokassa, kun R171 saa helposti niitäkin ja kohtalaisen asiallisen oloisia.
Perusteet vanhemman korimallin hankinnalle löysin seuraavasti;
- ostoon juuri tuo kysyjän linkkaama erittäin alhaisilla kilometreillä oleva siisti auto, joka on tarkoitus museorekisteröidä kolmen vuoden kuluttua, ja pitää harrasteautona seuraavat ainakin 10 vuotta
- uudemman korimallin M271 moottorin heikompi jakopää, jonka pelkääminen kääntää katseet vanhempiin
Perusteet vanhemman korimallin hankinnalle löysin seuraavasti;
- ostoon juuri tuo kysyjän linkkaama erittäin alhaisilla kilometreillä oleva siisti auto, joka on tarkoitus museorekisteröidä kolmen vuoden kuluttua, ja pitää harrasteautona seuraavat ainakin 10 vuotta
- uudemman korimallin M271 moottorin heikompi jakopää, jonka pelkääminen kääntää katseet vanhempiin
wiimax.fi