OM646 rail paine ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
fanpo22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 16.09.2024 18:49

OM646 rail paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja fanpo22 »

Mistä kannattais ensimmäisenä lähteä tutkailemaan, C -07 om646 heittää heti kiihdyttäessä vikatilaan + esp valo syttyy tauluun. Vikakoodeissa ainoastaan rail paine liian pieni ja abs/esp puolella sit jotain että moottorin ohjainlaitteen lähettämät tiedot epäkelpoja.
Suuttimen pohjarikkoja vaihdettu kun ne vuotaneet, muuta polttoainepuolen hommaa en ole vielä tehnyt
Staarilla kun kokeili testaukset tälle kyseiselle vikakoodille niin tarjoilee vaihtoehdoksi vaan että ohjainlaite pitäisi uudelleen ohjelmoida :D
Kokeilin staari kiinni kiihdytellä autolla, rail paine romahtaa heti kun vähänkään lähtee kiihdyttämään.
X204 -09 350cdi
W204 -07 220cdi
fanpo22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 16.09.2024 18:49

Re: OM646 rail paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja fanpo22 »

Nyt testailtu läpi kaikki polttoainepuolen testit staarilla. Ei selvinnyt käytännössä mitään. Sen kuitenkin huomasin, kun paikoillaan paineli kaasua kun jossakin näistä testeistä niin piti tehdä, niin välillä moottori "hyrskäyttää" ja auto heilahtaa korkeilla kierroksilla.
Suutinten korjausarvot on ihan normaalit koneella, mutta se ei tieten kerro sitä vuotaako joku suutin .
X204 -09 350cdi
W204 -07 220cdi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18365
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: OM646 rail paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paluupuolen vuodot pitäisi mitata, että tietää minkä tai mitkä suuttimet vaihtaa.
wiimax.fi
fanpo22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 16.09.2024 18:49

Re: OM646 rail paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja fanpo22 »

Määränsäätimen kokeilin vaihtaa kun jossain toisaalla sitä ehdoteltiin, ei mitään hyötyä. Kierroksia kun pitää paikallaan korkeammalla niin ravistaa. Ei taida nyt jäädä muuta vaihtoehdoksi kuin suutin, ne täytyy viikonloppuna kokeilla testailla ohivuotomittarilla.
X204 -09 350cdi
W204 -07 220cdi
fanpo22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 16.09.2024 18:49

Re: OM646 rail paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja fanpo22 »

Vika selvitetty, yksi suutin totaalisen pskana. Uusi tilalle ja Nyt toimii taas nätisti.
X204 -09 350cdi
W204 -07 220cdi
Ocky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 23.03.2011 13:41
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: OM646 rail paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja Ocky »

Hyvä, että ilmoitit mistä vika löytyi. Omassa vastaavassa samankaltaista OM646 vaivaa ja suuttimien korjausarvot ei ole ihan kohdillaan (4, -36, -1 , 34), joten jos ehtisi viikonloppuna testailla ohivuodot niin selkiäisikö siitä paremmin ongelma.

Oireet:
-humppaa tyhjäkäynnillä säännöllisesti - noin 3 sek. välein nostaa hetkellisesti kierrokset 800 -> 900 rpm. Tämä hyvin säännöllistä.
-Nyt alkanut pitämään kierroksia jatkuvasti 900 rpm tyhjäkäynnillä
-Käy raskaasti jos tyhjäkäynnillä kierrokset putoaa 800 rpm
-välillä hyrskäyttää kierroksia selvästi tyhjäkäynnillä 800 -> 1000 rpm ja koko auto heilahtaa. Tätä tekee vain lämpimänä.
-saattaa tumpata (=sammua) liikkeellelähtiessä oireiden seurauksena. Tämä ilman lisäkaasua.

Ajettu 367tkm, alkuperäiset suuttimet eikä vuotoja ainakaan havaittavissa.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
Ocky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 23.03.2011 13:41
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: OM646 rail paine ongelmia

Viesti Kirjoittaja Ocky »

Ocky kirjoitti: To 13.11.2025 21:20 Hyvä, että ilmoitit mistä vika löytyi. Omassa vastaavassa samankaltaista OM646 vaivaa ja suuttimien korjausarvot ei ole ihan kohdillaan (4, -36, -1 , 34), joten jos ehtisi viikonloppuna testailla ohivuodot niin selkiäisikö siitä paremmin ongelma.

Oireet:
-humppaa tyhjäkäynnillä säännöllisesti - noin 3 sek. välein nostaa hetkellisesti kierrokset 800 -> 900 rpm. Tämä hyvin säännöllistä.
-Nyt alkanut pitämään kierroksia jatkuvasti 900 rpm tyhjäkäynnillä
-Käy raskaasti jos tyhjäkäynnillä kierrokset putoaa 800 rpm
-välillä hyrskäyttää kierroksia selvästi tyhjäkäynnillä 800 -> 1000 rpm ja koko auto heilahtaa. Tätä tekee vain lämpimänä.
-saattaa tumpata (=sammua) liikkeellelähtiessä oireiden seurauksena. Tämä ilman lisäkaasua.

Ajettu 367tkm, alkuperäiset suuttimet eikä vuotoja ainakaan havaittavissa.
Tähän syylliseksi löytyi määränsäädin.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
Vastaa Viestiin