Seuraavana päivänä luin sit starilla koodit uusiks ja kattelin eropaine anturin lukemia, tyhjäkäynnillä nökötti 0barissa mutta kierroksilla nousi 0,01-0,03bariin. Ostin kuitenkin uuden boschin eropaineanturin ja tarkastelin samalla ettei letkut vuoda tai ole rikki ja ei vuotoja ennen Dpf:ää. Nollasin sieltä sen hiukkassuodattimen laskurin vai mikä lie ja autohan pelas 1500km ok ja taas sama juttu ja vikakoodi liian pienestä eropaineesta.
Ostin vielä toisen boschin paineanturin ja kävin letkut vielä kerran läpi + vaihdoin korjausliittimen ja johdon pätkät paineanturille, taas mentiin noin 1500km ja samaa herjaa. Koodi on siitä mielenkiintoinen että se käy nopeasti ja häviää "current" tilasta heti pois.
Syksyllä kävin pari hesan reissua ja lahden motaria kun ajeli vähän aikaa 130km/h syttyi taas sama vikavalo ja limp mode päälle, tämä toistui 4kertaa samalla reissulla kovemmassa ajossa. Nyt on ongelma pahentunut että noin 500km välein syttyy vikavalo ja yleensä kylmänä ekan 500metrin välillä....
Oston jälkeen pisti silmään mustat pakoputken päät, eli siitä itse kysymykseen. Onko näistä haljennut hiukkaspönttöjä tai mennyt rikki itse pyttyjä? Auto oli vakio ostaessa joten en välttämättä usko et kukaan suolistanut pönttöä ja jättänyt vaan koodamatta pois...
Ei kai tässä ole kun pari vaihtoehtoa uutta/käytettyä pönttöä paikalleen tai entisestä sisuskalut pihalle ja koodaus


