Renkaat / renkaanvaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Renkaat / renkaanvaihto

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Mulla on CLS mese ja siinä talvirenkaina 245/45/R17 ja kesärenkaina 245/35/ZR19.

Mikä voi selittää sen, että kun nyt olen ajanut talven tietysti talvirenkailla niin auto menee aivan suoraan. Kun laitoin taas alle nuo kesärenkaat niin auton ohjaus vetää aika voimakkaastikin oikealle.

Vaikuttaisi siis siltä, että nelipyöräsuuntaus on kunnossa koska ainakin talvirenkailla menee siis suoraan. Samoin viime keväänä renkaiden tasapainotus tehty, ei pitäisi olla soikeat ja ilmanpaineet kaikissa sama.

Mitä tässä pitää tehdä?
multiviri
Mersumies
Mersumies

Re: Renkaat / renkaanvaihto

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Vaihda eturenkaat puolelta toiselle, jos ei juuri muutu, vaatinee säätöpultit alustaan ja suuntauksen. Talvirenkaat antaa myöten enemmän kuin kesäiset.
W212 E200 BlueTec 2016

Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies

Re: Renkaat / renkaanvaihto

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

CLS350-2007 kirjoitti: Pe 20.03.2026 10:29 Mulla on CLS mese ja siinä talvirenkaina 245/45/R17 ja kesärenkaina 245/35/ZR19.

Mikä voi selittää sen, että kun nyt olen ajanut talven tietysti talvirenkailla niin auto menee aivan suoraan. Kun laitoin taas alle nuo kesärenkaat niin auton ohjaus vetää aika voimakkaastikin oikealle.

Vaikuttaisi siis siltä, että nelipyöräsuuntaus on kunnossa koska ainakin talvirenkailla menee siis suoraan. Samoin viime keväänä renkaiden tasapainotus tehty, ei pitäisi olla soikeat ja ilmanpaineet kaikissa sama.

Mitä tässä pitää tehdä?
Yksi vaihtoehto joka ei ole kovin kaukaakaan haettu, on runkovikainen rengas.

Minulla oli aikanaan eräässä autossa täsmälleen sama ongelma ja kesärenkailla piti enemmän tai vähemmän roikkua tehostamattoman ohjauksen ratissa.
Vastaa Viestiin