w124 300 td?
w124 300 td?
Paljonkohan tollanen kuluttaa ja mitähän diesel vero mahtaa olla? Mitä tyyppivikoja löytyy ja onko yleensä kestävä auto vaikka olis vähän enemmän kilometrejä kunhan vain on säännöllisesti huollettu?
"300 td" = vapaastihengittävä 3-litrainen diesel, farmari.
Kuluttaa 7-8 litraa sadalle, jos automaatti niin vähän enemmän.
Tyyppivikoja, tai ainakin tyypillisiä vikoja, on listattuna esim. tässä.
Haulla löytyy muutakin, ja paljon.
"...onko yleensä kestävä auto vaikka olis vähän enemmän kilometrejä kunhan vain on säännöllisesti huollettu..."
Huolto ei riitä jos se käsittää vain öljyjen ja suodattimien vaihtoja.
Jos autoa on pidetty niin, että aina vian / ylimääräisen äänen / häiriön tullessa vika on etsitty ja kunnolla korjattu - no, kyllä tuollaisen kanssa jotenkin pärjää.
Kuluttaa 7-8 litraa sadalle, jos automaatti niin vähän enemmän.
Tyyppivikoja, tai ainakin tyypillisiä vikoja, on listattuna esim. tässä.
Haulla löytyy muutakin, ja paljon.
"...onko yleensä kestävä auto vaikka olis vähän enemmän kilometrejä kunhan vain on säännöllisesti huollettu..."
Huolto ei riitä jos se käsittää vain öljyjen ja suodattimien vaihtoja.
Jos autoa on pidetty niin, että aina vian / ylimääräisen äänen / häiriön tullessa vika on etsitty ja kunnolla korjattu - no, kyllä tuollaisen kanssa jotenkin pärjää.

Ei vaan ihan totta puhuen: ota sellainen kaveri mukaan jolla on tämmönen farkku tai muuten vaan hommansa VARMASTI tietävä henkilö tutkimaan vehes.
Jos ostat oikein, saat todella miellyttävän auton. Jos ostat huonon menetät rahasi ennenkuin auto on edes ajokelpoinen. Muuten tuo 300d+ farmari on mielestäni ihanteellinen yhdistelmä. Hiljainen,kulkeekin, saa vaikka pakuksi tarvittaessa kun poistaa takapenkit. Penkillisenä dieselveron osuus lienee n.550 erkkiä. (omani 250td painaa vähemmän)
Suosittelen. Osta vain auto huolella.

-PS farmarin kyyti on omaa luokkaansa jos vertaa sedaniin. Itselläni ei ole ollut tuossa tasonsäädössäkään pienintäkään vikaa! (570tkm/vm1986)
250TD -86, 260E LANG -90
www.autotalli.com tietää seuraavaa:
Koodi: Valitse kaikki
Mercedes-Benz 300 TD Kombi 124
Hintatiedot
Myynnissä: 1986 - 1993
Viimeisin ovh: 86,179 EUR
Käyttöetu: EUR
Vapaa käyttöetu: EUR
Tekniset ominaisuudet
Korimalli: Farmari
Ovet: 5
Vaihteet: 5
Henkilöluku: 5
Polttoaine: Diesel
Iskutilavuus: 2996
Etu-, taka-, neliveto: Takaveto
Jarrut: lukkiutumattomat jarrut
Paino (kg): 1550
Perävaunun max. massa: 1900
Suorituskyky
Teho (kW): 83
Max vääntö (Nm): 191
Huippunopeus (km/h): 180
Kiihtyvyys (sek/0-100): 14.6
Kulutus (l/100km): 5,9 7,8 9,9
300 TD
hei,
juuri maksoin veron+käyttömaksun, 632,91 €.
Kulutus ohjekirjan mukaan 90km/h 5,9 litraa. Itse en ole vielä paljon seurannut, mutta mielestäni selvästi vähemmän kuin vanha 123 200D.
Hiukan tarinaa, jos kiinnostaa:
http://apollo.piramk.fi/~jouni/autosaksasta
käyttäjätunnus: jouni
salasana: jouni
juuri maksoin veron+käyttömaksun, 632,91 €.
Kulutus ohjekirjan mukaan 90km/h 5,9 litraa. Itse en ole vielä paljon seurannut, mutta mielestäni selvästi vähemmän kuin vanha 123 200D.
Hiukan tarinaa, jos kiinnostaa:
http://apollo.piramk.fi/~jouni/autosaksasta
käyttäjätunnus: jouni
salasana: jouni
Viimeksi muokannut JouniVi, Ke 25.05.2005 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-------
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Re: 300 TD
"juuri maksoin veron, 632,91 €."
Tässä summassa on mukana käyttömaksu, ei muuten noin paljon?
Tässä summassa on mukana käyttömaksu, ei muuten noin paljon?
250TD -86, 260E LANG -90
Itse ostin vm 88 vapaasti hengittävän manuaalifarkun suht edullisesti autoliikkeestä. Vikaraporttia tähän mennessä
pakoputki
tuulilasi
tasonsäätöiskari
hehkut
moottorin tyynyt
alapallonivel
renkaat ( vain kitkat alla=vika)
yksi lommo , vaati oikaisun ja maalausta
umpiot
kardaanin vaimennin kumi ja keskitinpusla
takaoven sulkija mekanismi.
suodattimet
etumaski ruostunut
mittaristosta polttimoita palanut ja kilometrimittari rikki
Yhteensä näihin osiin sain menemään 1900 euroa. Kaikki työt tuulilasin vaihtoa lukuunottamatta tein itse. Aikaa meni yksi kuukausi iltapuhteena.
Lisäksi imurointia ja putsausta aika rankasti mutta työtähän se vain vaatii.
Sisustuksesta puuttuu osia, mutta niitä hommailen ajan kanssa.
Olen silti hyvin tyytyväinen. Hiljainen auto ja mukava ajaa. Jakoketju ei vielä raklata. Jokin venttiilin nostaja sipsuttaa, mutta en mene katsomaan vikaa vaan annan vian tulla katsomaan minua. Tuotu saksasta v 2000. Siksi ei ole pahoin ruostunut ja pohja varsinkin erittäin hyvä ikäisekseen. Sitä ei ollut vielä kukaan juurikaan korjaillut eikä virittänyt joten pääsin ensi kertaa asialle.
pakoputki
tuulilasi
tasonsäätöiskari
hehkut
moottorin tyynyt
alapallonivel
renkaat ( vain kitkat alla=vika)
yksi lommo , vaati oikaisun ja maalausta
umpiot
kardaanin vaimennin kumi ja keskitinpusla
takaoven sulkija mekanismi.
suodattimet
etumaski ruostunut
mittaristosta polttimoita palanut ja kilometrimittari rikki
Yhteensä näihin osiin sain menemään 1900 euroa. Kaikki työt tuulilasin vaihtoa lukuunottamatta tein itse. Aikaa meni yksi kuukausi iltapuhteena.
Lisäksi imurointia ja putsausta aika rankasti mutta työtähän se vain vaatii.
Sisustuksesta puuttuu osia, mutta niitä hommailen ajan kanssa.
Olen silti hyvin tyytyväinen. Hiljainen auto ja mukava ajaa. Jakoketju ei vielä raklata. Jokin venttiilin nostaja sipsuttaa, mutta en mene katsomaan vikaa vaan annan vian tulla katsomaan minua. Tuotu saksasta v 2000. Siksi ei ole pahoin ruostunut ja pohja varsinkin erittäin hyvä ikäisekseen. Sitä ei ollut vielä kukaan juurikaan korjaillut eikä virittänyt joten pääsin ensi kertaa asialle.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: w124 300 td?
Laitanpa päivitystä nyt seitsemän vuoden päästä. 170.000 km ajettu minun omistuksessa. Kaikkiaanhan tuossa satalankussa farkussa on kilsoja nyt noin 800.000- miljoona. Mersu on edelleen päivittäisessä käytössä. Vähän ruoste on lisääntynyt, mutta muuten on selvitty seuraavilla remonteilla.
-Syöttöpumpun lähtöventtiilien O-renkaat
-kytkin
-pakoputki
-jarrulevyt
-kallistuksenvakaajan kumit eteen
-Etu alapallot
-Perä (panin pikkuperän varaosa-autosta, nyt ei ole enään ASD:tä) (Iso ASD perä odottaa kardaanin lyhennystä ja hitsausta)
-Molemmat takapyörän laakerit (toinen kahdesti 150.000km kohdalla) (Navat vaihdettu samalla varaosa autosta)
-Sammutin (vaihdettu varaosa autosta)
-Tuulilasi asennettu huonosti. Alkoi vuotamaan. Piti itse korjata Bostik liimalla. (ainoita hommia jonka teetin ulkopuolisella ja sössivät senkin)
-tankki alkoi vuotamaan (varaosa-autosta otin tilalle)
-Alipainepumppu (vuoti öljyä, muuten OK)
-laturi vaihdettu (varaosa autosta)
-Ohjaustehostimen letku
-yksi reikä pohjassa paikattu
-Vasen etusuoja puhki, vaihdettu
-mittaritaulun polttimoita, sulkia yms
-Öljyt vaihtanu suodattimineen 5000km välein.
Siinäpä tärkeimmät, kesät ajetaan W10-60 öljyllä niin säilyy paremmin öljynpaineet kuumallakin koneella. Diesel + muut ihme verot on noussut jonnekin 600€ tyyriimmälle puolelle joten ehkä pitää siirtyä uudempaan jossakin vaiheeessa.
W211 280 CDI tai 270 CDI vois olla seuraava, mutta ei ole kiirettä niin kauan kuin tuon saa kohtuudella katsastuksesta läpi.
-Syöttöpumpun lähtöventtiilien O-renkaat
-kytkin
-pakoputki
-jarrulevyt
-kallistuksenvakaajan kumit eteen
-Etu alapallot
-Perä (panin pikkuperän varaosa-autosta, nyt ei ole enään ASD:tä) (Iso ASD perä odottaa kardaanin lyhennystä ja hitsausta)
-Molemmat takapyörän laakerit (toinen kahdesti 150.000km kohdalla) (Navat vaihdettu samalla varaosa autosta)
-Sammutin (vaihdettu varaosa autosta)
-Tuulilasi asennettu huonosti. Alkoi vuotamaan. Piti itse korjata Bostik liimalla. (ainoita hommia jonka teetin ulkopuolisella ja sössivät senkin)
-tankki alkoi vuotamaan (varaosa-autosta otin tilalle)
-Alipainepumppu (vuoti öljyä, muuten OK)
-laturi vaihdettu (varaosa autosta)
-Ohjaustehostimen letku
-yksi reikä pohjassa paikattu
-Vasen etusuoja puhki, vaihdettu
-mittaritaulun polttimoita, sulkia yms
-Öljyt vaihtanu suodattimineen 5000km välein.
Siinäpä tärkeimmät, kesät ajetaan W10-60 öljyllä niin säilyy paremmin öljynpaineet kuumallakin koneella. Diesel + muut ihme verot on noussut jonnekin 600€ tyyriimmälle puolelle joten ehkä pitää siirtyä uudempaan jossakin vaiheeessa.
W211 280 CDI tai 270 CDI vois olla seuraava, mutta ei ole kiirettä niin kauan kuin tuon saa kohtuudella katsastuksesta läpi.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79