Automaatti ei aina pakita

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hesko
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Automaatti ei aina pakita

Viesti Kirjoittaja hesko »

Moi. Mulla on tollanen mb 123, vm 82, 200 D käytössä päivittäin.
Tekee välillä outoa häikkää. tässä esimerkki tilanteesta, muuten toimii suht hyvin paitsi pakki, mutta ei pakkikaan jatkuvasti häiriköi. tuntuu kyllä että olisi lisääntynyt.

Aamusta käyntiin auto pihalta pakittamaan pois menee esim 5 metriä ja toppaa kuin seinään jää siihen ei jaksa ottaa oikein kierroksia, laitan vapaalle kepin hyökkää pari metriä takaperin ja toppaa siihen, laitan taas pakin päälle menee esim 2m toppaa taas ja samat rituaalit vapaalle jne..

olisin kovasti :) jos joku osaisi paljastaa mikähän rakkinetta vaivaa ja voiko jättää oikeen tiellekkin
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Tuossa lienee vanhempi 4-vaihteinen eli 722.1?

Siinä taisi olla pakki pannalla joten sieltä suunnalta voi oirekkin löytyä. Itse en vaan tunne tuota vanhempaa niin tarkkaan joten en uskalla antaa tarkempaa analyysiä :)

Ja tosiaan, katsoppas öljyt ihan ekana, ja onkos öljyä+suodatinta vaihdettu koska viimeksi?
hesko
Sisäänajossa
Sisäänajossa

pakki jumittaa

joo öljyt ja suodatinkin on tullu vaihdettua, mutta ei ole auttanut tähän ongelmaan.

kun en ole remonttimiehiä niin toi panta ? ei sano mulle yhtään mitään :)
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viesti:

Panta kiristetään "rummun" ympärille kiinni ja näin vaihde kytkeytyy.

Oire voi olla pannan säädössäkin.
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Panta on siellä vaihdelaatikon sisällä oleva "juttu" joka toimii kitkapintana välittäen voimaa jostain johonkin? Tämän verran minä osaan arvata, ei näistä tavallisen kuolevaisen tarvi tietää muuta kun se miten piukkaan ne kuuluu kiristää. :shock:

Minulle tuli tuosta laatikkosi oireesta heti mieleen että menee samaan aikaan pakki ja joku toinen pykälä päälle. Joskus kuullut juttuja semmoisestakin, mutta ei kyllä ole mitään hajua mikä semmoisen voisi aiheuttaa....?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viesti:

Sivonen kirjoitti:Panta on siellä vaihdelaatikon sisällä oleva "juttu" joka toimii kitkapintana välittäen voimaa jostain johonkin? Tämän verran minä osaan arvata, ei näistä tavallisen kuolevaisen tarvi tietää muuta kun se miten piukkaan ne kuuluu kiristää. :shock:
Asia on juurikin näin 8)
Sivonen kirjoitti:Minulle tuli tuosta laatikkosi oireesta heti mieleen että menee samaan aikaan pakki ja joku toinen pykälä päälle. Joskus kuullut juttuja semmoisestakin, mutta ei kyllä ole mitään hajua mikä semmoisen voisi aiheuttaa....?
Joskus joku levykytkin leikkaa kiinni niin se pitää vaihdetta päällä. Jos se on eteenpäinmenevän vaihteen kytkin niin pakilla ei mennä ainakaan kovin herkästi.
hesko
Sisäänajossa
Sisäänajossa

pannan kiristäminen miten ?

mulla on yksi ropari kaveri, mutta ei kait automaatista paljoo tiedä.
kyse olisi siis kokeilla kiristää pantaa vai pantoja.

onko laatikko otettava pois paikaltaan.
löytyykö mistään kuvia :)
paljonko tälläistä yleensä pitää kiristää
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ripe »

[quote

Joskus joku levykytkin leikkaa kiinni niin se pitää vaihdetta päällä. Jos se on eteenpäinmenevän vaihteen kytkin niin pakilla ei mennä ainakaan kovin herkästi.[/quote]

Mulla on joskus tehnyt ton saman vanhassa autossa, laatikossa kai jotkun tiivisteet, männänrenkaat anto öljyä läpi? Mulla vaan se ahdisti koko pakituksen ajan.

Mulla tuli tossa mieleen, ettei vois olla käsijarrukenkät jotenkin irti ja kiilata pakittaessa jumiin :roll:
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
xr
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja xr »

en kyseistä lootaa tunne mutta veikkaan että pakki ja ykkönen on yhtä aikaa päällä venttiili koneiston alla on jousi kuormitteinen mäntä jossa on tiiviste joka vuotaa voi myös olla että yksi eteenpäin meno pykälä puuttuu
(mäntä tasaa paine iskuja)
Vastaa Viestiin