Viime kesänä Alpeilla asuntovaunun kanssa opetellessani oikeata tapaa vaihtaa automattia ajoissa pienemmälle, totesin että moottorin lämmetessä yli normaalin hehkun merkkivalo syttyy.
Onko kukaan perehtynyt kytkentään, mitkä kaikki asiat sytyttävät hehkun merkkivalon, -paitsi tietysti hehkuttaminen tai diagnostiikka jos hehku rikki.
Valo syttyi tuolla n. 100 C lämpötilassa ja sammui koneen jäähtyessä. Toiminta oli säännöllistä ja tapahtui joka kerta samalla tavoin.
Tänä kesänä sain saman ilmiön körötellessäni helteessä Helsingin ruuhkassa pitkän ajan (tosin mittari ei näyttänyt kuin n. 85-90C!)
Olisiko mahdollisesti varoitus korkeasta lämpötilasta yhdistetty hehkun merkkivaloon?
Hehkun merkkivalo palaa kun moottori on normaalia kuumempi
Hehkun merkkivalo palaa kun moottori on normaalia kuumempi
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Pekkali kirjoitti:
Olisiko mahdollisesti varoitus korkeasta lämpötilasta yhdistetty hehkun merkkivaloon?
Mielestäni ei. Lämpöanturi on rikki. Katkos ilmenee korkeassa lämpötilassa.
Mielestäni ei. Lämpöanturi on rikki. Katkos ilmenee korkeassa lämpötilassa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
Tutkikaa kytkentäkuvaa täältä http://www.onpatilanne.com/docs/
ja tehkää omia johtopäätöksiä. Minulla ei ole Dieseliä, joten en itse pysty asioita mittailemaan.
ja tehkää omia johtopäätöksiä. Minulla ei ole Dieseliä, joten en itse pysty asioita mittailemaan.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 260 E -89 Aut.
Hehkutulpat vaihtoon
Mulla teki samaa eli merkkivalo syttyi kovemmassa kuormituksessa vähäksi aikaa. Useimmiten motarilla ajaessa. Parin kuukauden kuluttua välo jäi startatessa palamaan eli hehku sökö. Uusilla tulpilla vilkkuminen loppui.