M111.920 (1.8l, PMS) W202 1996 moottorin lämpötila normaali?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

M111.920 (1.8l, PMS) W202 1996 moottorin lämpötila normaali?

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

Kesällä (+20 ulkona, ilmastointi päällä) tyhjäkäynnillä >90 C, kaupunkiajossa 95-115 C, moottoritiellä (120 km/h) n. 90 C. Mielestäni aika korkealla, missä lämpötiloissa teikäläisten M111:t pyörivät 202:ssa?
Jallart
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 27.05.2005 17:11

Viesti Kirjoittaja Jallart »

Ulkolämpätila +10 ja auton mittari näyttää nesteiden lämpötilaksi 85°c kaupungissa ja tienpäällä
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Ulkolämpötila 15C, ilmastointi päällä ja lämmöt pysyy noin 85C maantiellä kuten muuallakin. Ruuhkassa seisomisen vaikutusta ei ole tullut kokeiltua.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Mulla kans n.90°C ruuhkassa/maantiellä/aina. Toki pikkasen nousee kun joutuu kuumalla kelillä seisomaan ruuhkassa mutta flektihän sen tasoittaa.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
C esprit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 12.12.2004 10:01
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja C esprit »

Terve.

Mun teki saman, eli lämmöt nousi kaupunkiajossa. Teki sen kaksi kertaa, vika oli flektin anturissa, ei siis lähteny flekti pyörimään. Ei kuulu niin ylös nousta. (reilusti yli 100 astetta)
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

C esprit kirjoitti: Mun teki saman, eli lämmöt nousi kaupunkiajossa. Teki sen kaksi kertaa, vika oli flektin anturissa, ei siis lähteny flekti pyörimään. Ei kuulu niin ylös nousta. (reilusti yli 100 astetta)
Autossani ei ole sähköflekti (paitsi ilmastoinnin lisäflektit, jotka toimivat), tarkoititko "anturilla" flektin termostaatti-viskokytkintä?
C esprit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 12.12.2004 10:01
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja C esprit »

Viskoa kyllä.
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

C esprit kirjoitti:Viskoa kyllä.
Ok, visko vaihdettu uuteen, nyt lämpötila noin 85 C joka olosuhteessa. Kannatti vaihtaa, moottotorista tuntuu tehon tippuvan kun lämpötila nousee yli 100 C.
Vastaa Viestiin