http://img14.imgspot.com/u/05/155/10/turbo1.jpg
http://img14.imgspot.com/u/05/155/10/turbo.jpg
Ahdin on Garretin TO4
Voisko joku siirtää tämän lipsahti väärälle osastolle

nimimerkillä Aki.P on vaparista tehty turbo 2.5D. varmaan osaa jotain kertoa koneesta.Ratsumies kirjoitti:Minkä kokonen ahdin olis hyvä 250D?
Hakusessa olis n.150hv
Irtoaako vakio elementeillä vai pitääkö vaihtaa isommat?
Nyt olis hyvä aika turbotukselle kun kone täytyy purkaa (öljyt ja nesteet sekasi)
Kumpi olis sitten parempi vaihtoehto, ostaa alkuperäinen 250 turbo kone vai turbottaa toi vapari?
Ja tuo vaihdelaatikko on mietityttänyt, (5 vaihteinen manuaali) minkä verran se kestää kiusata?
Mulla olis myytävänä valmis turbosarja tuohon 250D:hen. Tehot varmaan juuri siinä 150hv nurkilla. Ota yhteyttä yv:llä jos kiinnostaa.Ratsumies kirjoitti:Minkä kokonen ahdin olis hyvä 250D?
Hakusessa olis n.150hv
Irtoaako vakio elementeillä vai pitääkö vaihtaa isommat?
Nyt olis hyvä aika turbotukselle kun kone täytyy purkaa (öljyt ja nesteet sekasi)
Kumpi olis sitten parempi vaihtoehto, ostaa alkuperäinen 250 turbo kone vai turbottaa toi vapari?
Ja tuo vaihdelaatikko on mietityttänyt, (5 vaihteinen manuaali) minkä verran se kestää kiusata?
hienoo että tulee kunnon neuvoja kiitoksia paljonAki P kirjoitti:Terho:
Samalla kun laitat koneen kuntoon, niin ota samalla männän ylimmän renkaan ja lakin väliltä lastu pois. Tahtoo siitä kohti tarttua kiinni nuo vapari männät jos antaa happea. Ja öljypumppu 300D:stäEi maksa uusikaan paljoa.
älä mene laskeen puristuksia, diesel perustuu nimen omaan itsestään syttymiseen(pensa vehkeis sama asia on nakutus) et saa sitä autoa enään käymään kuin hinaaamalla jos meet soorvaan 3mm männän laesta....Terho P kirjoitti:hienoo että tulee kunnon neuvoja kiitoksia paljonAki P kirjoitti:Terho:
Samalla kun laitat koneen kuntoon, niin ota samalla männän ylimmän renkaan ja lakin väliltä lastu pois. Tahtoo siitä kohti tarttua kiinni nuo vapari männät jos antaa happea. Ja öljypumppu 300D:stäEi maksa uusikaan paljoa.
koitanpa löytää kyseiset systeemit eli hyvän sorvarin ja pumpun.2 vai 3 milliä?? aluksi paineet pysyy alle kilon mut en tiä kuinka asia on myöhemmin sen takia varmistelen koneen kestävyyttä... töihin sen pitäis mua viedä joka arkipäivä joka tapaukses
Eipäs ny liiotella! Tuossa taisi olla yli 150hp liian vähällä sylinteri määrällä.veskola kirjoitti:Tuossa on kuvamateriaalia niistä vaparin männistä:
Niin tarkoitus oli motivoida siihen sorvaukseen, ei suinkaan vaihtamaan mäntiä. VäärinkäsitysAki P kirjoitti:Eipäs ny liiotella!
Juurikin se liian pieni ahdin tekee sitä pahaa jälkeä, ei ne koneet noilla isoilla ahtimilla ole hajonneet, paitsi sitten kun on menty 300...400... hv sarjaan.Terho P kirjoitti:tuo mun hiusten kuivaajaksi luokiteltava puhallin vai on niin pieni ja söpö ( ei kehtaa edes kuvia ottaa en tiä osasinko sitä..kään) ettei se tee pahaa kärpäsellekkään
Joo, tutun näköinen mäntä. Tuo särettiin huonoissa penkitysolosuhteissa, lähinnä ylikuumenemisen takia. Tuskin olisi tullut tuollaista jälkeä ilman tuota penkitystä. Toki multa löytyy lisääkin rikkinäisiä mäntiä, tosin toisella kertaa männänrenkaanväli lähti käveleen ihan muuten vaan(1.8baria paineita yms, 230heppaa, 600tkm ajettu alakerta...)Aki P kirjoitti:Eipäs ny liiotella! Tuossa taisi olla yli 150hp liian vähällä sylinteri määrällä.veskola kirjoitti:Tuossa on kuvamateriaalia niistä vaparin männistä:
Kyllä ne kestää jos ei ala hulluttelemaan tehojen kanssa ja vähän kahtoo miten kenkii. Viritetyt moottorit sitten erikseen![]()
Totta on että paremman ja kestävämmän paketin saa alkuperäisestä turbokoneesta. Siinä on niin moni asia paremmin. Täytyy muistaa, ettei kaikista turbotuksista haeta superturboa.