Arkipäiväkokemuksia Farkkukori 124sta perheautona?????
Arkipäiväkokemuksia Farkkukori 124sta perheautona?????
Hei! Onko perheautokokemuksia farkku 124 sta, esim. meneekö lastenvaunut kätevästi tavaraosastoon, helppo siirtää ulos ja sisään? entä mahtuuko muksut hyvin kyytiin. Mites vauvan kaa? Keskelle takapenkille vai etupenkille ja mamma taakse lasten viereen? Kiitän kokemuksista, varsinkin korin suhteen!
Reilun vuoden verran oli S124 käytössä, perheessä kaksi lasta joista toinen turvaistuimessa.
- tavaratila riittää mainiosti melkein mihin vaan. Ei tarvitse paljon miettiä mitä ottaa matkalle mukaan, tai miten tavarat pakkaa
- turvaistuin sopii takapenkille matkustajan penkin taakse, ja eteen jää vielä tilaa aikuisen matkustaa. Tämähän ei onnistu läheskään kaikissa autoissa. Riippuu tietysti turvaistuimestakin. Esim E39 bemarissa täysin mahdotonta.
- monesti reissattiin niinkin että takapenkillä oli vauva turvaistuimessa, lapsi korokkeen kanssa ja rouva pitämässä niille kuria.
Tilojen puolesta yksi parhaita perheautoja. Ainoastaan mukitelineet puuttuvat.
Nykyisessä Volvossa plussaa on "lyhyemmät" takaovet. Oven voi avata kunnolla eikä tarvitse varoa että heti osuu viereiseen autoon.
- tavaratila riittää mainiosti melkein mihin vaan. Ei tarvitse paljon miettiä mitä ottaa matkalle mukaan, tai miten tavarat pakkaa
- turvaistuin sopii takapenkille matkustajan penkin taakse, ja eteen jää vielä tilaa aikuisen matkustaa. Tämähän ei onnistu läheskään kaikissa autoissa. Riippuu tietysti turvaistuimestakin. Esim E39 bemarissa täysin mahdotonta.
- monesti reissattiin niinkin että takapenkillä oli vauva turvaistuimessa, lapsi korokkeen kanssa ja rouva pitämässä niille kuria.
Tilojen puolesta yksi parhaita perheautoja. Ainoastaan mukitelineet puuttuvat.
Nykyisessä Volvossa plussaa on "lyhyemmät" takaovet. Oven voi avata kunnolla eikä tarvitse varoa että heti osuu viereiseen autoon.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
On kyllä loistava perheauto! Tilaa on todella hyvin. Lastenrattaat menee heitämällä kyytiin ja turvaistuimen asennuksen kanssa ei ole mitään ongelmaa. Plussaa erityisesti takapenkin jalkatilojen koko. Ei monessa autossa ole niin paljoa satsattu takapenkkiläisten mukavuuteen kuin 124:ssa. Ja jos tarvii vielä lisää istumapaikkoja, voi tavaratilaan tehdä lisäistuimen tavaratilan lattiassa olevista luukuista. Perästä katsottuna takimmainen luukku auki ja luukun kanteen hieman pehmustetta, siitä selkänoja. Etummainen luukku avataan takimaiselta vapautuneeseen montuuun ja kanteen pehmustetta, siitä istuin. Lisäksi kaupasta kaksipiste/kolmepiste turvavyöt ja homma on selvä. Penkkejä ei tarvitse irroittaa kun tarvitset lisää tilaa tavaratilaan. Käännät vain kannet kiinni. Ja hyväksytään penkit katsastuksessa. ( Penkin voi todellakin väsätä noin yksinketaisesti. Tarkistin AKE:lta) Huolehditaan vain, että matkustajalle tulee riittävä niskatuki. ( lapselle riittää pelkkä selkänojaksi käännetty luukun kansi)
MB 300 TDT -87 A
Niin, ja onhan niita farkkuja saatavana valmiilla pehmusteellakin tehtaalta seitseman hengen malleissa. Se oli minulle uutta etta "perusmallissakin" on nuo luukut.Tore kirjoitti:On kyllä loistava perheauto! Tilaa on todella hyvin. Lastenrattaat menee heitämällä kyytiin ja turvaistuimen asennuksen kanssa ei ole mitään ongelmaa. Plussaa erityisesti takapenkin jalkatilojen koko. Ei monessa autossa ole niin paljoa satsattu takapenkkiläisten mukavuuteen kuin 124:ssa. Ja jos tarvii vielä lisää istumapaikkoja, voi tavaratilaan tehdä lisäistuimen tavaratilan lattiassa olevista luukuista. Perästä katsottuna takimmainen luukku auki ja luukun kanteen hieman pehmustetta, siitä selkänoja. Etummainen luukku avataan takimaiselta vapautuneeseen montuuun ja kanteen pehmustetta, siitä istuin. Lisäksi kaupasta kaksipiste/kolmepiste turvavyöt ja homma on selvä. Penkkejä ei tarvitse irroittaa kun tarvitset lisää tilaa tavaratilaan. Käännät vain kannet kiinni. Ja hyväksytään penkit katsastuksessa. ( Penkin voi todellakin väsätä noin yksinketaisesti. Tarkistin AKE:lta) Huolehditaan vain, että matkustajalle tulee riittävä niskatuki. ( lapselle riittää pelkkä selkänojaksi käännetty luukun kansi)
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Tottakai, takimmainen luukku on kätevä lokero työkalusarjalle tms. Sivulokeroissa ei ole oikein käyttökelpoista säilytystilaa.samih kirjoitti:Niin, ja onhan niita farkkuja saatavana valmiilla pehmusteellakin tehtaalta seitseman hengen malleissa. Se oli minulle uutta etta "perusmallissakin" on nuo luukut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ai.. musta kun ne takamatkustajan jalkatilat on se ainoa, joka farkussa mättää.
sen huomaa, että on vanhaa suunnittelu ajatusta, että takakontti on tosi tilava ja pitkä, joka taas johtaa siihen että jalkatilaa on aika vähän. varsinkin jos kuski on yli 175 pitkä.
nyky ajattelu autoissa on niin, että takamatkustajille on loistavat jalkatilat, vaikka kuskin/apparin penkki olisi täysin takaasennossa. esim passatit.
mutta se näkyy sitten tavaratilan lyhentymisenä joka on nykyfarmareitten kirous.
kokeileppa vetää etupenkit niin taakse kuin menee, ottaa melkein kiinnni takapenkin reunaan.
mutta sekin on vain suhtautumis kysymys. itselläni harvemmin istuu ketään takana, ja jos istuu, niin sit vedetään penkkiä eteen
sen huomaa, että on vanhaa suunnittelu ajatusta, että takakontti on tosi tilava ja pitkä, joka taas johtaa siihen että jalkatilaa on aika vähän. varsinkin jos kuski on yli 175 pitkä.
nyky ajattelu autoissa on niin, että takamatkustajille on loistavat jalkatilat, vaikka kuskin/apparin penkki olisi täysin takaasennossa. esim passatit.
mutta se näkyy sitten tavaratilan lyhentymisenä joka on nykyfarmareitten kirous.
kokeileppa vetää etupenkit niin taakse kuin menee, ottaa melkein kiinnni takapenkin reunaan.
mutta sekin on vain suhtautumis kysymys. itselläni harvemmin istuu ketään takana, ja jos istuu, niin sit vedetään penkkiä eteen

Meillä ollut farkku perheautona vuodesta - 96. Ei loppunut tila vielä 2004 jolloin tuo langi ostettiin. Siis 2 aikuista ja 7 lasta! Turvavöitä ei vaan enää piisannut kaikille. Ainut huonompi juttu onkin noissa vöiden pituudessa: tuvakaukaloista ei läheskään kaikki käy koska vöiden pituus ei riitä. Tämänkin korjaantuu kun valitsee sopivan kaukalon. Sopivia malleja on
muutamia.

250TD -86, 260E LANG -90

Ainakin sedan 124 ongelma on sangen pienet takajalkatilat, kuskin ei tarvitse olla läheskään yhtä pitkä kuin minä (197) niin takaa loppuu jalkatila eikä puhettakaan turvaistuinta selkä menosuuntaan.
Taka-asennossa penkki onkin melkein kiinni takapenkin istuinosassa.
Etupenkille kun asentaa vauvan turvakaukaloa niin turvavyöt ovat liian lyhyet, penkin voisi siirtää aika eteen mutta kun sitten ei saa kaukaloa kiinni.
Edelläolevat voi jokainen kokeilla itse.
Lisäistuimen tekeminen ei onnistu ihan miten vain, selkänojan leveydelle ja korkeudelle on minimimitta, ja lisäksi pitää olla niskatuki.
Myös istuinosan pitää olla tietyn kokoinen, ja mittaa istuinosasta selkänojan suuntaisesti kattoon riittävästi.
Alkuperäislisäistuimen saa katsastettua vaikkeivät mitat täyttyisikään, se kun on tyyppihyväksytty tjsp. kyseiseen autoon.
Jos etumatkustajana tai kuskina on pidempi henkilö, niin todellakin farmarissakin takapenkin jalkatila kutistuu turhan pieneksi. Meillä ei ole tila autosta loppunut, tosin vain yksi lapsi ja pari aikuista. Mutta vastineeksi rojua on kulkenut matkalla aivan hirvittävä kasa.dealer kirjoitti:![]()
Ainakin sedan 124 ongelma on sangen pienet takajalkatilat, kuskin ei tarvitse olla läheskään yhtä pitkä kuin minä (197) niin takaa loppuu jalkatila eikä puhettakaan turvaistuinta selkä menosuuntaan.
Taka-asennossa penkki onkin melkein kiinni takapenkin istuinosassa.
Etupenkille kun asentaa vauvan turvakaukaloa niin turvavyöt ovat liian lyhyet, penkin voisi siirtää aika eteen mutta kun sitten ei saa kaukaloa kiinni.
Edelläolevat voi jokainen kokeilla itse.

Farmarin takakontti on sopian iso, nin rattaille kuin lasten ja isän leluillekin

Varmasti hinta/laatu suhde aikas passeli s124:llä, joten voin suositella

Meillä 2 aikuista ja 4 lasta. Konttiin mahtuu mitä vain tai jos toinen vanhemmista lapsista on siellä niin silti vielä jotain, mm ne lastenrattaat. ( enkä tarkoita mitään sateenvarjorattaita ) Ei tämän parempaa hinta/laatu- suhdetta voi 7- paikkaisessa autossa olla..
Täytyy varmaan jossain vaiheessa ostaa kakkosautoksikin vielä tollanen farkku, kun täytyishän kakkosautossakin koko perheen pystyä matkustamaan.

Täytyy varmaan jossain vaiheessa ostaa kakkosautoksikin vielä tollanen farkku, kun täytyishän kakkosautossakin koko perheen pystyä matkustamaan.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Njaa. Hae kaupasta samalla hintaa joku Primera, niin ei se sen isompi mainittavasti ole. Pakkoko varsinkaan etumatkustajan on ainakaan istua ihan jalat oikosenaan.JS kirjoitti: Jos etumatkustajana tai kuskina on pidempi henkilö, niin todellakin farmarissakin takapenkin jalkatila kutistuu turhan pieneksi.

JS kirjoitti:Farmarin takakontti on sopian iso, nin rattaille kuin lasten ja isän leluillekin
Täältä miljoonas puoltoääni takakontille. On tilaa, säilytyslokerot (kylä niihin sivukoteloihinkin jotain tähkää saa), kiinnityskoukut ja monssa autossa myös koiraverkko/rollo.
Tilan määrää kuvaa hyvin se, että haimma viime viikolla meikäläisen autolla uuden pyykinpesukoneen. Aparaatin sai työntää lavoineen, paketteineen päivineen tavaratilaan, eikä vielä tarvinnut sitä meikun romukoria siivota edes alta pois. Liekkö viimeisiä farkkuja, joita piirrettiin ilman että muotimuotoja ja muuta idioottimaista otettiin ihan huomioon.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lasten jalat
Terve!
Kyllä tuo takajalkatila tahtoo olla ongelma erityisesti lapsia kuljetettaessa. Aikuisella jalat taittuvat polvesta alas ja periaatteessa takapenkin etureunan ja etuselkänojan väliin riittää 15 cm:n tila. Lapsilla polvet jäävät penkin istumaosalle siten, että jalat sohottavat suorana.
Toisin sanoen ratkaiseva mitta on takapenkin ja etupenkin selkänojien etäisyys, mikä ei oikein riitä kuin SEL -mallissa. Tilanne vielä pahenee laitettaessa jonkinlainen lastenistuin.
Meillä 3-vuotias istuu turvaistuimessa naama menosuuntaan takana keskipaikalla. Tuolloin jaloille jää kohtuullinen tila. Hankalin tapaus on meidän lyhytkasvuinen 8-vuotias. Hän istuu korokkeella kuskin takana. Ja sattumalta tiukan tempperamentin omaavana antaa kuskin tuta, jos mielipide-eroja syntyy.
Mutta kyllähän tuo S124 tiloiltaan silti monet nykynissanit voittaa.
nimim. tahtoo limon ohjaamon väliklasilla
Kyllä tuo takajalkatila tahtoo olla ongelma erityisesti lapsia kuljetettaessa. Aikuisella jalat taittuvat polvesta alas ja periaatteessa takapenkin etureunan ja etuselkänojan väliin riittää 15 cm:n tila. Lapsilla polvet jäävät penkin istumaosalle siten, että jalat sohottavat suorana.
Toisin sanoen ratkaiseva mitta on takapenkin ja etupenkin selkänojien etäisyys, mikä ei oikein riitä kuin SEL -mallissa. Tilanne vielä pahenee laitettaessa jonkinlainen lastenistuin.
Meillä 3-vuotias istuu turvaistuimessa naama menosuuntaan takana keskipaikalla. Tuolloin jaloille jää kohtuullinen tila. Hankalin tapaus on meidän lyhytkasvuinen 8-vuotias. Hän istuu korokkeella kuskin takana. Ja sattumalta tiukan tempperamentin omaavana antaa kuskin tuta, jos mielipide-eroja syntyy.
Mutta kyllähän tuo S124 tiloiltaan silti monet nykynissanit voittaa.
nimim. tahtoo limon ohjaamon väliklasilla
Ei samalla rahaa kaupasta mitään vastaavaa saa, paras tarjous on ollut 1500€ vaihdossa ducatoonAku P kirjoitti:
Njaa. Hae kaupasta samalla hintaa joku Primera, niin ei se sen isompi mainittavasti ole. Pakkoko varsinkaan etumatkustajan on ainakaan istua ihan jalat oikosenaan.![]()

Tosin tarjouksia en ole pyytänytkään. En edes tuosta Fiatista

Tuohon autoon on tullut tungettua 6kpl 300 x 125 ilmastointiputkea, tällöin ei tosin muita matkustajia. Kerran pari täysikasvuista väliovea ja 120cm runkopatja ja 32'' laajakuvatelevisio kuljetuslaatikossa. Laatikko ei sitten ole mitään pienimpiä ( lue: ei yksin kannettava )Aku P kirjoitti:
Tilan määrää kuvaa hyvin se, että haimma viime viikolla meikäläisen autolla uuden pyykinpesukoneen. Aparaatin sai työntää lavoineen, paketteineen päivineen tavaratilaan, eikä vielä tarvinnut sitä meikun romukoria siivota edes alta pois. Liekkö viimeisiä farkkuja, joita piirrettiin ilman että muotimuotoja ja muuta idioottimaista otettiin ihan huomioon.
Tasosäätö aivan mainio. Kerran laitoin 350kg kuivabetonia autoon ja varastomies katseli kun perälaski uhkaavasti. Jätin auton käymään ja menin maksamaa. Palatessani autolle auto oli normaalissa ajoasennossa

Meikäläisen lasti tältä keväältä 450kg pihakiviä ja 200kg ihmisiä ja kepeesti kulki.
Trukkikuski katsoi kans asiakseen huomauttaa perän painumisesta,
mutta auto käymään ja kassale, niin johan oikes.
Äijä vähä ihmetteli...
Lapsia 2 ja kaikkea kamaa sekalainen määrä, aina on mahtunut.
Alakerran laminaatitkin tuli kotio ilman peräkärryä.
Trukkikuski katsoi kans asiakseen huomauttaa perän painumisesta,
mutta auto käymään ja kassale, niin johan oikes.
Äijä vähä ihmetteli...

Lapsia 2 ja kaikkea kamaa sekalainen määrä, aina on mahtunut.
Alakerran laminaatitkin tuli kotio ilman peräkärryä.
Kyllä puoltoääntä täältäkin saa farkku. Pitemmässä reissussa neljä alle kouluikäistä menee keskipenkillä rinnakkain, jolloin takakonttiin mahtuu kahden viikon reissun vaatima tavaramäärä.. Itsellä kun on vieläpä 844 == "taittuva istuin tavaratilassa kahdella automaattisella turvavyöllä"
Eli neljän tenavan lisäksi menee vielä vaikka naapuriin tenavatkin ja ihan laillisesti
Ja tuo tasonsäätö on ehdoton! Ota mikä tahansa "vastaava" farkku ja lyö sinne konttiin edes 200 kiloa tavaraa, niin saat hissutella varovasti joka töyssyn kohdalla. Viimeksi pari viikkoa sitten ajoin Oulusta lastina 500 kg pihakiviä + kärryssä toinen mokoma. Hiukan jäi alemmaksi normaalista, mutta samassa lastissa olisi V70:n vetokoukku laahannut maata
Turvaistuimesta. Ilman mitään mainostamistarkoitusta: sellainen Gracon erillisellä asennustelineellä oleva kaukalo on tosi hyvä. Lyhyelläkin turvavyöllä saa kiinni ja ah, se käytön helppous


Ja tuo tasonsäätö on ehdoton! Ota mikä tahansa "vastaava" farkku ja lyö sinne konttiin edes 200 kiloa tavaraa, niin saat hissutella varovasti joka töyssyn kohdalla. Viimeksi pari viikkoa sitten ajoin Oulusta lastina 500 kg pihakiviä + kärryssä toinen mokoma. Hiukan jäi alemmaksi normaalista, mutta samassa lastissa olisi V70:n vetokoukku laahannut maata

Turvaistuimesta. Ilman mitään mainostamistarkoitusta: sellainen Gracon erillisellä asennustelineellä oleva kaukalo on tosi hyvä. Lyhyelläkin turvavyöllä saa kiinni ja ah, se käytön helppous

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Ja minä komppaan, toi kaukalo telineellä on sikahyvä. Samaten Gracon pykälää suurempi istuin menee Mersuun mennen tullen, mahtuu mun Kadetinkin etupenkille, ja siinä on lyhyt turvavyö.veppe kirjoitti:Turvaistuimesta. Ilman mitään mainostamistarkoitusta: sellainen Gracon erillisellä asennustelineellä oleva kaukalo on tosi hyvä. Lyhyelläkin turvavyöllä saa kiinni ja ah, se käytön helppous
Kyllä farkku on ollut täydellinen perhe - ja käyttöauto, ainoastaan minun takana kukaan ei halua matkustaa, mutta onneksi ei kovin usekin kenenkään edes tarvii.
En noihin turvaistuimiin tai laatikon istuimiin ota kantaa mutta nykyisen jälkeen ei muita tulekaann kuin tätä sarjaa MB:tä jos musta on kiinni...
Koirien häkki heittämällä sisään ... Löytyy niin leveyttä ja pituutta!!
Takamatkustajien jalkatilasta en myöskään tiedä pätkääkään kun sillä puolen tulee istuttua kovin harvoin ja omassa kiesissä ainakaan. Muutoin olen ollut täydellisen tyytväinen kärryyn. Tasonsäädöistä en tiedä mutta kaipa ne pelaa kun en mitään ole huomannut. Normaalisti (ilman koiraa) kontissa tuo häkki n. 30 kg ja siihen koira till 35-40 kg. En kyllä tiedä lähteekö "säätimet" töihin viellä noilla kuormilla kun katselin tuossa muiden lastipainoja.....
Koirien häkki heittämällä sisään ... Löytyy niin leveyttä ja pituutta!!
Takamatkustajien jalkatilasta en myöskään tiedä pätkääkään kun sillä puolen tulee istuttua kovin harvoin ja omassa kiesissä ainakaan. Muutoin olen ollut täydellisen tyytväinen kärryyn. Tasonsäädöistä en tiedä mutta kaipa ne pelaa kun en mitään ole huomannut. Normaalisti (ilman koiraa) kontissa tuo häkki n. 30 kg ja siihen koira till 35-40 kg. En kyllä tiedä lähteekö "säätimet" töihin viellä noilla kuormilla kun katselin tuossa muiden lastipainoja.....

Ja tuo tasonsäätö on ehdoton! Ota mikä tahansa "vastaava" farkku ja lyö sinne konttiin edes 200 kiloa tavaraa, niin saat hissutella varovasti joka töyssyn kohdalla. Viimeksi pari viikkoa sitten ajoin Oulusta lastina 500 kg pihakiviä + kärryssä toinen mokoma. Hiukan jäi alemmaksi normaalista, mutta samassa lastissa olisi V70:n vetokoukku laahannut maata
Meikäläisen lasti tältä keväältä 450kg pihakiviä ja 200kg ihmisiä ja kepeesti kulki.
Trukkikuski katsoi kans asiakseen huomauttaa perän painumisesta,
mutta auto käymään ja kassale, niin johan oikes.
Äijä vähä ihmetteli...
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting
Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop