c220d:n turbotus
c220d:n turbotus
ostin tollaisen c- sarjan 220 diisselin ja vähän tuntuu laiskalta.. joten onko kellään kokemusta turbon laittamisesta ja kuinka hyvin se moottori kestää paineita??? löytyykö siihen pakosarjaa??? saako pumppua säädettyä.?
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Budjettiin lisämenoksi VTT:n päästötesti, 1000eur ++
Lisäksi testi pitäisi vielä läpäistä...
Ei siitä muuta haittaa ole.
Helpointa ja monesti myös halvinta olisi vaihtaa koko auto sellaiseen jossa tehoa on jo vakiona riittävästi tai sen lisäys onnistuu chippaamalla (lue: CDI).
Lisäksi testi pitäisi vielä läpäistä...
Ei siitä muuta haittaa ole.
Helpointa ja monesti myös halvinta olisi vaihtaa koko auto sellaiseen jossa tehoa on jo vakiona riittävästi tai sen lisäys onnistuu chippaamalla (lue: CDI).
So long, and thanks for all the fish
Sikäli mielenkiintoinen aihe omastakin näkökulmasta että tuo varhaisempi c-mallin koppa on sopivasti madallettuna yms. aikas mukavan näköinen ja sopivan kokoinen koppa mutta tuo "liian" uusi tekniikka.
Olisko kellään kokemuksia sähköpumpun korvaamisesta perinteisellä ja että mitä tuollainen vaikuttaa konttorille mentäessä ? Sehän voisi olla, niinkuin dealeri mainitsikin, hyvä vaihtoehto tässä tapauksessa eikä kustannuksetkaan nousisi ihan pilviin. Turbo ja coolerihan "pitäisi" säilyttää alkuperäisinä nuissa saastekoneissa.
Olisko kellään kokemuksia sähköpumpun korvaamisesta perinteisellä ja että mitä tuollainen vaikuttaa konttorille mentäessä ? Sehän voisi olla, niinkuin dealeri mainitsikin, hyvä vaihtoehto tässä tapauksessa eikä kustannuksetkaan nousisi ihan pilviin. Turbo ja coolerihan "pitäisi" säilyttää alkuperäisinä nuissa saastekoneissa.
Näissä voisi olla jotain vinkkiä.
Pumpunvaihto topic: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 937#126937
Katsastustopic: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20174
Mielestäni olisi jo korkea aika jonkun rakentaa se _sähköisesti_ ohjattu pumppu, jossa on 7 mm tapit ja softa, joka ymmärtää niiden päälle.
Pumpunvaihto topic: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 937#126937
Katsastustopic: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20174
Mielestäni olisi jo korkea aika jonkun rakentaa se _sähköisesti_ ohjattu pumppu, jossa on 7 mm tapit ja softa, joka ymmärtää niiden päälle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Myönnettäkööt, että mulla kävi tossa viime kesänä mielessä tuo mekaanisen pumpun laitto isoilla elementeillä, mutta se tyssäs siihen, kun on tuo sähkölaatikko ja pumppu juttelee myös samaa kieltä, kuin laatikko. No itselle tuli sitten lastu, eikä se ainakaan tehoja pienentänyt, joten ihan mukavasti se on antanut lisäpotkua. Mutta kuten kaikessa, kun on hetken ajanut, siihen tottuu ja lisää pitää saada



SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Oletko varma, ettei se laatikko pärjää oman ohjausyksikkönsä varassa, vai huutaako se kuolemaa kun huomaa pumpun ohjaimen hävinneen ?Antti V kirjoitti:mutta se tyssäs siihen, kun on tuo sähkölaatikko ja pumppu juttelee myös samaa kieltä, kuin laatikko.
[Minulla ei ole aiheesta, tästäkään aiheesta, mitään tietoa]
mutta kun Vitossa se laatikkon ohjaus on aivan oma erillinen funktionsa, jota ohjaa lähinnä kierrosluku- ja kaasupolkimen asentotieto. Pumppua käskyttää ainoastaan teräsvaijeri ja hyvin tulevat mokomat toimeen.
...ja kyllä tiedän, Vitolla ja Mersulla ei juuri muuta yhteistä ole kuin om601 lohko

Lisää tietoa: www.skg.fi
Niin kun toi ohjelmointi ei oikein ole vahvimpia puoliani, olen vaan antanut itselleni ymmärtää, että suurin ongelma on nuo moottorinhallinnassa olevat suojarajat ja niiden huijaaminen. Ne on ko koneissa aika matalat, mutta kuten jo noissa supereissa on tullut esiin, vaikka tehoa on, niin siltkin aika julmia kilometrimääriäniillä taivalletaan.veskola kirjoitti:Mielestäni olisi jo korkea aika jonkun rakentaa se _sähköisesti_ ohjattu pumppu, jossa on 7 mm tapit ja softa, joka ymmärtää niiden päälle.
Menee pikkuisen OT:ksi, mutta toivottavasti alkuperäinen kysyjä saa tästä jotain irti.veskola kirjoitti:Oletko varma, ettei se laatikko pärjää oman ohjausyksikkönsä varassa, vai huutaako se kuolemaa kun huomaa pumpun ohjaimen hävinneen ?
Niin ainakin mulla sen yhteispelin huomaa cruiserilla ajaessa, tai jos yrittää alamäessä hidastaa vauhtia. Jos mäki on liian jyrkkä, eli auto vain rulla, eikä hidastu, tiputtaa laatikko pienempää vaihdetta tupaan, jolloin se saa suuremman moottorijarrutuksen aikaiseksi. Ja joo, tämä on todellakin mutua, ei faktaa, mutta luulisin niiden juttelevan toistensa kanssa, eikä kukaan ole tätä mun ajopuuteoriaani kumonnutkaan


Huh onneksi sanoit ton itseveskola kirjoitti:...ja kyllä tiedän, Vitolla ja Mersulla ei juuri muuta yhteistä ole kuin om601 lohko

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tuon se laatikon ohjain osaa tehdä ilman moottoriin liitettyä ohjausyksikköä. Eli tosiaan Vitossa on vain laatikon ohjainlaite ja sille voi kertoa millaisen ohjelman haluaa. Power asennossa se suorittaa tehokkaampia moottorijarrutuksia alamäissä yms.Antti V kirjoitti:Niin ainakin mulla sen yhteispelin huomaa cruiserilla ajaessa, tai jos yrittää alamäessä hidastaa vauhtia. Jos mäki on liian jyrkkä, eli auto vain rulla, eikä hidastu, tiputtaa laatikko pienempää vaihdetta tupaan, jolloin se saa suuremman moottorijarrutuksen aikaiseksi.
Ei niitä moottorinohjauksia itse tarvitse tehdä, eiköhän Karala osaa lastuttaa isommillakin tapeilla olevan pumpunboxin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
www.ppdiesel.com
C 220 D W202 :
= 70 kW/95 hp 150 Nm 175 km/h
> 84 kW/114 hp 190 Nm 181 km/h
Toinen ratkaisu voisi olla ruiskutuspumpun vaihto, kysy samasta paikasta.
C 220 D W202 :
= 70 kW/95 hp 150 Nm 175 km/h
> 84 kW/114 hp 190 Nm 181 km/h
Toinen ratkaisu voisi olla ruiskutuspumpun vaihto, kysy samasta paikasta.
wiimax.fi
Ei ole minkäänlaista tietoa penkitystuloksista / onko niitä yleensäkään olemassa.
Siitä olen samaa mieltä että lukemat kuulostavat kovilta.
Arvot kopioin suoraan valmistajan nettisivuilta.
Kuten huomaat, esim. C 200 CDi luvataan 40 kW ja 110 Nm lisää, jos sen saa tuolla rahalla niin luulisi asiakkaita riittävän.

Siitä olen samaa mieltä että lukemat kuulostavat kovilta.
Arvot kopioin suoraan valmistajan nettisivuilta.
Kuten huomaat, esim. C 200 CDi luvataan 40 kW ja 110 Nm lisää, jos sen saa tuolla rahalla niin luulisi asiakkaita riittävän.
wiimax.fi
HInnaltahaan nuo eivtä ole pahoja. Löytyykö muuten Mersuun samanlaista kuin BSR:n PPC-ohjain Volvoihin (www.bsr.se) eli saisi pois ja sisään milloin haluaa ja päivitykset ohjelmaan netistä?dealer kirjoitti:Ei ole minkäänlaista tietoa penkitystuloksista / onko niitä yleensäkään olemassa.![]()
Siitä olen samaa mieltä että lukemat kuulostavat kovilta.
Arvot kopioin suoraan valmistajan nettisivuilta.
Kuten huomaat, esim. C 200 CDi luvataan 40 kW ja 110 Nm lisää, jos sen saa tuolla rahalla niin luulisi asiakkaita riittävän.
BMW-kuski on aina oikeassa
dealer kirjoitti:Ei ole minkäänlaista tietoa penkitystuloksista / onko niitä yleensäkään olemassa.![]()
Siitä olen samaa mieltä että lukemat kuulostavat kovilta.
Arvot kopioin suoraan valmistajan nettisivuilta.
Kuten huomaat, esim. C 200 CDi luvataan 40 kW ja 110 Nm lisää, jos sen saa tuolla rahalla niin luulisi asiakkaita riittävän.
Kyllä ne ainakin kaksatasen kohdalla paikkansa pitää.
Muutenkin näyttää, ettei ainakaan ilmoitettujen tehojen suhteen ole mihinkään ylilyönteihin, tai "kirittämiseen" sorruttu.
Varmaan asiallinen tuote.
Nuilla tehoilla/väännöillä kaksatanen muuttuu jo ihan eri autoksi.
Kulkee kevyesti myös isommilla vaihteilla.
Missähän kaukana liennee tuo muokkaaja, joka sitä vääntöä, tai taloudellisuutta sinne ohjelmaan lisää, vai tuleeko se jonkinlaisena "pakettina" sähköpostissa "jostain".
Kai niistä erinlaisista ominaisuuksista jotain paperillakin on, tuntuis vaan. Mitenkäs sitä muuten voi mitään päätöstä asiasta tehdä.
.
Jostain kaukaa (Saksasta?) tuli E200CDI:n ohjelma sähköpostilla,vanhat pois ja kokonaan uusi tilalle. Auto muuttui kuulemma radikaalisti,luvatut pitänevät perstuntumalla paikkansa. Ko. malli tosin kiitollinen viritettävä kun käyttämätöntä potentiaalia paljon ja vakiona nykymittapuulla laiska.tuikku kirjoitti:dealer kirjoitti:EiKyllä ne ainakin kaksatasen kohdalla paikkansa pitää.
Muutenkin näyttää, ettei ainakaan ilmoitettujen tehojen suhteen ole mihinkään ylilyönteihin, tai "kirittämiseen" sorruttu.
Varmaan asiallinen tuote.
Nuilla tehoilla/väännöillä kaksatanen muuttuu jo ihan eri autoksi.
Kulkee kevyesti myös isommilla vaihteilla.
Missähän kaukana liennee tuo muokkaaja, joka sitä vääntöä, tai taloudellisuutta sinne ohjelmaan lisää, vai tuleeko se jonkinlaisena "pakettina" sähköpostissa "jostain".
Kai niistä erinlaisista ominaisuuksista jotain paperillakin on, tuntuis vaan. Mitenkäs sitä muuten voi mitään päätöstä asiasta tehdä.
.
Houkuttelee,174Kw...