c220d:n turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
kalix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 03.04.2005 22:08

c220d:n turbotus

Viesti Kirjoittaja kalix »

ostin tollaisen c- sarjan 220 diisselin ja vähän tuntuu laiskalta.. joten onko kellään kokemusta turbon laittamisesta ja kuinka hyvin se moottori kestää paineita??? löytyykö siihen pakosarjaa??? saako pumppua säädettyä.?
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ja tässähän on se taikasana "VÄHÄPÄÄSTÖINEN", eli mahdollista, mutta julman kallista
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
kalix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 03.04.2005 22:08

Viesti Kirjoittaja kalix »

mitäs se haittaa?
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Budjettiin lisämenoksi VTT:n päästötesti, 1000eur ++
Lisäksi testi pitäisi vielä läpäistä...

Ei siitä muuta haittaa ole.

Helpointa ja monesti myös halvinta olisi vaihtaa koko auto sellaiseen jossa tehoa on jo vakiona riittävästi tai sen lisäys onnistuu chippaamalla (lue: CDI).
So long, and thanks for all the fish
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18043
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Asennuta mekaaninen pumppu johon isot "tapit".
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Joskus olen nähnyt myytävän 220D:n boxeja tai softanpäivityksiä. Siis vapariinkin. Voisi olla melkein helpoin virityskeino, auton vaihdon lisäksi.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sikäli mielenkiintoinen aihe omastakin näkökulmasta että tuo varhaisempi c-mallin koppa on sopivasti madallettuna yms. aikas mukavan näköinen ja sopivan kokoinen koppa mutta tuo "liian" uusi tekniikka.

Olisko kellään kokemuksia sähköpumpun korvaamisesta perinteisellä ja että mitä tuollainen vaikuttaa konttorille mentäessä ? Sehän voisi olla, niinkuin dealeri mainitsikin, hyvä vaihtoehto tässä tapauksessa eikä kustannuksetkaan nousisi ihan pilviin. Turbo ja coolerihan "pitäisi" säilyttää alkuperäisinä nuissa saastekoneissa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Näissä voisi olla jotain vinkkiä.

Pumpunvaihto topic: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 937#126937

Katsastustopic: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20174

Mielestäni olisi jo korkea aika jonkun rakentaa se _sähköisesti_ ohjattu pumppu, jossa on 7 mm tapit ja softa, joka ymmärtää niiden päälle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Myönnettäkööt, että mulla kävi tossa viime kesänä mielessä tuo mekaanisen pumpun laitto isoilla elementeillä, mutta se tyssäs siihen, kun on tuo sähkölaatikko ja pumppu juttelee myös samaa kieltä, kuin laatikko. No itselle tuli sitten lastu, eikä se ainakaan tehoja pienentänyt, joten ihan mukavasti se on antanut lisäpotkua. Mutta kuten kaikessa, kun on hetken ajanut, siihen tottuu ja lisää pitää saada :evil: :evil:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Antti V kirjoitti:mutta se tyssäs siihen, kun on tuo sähkölaatikko ja pumppu juttelee myös samaa kieltä, kuin laatikko.
Oletko varma, ettei se laatikko pärjää oman ohjausyksikkönsä varassa, vai huutaako se kuolemaa kun huomaa pumpun ohjaimen hävinneen ?

[Minulla ei ole aiheesta, tästäkään aiheesta, mitään tietoa]

mutta kun Vitossa se laatikkon ohjaus on aivan oma erillinen funktionsa, jota ohjaa lähinnä kierrosluku- ja kaasupolkimen asentotieto. Pumppua käskyttää ainoastaan teräsvaijeri ja hyvin tulevat mokomat toimeen.

...ja kyllä tiedän, Vitolla ja Mersulla ei juuri muuta yhteistä ole kuin om601 lohko :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

veskola kirjoitti:Mielestäni olisi jo korkea aika jonkun rakentaa se _sähköisesti_ ohjattu pumppu, jossa on 7 mm tapit ja softa, joka ymmärtää niiden päälle.
Niin kun toi ohjelmointi ei oikein ole vahvimpia puoliani, olen vaan antanut itselleni ymmärtää, että suurin ongelma on nuo moottorinhallinnassa olevat suojarajat ja niiden huijaaminen. Ne on ko koneissa aika matalat, mutta kuten jo noissa supereissa on tullut esiin, vaikka tehoa on, niin siltkin aika julmia kilometrimääriäniillä taivalletaan.
veskola kirjoitti:Oletko varma, ettei se laatikko pärjää oman ohjausyksikkönsä varassa, vai huutaako se kuolemaa kun huomaa pumpun ohjaimen hävinneen ?
Menee pikkuisen OT:ksi, mutta toivottavasti alkuperäinen kysyjä saa tästä jotain irti.

Niin ainakin mulla sen yhteispelin huomaa cruiserilla ajaessa, tai jos yrittää alamäessä hidastaa vauhtia. Jos mäki on liian jyrkkä, eli auto vain rulla, eikä hidastu, tiputtaa laatikko pienempää vaihdetta tupaan, jolloin se saa suuremman moottorijarrutuksen aikaiseksi. Ja joo, tämä on todellakin mutua, ei faktaa, mutta luulisin niiden juttelevan toistensa kanssa, eikä kukaan ole tätä mun ajopuuteoriaani kumonnutkaan :cry: :cry:
veskola kirjoitti:...ja kyllä tiedän, Vitolla ja Mersulla ei juuri muuta yhteistä ole kuin om601 lohko :lol:
Huh onneksi sanoit ton itse :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Antti V kirjoitti:Niin ainakin mulla sen yhteispelin huomaa cruiserilla ajaessa, tai jos yrittää alamäessä hidastaa vauhtia. Jos mäki on liian jyrkkä, eli auto vain rulla, eikä hidastu, tiputtaa laatikko pienempää vaihdetta tupaan, jolloin se saa suuremman moottorijarrutuksen aikaiseksi.
Tuon se laatikon ohjain osaa tehdä ilman moottoriin liitettyä ohjausyksikköä. Eli tosiaan Vitossa on vain laatikon ohjainlaite ja sille voi kertoa millaisen ohjelman haluaa. Power asennossa se suorittaa tehokkaampia moottorijarrutuksia alamäissä yms.

Ei niitä moottorinohjauksia itse tarvitse tehdä, eiköhän Karala osaa lastuttaa isommillakin tapeilla olevan pumpunboxin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kalix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 03.04.2005 22:08

Viesti Kirjoittaja kalix »

no jos unohdettaan se katsastus homma kokonaan niin miten helpollla sinne sais sellaisen pikku turbon jolla sais edes vähän lisää potkua... ja niin että se kestäis..?
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Pelkällä ilmallahan sitä lisäpotkua ei saa, jotenkin pitää saada lisää soppaa mukaan myös. Vaatii varmaankin lastunväännön Karalalla, lisäksi ehkä pitää vaihtaa tai lisätä antureita (esim imusarjan paineanturi joka ymmärtää ylipaineenkin).
So long, and thanks for all the fish
kalix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 03.04.2005 22:08

Viesti Kirjoittaja kalix »

no onkos kellään tietoa mistä noihin 220 d vapaasti hengittävään vois saada sitä lastua. ja onkohan se kuinka kullan hinnoissaan..
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18043
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

www.ppdiesel.com

C 220 D W202 :
= 70 kW/95 hp 150 Nm 175 km/h
> 84 kW/114 hp 190 Nm 181 km/h

Toinen ratkaisu voisi olla ruiskutuspumpun vaihto, kysy samasta paikasta.
wiimax.fi
kalix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 03.04.2005 22:08

Viesti Kirjoittaja kalix »

kiitosta tiedosta. täytyypä kysellä
]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

dealer kirjoitti:C 220 D W202 :
= 70 kW/95 hp 150 Nm 175 km/h
> 84 kW/114 hp 190 Nm 181 km/h
Lukemat tuntuu aika kovilta, penkitystuloksia noista olisi kiva nähdä. Niitä varmaan on kun kerran uudet lukematkin ilmoitetaan noin tarkkaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18043
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole minkäänlaista tietoa penkitystuloksista / onko niitä yleensäkään olemassa. :roll:
Siitä olen samaa mieltä että lukemat kuulostavat kovilta.
Arvot kopioin suoraan valmistajan nettisivuilta.

Kuten huomaat, esim. C 200 CDi luvataan 40 kW ja 110 Nm lisää, jos sen saa tuolla rahalla niin luulisi asiakkaita riittävän.
wiimax.fi
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

dealer kirjoitti:Ei ole minkäänlaista tietoa penkitystuloksista / onko niitä yleensäkään olemassa. :roll:
Siitä olen samaa mieltä että lukemat kuulostavat kovilta.
Arvot kopioin suoraan valmistajan nettisivuilta.

Kuten huomaat, esim. C 200 CDi luvataan 40 kW ja 110 Nm lisää, jos sen saa tuolla rahalla niin luulisi asiakkaita riittävän.
HInnaltahaan nuo eivtä ole pahoja. Löytyykö muuten Mersuun samanlaista kuin BSR:n PPC-ohjain Volvoihin (www.bsr.se) eli saisi pois ja sisään milloin haluaa ja päivitykset ohjelmaan netistä?
BMW-kuski on aina oikeassa
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

dealer kirjoitti:Ei ole minkäänlaista tietoa penkitystuloksista / onko niitä yleensäkään olemassa. :roll:
Siitä olen samaa mieltä että lukemat kuulostavat kovilta.
Arvot kopioin suoraan valmistajan nettisivuilta.

Kuten huomaat, esim. C 200 CDi luvataan 40 kW ja 110 Nm lisää, jos sen saa tuolla rahalla niin luulisi asiakkaita riittävän.

Kyllä ne ainakin kaksatasen kohdalla paikkansa pitää.
Muutenkin näyttää, ettei ainakaan ilmoitettujen tehojen suhteen ole mihinkään ylilyönteihin, tai "kirittämiseen" sorruttu.
Varmaan asiallinen tuote.
Nuilla tehoilla/väännöillä kaksatanen muuttuu jo ihan eri autoksi.
Kulkee kevyesti myös isommilla vaihteilla.

Missähän kaukana liennee tuo muokkaaja, joka sitä vääntöä, tai taloudellisuutta sinne ohjelmaan lisää, vai tuleeko se jonkinlaisena "pakettina" sähköpostissa "jostain".
Kai niistä erinlaisista ominaisuuksista jotain paperillakin on, tuntuis vaan. Mitenkäs sitä muuten voi mitään päätöstä asiasta tehdä.
.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

tuikku kirjoitti:
dealer kirjoitti:EiKyllä ne ainakin kaksatasen kohdalla paikkansa pitää.
Muutenkin näyttää, ettei ainakaan ilmoitettujen tehojen suhteen ole mihinkään ylilyönteihin, tai "kirittämiseen" sorruttu.
Varmaan asiallinen tuote.
Nuilla tehoilla/väännöillä kaksatanen muuttuu jo ihan eri autoksi.
Kulkee kevyesti myös isommilla vaihteilla.

Missähän kaukana liennee tuo muokkaaja, joka sitä vääntöä, tai taloudellisuutta sinne ohjelmaan lisää, vai tuleeko se jonkinlaisena "pakettina" sähköpostissa "jostain".
Kai niistä erinlaisista ominaisuuksista jotain paperillakin on, tuntuis vaan. Mitenkäs sitä muuten voi mitään päätöstä asiasta tehdä.
.
Jostain kaukaa (Saksasta?) tuli E200CDI:n ohjelma sähköpostilla,vanhat pois ja kokonaan uusi tilalle. Auto muuttui kuulemma radikaalisti,luvatut pitänevät perstuntumalla paikkansa. Ko. malli tosin kiitollinen viritettävä kun käyttämätöntä potentiaalia paljon ja vakiona nykymittapuulla laiska.

Houkuttelee,174Kw...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18043
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

OT:
jpk, lainauksestasi näyttää että teksti olisi minun vaikka onkin "tuikku"n kirjoittamaa. :shock:
wiimax.fi
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

dealer kirjoitti:OT:
jpk, lainauksestasi näyttää että teksti olisi minun vaikka onkin "tuikku"n kirjoittamaa. :shock:
No,tämä lainaus ainakin onnistuu oikeen. Hiirellä klikkailee niin näyttää tulevan noita typoja... :oops:
kalix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 03.04.2005 22:08

Re: c220d:n turbotus

Viesti Kirjoittaja kalix »

voi poistaa
Vastaa Viestiin