Mitä tekee EZL potikka ja huono lämpimänä käynnistyvyys?
Mitä tekee EZL potikka ja huono lämpimänä käynnistyvyys?
Autoni on 230 TE -89. Siinä ongelmana kuumana käynnistäminen. Sahaa aina usemaan sekunnin, ja välillä lähtee käyntiin, välillä "ampuu" ja irrottaa alipaineletkun polttoainepumpun alapuolelta. Kun sen laittaa kädellä takaisin paikalleen, auto lähtee käyntiin.
Vaikuttaako siis EZL-potikka lähellä rintapeltiä kuskin puolen lokasuojan päällä?
Miten sen alipaineletkun tulisi olla kiinni, nyt se on vain työntämälla ja jotenkin löysä?
Saako jostain sen alipaineletkun, liittimen ja sen kumin, johon se tulee kiinni, vai onko ostettava koko polttoainejakaja?
Vaikuttaako siis EZL-potikka lähellä rintapeltiä kuskin puolen lokasuojan päällä?
Miten sen alipaineletkun tulisi olla kiinni, nyt se on vain työntämälla ja jotenkin löysä?
Saako jostain sen alipaineletkun, liittimen ja sen kumin, johon se tulee kiinni, vai onko ostettava koko polttoainejakaja?
Jos nyt tosta korjauskäsikirjasta suoraan käännän suomeksi niin se sanoopi seuraavaa:
"ECU (Electronic Control Unit) laskee ja säätää sytytyksen ajoitusta ja kosketuskulmaa riippuen koneen käyntinopeudesta, kampiakselin asennosta ja imusarjassa vallitsevasta alipaineesta. Tieto tähän saadaan koneeseen asennettujen anturien kautta."
Elikkä jos sulla on se EZL-sytkä, niin jakajassa itsessään ei ole mitään muuta kuin pyörijä ja kansi.
ECU taitaa löytyä sunkin autosta jompaan kumpaan sisälokasuojaan kiinnitettynä. Sitä en tiedä miltä se näyttää sun autossa, mutta yleesä siihen tulee 1-3 paksumpaa johtoa (aika isot pyöreät liittimet) ja vaalea (?) aika ohut alipaineletku.
Kantsis kyllä katsella ekaksi että kaikki alipaineletkut on kunnolla kiinni ja varmasti ehjiä. Polttoaineseoksen raju muutoskin saattaa tuota paukkumista aiheuttaa. Mulla oli sama vika joskus Saabissa vuonna yks ja kaks. Poks!... ja taas piti käydä pistämässä alipaineletkut kiinni
"ECU (Electronic Control Unit) laskee ja säätää sytytyksen ajoitusta ja kosketuskulmaa riippuen koneen käyntinopeudesta, kampiakselin asennosta ja imusarjassa vallitsevasta alipaineesta. Tieto tähän saadaan koneeseen asennettujen anturien kautta."
Elikkä jos sulla on se EZL-sytkä, niin jakajassa itsessään ei ole mitään muuta kuin pyörijä ja kansi.
ECU taitaa löytyä sunkin autosta jompaan kumpaan sisälokasuojaan kiinnitettynä. Sitä en tiedä miltä se näyttää sun autossa, mutta yleesä siihen tulee 1-3 paksumpaa johtoa (aika isot pyöreät liittimet) ja vaalea (?) aika ohut alipaineletku.
Kantsis kyllä katsella ekaksi että kaikki alipaineletkut on kunnolla kiinni ja varmasti ehjiä. Polttoaineseoksen raju muutoskin saattaa tuota paukkumista aiheuttaa. Mulla oli sama vika joskus Saabissa vuonna yks ja kaks. Poks!... ja taas piti käydä pistämässä alipaineletkut kiinni

W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Ykkössylinteri puristustahtiin, kampiakselilta merkki nolla kohtaan ja sit tarkistaa että v-jakajan pyörijä osoittaa tasan jakajan merkkiviivaan. Eli jakajalla säädetään sytkä vain nollaan, EZL-sytkässä.tberg kirjoitti:Mitenhän sitä sytkää saadetään? Samalla tavalla kuin vanhoissa simppeleissä autoissa, jakajaa kääntämällä, vai onko koko säätö, jossain ohjainboxin sisällä?
Terje
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Yleensä S tarkoittaa saksalaista superia (meillä 95-oktaanista) ja N normaalibensaa (ei vastinetta meillä). Oikea asento vaihtelee malleittain ja kannattaa tarkistaa käsikirjasta tai WISistä.Sergey kirjoitti:ompa vanha topic, mutta löysinkö potikan arvot eri asennoissa?
[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/Coupe/ezl.jpg ]
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
mistäs tän Wissin sitten löytäätomant kirjoitti:Yleensä S tarkoittaa saksalaista superia (meillä 95-oktaanista) ja N normaalibensaa (ei vastinetta meillä). Oikea asento vaihtelee malleittain ja kannattaa tarkistaa käsikirjasta tai WISistä.Sergey kirjoitti:ompa vanha topic, mutta löysinkö potikan arvot eri asennoissa?
[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/Coupe/ezl.jpg ]
tomant

mullon pelkkiä romuja vaan
muistaakseni englannin ebaystä (ja CD:t tuli vissiin Australiasta)touhottaja kirjoitti:...mistäs tän Wissin sitten löytää :roll:
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020