Ensimmäiset 13500km takana ja mm. suutinkärjet vaihtoon

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Ensimmäiset 13500km takana ja mm. suutinkärjet vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kulutus oli 6,1 litraa sadalle. 120km oli paikallista lyhyttä ajoa Sotkamon päässä ja kylmäkäynnistyksiä n.8kpl. On tuohon oltava tyytyväinen...

MUTTA!
Ongelma nro 1.
Vaimo väitti kytkimen menneen oudoksi viimeisessä jarrutuksessa ennen kotikontuja. Meni kuulemma löysästi pohjaan ja 4-3 vaihto oli kankea. Minä koitin heti perään ja toimi minusta normaalisti....ehkä vähän löysä ja palautti tahmeasti. Ekaksi tuli mieleen, että jarrunesteet on vähissä. Ei ne ihan minimissä olleet, mutta lähempänä kuitenkin minimiä kuin maximia.
Kytkin on muuten tuon auton paras paikka. Tosi alhaalla ottaa ja jämäkästi. Ilmeisesti rempattu jokin aika sitten. Paras mitä olen W124:ssa tavannut.

Olisko kommentteja tuohon ilmenneeseen "löysyyteen"?...On kai se vaimoa uskottava, jos kerran se sanoo, että 3:n ei meinannut mennä päälle.... :roll:

Ainiin:
Öljyä oli lähtiessä karvan yli maximin ja palatessa karvan yli maximin. Ei silmillä huomattavaa vähennystä. Huh!! :)
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ke 10.12.2003 18:39. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Maiju

Toimi kuin ajatus-ainakin melkein

Viesti Kirjoittaja Maiju »

...siis W124 koko reissun ajan. En ollut uskoa silmiäni tuon kulutuksen suhteen, tuntui niin kamalan pieneltä verrattuna Ässän lukemiin viime viikolla... Ajoin Sotkamoon (344 km), Sotkamosta Kuhmoon ja takaisin (128 km), paikallisajoa vielä ehkä n. 30 km Sotkamossa ja sitten kotiin (344km), ja kotona tankki oli vasta puolessa välissä :shock:

Ihan viimeisessä risteyksessä kytkin tuntui kamalan löysältä, ihan kuin olisi ollut "irti" koko poljin. Säikähdin kovasti, mutta kun sen painoi ihan pohjaan, sain nelosen pois ja kolmosen tilalle ja samalla taktiikalla vielä kakkosenkin (liikenne)ympyrästä pois lähtiessä. Kytkin otti tosi alhaalla kiinni ja vaihteet eivät meinanneet mennä päälle. Kevyt kytkin on ollut aina, mutta tuo oli ihan outo--kuin ilmaa koko alkupää ja vasta sentin verran lopussa "pitävää" tuntumaa. Mistä siis moinen ilmiö?

Luonnollisesti vaihdettuamme kuskia D. D. ei huomannut kytkimessä mitään outoa, enkä minäkään tuota ennen milloinkaan. Mitäs nyt? :oops:

Terveisin
Maiju, supertyytyväinen kulutuslukemaan vaikka varmasti parannettavaakin olisi...?
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Kytkin

Viesti Kirjoittaja Henro »

Vaikuttaisi tuo vika sylinterivialta, eli tiivisteet falskaa syystä tai toisesta. Yleensä ilmiöön liittyy kytkinnesteiden mystinen väheneminen. Kytkin rupeaa ottamaan alempaa ja alempaa kunnes ei enää irrota kunnolla, jolloin ilman välikaasua vaihtaessa vaihteen alkavat mennä rutisten päälle. Mulla on joskus käynyt vastaava ilmiö, joka on poistunut nesteen lisäyksen jälkeen ja kytkin on toiminut sen jälkeen normaalisti, muistaakseni tapahtui vähän kytkinrempan jälkeen, silloin tosin pääsylinteriin eikä työsylinteriinkään koskettu.
Maiju

Kiitos vihjeestä

Viesti Kirjoittaja Maiju »

Täytyypä laittaa D.D. huomenna tutkimaan mahdollisia vikoja. Ihan kuin hän olisi puhunut JARRUnesteestä ja että se mahdollisesti olisi vanhaa tai vähissä--ja että se saattaisi vaikuttaa kytkimeen. Minä en nesteistä ymmärrä, mutta toivon kovasti ettei tässä nyt olisi mikään kallis juttu tulossa :roll: Pelottavia tuollaiset ongelmat, jotka ilmenevät kerran ja sitten ei taas mitään pitkään aikaan...Vai liekö vika kuskissa?!?!

Muitakin arvauksia kytkinjutun mahdollisesta aiheuttajasta otetaan vastaan ja tutkitaan huomenissa päivänvalossa! Kiitos Henrolle kuitenkin vielä kerran.

En saa unta, kun mietin vaan että johan reissu olisikin ollut liian onnistunut ellei MITÄÄN ihmeellistä olisi sattunut...Ja uskoakseni D.D. miettii tuolla sängyssä unta yrittäessään ihan samaa :wink:

Yöterveisin Maiju
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Jarru- ja kytkinneste

Viesti Kirjoittaja Henro »

Joissain autoissa kytkimen ja jarrujen nesteet ovat samassa säiliössä, toisissa taas molemmille on erikseen omat säiliöt. Samaa kamaa joka tapauksessa molemmissa ne nesteet ovat.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäiset 900km takana ja Ferrari W124 maalissa.

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Day Downhill kirjoitti:Kulutus oli 6,1 litraa sadalle. .
Grrrrrr.
:evil:

Nimimerkillä "15,7 ysikasia per sata kilsaa..." :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

hienoa!

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

Onnea uudelle kulutukselle! Eikö ole kiva ajaa matkaa ku auto vie vähän! :wink:
Tsekatkaa ilmanputsari, onko paskanen ja vaihtakaa dieselin suodattimet talveks, niin ei jäädy sitten tuolla taipaleilla. Mulla muuten kulutus vähän laski ilmansuodattimen vaihdon jälkeen.Oli aika kakkainen se...

Joo..varmaan ootkin jo tehny..laita maksimiin jarrunesteet ja aja viikko.Jos häviää, vuotaa jostain.Mutta toisaalta, jos häviää jäishän se vaikutus päälle eikä häviäisi.
Joskus polkimia penkoessani huomasin että siellä oli sylinteri tai jousisysteemi.En ole varma ku siitä on aikaa.Kurkkaa se jos jaksat :shock:
200D -91, aiemmin 220D -77
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäiset 900km takana ja Ferrari W124 maalissa.

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Day Downhill kirjoitti:Kulutus oli 6,1 litraa sadalle. .
Tuon saa tuosta vielä varmaan laskemaan kun pyrkii kiihdyttelemään vain sinne 25 sek puolelle
:twisted:
Aku P kirjoitti: Nimimerkillä "15,7 ysikasia per sata kilsaa..." :shock:
Mitä emme maksaisi riittävän suorituskyvyn vuoksi :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Ensimmäiset 900km takana ja Ferrari W124 maalissa.

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Kulutus oli 6,1 litraa sadalle. .
Grrrrrr.
:evil:

Nimimerkillä "15,7 ysikasia per sata kilsaa..." :shock:
Nyt mä taas muistan miksi mä vaihdoin dieseliin. Ja mulla muka kuluttaa paljon, 8.5 - 9 litraa kovassa ajossa... :roll:
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ensimmäiset 900km takana ja Ferrari W124 maalissa.

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Mauri H. kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Kulutus oli 6,1 litraa sadalle. .
Grrrrrr.
:evil:

Nimimerkillä "15,7 ysikasia per sata kilsaa..." :shock:
Nyt mä taas muistan miksi mä vaihdoin dieseliin. Ja mulla muka kuluttaa paljon, 8.5 - 9 litraa kovassa ajossa... :roll:

Onhan siinä sinun autossasi sentään onneksi jotain muutakin eroa 200D:hen kuin tuo polttoaineen kulutus :wink:
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Ensimmäiset 900km takana ja Ferrari W124 maalissa.

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ekku kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Kulutus oli 6,1 litraa sadalle. .
Grrrrrr.
:evil:

Nimimerkillä "15,7 ysikasia per sata kilsaa..." :shock:
Nyt mä taas muistan miksi mä vaihdoin dieseliin. Ja mulla muka kuluttaa paljon, 8.5 - 9 litraa kovassa ajossa... :roll:

Onhan siinä sinun autossasi sentään onneksi jotain muutakin eroa 200D:hen kuin tuo polttoaineen kulutus :wink:
Heh, joo, varaosien hinnat ainakin :lol:

Ihan siedettävä kulutus on, ottaen koneen koon, iän ja menohalut huomioon, kahdeksalla kun pääsisi maltillinen mies. Ja siinä on sentään farkkulisää.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Jepulis!

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

uudet vanteet on ostettu Veholta!
84.25€/kpl...Sikahienot, sellaset vähän levittävät 8-reikäset :)
Viikonloppuna asennutan kesäkumit noille uusille ja uudet good- yearin talvikiekot teinivanteille.

Kirkkaat vilkut myösasennettu..UIUIUIUIUI!!!
Auto näyttää ihan uudelta :) Samalla tuli tarkastettua vilkkujen ympärykset.... ei juurikaan ruostetta. Edessä ei yhtään takana ihan vähän rupea kulmissa. Vaseliinit laitoin luonnollisesti sinne väliin...Eiköhän niillä muutama vuosi mennä.

Lisäsin jarrunestettä ja heti kytkin alkoi toimimaan hienosti. Sitten lisäsin hetken päästä vielä ihan maksimiin...katsotaan kuluuko sitä?
KL:ssä uudet kytkinsyliterit 50€ ja 28€, eli ei päätä huimaisi nuo hinnatkaan :)

Ps.
Naapuri laittaa uolevia viimesen päälle kuntoon. Tänään se vaihtoi vetoakselin. Taisi vanha palvelija päästä hyvään kotiin :)

PS2
Ajoin tänään ferrarilla 150km/h....meni helposti, sitten alko pelottamaan poliisit. Meteli ei muuten kovene juuri ollenkaan vaikka nopeus lähenee huippuja. Onse vaan oiva peli tuo satakaksnelkku ;)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Jepulis!

Viesti Kirjoittaja PM »

Day Downhill kirjoitti:uudet vanteet on ostettu Veholta!
84.25€/kpl...Sikahienot, sellaset vähän levittävät 8-reikäset :)
Viikonloppuna asennutan kesäkumit noille uusille ja uudet good- yearin talvikiekot teinivanteille.

Kirkkaat vilkut myösasennettu..UIUIUIUIUI!!!
Auto näyttää ihan uudelta :)
Uusia kuvia, lisää kuvia... Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

jep jep..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Eikö oo vain mukava tunne, kun katsoo sinne öljytikkuun, niin se pinta on samassa kohtaa kuin viime tarkistuksella? Tulee hyvä mieli... :roll:

Sehän alkaa varmasti näyttämään siistiltä peliltä, kun kirkasta vilkkua ja kasireikä alut.. Tartteisitko takavalojen väliin sellaista heijastin paneelia? (puna- valkoinen, vähän haalistunut)

Kulutuskaan ei ole paha, joskus laskin porukoiden w124:stä 5,7/100km:lle.
Laskin tänään myös 300D:n kulutuksen ja se oli vajaa 8l/100km:llä. Sisältää kiihdytyksiä ja maantie ajoa, tosin nopeus pysynyt siellä 100:n kiltimmällä puolen.
w115,123,124,126,210 yms.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

uusia

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Muutama uusi kuva vilkuista ja vanteista.

http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... /200d.html

PS!!
Valopaneli kiinnostaa...Saisko kuvia? Käyköhän se noihin savunvalkoisiin vilkkuihin?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Njoo...o, hyvinhän ne siihen istuu.
Vaihdoitko tuonne taakse pelkät klasit vai koko härdellin pohjineen kaikkineen?
Ei muuten ole pulaa maavarasta tuossa vakioalustaisessa W124:ssa. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Pasi M. kirjoitti:Njoo...o, hyvinhän ne siihen istuu.
Vaihdoitko tuonne taakse pelkät klasit vai koko härdellin pohjineen kaikkineen?
Ei muuten ole pulaa maavarasta tuossa vakioalustaisessa W124:ssa. 8)
Pelkät muovit vaan vaihdoin.
Maavara ei ole vakio. Tuohon on vaihdettu jouset 2 vuotta sitten. Samalla oli laitettu 2:n aluskumit, kuitin mukaan.

Antaa olla noin ainakin talven yli.
Dragsteri jyrää!!!!
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Kuola valuu...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Hyvältä näyttää! 8)

Vielä 8-reikäalut alle niin... onkos sulle annettu mersun vannekeskiöt itseasennettavaksi mukaan vai pitääkö erikseen hankkia?
Osta sellaiset joissa on krominen tähti, maksavat KL:ssä 9€ kpl ja tavalliset 8€...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Kuola valuu...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

lajunen kirjoitti:Hyvältä näyttää! 8)

Vielä 8-reikäalut alle niin... onkos sulle annettu mersun vannekeskiöt itseasennettavaksi mukaan vai pitääkö erikseen hankkia?
Osta sellaiset joissa on krominen tähti, maksavat KL:ssä 9€ kpl ja tavalliset 8€...
Huomenna pitäisi tulla postissa keskiöt, hyväpalvelu :) Eivät löytäneet heti veholta oikeita.
Veholla krominen olis maksanut 100 vanhaa markkaa kpl. Siksi en ostanut niitä :(
Pitäisköhän investoida KL:stä. Vaikka tohon W126:een.
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

Re: uusia

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

PS!!
Valopaneli kiinnostaa...Saisko kuvia? Käyköhän se noihin savunvalkoisiin vilkkuihin?[/quote]

Älä laita heijastinpaneelia! On paljon hienompi ilman sitä kiiltävänä ja PUNAISENA! Osta KL:stä hieno kiiltävä kromitausta niinkuin mulla! :P
200D -91, aiemmin 220D -77
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: uusia

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

diisselin kannattaja kirjoitti:PS!!
Valopaneli kiinnostaa...Saisko kuvia? Käyköhän se noihin savunvalkoisiin vilkkuihin?
Älä laita heijastinpaneelia! On paljon hienompi ilman sitä kiiltävänä ja PUNAISENA! Osta KL:stä hieno kiiltävä kromitausta niinkuin mulla! :P[/quote]

Joo!!
Näin teen. En itsekkään oikein pidä valopneelista, tulee jotenkin halvan näköinen.
Kromin ostan kyllä :)

PS.
Oletteko lauantaina maisemissa?
Tullaan käymään aamupäivällä sielläpäin.
Avatar
ADahlber
Valvoja
Valvoja
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 18.03.2003 14:27

Re: uusia

Viesti Kirjoittaja ADahlber »

[quote=
PS!!
Valopaneli kiinnostaa...Saisko kuvia? Käyköhän se noihin savunvalkoisiin vilkkuihin?[/quote]

Jos sinua nyt kummiskin kiinostaa niin mullahan on toi valopaneli niissä kuvissa paikalla.
Joo pitäsköhän minunkin siirtyä siihen kromitastalevyyn.
Onkohan meillä täsmälleen saman värisiä autoja :D
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

jep, ollaan!

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

tulkkee käymään... :wink:

Mulla on tässä hälyprojekti menossa.Oon perjantai-aamun sitä väsännyt ja huomenna saan varmaan loputkin kohdalleen.
Pitää käydä ostamassa noita liittimiä.Eristysnauhaviritelmät ei hälyyttimissä ole kovin hyvä asia.

Löyty yksi hyvä läpivientipaikka johdoille jos ei halua käyttää sitä releboksia.
Apukuskin puolella on akun takana sellaset läpivientikumit 2kpl, joiden kautta johdot vaan ineen! :P
katotaan saanko auton oikosulkuun.

Ps...magneettiventtiilit putsattu.
Ei hajonneet johdot, jos joku muu tekee, suosittelen varomaan sitä liitinosaa, joka pitää nostaa metallikuorien kanssa yhtaikaa. Yritin sitä aluksi irti.Jos olisin saanut...Olisi johdot katki ja uusi megneettiventtiili noin 150€ et sellasia
200D -91, aiemmin 220D -77
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: uusia

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

ADahlber kirjoitti:[quote=
PS!!
Valopaneli kiinnostaa...Saisko kuvia? Käyköhän se noihin savunvalkoisiin vilkkuihin?
Jos sinua nyt kummiskin kiinostaa niin mullahan on toi valopaneli niissä kuvissa paikalla.
Joo pitäsköhän minunkin siirtyä siihen kromitastalevyyn.
Onkohan meillä täsmälleen saman värisiä autoja :D[/quote]

Hieno avatar :)
Joo, kai ne samanväriset on. Pitää tsekata tarkka koodi kohta, kun lähden ruokatunnille.

Kävin tänään KL:ssä katselemassa sitä kromitaustaa. Saisi olla vähän isompi, niin näkyisi paremmin kilven takaa. Ei ostettu vielä 17€ olis ollut hinta. 15€ tingittynä.

....Huomenna uudet 8-holet alle, Jippiiii!!!!!!!!!!!!!
Sitten lähti kuviakin tulemaan. Ehkä myös autoglymi purkki alkaa vajentua.....

Nyt on takavaloissakin keltaiset polttimot. Oli aluksi vähän kornin näköinen, ihankuin olis peruutusvalot vilkkuneet risteyksissä. KL:stä kävin ilmaiseksi hakemassa äsken.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

,...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... /200d.html

Uudet vanteet on nyt alla. Vieläkun saisi ne keskiöpalat äkkiä.

Startti alkoi tänään vähän temppuilemaan. Ei se olisi temppuillut ellen itse olisi sitä ärsyttänyt useilla starttauksilla peräkkäin. Tekniikka-palstalla kuvailin vikaa vähän tarkemmin....

Tänään tuli mittariin 500km lisää. Nyt on ajettu melkein 2000km jo :) Öljyä edelleen yli maximin. Jarrunestettä maximissa. Jäähdytinnestettä kuumana maximissa.

PS. Kiitos Diisselin kannattajalle avusta sen startin kanssa :)
Nähdään 2 viikon päästä!!
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Maton alle

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Kurkkaapa kuskin jalkatilan mattojen alle. Näkyykö jarrunestettä? Jos näkyy, niin kytkimen pääsylinteri vaihtaen mars.
Terveisin
Tero
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Maton alle

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

flosse kirjoitti:Terve!

Kurkkaapa kuskin jalkatilan mattojen alle. Näkyykö jarrunestettä? Jos näkyy, niin kytkimen pääsylinteri vaihtaen mars.
Ei näy nestettä, kun ei säiliökään vajennu :)
Lisäys maximiin poisti ongelman.
Maximissa on ollut viimeiset 2000km. Nesteet menee ennen talvea vaihtoon.
Lauri S.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 20.09.2003 10:29

Viesti Kirjoittaja Lauri S. »

Millä vaihteistolla tuo sun mese on? Onko se tavallisella 4-vaihteisella, joka noissa 200:sissa yleensä on?

Ajattelin vaan, kun yhden kaverin isällä on jostain 90-luvun alusta oleva W124 200D 5-vaihteisella laatikolla, ja siihen on pitänyt uusia vaihdelaatikko 3 kertaa niiden aikana :( (~5-6 vuotta).

Onko noissa 4 -ja 5-vaihteisissa 100km/h:ssa saman verran kierroksia, vai onko 5-vaihteisessa tuo viitonen niin kuin yli vaihde?
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

lateri112 kirjoitti:Millä vaihteistolla tuo sun mese on? Onko se tavallisella 4-vaihteisella, joka noissa 200:sissa yleensä on?

Ajattelin vaan, kun yhden kaverin isällä on jostain 90-luvun alusta oleva W124 200D 5-vaihteisella laatikolla, ja siihen on pitänyt uusia vaihdelaatikko 3 kertaa niiden aikana :( (~5-6 vuotta).

Onko noissa 4 -ja 5-vaihteisissa 100km/h:ssa saman verran kierroksia, vai onko 5-vaihteisessa tuo viitonen niin kuin yli vaihde?
Mersussa 4-vaihde on aina suora. Eli tuo vitonen on siis ylivaihde.

Eräs vanhempi mersumies totesi että "mersun 5-vaihteiset laatikot on joko juuri laitettuja tai sen tarpeessa. 4-vaihteisille ei ole tehty eikä ole ollut tarvetta tehdä mitään."
Oli siis sitä mieltä että 5-vaihteiset ei oikein kestä. Puhui kyllä W123 -mallisarjan lodjuista, tiedä sitten miten on W124n kohdalla...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Miten mahdollista

Viesti Kirjoittaja timo230e »

[quote="Day Downhill"]uudet vanteet on ostettu Veholta!
84.25€/kpl...Sikahienot, sellaset vähän levittävät 8-reikäset :)

Mä kävin tänään kysymässä pitäjämäen veholta noita vanteita, mulle tarjottiin noita vanteita hintaan 240€ kpl. Jos niitä vielä saa munhan kannattaa tulla hakemaan. Saiskohan noita 126:een
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Vastaa Viestiin