Panzerwagenin perillinen saapuu
Panzerwagenin perillinen saapuu
Uudesta ässästä on ilmestynyt kuvamateriaalia ja hieman tietoja.
Juttu
Kuvasarja
Aika hyvälle näyttää W140 jälkeiset "nälkävuodet" koon suhteen alkaa oleen takanapäin.
Juttu
Kuvasarja
Aika hyvälle näyttää W140 jälkeiset "nälkävuodet" koon suhteen alkaa oleen takanapäin.
Tiedät paikan, kokeile
Lokasuojan pullistukset kuin suoraan Focuksesta...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Ei passaa moittia, hyvällehän tuo näyttää. Itse en vain ole ikinä ollut tuollaisten vanteiden kannattaja, eivät sovi mihinkään autoon mielestäni.
Mutta kyllä w126:sen komeudesta ja w140:n massiivisuudesta ollaan vielä kaukana. Minusta w140 ja w126 edustavat sitä syvintä ässää. Paremmaksi ei saada enää mallia.
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/85 ... ail?skip=3
Tuossa kuvassa tuo kyllä näyttää valitettavan paljon Toyota Avensiksen uusinta mallia....
älkää nyt mestatko
Mutta kyllä w126:sen komeudesta ja w140:n massiivisuudesta ollaan vielä kaukana. Minusta w140 ja w126 edustavat sitä syvintä ässää. Paremmaksi ei saada enää mallia.
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/85 ... ail?skip=3
Tuossa kuvassa tuo kyllä näyttää valitettavan paljon Toyota Avensiksen uusinta mallia....
älkää nyt mestatko
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Jaahans, ensiesittely CLS:n tyyliin. Kylkilistattomien Mersujen aikakausi lienee siis alkanut; niin paljonko luotetaan uuteen nanolakkaukseen? Tuollainen "palasista koottu" Focus-look ei miellytä eniten minun silmääni, mutta jahka tuon auton näkee luonnossa, mielipide voi muuttua vielä kovastikin. Sisustasta tulee äkkiseltään mieleen uudet Bemarit. Toivottavasti nyt materiaaleja ei jouduta kohentamaan heti alkuunsa, vaan entisestä on otettu opiksi ja laatu on taattua. Vaihdevipu ohjauspylväässä on mainio!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Jaahas se alkaa vaihdekappi olla pian historiaa ei ole kuin viiksi enää
uudessa ML.ssä ja tulevassa GTS.ssä ja viiksi uudessa S.ssä.
No äkkiä sellaiseen varmaan tottuu mutta silmä hakee sitä kuvsta.
I drive on toteutettu bemarin tapaan isolla monitoimi mötikällä.
Noi lokasuojien pullistukset mietityttää eniten mutta tuomiota niistä
vasta kun auton on nähnyt luonnossa.Aikanaan CLS aiheutti omasta
mielestä ristiriitaista mielipidettä mutta livenä nähtynä autohan on upea.
uudessa ML.ssä ja tulevassa GTS.ssä ja viiksi uudessa S.ssä.
No äkkiä sellaiseen varmaan tottuu mutta silmä hakee sitä kuvsta.
I drive on toteutettu bemarin tapaan isolla monitoimi mötikällä.
Noi lokasuojien pullistukset mietityttää eniten mutta tuomiota niistä
vasta kun auton on nähnyt luonnossa.Aikanaan CLS aiheutti omasta
mielestä ristiriitaista mielipidettä mutta livenä nähtynä autohan on upea.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Hmm, pistin näköjään linkin, mutta väärään kuvaa.
Siis tässä kuvassa näyttäisi olevan uusi Avensis.
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/85 ... ail?skip=3
EDIT:
Ei, vaikka otan eri kuvasta linkin, se näyttää tämän kuvan. Noh, siis kuva 3/ 32 kuva on minusta toyotan näköinen.
Siis tässä kuvassa näyttäisi olevan uusi Avensis.
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/85 ... ail?skip=3
EDIT:
Ei, vaikka otan eri kuvasta linkin, se näyttää tämän kuvan. Noh, siis kuva 3/ 32 kuva on minusta toyotan näköinen.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
6-litrainenMariini kirjoitti: -V8 AMG onkin sitten "isolohko", 6.3l Tuleekohan enää V12 AMG:tä... Jos tulee niin minkäkokonen se sitten on
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20126
Jostain luin (ehkä http://www.germancarfans.com ) aikanaan että merkintä 6.9 tai 69 olisi rekisteröity Mersulle, ehkäpä tuommoinenkin on sitten jälleen tulossa.
So long, and thanks for all the fish
AMS:än speksit antaa .3l enemmän toivoa, mutta melekolailla ihan sama on tai ei. Onkohan ahdettu? KaiMelitos kirjoitti:
6-litrainen
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20126
Jostain luin (ehkä http://www.germancarfans.com ) aikanaan että merkintä 6.9 tai 69 olisi rekisteröity Mersulle, ehkäpä tuommoinenkin on sitten jälleen tulossa.
Tiedät paikan, kokeile
Jotenkin vaan ihan eri paria, kun muuten on tehty niin modernia. Tulee jotenkin keulan sivumuodosta mieleen Audi TT ja C-pilarin seudusta joku A6.Mesedesi kirjoitti: Kello kojelaudassa oli komea. Siinä oli arvokkuutta esillä.
Hyiyäk, en tykkää. En kyllä W220:stakaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
"Kaikki autothan nykysin on samannäkösiä..."
Mielestäni tuo uusi S-sarja, sikäli kun siitä nyt juuri tuon näköinen lopullisesti tulee, on aika tyylikäs, kokonaisuutena ja yksityiskohdissa. Terävät muodot on saatu hyvin hallintaan, auto näyttää jopa aika sirolta. Tärkeät kohdat kuten etu- ja takapää on mielestäni tasapainoisia ja jopa kauniita. Nuo parjatut lokarilevityksetkin sopivat, paha sanoa olisiko sittenkään parempi ilman. Auto näyttää voimakkaalta ja urheilulliselta, ja jotain klassista tyyliä niillä varmasti on haettukin, mulle tuli eka mieleen mersuja historiasta, eikä mikään focus.
Mielestäni tuo uusi S-sarja, sikäli kun siitä nyt juuri tuon näköinen lopullisesti tulee, on aika tyylikäs, kokonaisuutena ja yksityiskohdissa. Terävät muodot on saatu hyvin hallintaan, auto näyttää jopa aika sirolta. Tärkeät kohdat kuten etu- ja takapää on mielestäni tasapainoisia ja jopa kauniita. Nuo parjatut lokarilevityksetkin sopivat, paha sanoa olisiko sittenkään parempi ilman. Auto näyttää voimakkaalta ja urheilulliselta, ja jotain klassista tyyliä niillä varmasti on haettukin, mulle tuli eka mieleen mersuja historiasta, eikä mikään focus.
Ajelin vappuviikonloppuna eräällä moottoriradalla Saksassa Mercedes-Benzin testiryhmän kanssa samaan aikaan, siellä oli silloin testattavana tuollainen uusi S-malli, oli tosin silloin vielä ainakin etuosastaan aika vahvasti naamioitu.
Ajoin itse rataa eräällä toisen merkkisellä autolla, vauhtia oli parhaimmillaan kolmosella alkavia lukemia ja uusi ässä oli jäädä jalkoihin vaikka sekin ajoi välillä reilusti kahdensadanviidenkympin vauhtia
Aika vaikuttavan näköistä kun tuollainen iso auto menee kovaa
Ajoin itse rataa eräällä toisen merkkisellä autolla, vauhtia oli parhaimmillaan kolmosella alkavia lukemia ja uusi ässä oli jäädä jalkoihin vaikka sekin ajoi välillä reilusti kahdensadanviidenkympin vauhtia
Aika vaikuttavan näköistä kun tuollainen iso auto menee kovaa
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Ensivaikutelmat olivat hiukan hämmentyneet, vaikka vehkeestä on vakoilukuvia jo paljon nähtykin. Monet miinusmerkkiset mielipiteet saattavat hovissa hyvin vielä vaihtuakin, kun moisen pääsee livenä näkemään kunnolla. Samalla tavalla kävi CLS:n kanssa - kuvissa kehnohko, kadulla komea. Mutta uutuuteen.
- Focus-levikkeet suoraan Karjalan kannakselta. Jos mielipiteenjakajaksi otetaan tuo kannas kahden karva-aukon, niin äänet menevät sinne Aunuksen seudulle
- Keulan ilme OK
- CLS-tyyppinen sivulinja, pienet lasit eivät istu - enemmän ikkunapintaa S-koppaan
- Kyljissä liikaa vekkejä ja "portaita": lokarilevikkeet, pokkaukset, takaluukku .
- Peräaukon luukku kuin päälle liimattu, kummallinen pukama hiukan koko perä
- Sisältä kertakaikkisen upea, tyylikäs, harmoninen, viimeistelty....
Tähän yksi poikkeus: näytön pahka kojetaulussa on kuin W123-taksin mittarinpaikka - ei kaunis
- Focus-levikkeet suoraan Karjalan kannakselta. Jos mielipiteenjakajaksi otetaan tuo kannas kahden karva-aukon, niin äänet menevät sinne Aunuksen seudulle
- Keulan ilme OK
- CLS-tyyppinen sivulinja, pienet lasit eivät istu - enemmän ikkunapintaa S-koppaan
- Kyljissä liikaa vekkejä ja "portaita": lokarilevikkeet, pokkaukset, takaluukku .
- Peräaukon luukku kuin päälle liimattu, kummallinen pukama hiukan koko perä
- Sisältä kertakaikkisen upea, tyylikäs, harmoninen, viimeistelty....
Tähän yksi poikkeus: näytön pahka kojetaulussa on kuin W123-taksin mittarinpaikka - ei kaunis
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kyllähän tuo tuo ulkonäköpuoli oudokseltaan vaatii hieman totuttelua..mutta toisaalta jos miettii miltä CLS näytti ensi kuvissa ja vertaa niiden aikaansaamia fiiliksiä siihen miltä CLS sittemmin on livenä näyttänyt niin eiköh
än tuo uusi Ässäkin ihan hyvältä näytä sekin livenä.
Taitaa muutenkin olla niin että viime aikoina suurin osa Premium-merkkien uudistuksista on herättänyt epäileviä ensireaktioita, mutta sitten hiukan myöhemmin moni onkin saanut todeta uutuuden olevan ihan ok..
Esim BMW 5-sarjan muotoilu herätti ihmetystä/hämmennystä niin minussa kuin monessa muussakin..samoin jo mainittu CLS, kuten myös Audi A6. Kuitenkin nyttemmin jokainen noistakin on alkanut näyttämään hyvinkin onnistuneilta luomuksilta.
Ässään palatakseni..
Hyvää siinä on ilman muuta se että Mersun ikiaikaiset tunnusmerkit ovat edelleen selkeinä olemassa ja niinpä Ässän erottaa kuka tahansa ensisilmäyksellä Mersuksi melkeinpä mistä kulmasta tahansa.
Selkeitä yhtäläisyyksiä muotoilusta/linjoista löytyy ilman muuta ainakin Maybachin, BMW:n ja Audin kanssa..samoin ainakin minun silmääni jotain samaa löytyy myös Lexuksen kanssa..ja valitettavasti myös jo mainitun Fordin kanssa..
Se on kuitenkin pakko sanoa että tuosta Maybach-perästä en henk.koht pidä lainkaan..en itse Maybachissa, enkä sitäkään vähää Mersussa!
Olisin itse muotoillut uuden Ässän perän jotenkin E-sarjan perää mukaillen..se olisi uskoakseni sopinut paremmin ja samalla ollut perinteisempää Mersua. Ja se taas on aina parempi ratkaisu kuin lähteä apinoimaan jotain toista olemassaolevaa autoa/merkkiä.
än tuo uusi Ässäkin ihan hyvältä näytä sekin livenä.
Taitaa muutenkin olla niin että viime aikoina suurin osa Premium-merkkien uudistuksista on herättänyt epäileviä ensireaktioita, mutta sitten hiukan myöhemmin moni onkin saanut todeta uutuuden olevan ihan ok..
Esim BMW 5-sarjan muotoilu herätti ihmetystä/hämmennystä niin minussa kuin monessa muussakin..samoin jo mainittu CLS, kuten myös Audi A6. Kuitenkin nyttemmin jokainen noistakin on alkanut näyttämään hyvinkin onnistuneilta luomuksilta.
Ässään palatakseni..
Hyvää siinä on ilman muuta se että Mersun ikiaikaiset tunnusmerkit ovat edelleen selkeinä olemassa ja niinpä Ässän erottaa kuka tahansa ensisilmäyksellä Mersuksi melkeinpä mistä kulmasta tahansa.
Selkeitä yhtäläisyyksiä muotoilusta/linjoista löytyy ilman muuta ainakin Maybachin, BMW:n ja Audin kanssa..samoin ainakin minun silmääni jotain samaa löytyy myös Lexuksen kanssa..ja valitettavasti myös jo mainitun Fordin kanssa..
Se on kuitenkin pakko sanoa että tuosta Maybach-perästä en henk.koht pidä lainkaan..en itse Maybachissa, enkä sitäkään vähää Mersussa!
Olisin itse muotoillut uuden Ässän perän jotenkin E-sarjan perää mukaillen..se olisi uskoakseni sopinut paremmin ja samalla ollut perinteisempää Mersua. Ja se taas on aina parempi ratkaisu kuin lähteä apinoimaan jotain toista olemassaolevaa autoa/merkkiä.
Katsopas sen pikkumaasturin vanteiden puolien lukumääräMuffler kirjoitti:Tuolta löytyi kyllä jotain ihan muuta mielenkiintoista;
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/83832