Eli miten toimii 124:n polttoaine mittari yleisesti...
Laskeeko mittari kulutuksen mukaan nomaalin tuntuisesti, vai tietyissä kohdissa hitaammin ja jossain kohdassa hieman liian vauhdikkaasti?
Suorastaan v******a ajella pitkää matkaa, kun 1/4:tankista hulahtaa yhtäkkiä valolle... Vai onko tarkoitus, että "varatankille" jää polttoainetta jemmaan, vaikkei sitä mittarilla huomaakkaan.
Eli vika vai "ominaisuus"?
W124 polttoainemittari
W124 polttoainemittari
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Muotoa
Riippuu kovasti tankin muodoista tämä neulan liike. W126:ssa lienee sinällään tarkalleen sama pa-mittari noin teknisesti. Tankki täynnä neula laskee ensimmäiseen merkkiin eli hyvin vähän n. 100 km matkalla. Seuraavat 200 km vievät neulan reiluun puolivälin seutuun, jossa se pysyy n. 300 km ajan.
Seuraavat 200 km tipauttavat viisarin kertalaakista tuosta puolivälin alapuolelta liki viimeistä viivaa. Jälkimmäinen puolikas siis hupenee aivan silmissä. Viimeisellä viivalla saapi olla sitten 100 km verran, jonka jälkeen näytetään valoa. 12.5 litraa jäljellä, joten pitkästi yli 100 km vielä jäljellä.
Luvut ovat tietysti osin viitteellisiä ja muistinvaraisia, mutta melko paljon mittarin liikettä on tullut seurattua
aivan ajankuluksi pidemmillä reissuilla.
Tuosta sitten kertyykin 1000 km, jonka matkan 90 litran tankki jaksaa konetta ruokkia leppoisassa (kesä)ajossa, m.o.t.
Seuraavat 200 km tipauttavat viisarin kertalaakista tuosta puolivälin alapuolelta liki viimeistä viivaa. Jälkimmäinen puolikas siis hupenee aivan silmissä. Viimeisellä viivalla saapi olla sitten 100 km verran, jonka jälkeen näytetään valoa. 12.5 litraa jäljellä, joten pitkästi yli 100 km vielä jäljellä.
Luvut ovat tietysti osin viitteellisiä ja muistinvaraisia, mutta melko paljon mittarin liikettä on tullut seurattua

Tuosta sitten kertyykin 1000 km, jonka matkan 90 litran tankki jaksaa konetta ruokkia leppoisassa (kesä)ajossa, m.o.t.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- diisselin kannattaja
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
- Paikkakunta: keskeinen suomi
kyllä
mulla ainakin laskee suht tasaisesti koko ajan. Jos se humahtaa ihan lopussa, putsaa tankin anturat.Mulla humahteli vanhassa 123:ssa ja putsauksen jälkeen toimi tasaisemmin. Skeidaa täynnä.
200D -91, aiemmin 220D -77