Mun absit ei oikei toimi oikein... pienessä vauhdissa jarruttaa sievästi eli laittaa jalan vähän niinkuin lepäämään polkimen päälle niin abs järjestelmä vissiin luulee et renkaat ovat menneet lukkoon. Polin hakkaa vastaan. Alkaa se naputus kuulumaan/tuntumaan jalan pohjassa. Jonku aikaa kestää ja sitten abs-järjestelmä menee pois päältä ja taas palaa valo mittaristossa. Talvella absit meni pois päältä kun ajo vähän rallia et auto meni nelipyörä luisussa. Absit saa tietenkin toimimaan taas kun käynnistää auton uudestaan.
Onko joku antureista mennyt paskaksi? Uus maksaa joku 135€
Ei huvittas uutta ostaa.
Viimeksi muokannut skibe, Ma 18.07.2005 07:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Noniin... Kävin tossa perjantaina ylivieskassa kärkkäisellä siellä tapahtumassa ja siinä matkalla sattu semmonen juttu... Lähin rekkaa ohittamaan ja sieltähän tuli mutkan takaa auto vastaan. Koska ABSit ei toiminu ja joutui tekemään pienen hätäjarrutukset joten renkaat menivät lukkoon . Renkaat olivat sen verran lukossa et pintaa ehti kulua aika reippaasti kun niistä tuli epätasaiset... Yli neljänkympin vauhdissa käy jyminä ja hirveä ratin heiluminen 100 - 120 vauhdissa!!!!!!!!!!!!!
Millä ongelman voisi ratkaista?? Ei kai vaan uudet kumit?
Sain muuten sen abs ongelman korjattua... otin anturit irti ja putsasin ne... kauan lie toimii vielä. Olihan ne paskaset!
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Anna vähä runtua jarruavasten, vaikkapa näyttävästi liikenne valois. Josko ne vähä tasaantuisi siitä. Sitten kun takarenkaat on suditettu taisisiksi niin siirto edestä taakse ja toisinpäin. toki edellyttää ettei sulla oo takana jotku miki tompsonit jotka ei mahdu eteen kiinni.
Joskus kauan aikaa sitten kun erehdyin ostamaan pinnatut renkaat jenkkiautooni, sattui sellainen valmistuserä, jossa renkaiden tasapainotuspalat lähtivät liikkeelle ja renkaisiin tuli patteja. Menin valittamaan liikkeeseen josta ne ostin ja hätäapuna patit sorvattiin pois rengassorvilla, eli vanteineen renkaat kiinni koneeseen ja sorvi käyntiin. Ottivat pahimimsta pateista pois parisen milliä, mutta sen jälkeen renkaat olivat tasaiset. Toki ne vaihdettiin sitten myöhemmin kaikki renkaat, mutta että sorvaaminenkin onnistuu näemmä. Ja se ei ollut ihan tavallinen sorvi, jolla puukippoja sorvataan, vaan muistaakseni siinä oli jyrsin sen terän tilalla.
Kannattaa varmaan kysellä rengasliikkeistä, joskos jollakin ois sorvi ja olisivat halukkaita renkaat oikaisemaan.
caddy66 kirjoitti:Mitenkä olisi aivan tavallinen tasapainoitus.TERE
Oon kyllä miettiny sitä tasapainotusta... en tiiä... On nuo alkanu pikku hiljaa kulumaan sen jarrutuksen jälkeen vissiin vähän nopeampaa... jyminä ei ole niin suuri enää... jos sitä ostat enskesäksi uudet kumit ja kuluttas pois nuo entiset.
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
caddy66 kirjoitti:Mitenkä olisi aivan tavallinen tasapainoitus.TERE
Oon kyllä miettiny sitä tasapainotusta... en tiiä... On nuo alkanu pikku hiljaa kulumaan sen jarrutuksen jälkeen vissiin vähän nopeampaa... jyminä ei ole niin suuri enää... jos sitä ostat enskesäksi uudet kumit ja kuluttas pois nuo entiset.
Niin, eihän se pykälä sieltä punteilla häviä. Vaikka renkaat painotettaisiinkin niin rattihan vispaa edelleenkin kuin Minardissa.
Heikki H. kirjoitti:Anna vähä runtua jarruavasten, vaikkapa näyttävästi liikenne valois. Josko ne vähä tasaantuisi siitä. Sitten kun takarenkaat on suditettu taisisiksi niin siirto edestä taakse ja toisinpäin. toki edellyttää ettei sulla oo takana jotku miki tompsonit jotka ei mahdu eteen kiinni.
Toki edellyttää myös muuta autoa kuin 200d (Skiben lopputeksteistä päätellen...)
Pasi
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Kyllä sen saa sorapinnalla polttamaan kevyesti nakkia. Sellainen puolikova soratie. Ensin jauhaa pehmeän pinnan pois ja antaa vain hanaa; kunhan tulee kova pohja vastaan, niin alkaa käry nousemaan
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe