Purkasin tänään piruuttani konehuoneen puolelta muovi rensselit ja löysin puhaltimen.

Minun mielestäni ei W124:äänkään tule kunnolla ilmaa. Ainakin ikkunat huurtuu helposti ja suuttimet joutuu olla yläasennossa, jos meinaa varsikin kostealla kelillä nähdä kunnolla ulos. Jokaisessa W124:ssä on ollut sama ongelma.Pepekyy kirjoitti:Mistä johtuu kun W210 koppiin ei tuu oikeen kunnolla ilmaa. Puhallin huutaa täyttä hönkää, mutta sisälle ei tule kuin lehmän henkäys.Onko kyseessä vika, vai ominaisuus. Talvella ei meinaa ikkunat pysyä auki.
Purkasin tänään piruuttani konehuoneen puolelta muovi rensselit ja löysin puhaltimen.No ei siinä mitään ihmeellistä ollut. Vähintäänkin samankokoinen kuin W124:ssä ja pyöri pirun kovaa.
W124:ssä koppiin tulee ilmaa niin, ettei meinaa penkissä pysyä, mutta miksei W210:ssä. Oisko joku putki irti vai tukkeessa.
Kertokaapas viisaammat.
kummallista, omassa pidän tuskin koskaan sitä tuuletinta yläasennossa, aina se siinä kello 4-5 paikkeilla, ja ei ikkunat huurru helposti...mikähän tän ilmiön tekee eri w124:ssa?Day Downhill kirjoitti:Joka tapauksessa W124:ssä on surkeampi ilmanvaihto, kun W126:ssa.
Herää kysymys, miksi useissa W124:ssa suuttimet on lähes aina yläasennossa (huurteen poisto)... Ainakin missä minä olen istunut.
Anopilla (-91) ikkunat huurtuu, jos ei pidä yläasennossa.
Ferrarissa huurtuu jos ei pidä yläasennossa...pitää olla kostealla kelillä jopa 2-asennossa.
Koeajo 300TD:ssä, huurtui kanssa etulasi, jos ei ollut ylä ja 2-asennossa... Eikä ollut edes hirveän kostea kelikään.
W126:ssa riittää aina 1-asento ja keskiasento, vaikka olis kosteusprosentti 100%...Käytän paljon muuten klo 5-asentoa (jalkatilaan 70%) ja riittää hyvin pitämään tuulilasin puhtaana.
Minkä sille voi, mutta näin se vaan on. Ei W124:ssäkään huono ole, mutta huonompi, kun W126:ssa. Varsinkin helteellä sen huomaa....HUH Hellettä W124:ssä
Korostan vielä, että W124:ssakin ilman riittämään, mutta sillon tulee meluhaittoja.
Tarkoitan nimenomaan tuulilasin huurtumista. Takalasit huurtuu helposti W126:ssakin.
Tiedän joihinkin W116:iin asennetun normaalin muovisen poistoilmaventtiilin hattuhyllyn alle. Ilma kiertää ja ei korroosio iske niin helposti... tiedä sitten mikä on takakontin kohtalo moisissa tapauksissa.juha kirjoitti:Itse tuskailin saman ongelman kanssa ja tein jopa halk. 10cm reijät takakontin verhoiluun poistoilmareikien kohdalle. Auttoi ehkä hivenen ilman kiertoon mutta ei paljon. Hattuhyllylle pitäs puhkoa takalasin alareunan kohdille reikiä mistä ilma pääsee poistumaan ja kierto tehostuisi.
juha kirjoitti:Itse tuskailin saman ongelman kanssa ja tein jopa halk. 10cm reijät takakontin verhoiluun poistoilmareikien kohdalle. Auttoi ehkä hivenen ilman kiertoon mutta ei paljon. Hattuhyllylle pitäs puhkoa takalasin alareunan kohdille reikiä mistä ilma pääsee poistumaan ja kierto tehostuisi. Omegassa moiset reijät hattuhyllyn takalaidassa oli ja auton lasit pysyi todella hyvin auki. W124 on vähän liian tiivis...