W123 ei starttaa. Starttasipa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

W123 ei starttaa. Starttasipa!

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Lähtötiedot:

Eilen auto toimi normaalisti. Vaihdoin öljyt "King"-imupumpulla, joka sai käyttövoiman auton akusta. Sen jälkeen starttasi normaalisti ja ajoin n. 40 km kotipihaan.

Auto seisoi n. 16 tuntia ja ei lähtenyt käyntiin. Virtalukon kakkosasennossa puhallin toimii, valot palavat kirkkaasti ja pumppu nostaa paineet. Mutta käynnistettäessä startti vain napsahtaa, ja bensapumppu jatkaa surinaa, JOS pidän virta-avainta starttausasennossa.

Eli bensaa tulee ja virtaa riittää, mutta ei starttaa.

Kokeilen huomisaamuna vielä starttausta kaapelien kanssa, jos virta olisi sittenkin vähissä. Sitten alkaa se vinkkien kaipailu... Toki niitä otetaan jo nyt vastaan :-D.
Viimeksi muokannut Timo L., La 16.07.2005 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ronklaappas vaihdekeppiä, työkaverilla oli vasta Saabissa samanlainen vika, ilmeisesti jotakin kosketushäikkää siinä vaihdekepin estokytkimessä. :)
1991 420 SE
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ei auta kepin kopelointi, kokeiltu on. Sitä paitsi valitsimen ollessa vaihde päällä, startti ei edes napsahda.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Ei auta kepin kopelointi, kokeiltu on. Sitä paitsi valitsimen ollessa vaihde päällä, startti ei edes napsahda.
Tosiaan lootas on vissii ne 4 4mm liitintä ja 2 ylintä on yhdistyneenä silloin kun vintta on asennossa PEE. vittumaisen ahdas vieläpä sinne imusarjan katveesta yhdistää kiintoavaamella siihen herätteeseen jotta selviäis mahdollinen solenoidi vika. putsarin vierestä tulee ainakin se paksu piuha ja sitten se ohuempi piuha jossa liitin ja sen liittimen yhteydessä jokin mokkula -> liitin irti ja 12 volttia siihen 4millin kiras mallin liittimeen niin startin pitäis pyäriä

ediittiä: kumma että pensapumppu jatkaa surinaa väikka sytytys pulssia ei tuu..
Huomasi tussa vasta jotta öjlyt oli imetty kignin imurilla, moottori on ehkäpä menny pilalle ja se pitää melkovarmasti vaihtää tehdas uuteen tai koko auto meneee pilalle.
So long and thanks for all the fish
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

koitappas pyöräyttää moottoria jollakin hiukan,joskus startti saattaa tehdä temput eikä pyöritäkkään.toinen juttu voi olla että akussa jokin häikkä.meillä pikkumegestä simahti akku noin,jos sammutti auton johonkin,ei välttämättä enää startannut. :roll:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Muistelenkos minä nyt täysin väärin, että Timolla on tainut olla ennenkin jossain laitteessa näitä virrankatoamisia...?

Oliko niitä TDT:ssä vai Jacobssonissa ennenkin.... :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä ne ovat olleet enemmänkin tuon TDT:n riesana... pitää nyt lähteä tutkimaan tuota koslaa. Kai siinäkin joku pultti on kampiakselin päässä, jos vähän pyöräyttäisi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

koita startin päästä suoraan!: jos vielä solenoidi vaan naksuu, pura startti. Hiilet varmaan "kelluu" tai lopussa. Voi vielä lähteä käyntiin kun toinen pitää starttaus-asennossa avainta ja kopautat startin kylkeen. Muista laittaa pykälä vapaalle.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No, runkutin vaihdekeppiä päästä toiseen ja saman tein virtalukolle, avainta vaan 0- ja 3-asentojen välilöä nopeaan tahtiin. Autopa lähtikin tuolla toimenpiteellä starttaamaan ja käyntiin. Viittaisikohan tuo virtalukon kuluneisuuteen? Lie vaikka alkuperäinen. Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
mun
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 27.06.2004 21:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mun »

On se varmaankin tuo virtalukonpohja.
Lueppa tuosta: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=24612
Virtalukonpohja taitaa olla halvin osa näissä murheissa, joten siitä vois olla hyvä aloittaa jos meinaa vain osia summassa vaihtamalla saada pelit kuntoon.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Startti aloittaa oireilunsa juuri tollai, eli startin "napsuttelu avaimella" auttaa joskus.Ja sit kun ei se enää auta sit vaan vasarat isontuu...Tosin tulipa kerran autovaraosan pihaan yks ranskalainen auto jonka omistajalle oli annettu neuvoks koputtaa startin kylkeen varovasti vasaralla. Seuraus: se alumiinin värinen mötikkä koneen kyljessä aivan kasassa ja ei lataa. Oliskohan neuvojan kannattanut näyttää mikä on STARTTI, ettei tarvis korjata sekä laturia että starttia. Voihan se vika joskus olla myös virtalukossa tai johdoissa... Halvimmilaan startin korjaus maksaa muutaman egen, jos pääsee vaan uusimalla hiilet.
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: W123 ei starttaa. Starttasipa!

Viesti Kirjoittaja Soininen »

Timo L. kirjoitti:Lähtötiedot:

Eilen auto toimi normaalisti. Vaihdoin öljyt "King"-imupumpulla, joka sai käyttövoiman auton akusta. Sen jälkeen starttasi normaalisti ja ajoin n. 40 km kotipihaan.

Auto seisoi n. 16 tuntia ja ei lähtenyt käyntiin. Virtalukon kakkosasennossa puhallin toimii, valot palavat kirkkaasti ja pumppu nostaa paineet.
Startin päävirtajohto, solenoidi tai startin hiilet. Kopauta starttia vaikka vasaralla, ei kovaa mutta napakasti. Jos lähti käyntiin niin hiilivika. Solenoidi vika voi selvitä napsuttelemalla virta-avainta startti päälle/pois, tai kaverin startatessa saman aikaisesti kun sinä koputtelet solenoidia.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Solenoidin vetokäämi saa maansa hiilien kautta, eli solenoidi ei myöskään toimi kunnolla jos hiilet kelluu.
Vastaa Viestiin