Lukkoperä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Lukkoperä

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Onko W124 koppaan saanut muita kuin ASD lukkoperiä. Eli jotain kitkalukkoa johon ei mene mitään piuhoja yms. putkia.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Samaa tietoa olisin vailla... :)

Auton edellinen omistaja väitti perässä olevan lukon, mutta ei siellä kyllä ainakaan ASD:tä ole... liekkö myynti puheita sitten vain?!? :roll:
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Kyllä sen huomaa jos lukko löytyy. Käyppäs testaan jossain anti-pitävällä alustalla.

MB & ASD
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Eikö kukaan osaa sanoa/vaivaudu vastaamaan? Oman käsitykseni mukaan ASD on ollut ainoa W124:än tasauspyörästönlukko. Eikös se ollut 35 prosenttinen ja 60 km/h asti toiminnassa. Oli joskus lainassa 85-vuoden W124 kyseisellä laitteella ja toimi talvikeleillä tosi kivasti.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Eikö kukaan osaa sanoa/vaivaudu vastaamaan? Oman käsitykdeni mukaan ASD on ollut ainoa W124:än tasauspyörästönlukko. Eikös se ollut 35 prosenttinen ja 60 km/h asti toiminnassa. Oli joskus lainassa 85-vuoden W124 kyseisellä laitteella ja toimi talvikeleillä tosi kivasti.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eipä tosiaan ole tullut perehdyttyä aiheeseen, mielestäni vain ASD mutta kerran korjaamolla sattui asentaja kysymään joltain paapalta tämän 124:sen peräöljyjä vaihtaessaan että onko tässä kitkalukko. Ei ollut siinä mutta ei kai se aivan aiheeton kysymys ollut,eiköhän tyyppi ole korjannut muitakin kuin tuota yhtä mersua,kai.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Oma käsitys

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Minun käsitykseni on se että W124:sissa ainakin on kitkalukko vakiona (35 %) ja ASD on lisävaruste, ASD on tarvittaessa 100 %.

ASD:n tunnistaa nopeusmittarin keskellä olevasta suuresta varoitusvalosta johon auton sutiessa syttyy keltainen kolmio jonka sisällä huutomerkki. Valo syttyy myös laitettaessa virrat päälle, ei voi olla huomaamatta.

Myös konehuoneesta löytyy hudraulipumppu ja hydrauliikkaöljyn säiliö kuskinpuoleisesta etukulmasta (löytyy myös farkuista ilman ASD:tä ja 4-maticeista).
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Oma käsitys

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti:Minun käsitykseni on se että W124:sissa ainakin on kitkalukko vakiona (35 %) ja ASD on lisävaruste, ASD on tarvittaessa 100 %.

).
Tarvittaessa 100% ainakin nelimaticissa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: Oma käsitys

Viesti Kirjoittaja Leka »

Mauri H. kirjoitti:Minun käsitykseni on se että W124:sissa ainakin on kitkalukko vakiona (35 %) ja ASD on lisävaruste, ASD on tarvittaessa 100 %.

ASD:n tunnistaa nopeusmittarin keskellä olevasta suuresta varoitusvalosta johon auton sutiessa syttyy keltainen kolmio jonka sisällä huutomerkki. Valo syttyy myös laitettaessa virrat päälle, ei voi olla huomaamatta.

Myös konehuoneesta löytyy hudraulipumppu ja hydrauliikkaöljyn säiliö kuskinpuoleisesta etukulmasta (löytyy myös farkuista ilman ASD:tä ja 4-maticeista).
No just tommonen valo siinä vilkutteli mittaristossa. Ahaa, se ASD on siis tarvittaessa 100%. Toi kitkalukon vakiona olo oli mulle uusi tieto.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kitkalukkoa ei ole vakiona minkäänlaista, ainakaan näissä 200D mopoissa. Vaihdoin stefat joku aika sitten ja oli takakansi auki, eikä siellä ei ole muuta kuin normaali tasauspyörästö.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pepekyy kirjoitti:Kitkalukkoa ei ole vakiona minkäänlaista, ainakaan näissä 200D mopoissa. Vaihdoin stefat joku aika sitten ja oli takakansi auki, eikä siellä ei ole muuta kuin normaali tasauspyörästö.
Tuotapa minäkin. Mitään lukitusta ei ole vakiona. ASD oli 6-sylinterisissä vakiona.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Timo L. kirjoitti:
Tuotapa minäkin. Mitään lukitusta ei ole vakiona. ASD oli 6-sylinterisissä vakiona.
Tarkoitatkos nyt kaikki 6 pyttyisiä?? vai vain bensahirmuja ???

Omasta autosta ainakin puuttuu ASD ... 300TD Turbo.. vaikka tuo turbo onkin jälkeenpäin laitettu.... niin 6 pyttyä oli tehtaalta tullessa
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No *erskeles, olikohan niin, että vain bensakuutosissa ja alkup. 300 TD Turboissa sekä oli... en mene sanomaan, mutta asia vaatii selvityksen. Niin nelimaatissa oli myös. (?)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo L. kirjoitti:No *erskeles, olikohan niin, että vain bensakuutosissa ja alkup. 300 TD Turboissa sekä oli... en mene sanomaan, mutta asia vaatii selvityksen. Niin nelimaatissa oli myös. (?)
Taas väärin, 300 Turbodieselissä EI ole vakiona.

Ja jonkinlainen kitkalukko muuten taatusti on, lyöhän Henkankin auto tyhjää molemmilla tosi nätisti, ja omakin jos on ASD:n ohjausyksikkö poissa.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Entäs isommassa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kuinkas mahtaa olla sitten W126:n kanssa? Voisi äkkiä kuvitella, että S-sarjassa ASD on ilman muuta vakiona, jos se on ollut W124-sarjassakin, vaikka sitten vain 6-bensakoneiden yhteydessä. Kuitenkin ASD on eritelty Daamin kantakortissa koodilla 211, joka viittaisi siihen, että se on "ruksattu" lisävarusteeksi. Näin tuli pohdittua sitä taustaa vasten, että esim. vakiona olevaa ABS-systeemiä ei kantakorttiin ole erikseen merkitty. Mitenkähän lienee, vakio vai ei?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Entäs isommassa

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jukka N. kirjoitti:Kuinkas mahtaa olla sitten W126:n kanssa? Voisi äkkiä kuvitella, että S-sarjassa ASD on ilman muuta vakiona, jos se on ollut W124-sarjassakin, vaikka sitten vain 6-bensakoneiden yhteydessä. Kuitenkin ASD on eritelty Daamin kantakortissa koodilla 211, joka viittaisi siihen, että se on "ruksattu" lisävarusteeksi. Näin tuli pohdittua sitä taustaa vasten, että esim. vakiona olevaa ABS-systeemiä ei kantakorttiin ole erikseen merkitty. Mitenkähän lienee, vakio vai ei?
No kun mä väittäisin ettei ASD ollut bensakuutosissakaan vakiona...
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Entäs isommassa

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:No kun mä väittäisin ettei ASD ollut bensakuutosissakaan vakiona...
Ei oo mulla eikä oo 300CE:ssäkään. Mutta eipä sitä paljoa noilla tehoilla vielä edes tarvi. Paitsi talvella siitä kyllä olisi hyötyä... :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Matti N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:34
Paikkakunta: Suomi

Lukottomuudesta..

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Eipä ollut minkäänlaista lukitusta 260E:n murikassa. Kaipailin kyllä kovasti... :?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

1980-luvun puolivälin/lopun tilanteesta antaa selvitystä Mercefreaken.

http://www.mercefreaken.com/brosjyrer/f ... stemer.htm

Mauri oli oikeassa. Tuon mukaan ASD ei ole vakiona kuin 4Maticeissa ja 190 E 2.3-16:ssa. Kaikkiin muihin sen sai lisävarusteena, paitsi bensakaseihin, joissa ASR:n katsottiin hoitavan saman homman.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Entäs isommassa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Ei oo mulla eikä oo 300CE:ssäkään. Mutta eipä sitä paljoa noilla tehoilla vielä edes tarvi. Paitsi talvella siitä kyllä olisi hyötyä... :roll:
Kyllähän tuo alkaa viitata siihen, että ASD ei ole vakiotavaraa, varsinkin kun se on edellämainitusti kantakorttiin erikseen laitettu. Mielestäni kaikki tuossa omassa kantakortissakin mainitut hilavitkuttimet ovat valinnais- tai lisävarusteita, joihin myös ASD näyttäisi lukeutuvan. Kun taas katsotaan auton keulassa olevaa metallilätkää, niin sieltä löytyy sitten näitä vakiohilppeitäkin koodattuna, mm. juuri ABS mutta ei esim. ASD:tä.

Juu, talvella tuosta ASD-vermeestä on todella tuntuva hyöty. Lintta etenee lumessa hämmästyttävän hyvin ja jos esim. Transu jäi Itsenäisyydenkadun loivaan mäkeen (siihen Victorian ja entisen työkkärin kohdille) uusilla nastarenkailla jääkelillä sutimaan kuin tatti, niin 126 lähtee lopuillaan olevilla renkailla liikenteeseen liki ruopimatta.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin