C 250TD virityksestä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 02.08.2005 15:43

C 250TD virityksestä

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Hei kaikille ja tässä olisi mun mahdollinen aihio ja kysymys kuuluu missä kulkee tehojen rajat kestävyyden suhteen. Meneekö viritys ihan ahtimen, kuulerin, pumpun ja putkiston muutoksilla?
Mese C 250TD MY97-98 (W202 C)

Eli minkä teholukeman jälkeen on aika parantaa voimansiirtoa?

T: Jyrki

ps. Mahdollinen auton vaihto edessä ja tehot ei saa ainakaan alle 270hv 450Nm alle mennä ettei ole vähemmän kuin nykyisessä bensa koneessa.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Vähän riippuu vaihdelaatikosta, Jos viisivaihteinen automaagi, ei kannata ihan kauheita arvoja sille tyrkätä. Muuten tuon viritys on ihan vastaavaa kuin muidenkin, ainoastaan sähköiset pumput ja niiden ohjaukset, sekä varolaitteet pitänee unohtaa. No kai niihinkin poppakonsteja on, mutta itselläni on SpeedBusterin lastu ja sanottakoon ettei noi valmistajan antamat suoritusarvot nyt välttämättä ole ainakaan huonontunut :twisted: :twisted: :oops: :oops: joo joo ja suljetulla alueella

Onhan se vaan niin, että saavutetusta ei voi antaa periksi, mutta taitaa se vaakakupissa olla toi käyttökustannukset kumminkin pikkuisen eri katekoriassa, kuin n 300 hv bensa autolla :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
potkuhousu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 02.08.2005 15:43

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Manuaali olisi kyseessä ja paljonko SpeedBuster antoi sinun koneesi elämää?
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mä muistaisin, että lupaus olisi ollut n 30 hv ja n 50 Nm, mutta kiihtyvyys parani 10 sek tommoiseen 9,2-9,4 sek ja huiput jonkin verran enemmän kuin lastun valmistaja lupas :roll:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Se bensakoneinen lienee Subaru?

No kaikki viritys lyhentää koneen käyttöikää, eikä mitään takuita kestosta voi antaa, mutta onhan nuo 150 hv litratehoilla tupanneet pysymään kasassa, jos käyttö on fiksua. Varmaankaan tuolla viritysasteella ei montaa sataa tuhatta ajele, jos voimasta usein nauttii, mutta ennakoiden ja järkeä käyttämällä saattaa hyvinkin kestää.

Kytkin varmaan menee heti uusiksi, laatikko voi jonkin aikaa kestääkin. Vähäpäästöisyys aiheittaa ongelmia pakosarjaa, turboa, cooleria, putkistoa jne vaihdettaessa.
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Mauri H. kirjoitti:Se bensakoneinen lienee Subaru?
Väärä vastaus...Potkuhousu on polkennut Saapasta...niin ei ainakaan vakio STi pysynnyt saappaan vauhdissa :oops: ...no onneks "lääkäri" korjas asian 8)
GLE 580 2021
Vastaa Viestiin