Lisävalot...
Lisävalot...
Eli kysymys lisävaloista...
Onko teillä mersussanne lisävalot?
Minkälaiset valot? Merkki ja malli?
Miten ne on kiinnitetty?
Olen kuulluut, että jos laittaa isot valot maskikiinnikkeillä kiinni maskiin, saattaa maski katketa tai konepelti murtua maskin sivuilta....
Kokemuksia...
Kertokaa myös muita lisävalojen asennukseen liittyvää asiaa...
Kiitos!
Tero
Miten ne on kiinnitetty?
Olen kuulluut, että jos laittaa isot valot maskikiinnikkeillä kiinni maskiin, saattaa maski katketa tai konepelti murtua maskin sivuilta....
Kokemuksia...
Kertokaa myös muita lisävalojen asennukseen liittyvää asiaa...
Kiitos!
Tero
Re: Lisävalot...
Elikkäs 3*bosch 225. Peltiseen telineeseen joka tulee kilven alle kiinni ruuveilla. Tukiraudat tulee puskuriin kiinni maskin alle piiloon. ei haittaa konepellin käyttöä.
Viimeksi muokannut JuhaK, Ma 29.09.2003 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Lisäkaukovalot alkup. sumareiden paikalla ja sumarit AMG:n puskurissa. Sumarit on takakiinnitteiset Boschin Pilotit.
Edelliset sumarit oli Hellan soikeat (en muista mallia). Kiinnitys oli puskurin alta tulevissa kiinnikkeissä, jotka taas oli kiinni puskurin kiinnitys pulteissa. Kiinnikkeet oli hitsattu suht jämerästä raudasta. Malli oli siis W124.
Edelliset sumarit oli Hellan soikeat (en muista mallia). Kiinnitys oli puskurin alta tulevissa kiinnikkeissä, jotka taas oli kiinni puskurin kiinnitys pulteissa. Kiinnikkeet oli hitsattu suht jämerästä raudasta. Malli oli siis W124.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
Re: Lisävalot...
On.Tero Y kirjoitti:Eli kysymys lisävaloista...
Miten ne on kiinnitetty?
...
Aika isot lisävalot joissa on sekä lyhyet että pitkät.
Hellan jotkut aika vanhat. (H4:set kuitenkin

Puskurin kinnikkeistä puskurin alta/takaa tulee paksut taivutetut lattaraudat
lisävalojen alle ja yläpuolelta menee ohut tanko jossa korkeussäätö kiinni peltiin.
Malli on W115, eli ei varmaan ihan samalla lailla käy sulle...

Lisävaloista vielä:
-jos laitat pelkät lisäpitkät niin uudet on aika pieniä ja kevyitä, olen monet nähnyt maskissa kiinni. Jos jaksaa asentaa kunnolla niin eivät varmaankaan
pilaa maskiakaan...
-jos laitat tuplavalot niin lisävaloissa on oltava erillinen korkeudensäätö lähivalojen vuoksi. Vaikka alakiinnikkeistä saisi säädettyä korkeutta niin pitää
olla erillinen (ilmeisesti pysyvämpi) säätö.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
On isot lisävalot,Hella 3000 blue,ja maskissa kiinni.Aiemmin valot on olleet maskin muoviosassa kiinni ja hyvin ovat niinkin pysyneet.Aiemmin oli myös Boshin 225 valot jotka olivat vielä painavammat.Niidenkään kanssa ei pysymisongelmia ollut.
Pelkässä muovissa ollessaan valot kuitenkin tahtovat jättää pahat jäljet maskiin ja täksi talveksi viritinkin seuraavanlaisen telineen:L-raudasta maskin alle sen metallikehykseen alakiinnityspaikka ja yläkiinnitykset kierretangosta maskin läpi.Ei taida vain orkkispuskurilla onnistua kun maskin alla ei niin paljon tilaa.
Pelkässä muovissa ollessaan valot kuitenkin tahtovat jättää pahat jäljet maskiin ja täksi talveksi viritinkin seuraavanlaisen telineen:L-raudasta maskin alle sen metallikehykseen alakiinnityspaikka ja yläkiinnitykset kierretangosta maskin läpi.Ei taida vain orkkispuskurilla onnistua kun maskin alla ei niin paljon tilaa.

Joo viikonloppuna tuli ostettua sellanen kiinnitysrauta mikä tulee kilven alle. Siinä on paikat kahdelle valolle mutta mieli tekis laittaa 3 kpl Hellan 1000:sia. Eli tutkitaan miten vahva palkki kilven takana mahdollisesti on ja kierteen vaikka 6 tai 8mm pulteille palkkiin ja teline siihen kiinni. Tai sit läpireijät? Mitähän tuolla kilvensyvennyksen alla on? Onko mahdollisesti joku runkopalkki johon kiinnitys onnistuu tukevasti?
Kuva telineestä, hintaa 9.90€ eli ei kannata itse ruveta tekee:

Mutta nokalle on menossa nyt siis 2kpl Hellan 1000 ref. 17.5 ja keskelle sit 1000 pistevalo jonka saan ens viikolla. Laitonhan se on mutta valoa pitää olla, katotaan kauanko ne saa olla siinä. Pitää laittaa keskimmäiselle vaikka oma rele ja kytkin niin saa sanoo että on koristeena ja pistää se keskimmäinen pois päältä jos virkavalta kiinnostuu asiasta. No kaikkee voi kokeilla vaikka epäilen että läpi ei mee toi koristeena oleva valo poliiseille.
Viikonloppuna tuli pikkusiskolle asennettua hieman pienemmän Boschin Pilot 160:set. Hyvät nekin eikä ollu kalliit:

Niin ja muistu mieleen että mulla on ainakin alkuperäsissä umpioissa ref 25/per puoli joten siitä 50 ja siihen lisävalot 2*17.5 niin taitaa mennä referenssit jo yli eli 85 yhteensä ja raja määräysten mukaan on 75. Eli tän mukaan nokalle ei sais laittaa mitään koska ei taida lisäpitkiä olla alle 17.5 referensseillä?
AM: Oon jo pidemmän aikaa miettiny että ollaankohan me oltu yhtäaikaa Keuruulla intissä. Sulla oli silloin sellanen "hieman" matala kermanvärinen mersu? Joskus Ähtärissä pyörit ja on taitu Mersu Jatalassakin olla yhtäaikaa joskus? Osukohan mun arvelut oikein?
Kuva telineestä, hintaa 9.90€ eli ei kannata itse ruveta tekee:

Mutta nokalle on menossa nyt siis 2kpl Hellan 1000 ref. 17.5 ja keskelle sit 1000 pistevalo jonka saan ens viikolla. Laitonhan se on mutta valoa pitää olla, katotaan kauanko ne saa olla siinä. Pitää laittaa keskimmäiselle vaikka oma rele ja kytkin niin saa sanoo että on koristeena ja pistää se keskimmäinen pois päältä jos virkavalta kiinnostuu asiasta. No kaikkee voi kokeilla vaikka epäilen että läpi ei mee toi koristeena oleva valo poliiseille.
Viikonloppuna tuli pikkusiskolle asennettua hieman pienemmän Boschin Pilot 160:set. Hyvät nekin eikä ollu kalliit:

Niin ja muistu mieleen että mulla on ainakin alkuperäsissä umpioissa ref 25/per puoli joten siitä 50 ja siihen lisävalot 2*17.5 niin taitaa mennä referenssit jo yli eli 85 yhteensä ja raja määräysten mukaan on 75. Eli tän mukaan nokalle ei sais laittaa mitään koska ei taida lisäpitkiä olla alle 17.5 referensseillä?
AM: Oon jo pidemmän aikaa miettiny että ollaankohan me oltu yhtäaikaa Keuruulla intissä. Sulla oli silloin sellanen "hieman" matala kermanvärinen mersu? Joskus Ähtärissä pyörit ja on taitu Mersu Jatalassakin olla yhtäaikaa joskus? Osukohan mun arvelut oikein?
Viimeksi muokannut Lindroos, Ti 30.09.2003 13:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Oltiin joo samassa saapumiserässä. Olin siellä toisessä päässä käytävää komentojoukkueessa (Hovikuskina). Oltiin ainakin samassa ajokoulutuksessa aikanaa peruuttelemassa ja ajamassa kyleelleen se Uazi siellä metässä
Muistatko? Tais olla silloin jo puhetta sun mersun mataluudesta ja sen jousista. Ajelin sillon vielä valkosella kakkos kopan Golffilla. Joskus taisin olla sitä kerman väristä lykkäämässäkin kun akku tais olla paukkupakkasten jälkeen sulla finaalissa.
Ja Jatalassakin oltu yhtäaikaa joskus kun olit hakee jotain osaa kun mulla oli auto muistaakseni pyöränlaakerivaihdossa. Olit parin kaverin kanssa käymässä siellä.

Ja Jatalassakin oltu yhtäaikaa joskus kun olit hakee jotain osaa kun mulla oli auto muistaakseni pyöränlaakerivaihdossa. Olit parin kaverin kanssa käymässä siellä.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
Joo, tuli just laitettua Boschin 225. Osaset liikkeestä hain kilven alle ruuvattavan telineen. Puskuri anto periks aivan älyttömästi ja siinä oli pähkäily miten sais tanakamman.
Onneksi oli eturunkopalkissa sopivat reijät ja näppäsin pop-niitillä tuen kiinni.
Tuli muuten älyttömän tukeva.
Kyllähän siinä referenssit paukkuu kivasti yli mutta varsinkin nyt kun hirvestys on alkanu on niistä iloa. Kyllä minä enemmän pelkään hirviä kun kissalanpoikia!
Onneksi oli eturunkopalkissa sopivat reijät ja näppäsin pop-niitillä tuen kiinni.

Kyllähän siinä referenssit paukkuu kivasti yli mutta varsinkin nyt kun hirvestys on alkanu on niistä iloa. Kyllä minä enemmän pelkään hirviä kun kissalanpoikia!
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Hetkinen, määhän olin myös muutaman kuukauden saamaan aikaan intissä kuin AM. (minä 1/01). Olitko Lindroos yhtä kauan siellä kuin AM? Mulla oli silloin tuo w123, mutta vähän hillytympää mallia, w124E kapselit oli silloin ja kirkkaat vilkut. Hinasin muuten kerran pakkasella yhden 2.-koppasen golffin käyntiin, mutta se oli kyllä punanen...AM kirjoitti:No joo Keuruulla on intti tullut käytyä,mersu on ollut ennen kermanvärinen Ähtärissä ja Jatalalla on tullut aina välillä käytyä.Jotenkin ei nyt kuitenkaan yhdistä pääkopassa,olitko samassa saapumiserässä?
Se jäi kyllä lomalta palatessa mieleen, kun ajelin kaikessa rauhassa multian keskustaa kohti ja yhtäkkiä vilahtaa matala, kiiltävillä 5-puola-aluilla oleva ja kermanvärinen w124 luisussa ohi..

Hyvin menee taas OT:ksi, mutta pelastetaan vähän

w115,123,124,126,210 yms.
Ei sulla tuosta ratkaisusta kuvaa olisi?AM kirjoitti:On isot lisävalot,Hella 3000 blue,ja maskissa kiinni.Aiemmin valot on olleet maskin muoviosassa kiinni ja hyvin ovat niinkin pysyneet.Aiemmin oli myös Boshin 225 valot jotka olivat vielä painavammat.Niidenkään kanssa ei pysymisongelmia ollut.
Nimimerkillä "alkaa se hirvestys ens viikolla täälläkin ja illat ei kun pitenee..."
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
On se Suomi vaan pieni maa, kylläpä me ollaan oltu siellä varmaan kaikki yhtäaikaa ainakin hetki tai Jarsi tuli kun mää lähin. Joskus alku reservi aikoina pyörähdin siellä parkkipailla kaveria viemässä ja satan muistaa sun mersus sieltä. Joku harmaa muistikuva ainakin on jääny. Itse menin muistaakseni 2/2000 eli heinakuussa ja pois lähettiin sit vuodenvaihteessa 2000/2001. AM:n kanssa mentiin yhtäaikaa samaan komppaniaan mutta meikäläinen tais päästä ennenmin pois kun valitsi oikeat hommat
Jarski: Kyllä AM:llä olis silloin talvellakin sellaset kiiltävät 5-puola vanteet. Olisko ollu jopa 17"? Vai liukasteltiinko sitä kesäpyörillä yli talven?

Jarski: Kyllä AM:llä olis silloin talvellakin sellaset kiiltävät 5-puola vanteet. Olisko ollu jopa 17"? Vai liukasteltiinko sitä kesäpyörillä yli talven?
-
- Mersumies
He
Hella Comet 500:set. Pyöreät n. 13cm halkaisijalta. Sopivan kokoiset.
Sisällä oli 100W H3:set.... Näki porojen läpi
Ne oli kiinnitetty "Uolevin" puskuriin 8mm ruuvi/pultti liitoksella. Rumat reiät puskurissa.
Nyt ne odottaa tallissa mahdollista asennusta Ferrariin. Tällä kertaa ne tulis "oikeilla" kiinnikkeillä maskiin kiinni....jos tulee.
Sisällä oli 100W H3:set.... Näki porojen läpi

Ne oli kiinnitetty "Uolevin" puskuriin 8mm ruuvi/pultti liitoksella. Rumat reiät puskurissa.
Nyt ne odottaa tallissa mahdollista asennusta Ferrariin. Tällä kertaa ne tulis "oikeilla" kiinnikkeillä maskiin kiinni....jos tulee.
Kyllä alkaisi olla käyttöä digikameralle, mutta kun ei sellaista vain ole...Onneksi ehkä jo tällä viikolla saan tuon digivideokameran yhdistettyä koneeseen(Firewire kortti tulossa postissa), saa edes jonkun laatuisia kuvia muillekin jaettavaksi.Mutta ei, ei ole kuvia ainakaan vielä...Aku P kirjoitti: Ei sulla tuosta ratkaisusta kuvaa olisi?
Nimimerkillä "alkaa se hirvestys ens viikolla täälläkin ja illat ei kun pitenee..."

Ja näille muille Keuruulla intissä yhtäaikaa olleille:Kyllä muistan hämärästi tuon Lindroosin Golffin mutta naamapuoli on kyllä nyt hakusessa...Täytyy v.lopun aikaan hieman katella inttikuvia jospa vaikka välähtää!Ne 5-puola alut taisivat olla ne 17" Melberit, kitkarenkailla varustettuina.
Ja tosiaan tais hieman akku olla joskus tyhjä kun purki virrat kines v.lopun jäljiltä jonnekin...Sittemmin älysin ottaa akunkengät irti tullessa ja akussa taisi virta pysyä hieman paremmin.(kiitoksia Jarskille avaimen lainasta).
Offtopiciksi menee mutta hieman asiaakin tulee sivussa...

Nou hätä, ei tässä olla jäniksen selässä. SAisi nyt ensin ne lisätuikut hankittua.AM kirjoitti:Kyllä alkaisi olla käyttöä digikameralle, mutta kun ei sellaista vain ole...Onneksi ehkä jo tällä viikolla saan tuon digivideokameran yhdistettyä koneeseen(Firewire kortti tulossa postissa), saa edes jonkun laatuisia kuvia muillekin jaettavaksi.Mutta ei, ei ole kuvia ainakaan vielä...![]()
:
Mistä muistuu mieleen, että tänään olis palkkapäivä ja töistä pääsy kello 14, joten taidanpa suunnata iltasella Motonetiin hiukan valovalikoimaa tutkimaan...

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Salon autotarvikkeessa myydään sellaisia telineitä jotka kiinnitetään rekisterikilven taakse, itse meinaan tänään asentaa TDT:n nokalle sellaiset kannut että näkee ja käyttää juuri tuollaista telinettä, ei tule reikiä mihinkään.Aku P kirjoitti:Nou hätä, ei tässä olla jäniksen selässä. SAisi nyt ensin ne lisätuikut hankittua.AM kirjoitti:Kyllä alkaisi olla käyttöä digikameralle, mutta kun ei sellaista vain ole...Onneksi ehkä jo tällä viikolla saan tuon digivideokameran yhdistettyä koneeseen(Firewire kortti tulossa postissa), saa edes jonkun laatuisia kuvia muillekin jaettavaksi.Mutta ei, ei ole kuvia ainakaan vielä...![]()
:
Mistä muistuu mieleen, että tänään olis palkkapäivä ja töistä pääsy kello 14, joten taidanpa suunnata iltasella Motonetiin hiukan valovalikoimaa tutkimaan...
Thankjuu. Suuntaanpa näin myös Katrineholminkadulle.Mauri H. kirjoitti: Salon autotarvikkeessa myydään sellaisia telineitä jotka kiinnitetään rekisterikilven taakse, itse meinaan tänään asentaa TDT:n nokalle sellaiset kannut että näkee ja käyttää juuri tuollaista telinettä, ei tule reikiä mihinkään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Jees, ostin sitten Virtaselta tänään Boschin lisävalot, aika jämäkkää tekoa 17.5 referenssillä, kaikki tarvittavat kuten releen, liittimet ja johdot, katkaisijan sekä tuollaisen telineen, 165 € oli yhteishinta. Sitten vaan asentamaan jos tänään ehtii...Aku P kirjoitti:Thankjuu. Suuntaanpa näin myös Katrineholminkadulle.Mauri H. kirjoitti: Salon autotarvikkeessa myydään sellaisia telineitä jotka kiinnitetään rekisterikilven taakse, itse meinaan tänään asentaa TDT:n nokalle sellaiset kannut että näkee ja käyttää juuri tuollaista telinettä, ei tule reikiä mihinkään.
Ai saakeli, niin. Mihin sen katkaisijan raatsii asentaa, mihin itse ajattelit?
Mullahan vedettiin aikanaan W201:een tarvikekatkaisija siihen vaihdekepin ympäryspuuhun -- on helppo leikata ja tuossa karvalakkimallissa paljon tilaa. Nykyistä ei oikein viitsisi alkaa pilkkoa...
Mullahan vedettiin aikanaan W201:een tarvikekatkaisija siihen vaihdekepin ympäryspuuhun -- on helppo leikata ja tuossa karvalakkimallissa paljon tilaa. Nykyistä ei oikein viitsisi alkaa pilkkoa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Hitto, piiloon menee jonnekin sinne konepellin aukaisuvivun lähelle, eihän sitä tarvitse kuin katsastuksessa näyttää ja löytäähän sen sieltä tarvittaessa. Ovat niin rumia ettei kyllä esille mihinkään tule.Aku P kirjoitti:Ai saakeli, niin. Mihin sen katkaisijan raatsii asentaa, mihin itse ajattelit?
Tuolla asennnustelineellä on muuten helppo ottaa valot sitten kesäkaudeksi pois rumentamasta ja syksyllä taas heittää takaisin. Ostin johtoihin sellaiset pikaliittimetkin jo.
Mauri H.: Mitkä Boschin tuikut ostit? Pilot sarjaa? Tuolla ylempänä mun kirjotuksessa oli kuva Boschin Pilot 160:stä mitkä pikkusiskolle laitoin menneenä viikonloppuna. Hintaa oli täydellisellä sarjalla (lamput, polttimot, rele ja piuhat) 63€ ja se kilven alle teline makso 9.90€ eli ei kyllä kannata itse ruveta tekee ja ton saa kätevästi sit keväällä pois eikä jää reikiä näkyviin.
Jaa, nää oli Bosch Touring 165:set, ei ollut sarjaa vaan pelkät lamput, muut piti ostaa erikseen.
Oli aika lailla kovinta tekoa mitä tuolta liikkeestä löytyi, en ole varma päätyykö Mersuun vai meneekö eukon kauppakassiin. Mersussa saisi olla vielä suuremmat kooltaan, mutta 17,5:set kuitenkin, eikös ne Hellan 1000:t ole aika suuret, kirkaslasisia en kuitenkaan halua, ei ne mersuun sovi.
Ei ollut mikään halpa kauppa tuo...
Oli aika lailla kovinta tekoa mitä tuolta liikkeestä löytyi, en ole varma päätyykö Mersuun vai meneekö eukon kauppakassiin. Mersussa saisi olla vielä suuremmat kooltaan, mutta 17,5:set kuitenkin, eikös ne Hellan 1000:t ole aika suuret, kirkaslasisia en kuitenkaan halua, ei ne mersuun sovi.
Joo samaa mieltä siitä että kirkaslasiset ei sovi vanhaan autoon missä rihlotetut ajovalot. Johonkin uudempaan autoon sopii vaikka Hellan 1000FF. Noiden tonnisten halkaisija on muistaakseni 19cm. Eli kolme mahtuu omien ajovalojen väliin peittämättä alkuperäsin sumu- tai lisävaloja. Pitäs viedä oma huomenna leimalle kun kuukausi vaihtu ja katsastuksen sais suorittaa. Sen jälkeen ruvetaan valoja asentaa.
Nyt kaikki kokeilee:
Saksalainen ajoneuvovalaistuksen valmistaja Hella KG Hueck & Co on kehittänyt tietokonepelin, jossa ajetaan pimeällä, esteitä ja yllätyksiä täynnä olevalla tiellä. Pisteitä kertyy taitavasta ajosta esteitä väistämällä.
Liikkeelle lähdettäessä pelaajalla on käytössään autossaan Hellan halogeenilisävalot. Kun pelaaja on kerännyt 3 000 pistettä, hän saa käyttöönsä päivänvalon kaltaiset ksenonvalot, jotka valaisevat tien leveämmin ja kirkkaammin. Niiden avulla hän tunnistaa esteet helpommin ja nopeammin ja voi lisätä ajonopeuttaan. Kerättyään 6 000 pistettä pelaaja saa käyttöönsä kurvivalon. Sen avulla hän tunnistaa ajoissa edessä olevan kaarteen muodon ja saa kerättyä vielä enemmän pisteitä.
Ja peli löytyy: http://www.lightdriver.com/fi/download.html
Nyt kaikki kokeilee:
Saksalainen ajoneuvovalaistuksen valmistaja Hella KG Hueck & Co on kehittänyt tietokonepelin, jossa ajetaan pimeällä, esteitä ja yllätyksiä täynnä olevalla tiellä. Pisteitä kertyy taitavasta ajosta esteitä väistämällä.
Liikkeelle lähdettäessä pelaajalla on käytössään autossaan Hellan halogeenilisävalot. Kun pelaaja on kerännyt 3 000 pistettä, hän saa käyttöönsä päivänvalon kaltaiset ksenonvalot, jotka valaisevat tien leveämmin ja kirkkaammin. Niiden avulla hän tunnistaa esteet helpommin ja nopeammin ja voi lisätä ajonopeuttaan. Kerättyään 6 000 pistettä pelaaja saa käyttöönsä kurvivalon. Sen avulla hän tunnistaa ajoissa edessä olevan kaarteen muodon ja saa kerättyä vielä enemmän pisteitä.
Ja peli löytyy: http://www.lightdriver.com/fi/download.html
Jepjep. Ne 1000:set on läpimitaltaan ja syvyydeltään hiukan noita em. Piloteja isommat. Ainakaan Salon Motonetissa ei ollut tänäään 1000-sarjasta kuin sumuvaloja, kaukovaloja oli kyllä 3000-sarjassa. Niiden korkeus on 222 mm, ja Pilotien about 190 mm.Mauri H. kirjoitti:Jaa, nää oli Bosch Touring 165:set, ei ollut sarjaa vaan pelkät lamput, muut piti ostaa erikseen.
Mistä päästäänkin asiaan: meikä osti tänään Pilot 160:t TE:n nokalle. Sinnehän sitä olin matkalla (tosin suurkirppiksen kautta) kun Mauri havaitsi minut Salon "neljän ruuhkassa". Hintaa oli Pilot-parilla (sisältää johdot, releet, katkaisijat ja kiinnikkeet) Motonetissa 74 euroa.
Kiinnikkeen saa tehdä broidi, kun se muutenkin noiden teknisten aparaattien kanssa heiluu ja sorvailee. Ajattelin toteuttaa tuon AM:n esittelemän ratkaisun...

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Joo, mulla oli yhdessä toisenmerkkisessä nuo samat Pilot 160:set, olivat kokoisikseen tosi hyvät ja todella kevyet. Myös todella edullinen pakettihinta kannusti ostamaan.
1000:set ovat sitten aika tyyriitä, mielestäni Motonetissä oli kaukovaloja (paketit lattialla), mutta nekään eivät olleet sarjoja vaan irtovalot ilman mitään johtoja, releitä tai muita, hintaa oli 49 € / kpl eli sama kuin noilla Boscheilla Virtasen moottorissa, referenssinä noi Boschit olisi Motonetista saanut 43 €:llä
1000:set ovat sitten aika tyyriitä, mielestäni Motonetissä oli kaukovaloja (paketit lattialla), mutta nekään eivät olleet sarjoja vaan irtovalot ilman mitään johtoja, releitä tai muita, hintaa oli 49 € / kpl eli sama kuin noilla Boscheilla Virtasen moottorissa, referenssinä noi Boschit olisi Motonetista saanut 43 €:llä

Niin tosiaan en tiedä mahtuuko vastaavanlaisen kiinnikkeen tekemään alkuperäisen puskurin kera.Omassani on väyrysen puskuri jossa maskin alapuolelle syvennys->muutaman sentin rako maskin ja puskurin välissä.Aku P kirjoitti: Kiinnikkeen saa tehdä broidi, kun se muutenkin noiden teknisten aparaattien kanssa heiluu ja sorvailee. Ajattelin toteuttaa tuon AM:n esittelemän ratkaisun...
Omassani kiinnikkeen sai tosiaan maskin alapuolelle piiloon autoa rumentamasta.Kiinnikkeestä tuli tosi tukeva,valot eivät tärise yhtään.Tuollainen rekkarin alle kiinnitettäväkin olisi myöskin kätevä mutta aiemmista jutuista päätellen vaatii hieman rakentelua että siitä saa tukevan.
Valojen koosta sen verran että W124:sen keula on sen verran korkea että nuo 3000:set Hellatkaan eivät näytä yhtään suurilta,ainakaan omasta mielestäni.Valotehoa ei koskaan ole liikaa ja noilla näkee jo kohtuu hyvin,vielä kun saisi lähivaloihin vastaavanlaisen parannuksen...

Eikös noi 3000:set ole sitten referenssiltään jo jotain 37,5:set?AM kirjoitti:Niin tosiaan en tiedä mahtuuko vastaavanlaisen kiinnikkeen tekemään alkuperäisen puskurin kera.Omassani on väyrysen puskuri jossa maskin alapuolelle syvennys->muutaman sentin rako maskin ja puskurin välissä.Aku P kirjoitti: Kiinnikkeen saa tehdä broidi, kun se muutenkin noiden teknisten aparaattien kanssa heiluu ja sorvailee. Ajattelin toteuttaa tuon AM:n esittelemän ratkaisun...
Omassani kiinnikkeen sai tosiaan maskin alapuolelle piiloon autoa rumentamasta.Kiinnikkeestä tuli tosi tukeva,valot eivät tärise yhtään.Tuollainen rekkarin alle kiinnitettäväkin olisi myöskin kätevä mutta aiemmista jutuista päätellen vaatii hieman rakentelua että siitä saa tukevan.
Valojen koosta sen verran että W124:sen keula on sen verran korkea että nuo 3000:set Hellatkaan eivät näytä yhtään suurilta,ainakaan omasta mielestäni.Valotehoa ei koskaan ole liikaa ja noilla näkee jo kohtuu hyvin,vielä kun saisi lähivaloihin vastaavanlaisen parannuksen...
Entäs onko noista Luminatoreista tietoa, mitä maksavat, ovat ilmeisesti melko hyvät.
Kantsii katsoa muuten www.metroauto.fi ja sieltä Turun vaihtoautovalikoimat. Tuossa 260E:ssa on 19-senttiset Boschit nokalla, jos en ihan väärin muista. Siitä saa kuvan tulevasta ulkonäöstä.AM kirjoitti:Aku P kirjoitti: Omassani kiinnikkeen sai tosiaan maskin alapuolelle piiloon autoa rumentamasta.Kiinnikkeestä tuli tosi tukeva,valot eivät tärise yhtään.Tuollainen rekkarin alle kiinnitettäväkin olisi myöskin kätevä mutta aiemmista jutuista päätellen vaatii hieman rakentelua että siitä saa tukevan.
Kuva autosta:

Edited by PM
S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
No nyt
Nyt on sitten mersuukin hankittu lisäpitkät, Hellan 3000:set, ämpärinkokoiset miniauringot, nyt pitäisi jo nähdä tarpeeksi.
Mielenkiintoinen pointti oli se että lasista löytyvät molemmat referenssit, 17,5 ja 37,5, kuitenkin pakkauksessa oli vain 17,5. Olisikohan niin että 24 V 70 W lampuilla referenssi olisi 37,5.
Katsastuskonttorillakaan ei osattu sanoa, mutta hyväksyivät kyllä ne mersun keulalle. Ja huomenna kiinni
Mielenkiintoinen pointti oli se että lasista löytyvät molemmat referenssit, 17,5 ja 37,5, kuitenkin pakkauksessa oli vain 17,5. Olisikohan niin että 24 V 70 W lampuilla referenssi olisi 37,5.
Katsastuskonttorillakaan ei osattu sanoa, mutta hyväksyivät kyllä ne mersun keulalle. Ja huomenna kiinni