Lisävalot...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Tero Y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 09.04.2003 00:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Lisävalot...

Viesti Kirjoittaja Tero Y »

Eli kysymys lisävaloista...

Onko teillä mersussanne lisävalot?
Minkälaiset valot? Merkki ja malli?

Miten ne on kiinnitetty?

Olen kuulluut, että jos laittaa isot valot maskikiinnikkeillä kiinni maskiin, saattaa maski katketa tai konepelti murtua maskin sivuilta....

Kokemuksia...

Kertokaa myös muita lisävalojen asennukseen liittyvää asiaa...
Kiitos!

Tero
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Re: Lisävalot...

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Elikkäs 3*bosch 225. Peltiseen telineeseen joka tulee kilven alle kiinni ruuveilla. Tukiraudat tulee puskuriin kiinni maskin alle piiloon. ei haittaa konepellin käyttöä.
Viimeksi muokannut JuhaK, Ma 29.09.2003 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Lisäkaukovalot alkup. sumareiden paikalla ja sumarit AMG:n puskurissa. Sumarit on takakiinnitteiset Boschin Pilotit.
Edelliset sumarit oli Hellan soikeat (en muista mallia). Kiinnitys oli puskurin alta tulevissa kiinnikkeissä, jotka taas oli kiinni puskurin kiinnitys pulteissa. Kiinnikkeet oli hitsattu suht jämerästä raudasta. Malli oli siis W124.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: Lisävalot...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Tero Y kirjoitti:Eli kysymys lisävaloista...

Onko teillä mersussanne lisävalot?
Minkälaiset valot? Merkki ja malli?

Miten ne on kiinnitetty?

...
On.
Aika isot lisävalot joissa on sekä lyhyet että pitkät.
Hellan jotkut aika vanhat. (H4:set kuitenkin :lol: )

Puskurin kinnikkeistä puskurin alta/takaa tulee paksut taivutetut lattaraudat
lisävalojen alle ja yläpuolelta menee ohut tanko jossa korkeussäätö kiinni peltiin.

Malli on W115, eli ei varmaan ihan samalla lailla käy sulle... :P

Lisävaloista vielä:
-jos laitat pelkät lisäpitkät niin uudet on aika pieniä ja kevyitä, olen monet nähnyt maskissa kiinni. Jos jaksaa asentaa kunnolla niin eivät varmaankaan
pilaa maskiakaan...
-jos laitat tuplavalot niin lisävaloissa on oltava erillinen korkeudensäätö lähivalojen vuoksi. Vaikka alakiinnikkeistä saisi säädettyä korkeutta niin pitää
olla erillinen (ilmeisesti pysyvämpi) säätö.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

On isot lisävalot,Hella 3000 blue,ja maskissa kiinni.Aiemmin valot on olleet maskin muoviosassa kiinni ja hyvin ovat niinkin pysyneet.Aiemmin oli myös Boshin 225 valot jotka olivat vielä painavammat.Niidenkään kanssa ei pysymisongelmia ollut.
Pelkässä muovissa ollessaan valot kuitenkin tahtovat jättää pahat jäljet maskiin ja täksi talveksi viritinkin seuraavanlaisen telineen:L-raudasta maskin alle sen metallikehykseen alakiinnityspaikka ja yläkiinnitykset kierretangosta maskin läpi.Ei taida vain orkkispuskurilla onnistua kun maskin alla ei niin paljon tilaa. :?
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Joo viikonloppuna tuli ostettua sellanen kiinnitysrauta mikä tulee kilven alle. Siinä on paikat kahdelle valolle mutta mieli tekis laittaa 3 kpl Hellan 1000:sia. Eli tutkitaan miten vahva palkki kilven takana mahdollisesti on ja kierteen vaikka 6 tai 8mm pulteille palkkiin ja teline siihen kiinni. Tai sit läpireijät? Mitähän tuolla kilvensyvennyksen alla on? Onko mahdollisesti joku runkopalkki johon kiinnitys onnistuu tukevasti?

Kuva telineestä, hintaa 9.90€ eli ei kannata itse ruveta tekee:
Kuva

Mutta nokalle on menossa nyt siis 2kpl Hellan 1000 ref. 17.5 ja keskelle sit 1000 pistevalo jonka saan ens viikolla. Laitonhan se on mutta valoa pitää olla, katotaan kauanko ne saa olla siinä. Pitää laittaa keskimmäiselle vaikka oma rele ja kytkin niin saa sanoo että on koristeena ja pistää se keskimmäinen pois päältä jos virkavalta kiinnostuu asiasta. No kaikkee voi kokeilla vaikka epäilen että läpi ei mee toi koristeena oleva valo poliiseille.

Viikonloppuna tuli pikkusiskolle asennettua hieman pienemmän Boschin Pilot 160:set. Hyvät nekin eikä ollu kalliit:

Kuva

Niin ja muistu mieleen että mulla on ainakin alkuperäsissä umpioissa ref 25/per puoli joten siitä 50 ja siihen lisävalot 2*17.5 niin taitaa mennä referenssit jo yli eli 85 yhteensä ja raja määräysten mukaan on 75. Eli tän mukaan nokalle ei sais laittaa mitään koska ei taida lisäpitkiä olla alle 17.5 referensseillä?

AM: Oon jo pidemmän aikaa miettiny että ollaankohan me oltu yhtäaikaa Keuruulla intissä. Sulla oli silloin sellanen "hieman" matala kermanvärinen mersu? Joskus Ähtärissä pyörit ja on taitu Mersu Jatalassakin olla yhtäaikaa joskus? Osukohan mun arvelut oikein?
Viimeksi muokannut Lindroos, Ti 30.09.2003 13:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No joo Keuruulla on intti tullut käytyä,mersu on ollut ennen kermanvärinen Ähtärissä ja Jatalalla on tullut aina välillä käytyä.Jotenkin ei nyt kuitenkaan yhdistä pääkopassa :roll: ,olitko samassa saapumiserässä?
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Oltiin joo samassa saapumiserässä. Olin siellä toisessä päässä käytävää komentojoukkueessa (Hovikuskina). Oltiin ainakin samassa ajokoulutuksessa aikanaa peruuttelemassa ja ajamassa kyleelleen se Uazi siellä metässä :D Muistatko? Tais olla silloin jo puhetta sun mersun mataluudesta ja sen jousista. Ajelin sillon vielä valkosella kakkos kopan Golffilla. Joskus taisin olla sitä kerman väristä lykkäämässäkin kun akku tais olla paukkupakkasten jälkeen sulla finaalissa.

Ja Jatalassakin oltu yhtäaikaa joskus kun olit hakee jotain osaa kun mulla oli auto muistaakseni pyöränlaakerivaihdossa. Olit parin kaverin kanssa käymässä siellä.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä sitten jäänyt häiritsemään kun en sitten millään saa päähäni sinua vaikka pitäisi jo tässä vaiheessa kyllä sytyttää... :oops: Täytyy laittaa yksityisviestiä jos saan yhtäkkisen ahaa elämyksen :?
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Joo, tuli just laitettua Boschin 225. Osaset liikkeestä hain kilven alle ruuvattavan telineen. Puskuri anto periks aivan älyttömästi ja siinä oli pähkäily miten sais tanakamman.

Onneksi oli eturunkopalkissa sopivat reijät ja näppäsin pop-niitillä tuen kiinni. :D Tuli muuten älyttömän tukeva.

Kyllähän siinä referenssit paukkuu kivasti yli mutta varsinkin nyt kun hirvestys on alkanu on niistä iloa. Kyllä minä enemmän pelkään hirviä kun kissalanpoikia!
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

AM kirjoitti:No joo Keuruulla on intti tullut käytyä,mersu on ollut ennen kermanvärinen Ähtärissä ja Jatalalla on tullut aina välillä käytyä.Jotenkin ei nyt kuitenkaan yhdistä pääkopassa :roll: ,olitko samassa saapumiserässä?
Hetkinen, määhän olin myös muutaman kuukauden saamaan aikaan intissä kuin AM. (minä 1/01). Olitko Lindroos yhtä kauan siellä kuin AM? Mulla oli silloin tuo w123, mutta vähän hillytympää mallia, w124E kapselit oli silloin ja kirkkaat vilkut. Hinasin muuten kerran pakkasella yhden 2.-koppasen golffin käyntiin, mutta se oli kyllä punanen...

Se jäi kyllä lomalta palatessa mieleen, kun ajelin kaikessa rauhassa multian keskustaa kohti ja yhtäkkiä vilahtaa matala, kiiltävillä 5-puola-aluilla oleva ja kermanvärinen w124 luisussa ohi.. :D

Hyvin menee taas OT:ksi, mutta pelastetaan vähän :roll: w123:ssa on ollut lisävalot maskissa kiinni, hyvin on kestänyt vähän rikkinäinen maski Hellan 500 tai jotain valoja. Nyt ei tuohon harvennettuun maskiin paljoa valoja kiinnitellä..
w115,123,124,126,210 yms.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti:On isot lisävalot,Hella 3000 blue,ja maskissa kiinni.Aiemmin valot on olleet maskin muoviosassa kiinni ja hyvin ovat niinkin pysyneet.Aiemmin oli myös Boshin 225 valot jotka olivat vielä painavammat.Niidenkään kanssa ei pysymisongelmia ollut.
Pelkässä muovissa ollessaan valot kuitenkin tahtovat jättää pahat jäljet maskiin ja täksi talveksi viritinkin seuraavanlaisen telineen:L-raudasta maskin alle sen metallikehykseen alakiinnityspaikka ja yläkiinnitykset kierretangosta maskin läpi.Ei taida vain orkkispuskurilla onnistua kun maskin alla ei niin paljon tilaa. :?
Ei sulla tuosta ratkaisusta kuvaa olisi?

Nimimerkillä "alkaa se hirvestys ens viikolla täälläkin ja illat ei kun pitenee..."
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

On se Suomi vaan pieni maa, kylläpä me ollaan oltu siellä varmaan kaikki yhtäaikaa ainakin hetki tai Jarsi tuli kun mää lähin. Joskus alku reservi aikoina pyörähdin siellä parkkipailla kaveria viemässä ja satan muistaa sun mersus sieltä. Joku harmaa muistikuva ainakin on jääny. Itse menin muistaakseni 2/2000 eli heinakuussa ja pois lähettiin sit vuodenvaihteessa 2000/2001. AM:n kanssa mentiin yhtäaikaa samaan komppaniaan mutta meikäläinen tais päästä ennenmin pois kun valitsi oikeat hommat :D

Jarski: Kyllä AM:llä olis silloin talvellakin sellaset kiiltävät 5-puola vanteet. Olisko ollu jopa 17"? Vai liukasteltiinko sitä kesäpyörillä yli talven?
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

He

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Hella Comet 500:set. Pyöreät n. 13cm halkaisijalta. Sopivan kokoiset.
Sisällä oli 100W H3:set.... Näki porojen läpi :)

Ne oli kiinnitetty "Uolevin" puskuriin 8mm ruuvi/pultti liitoksella. Rumat reiät puskurissa.

Nyt ne odottaa tallissa mahdollista asennusta Ferrariin. Tällä kertaa ne tulis "oikeilla" kiinnikkeillä maskiin kiinni....jos tulee.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aku P kirjoitti: Ei sulla tuosta ratkaisusta kuvaa olisi?

Nimimerkillä "alkaa se hirvestys ens viikolla täälläkin ja illat ei kun pitenee..."
Kyllä alkaisi olla käyttöä digikameralle, mutta kun ei sellaista vain ole...Onneksi ehkä jo tällä viikolla saan tuon digivideokameran yhdistettyä koneeseen(Firewire kortti tulossa postissa), saa edes jonkun laatuisia kuvia muillekin jaettavaksi.Mutta ei, ei ole kuvia ainakaan vielä... :?

Ja näille muille Keuruulla intissä yhtäaikaa olleille:Kyllä muistan hämärästi tuon Lindroosin Golffin mutta naamapuoli on kyllä nyt hakusessa...Täytyy v.lopun aikaan hieman katella inttikuvia jospa vaikka välähtää!Ne 5-puola alut taisivat olla ne 17" Melberit, kitkarenkailla varustettuina.

Ja tosiaan tais hieman akku olla joskus tyhjä kun purki virrat kines v.lopun jäljiltä jonnekin...Sittemmin älysin ottaa akunkengät irti tullessa ja akussa taisi virta pysyä hieman paremmin.(kiitoksia Jarskille avaimen lainasta).

Offtopiciksi menee mutta hieman asiaakin tulee sivussa... :wink:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti:Kyllä alkaisi olla käyttöä digikameralle, mutta kun ei sellaista vain ole...Onneksi ehkä jo tällä viikolla saan tuon digivideokameran yhdistettyä koneeseen(Firewire kortti tulossa postissa), saa edes jonkun laatuisia kuvia muillekin jaettavaksi.Mutta ei, ei ole kuvia ainakaan vielä... :?
:
Nou hätä, ei tässä olla jäniksen selässä. SAisi nyt ensin ne lisätuikut hankittua.

Mistä muistuu mieleen, että tänään olis palkkapäivä ja töistä pääsy kello 14, joten taidanpa suunnata iltasella Motonetiin hiukan valovalikoimaa tutkimaan... :P
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:
AM kirjoitti:Kyllä alkaisi olla käyttöä digikameralle, mutta kun ei sellaista vain ole...Onneksi ehkä jo tällä viikolla saan tuon digivideokameran yhdistettyä koneeseen(Firewire kortti tulossa postissa), saa edes jonkun laatuisia kuvia muillekin jaettavaksi.Mutta ei, ei ole kuvia ainakaan vielä... :?
:
Nou hätä, ei tässä olla jäniksen selässä. SAisi nyt ensin ne lisätuikut hankittua.

Mistä muistuu mieleen, että tänään olis palkkapäivä ja töistä pääsy kello 14, joten taidanpa suunnata iltasella Motonetiin hiukan valovalikoimaa tutkimaan... :P
Salon autotarvikkeessa myydään sellaisia telineitä jotka kiinnitetään rekisterikilven taakse, itse meinaan tänään asentaa TDT:n nokalle sellaiset kannut että näkee ja käyttää juuri tuollaista telinettä, ei tule reikiä mihinkään.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti: Salon autotarvikkeessa myydään sellaisia telineitä jotka kiinnitetään rekisterikilven taakse, itse meinaan tänään asentaa TDT:n nokalle sellaiset kannut että näkee ja käyttää juuri tuollaista telinettä, ei tule reikiä mihinkään.
Thankjuu. Suuntaanpa näin myös Katrineholminkadulle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti: Salon autotarvikkeessa myydään sellaisia telineitä jotka kiinnitetään rekisterikilven taakse, itse meinaan tänään asentaa TDT:n nokalle sellaiset kannut että näkee ja käyttää juuri tuollaista telinettä, ei tule reikiä mihinkään.
Thankjuu. Suuntaanpa näin myös Katrineholminkadulle.
Jees, ostin sitten Virtaselta tänään Boschin lisävalot, aika jämäkkää tekoa 17.5 referenssillä, kaikki tarvittavat kuten releen, liittimet ja johdot, katkaisijan sekä tuollaisen telineen, 165 € oli yhteishinta. Sitten vaan asentamaan jos tänään ehtii...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ai saakeli, niin. Mihin sen katkaisijan raatsii asentaa, mihin itse ajattelit?
Mullahan vedettiin aikanaan W201:een tarvikekatkaisija siihen vaihdekepin ympäryspuuhun -- on helppo leikata ja tuossa karvalakkimallissa paljon tilaa. Nykyistä ei oikein viitsisi alkaa pilkkoa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:Ai saakeli, niin. Mihin sen katkaisijan raatsii asentaa, mihin itse ajattelit?
Mullahan vedettiin aikanaan W201:een tarvikekatkaisija siihen vaihdekepin ympäryspuuhun -- on helppo leikata ja tuossa karvalakkimallissa paljon tilaa. Nykyistä ei oikein viitsisi alkaa pilkkoa...
Hitto, piiloon menee jonnekin sinne konepellin aukaisuvivun lähelle, eihän sitä tarvitse kuin katsastuksessa näyttää ja löytäähän sen sieltä tarvittaessa. Ovat niin rumia ettei kyllä esille mihinkään tule.

Tuolla asennnustelineellä on muuten helppo ottaa valot sitten kesäkaudeksi pois rumentamasta ja syksyllä taas heittää takaisin. Ostin johtoihin sellaiset pikaliittimetkin jo.
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Mauri H.: Mitkä Boschin tuikut ostit? Pilot sarjaa? Tuolla ylempänä mun kirjotuksessa oli kuva Boschin Pilot 160:stä mitkä pikkusiskolle laitoin menneenä viikonloppuna. Hintaa oli täydellisellä sarjalla (lamput, polttimot, rele ja piuhat) 63€ ja se kilven alle teline makso 9.90€ eli ei kyllä kannata itse ruveta tekee ja ton saa kätevästi sit keväällä pois eikä jää reikiä näkyviin.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jaa, nää oli Bosch Touring 165:set, ei ollut sarjaa vaan pelkät lamput, muut piti ostaa erikseen.

Oli aika lailla kovinta tekoa mitä tuolta liikkeestä löytyi, en ole varma päätyykö Mersuun vai meneekö eukon kauppakassiin. Mersussa saisi olla vielä suuremmat kooltaan, mutta 17,5:set kuitenkin, eikös ne Hellan 1000:t ole aika suuret, kirkaslasisia en kuitenkaan halua, ei ne mersuun sovi.

Ei ollut mikään halpa kauppa tuo...
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Joo samaa mieltä siitä että kirkaslasiset ei sovi vanhaan autoon missä rihlotetut ajovalot. Johonkin uudempaan autoon sopii vaikka Hellan 1000FF. Noiden tonnisten halkaisija on muistaakseni 19cm. Eli kolme mahtuu omien ajovalojen väliin peittämättä alkuperäsin sumu- tai lisävaloja. Pitäs viedä oma huomenna leimalle kun kuukausi vaihtu ja katsastuksen sais suorittaa. Sen jälkeen ruvetaan valoja asentaa.

Nyt kaikki kokeilee:
Saksalainen ajoneuvovalaistuksen valmistaja Hella KG Hueck & Co on kehittänyt tietokonepelin, jossa ajetaan pimeällä, esteitä ja yllätyksiä täynnä olevalla tiellä. Pisteitä kertyy taitavasta ajosta esteitä väistämällä.
Liikkeelle lähdettäessä pelaajalla on käytössään autossaan Hellan halogeenilisävalot. Kun pelaaja on kerännyt 3 000 pistettä, hän saa käyttöönsä päivänvalon kaltaiset ksenonvalot, jotka valaisevat tien leveämmin ja kirkkaammin. Niiden avulla hän tunnistaa esteet helpommin ja nopeammin ja voi lisätä ajonopeuttaan. Kerättyään 6 000 pistettä pelaaja saa käyttöönsä kurvivalon. Sen avulla hän tunnistaa ajoissa edessä olevan kaarteen muodon ja saa kerättyä vielä enemmän pisteitä.


Ja peli löytyy: http://www.lightdriver.com/fi/download.html
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti:Jaa, nää oli Bosch Touring 165:set, ei ollut sarjaa vaan pelkät lamput, muut piti ostaa erikseen.

Oli aika lailla kovinta tekoa mitä tuolta liikkeestä löytyi, en ole varma päätyykö Mersuun vai meneekö eukon kauppakassiin. Mersussa saisi olla vielä suuremmat kooltaan, mutta 17,5:set kuitenkin, eikös ne Hellan 1000:t ole aika suuret, kirkaslasisia en kuitenkaan halua, ei ne mersuun sovi.

Ei ollut mikään halpa kauppa tuo...
Jepjep. Ne 1000:set on läpimitaltaan ja syvyydeltään hiukan noita em. Piloteja isommat. Ainakaan Salon Motonetissa ei ollut tänäään 1000-sarjasta kuin sumuvaloja, kaukovaloja oli kyllä 3000-sarjassa. Niiden korkeus on 222 mm, ja Pilotien about 190 mm.
Mistä päästäänkin asiaan: meikä osti tänään Pilot 160:t TE:n nokalle. Sinnehän sitä olin matkalla (tosin suurkirppiksen kautta) kun Mauri havaitsi minut Salon "neljän ruuhkassa". Hintaa oli Pilot-parilla (sisältää johdot, releet, katkaisijat ja kiinnikkeet) Motonetissa 74 euroa.
Kiinnikkeen saa tehdä broidi, kun se muutenkin noiden teknisten aparaattien kanssa heiluu ja sorvailee. Ajattelin toteuttaa tuon AM:n esittelemän ratkaisun... :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, mulla oli yhdessä toisenmerkkisessä nuo samat Pilot 160:set, olivat kokoisikseen tosi hyvät ja todella kevyet. Myös todella edullinen pakettihinta kannusti ostamaan.

1000:set ovat sitten aika tyyriitä, mielestäni Motonetissä oli kaukovaloja (paketit lattialla), mutta nekään eivät olleet sarjoja vaan irtovalot ilman mitään johtoja, releitä tai muita, hintaa oli 49 € / kpl eli sama kuin noilla Boscheilla Virtasen moottorissa, referenssinä noi Boschit olisi Motonetista saanut 43 €:llä :lol:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aku P kirjoitti: Kiinnikkeen saa tehdä broidi, kun se muutenkin noiden teknisten aparaattien kanssa heiluu ja sorvailee. Ajattelin toteuttaa tuon AM:n esittelemän ratkaisun... :?
Niin tosiaan en tiedä mahtuuko vastaavanlaisen kiinnikkeen tekemään alkuperäisen puskurin kera.Omassani on väyrysen puskuri jossa maskin alapuolelle syvennys->muutaman sentin rako maskin ja puskurin välissä.
Omassani kiinnikkeen sai tosiaan maskin alapuolelle piiloon autoa rumentamasta.Kiinnikkeestä tuli tosi tukeva,valot eivät tärise yhtään.Tuollainen rekkarin alle kiinnitettäväkin olisi myöskin kätevä mutta aiemmista jutuista päätellen vaatii hieman rakentelua että siitä saa tukevan.

Valojen koosta sen verran että W124:sen keula on sen verran korkea että nuo 3000:set Hellatkaan eivät näytä yhtään suurilta,ainakaan omasta mielestäni.Valotehoa ei koskaan ole liikaa ja noilla näkee jo kohtuu hyvin,vielä kun saisi lähivaloihin vastaavanlaisen parannuksen... :?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

AM kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Kiinnikkeen saa tehdä broidi, kun se muutenkin noiden teknisten aparaattien kanssa heiluu ja sorvailee. Ajattelin toteuttaa tuon AM:n esittelemän ratkaisun... :?
Niin tosiaan en tiedä mahtuuko vastaavanlaisen kiinnikkeen tekemään alkuperäisen puskurin kera.Omassani on väyrysen puskuri jossa maskin alapuolelle syvennys->muutaman sentin rako maskin ja puskurin välissä.
Omassani kiinnikkeen sai tosiaan maskin alapuolelle piiloon autoa rumentamasta.Kiinnikkeestä tuli tosi tukeva,valot eivät tärise yhtään.Tuollainen rekkarin alle kiinnitettäväkin olisi myöskin kätevä mutta aiemmista jutuista päätellen vaatii hieman rakentelua että siitä saa tukevan.

Valojen koosta sen verran että W124:sen keula on sen verran korkea että nuo 3000:set Hellatkaan eivät näytä yhtään suurilta,ainakaan omasta mielestäni.Valotehoa ei koskaan ole liikaa ja noilla näkee jo kohtuu hyvin,vielä kun saisi lähivaloihin vastaavanlaisen parannuksen... :?
Eikös noi 3000:set ole sitten referenssiltään jo jotain 37,5:set?

Entäs onko noista Luminatoreista tietoa, mitä maksavat, ovat ilmeisesti melko hyvät.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Omassani kiinnikkeen sai tosiaan maskin alapuolelle piiloon autoa rumentamasta.Kiinnikkeestä tuli tosi tukeva,valot eivät tärise yhtään.Tuollainen rekkarin alle kiinnitettäväkin olisi myöskin kätevä mutta aiemmista jutuista päätellen vaatii hieman rakentelua että siitä saa tukevan.

Valojen koosta sen verran että W124:sen keula on sen verran korkea että nuo 3000:set Hellatkaan eivät näytä yhtään suurilta,ainakaan omasta mielestäni.Valotehoa ei koskaan ole liikaa ja noilla näkee jo kohtuu hyvin,vielä kun saisi lähivaloihin vastaavanlaisen parannuksen... :?
Kantsii katsoa muuten www.metroauto.fi ja sieltä Turun vaihtoautovalikoimat. Tuossa 260E:ssa on 19-senttiset Boschit nokalla, jos en ihan väärin muista. Siitä saa kuvan tulevasta ulkonäöstä.

Kuva autosta:
Kuva
Edited by PM
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

No nyt

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Nyt on sitten mersuukin hankittu lisäpitkät, Hellan 3000:set, ämpärinkokoiset miniauringot, nyt pitäisi jo nähdä tarpeeksi.

Mielenkiintoinen pointti oli se että lasista löytyvät molemmat referenssit, 17,5 ja 37,5, kuitenkin pakkauksessa oli vain 17,5. Olisikohan niin että 24 V 70 W lampuilla referenssi olisi 37,5.

Katsastuskonttorillakaan ei osattu sanoa, mutta hyväksyivät kyllä ne mersun keulalle. Ja huomenna kiinni :D
Vastaa Viestiin