Finski kirjoitti: olisiko laatikossa liikaa "luistoa" kun laatikko vaihtaa 3-4 tasakaasulla kierrokset saattavat nousta vaihdon välissä. Tätä se aina kuitenkaan tee esim. täyskaasulla. silloin se ei "luista" Eli tekeekö muillakin samaa vai onko laatikossa kitkat loppu?
Silloin kun laatikossa on 5 vaihde"D" ja ajetaan tasakierroksilla 2000rpm, Kun painan kaasua siten, että auto alkaa kiihtymään. silloin kierrokset nousevat 150-200 kierrosta, sitten vastaa tuntuu että auto alkaa kiihtymään tosissaan.
Taas kysymys kuuluu luistaako liikaa? vai pitäisikö laatikon olla yhtä puuta?
Autohan on c-malli vm:2000 kilsat 330 tuhatta 5-lovisella sähköllä. Juu ja laatikkoon on vaihdettu putsari ja 6,5 litraa öljyä!
Kertokaapa omien laatikoitten huomiot!
Ihan ja just samaa teki mun c200cdi -01 jo 180tkm ajettuna kun sen hommasin. Olen huomannut että ei juuri koskaan luistele kun ajan 60 km töihin yhtä soittoa, mutta jos vaikka käyn kaupassa muutaman kilsan ajon jälkeen, niin sitten se venyttää ton 3-4 vaihdon. Mutta jos käyn kaupassa loppupäässä, niin sepä ei taas luistata. Testerissä ei näy mitään vikaa. Öljyt joskus vaihdettu, ei mun aikana (mittarissa nyt 230tkm).
Eli lyhyt pyrähdys tekee tota mulla. Kyllähän sen huomaa kun se ei ala vaihtaa silloin kun pitäis, sitte vaan kaasu ylös ja tökkää tikusta isompaa, jolloinka se vaihto ei nykäise niin pahasti kuin että odottais että se ite päättäis vaihtaa. Muuten kyllä rykäsee. Voisko se ehkä olla myös niin että jos on edellisessä ajosessiossa kiihytellyt kovemmin, niin sitten se yrittää vaihtaa seuraavanakin päivänä niillä samoilla korkeilla kierroksilla?
Toissapäivänä jäi sulka pystyyn sateessa, äkkiä parkkiin ja sammuksiin ettei moottori kärähdä. Käsin sitten väkisin ääriasentoon, josta se sen sitten osasi palauttaa takaisin kun virrat laittoi uudelleen päälle. Kiva oli ajella 10 kilsaa 30-40 km/h tunnissa kun ei kovemmassa vauhdissa tietä nähnyt. Pyyhkimen moottori ei ainakaan ehtinyt kärähtää, täytyy kattoa saako ite elvytettyä rattaat rasvaamalla. Pikahuollon arvio oli 70-500 eur (rasvaus -kokoyksikkö). Täytyy yrittää nyt kattoo tota ite ekaksi.
Näyttää vaan olevan asiaa korjaamolle aina muutaman kuukauden välein. Heinäkuu -04 huolto, lokakuussa uusi ovi ja kolmen muun karmin maalaus, tammikuu 05 ilmamassamittari, toukokuussa huolto, elokuussa pyyhkijä. Tasaisen taulukon mukaan marraskuussa näyttää leviävän seuraavaksi jotain...