S320, vm. 2000, 78 tkm (saksan tuonti)
S320, vm. 2000, 78 tkm (saksan tuonti)
Moro,
Voi olla väärä paikka kysyä, mutta tuntuu mielipiteitä täältä ainakin saavan.
Olen "viittä vaille" ostamassa moista ... nyt riitti ranskattaren oikuttelu (Pösö 607, 3.0 aut). Jos teillä antaa kommentteja, mielipiteitä, tai varoituksen sanoja (mihin kiinnittää huomiota, mihin varautua, mitä tarkastaa autossa tms.) niin kiitoksella otan vastaan kaikki avut.
Ilkka
Voi olla väärä paikka kysyä, mutta tuntuu mielipiteitä täältä ainakin saavan.
Olen "viittä vaille" ostamassa moista ... nyt riitti ranskattaren oikuttelu (Pösö 607, 3.0 aut). Jos teillä antaa kommentteja, mielipiteitä, tai varoituksen sanoja (mihin kiinnittää huomiota, mihin varautua, mitä tarkastaa autossa tms.) niin kiitoksella otan vastaan kaikki avut.
Ilkka
Ellei suurta syytä miksi ei, niin 13.8. vm.2000 S320 omistaja.
Re: S320, vm. 2000, 78 tkm (saksan tuonti)
Mikäs pögötiin tuli? Käsittääkseni ihan kelpo edustusluokan Peugeot?
Itse katselen aina ihailevasti ohi lipuvaa laivaa.
Ihan OT:nä, voisit kertoa, millainen auto on? Hiljainen vakaa? Luksus...?
Itse katselen aina ihailevasti ohi lipuvaa laivaa.
Ihan OT:nä, voisit kertoa, millainen auto on? Hiljainen vakaa? Luksus...?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Sehän oli sellainen "rakkautta ensi silmäyksellä", ikinä en ollut edes ajatellut ranskatarta ... mutta kun siinä autoliikkeen pihassa oli jo käymässä niin voihan tuolla lenkin heittää, ajattelin. Vartti ja kaupat tehty.
Hiljainen, mukava, iso ... kohtuu ripeä. Mutta, mutta ... kokoajan pientä ... sytytys ongelmia (kuulemma tyyppivika), jarrupalat 30-40 tkm ja vaihtoon (edessä), kuulemma ominaisuus. Ikkunan nostimet reistailee. Ja 140 tkm. jälkeen ei enää niin hiljainen. Vaan kaunishan tuo on )
Ja aikansa kutakin ... joko "ässä" Jaggea tai Meseä nyt koeillaan.
Ilkka
PS. kalliisiin huoltoihin olen jo tottunut...
Hiljainen, mukava, iso ... kohtuu ripeä. Mutta, mutta ... kokoajan pientä ... sytytys ongelmia (kuulemma tyyppivika), jarrupalat 30-40 tkm ja vaihtoon (edessä), kuulemma ominaisuus. Ikkunan nostimet reistailee. Ja 140 tkm. jälkeen ei enää niin hiljainen. Vaan kaunishan tuo on )
Ja aikansa kutakin ... joko "ässä" Jaggea tai Meseä nyt koeillaan.
Ilkka
PS. kalliisiin huoltoihin olen jo tottunut...
Ellei suurta syytä miksi ei, niin 13.8. vm.2000 S320 omistaja.
Re: Ei ole...
Täällä mersufoorumilla on mainio käyttäjäkunta. Esim, jos mainitsemasi ässä olisi ollut myynnissä Hervannan suulla, Jykä olisi saattanut tietää autosta jotain. Esim, kenellä auto on ollut ennen ja jos siinä on jotain, mitä paljas silmä ei näe.S320 kirjoitti:en keksi miten tuo liittyy ko. merkin tai tyypin ominaisuuksiin ... mutta vastataan kun kysytään.
Ei ole.
Apuja kaivataan nääs aina, varsinkin kun noin kalliin hintaluokan autoa ollaan ostamassa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Luksusta kun ostaa
Huh huh aikas rohkeita olette, mutta kun luksusta ostaa niin sitä sitten saa, voi olla meno luksusta niin autossa kuin lompakossa tai sitten ei, kun kuume nousee tarpeeksi pikkuviat ei tunnu enää missään...
ainiin luksusautoissa ei ole vikoja, mittari siis ei voi olla oikeassa, mutta mitä sitten jos auto on kunnossa
maltti kai se kaikkein parhain valtti ja mitä näitä on
ainiin luksusautoissa ei ole vikoja, mittari siis ei voi olla oikeassa, mutta mitä sitten jos auto on kunnossa
maltti kai se kaikkein parhain valtti ja mitä näitä on
S202 C180T A -99
kilometrit
Hyvä huomio ... kilometrit...
En ole vielä (huomenna kyllä) haastatellut myyjää kunnolla, mutta kieltämättä alle 20 tkm/vuosi on melko vähän, ellei auto ole ollut sillä sokealla pastorskalla kesäautona.
Noko keinoja tarkastaa tai tarkastuttaa kilsat (tai kuinka helppoa "fiksata" vaikka 100 tkm pois) ... eiks noissa autoissa kaiken maailman "mustia laatikoita" mitä VEHO:n tietokoneet saa purettua?
Ilkka
PS. ... en suinkaan ylenkatso ryhmän kokeneita konkareita (auto Salossa), ja kiitos jo vastanneille.
En ole vielä (huomenna kyllä) haastatellut myyjää kunnolla, mutta kieltämättä alle 20 tkm/vuosi on melko vähän, ellei auto ole ollut sillä sokealla pastorskalla kesäautona.
Noko keinoja tarkastaa tai tarkastuttaa kilsat (tai kuinka helppoa "fiksata" vaikka 100 tkm pois) ... eiks noissa autoissa kaiken maailman "mustia laatikoita" mitä VEHO:n tietokoneet saa purettua?
Ilkka
PS. ... en suinkaan ylenkatso ryhmän kokeneita konkareita (auto Salossa), ja kiitos jo vastanneille.
Ellei suurta syytä miksi ei, niin 13.8. vm.2000 S320 omistaja.
Re: kilometrit
Aika viisas jo ko. autossa oleva boksi ja Veholla saavat sieltä tietoon vaikka entisen omistajan mummon mökin värin. Toinen asia kuinka yhteistyö haluinen Veho on tuontiautojen kanssa. Tosin kyllä ne sen kertoo mielellään jos on pyöritetty (ja huutavatkin kanssa kaikille). Monesti voivat sanoa jos mittari näyttää kilometrien pitävän paikkansa, että: Ei voi mennä takuuseen... Yrittävät tärvätä muitten tuomien myyntiä.S320 kirjoitti:Hyvä huomio ... kilometrit...
En ole vielä (huomenna kyllä) haastatellut myyjää kunnolla, mutta kieltämättä alle 20 tkm/vuosi on melko vähän, ellei auto ole ollut sillä sokealla pastorskalla kesäautona.
Noko keinoja tarkastaa tai tarkastuttaa kilsat (tai kuinka helppoa "fiksata" vaikka 100 tkm pois) ... eiks noissa autoissa kaiken maailman "mustia laatikoita" mitä VEHO:n tietokoneet saa purettua?
Ilkka
PS. ... en suinkaan ylenkatso ryhmän kokeneita konkareita (auto Salossa), ja kiitos jo vastanneille.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Re: kilometrit
(ja huutavatkin kanssa kaikille). Onko kokemusta???
Kyllä kaiketi, jos Automerkin matkamittarin vääntäminen on Saksassa lailllista ja tarkoitusta varten on perustettu yrityksiä, ruuvaaminen onn enemmän kuin todennäköistä etenkin kalliimman luokan autoissa.
edelleen kyllähän se auto käytössä kuluu, ylimäärinen 100tkm pitäisi näkyä muuallakin kuin mittarissa
Kyllä kaiketi, jos Automerkin matkamittarin vääntäminen on Saksassa lailllista ja tarkoitusta varten on perustettu yrityksiä, ruuvaaminen onn enemmän kuin todennäköistä etenkin kalliimman luokan autoissa.
edelleen kyllähän se auto käytössä kuluu, ylimäärinen 100tkm pitäisi näkyä muuallakin kuin mittarissa
S202 C180T A -99
Re: kilometrit
Mittarin ruuvaaminen on saksassa yhtä laillista kuin suomessakin. Ruuvata saa, muttei luoda mielikuvaa, että uusi lukema olisi laillinen.Veikko Demari kirjoitti:(ja huutavatkin kanssa kaikille). Onko kokemusta???
Kyllä kaiketi, jos Automerkin matkamittarin vääntäminen on Saksassa lailllista ja tarkoitusta varten on perustettu yrityksiä, ruuvaaminen onn enemmän kuin todennäköistä etenkin kalliimman luokan autoissa.
edelleen kyllähän se auto käytössä kuluu, ylimäärinen 100tkm pitäisi näkyä muuallakin kuin mittarissa
Huhuja on kuulunut, että k.o. toiminta kriminalisoitaisiin ja mainonta kiellettäisiin. Mutta tiä sitte.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Kaveri hyvin lähipiiristä tuopi saksanmaalta mersuja.
Hän on asunut saksassa aikoinaan yli vuosikymmenen ja ollut hommissa autokaupassa saksassa.
Kaikkien tuomiensa autojen suhteen tekee suomesta käsin perustyön sähköisin viestivälinein ja käy paikanpäällä kattomassa joka auton ennen kauppaa.
Perusasiat ennen edes paikanpäälle lähtemistä, jotka hän haluaa nähdä ovat:
(fax/sähköposti)
- saksalainen rekisteriote
- huoltokirja (MB huollon leimoilla - "Penan paja" huollot ei kelpaa). Huoltoliike pitää löytyä myös netistä MB:n valtuutettuna huoltajana. Sitten soitto tähän huoltoliikkeeseen ja tenttaus mitä, miksi ja milloin on tehty autolle.
- valokuvia mahd. paljon.
Jos jokin näistä em. ei onnistu loppuu mielenkiinto autoon heti.
Jos nämä perusasiat täyttyy siirtyy auto käynnillä tarkistettavaksi.
Täydellisesti kielen hallitsevalle ja autokaupassa toimineelle homma on helppoa.
Puheittensa mukaan ei ole vielä tullut sikana silmäänkustuksi -kertahan se on ensimmäinenkin.
Soveltuvin osin vois soveltaa mahd. "ässäkaupassakin" - ainakin kyselemällä paljon.
Autokuume saattaa olla pahakin vaiva - sokeuttaa tosiasioilta, vie unen,nälän, jne....
Hän on asunut saksassa aikoinaan yli vuosikymmenen ja ollut hommissa autokaupassa saksassa.
Kaikkien tuomiensa autojen suhteen tekee suomesta käsin perustyön sähköisin viestivälinein ja käy paikanpäällä kattomassa joka auton ennen kauppaa.
Perusasiat ennen edes paikanpäälle lähtemistä, jotka hän haluaa nähdä ovat:
(fax/sähköposti)
- saksalainen rekisteriote
- huoltokirja (MB huollon leimoilla - "Penan paja" huollot ei kelpaa). Huoltoliike pitää löytyä myös netistä MB:n valtuutettuna huoltajana. Sitten soitto tähän huoltoliikkeeseen ja tenttaus mitä, miksi ja milloin on tehty autolle.
- valokuvia mahd. paljon.
Jos jokin näistä em. ei onnistu loppuu mielenkiinto autoon heti.
Jos nämä perusasiat täyttyy siirtyy auto käynnillä tarkistettavaksi.
Täydellisesti kielen hallitsevalle ja autokaupassa toimineelle homma on helppoa.
Puheittensa mukaan ei ole vielä tullut sikana silmäänkustuksi -kertahan se on ensimmäinenkin.
Soveltuvin osin vois soveltaa mahd. "ässäkaupassakin" - ainakin kyselemällä paljon.
Autokuume saattaa olla pahakin vaiva - sokeuttaa tosiasioilta, vie unen,nälän, jne....
Viimeksi muokannut 10jykä, La 13.08.2005 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
... kaikkee se saksalainen keksii ....