124 300 td

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

124 300 td

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

elikkä tietoa kaivattaisiin suurilta ja viisailta super turbo miehiltä. :)
elikkä tarkoituksena hommata otsikon mukainen peli ja sitten "hieman" kutitella sitä. eli jos vaihdetaan turbo, lisätään cooleri ja käytetään pumppua mynässä niin mitä muuta tulisi huomioida? ja millaisista tehoista puhutaan? mitä enemmän sen patrempi.. ;) jäi vaan tuo kärpänen päälle kun perk pääsin yhen super turbon kyytiin jyväskylässä.. :twisted:
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Huomioon tulee ottaa ainakin vaihteisto, ja se että kone on kunnossa ennen kuin paljon kutittelee, voi olla ilo vähän lyhyt aikaista muuten
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

kuinkas pitkälle vakio automaatilla pärjää?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

hoitokoti kirjoitti:kuinkas pitkälle vakio automaatilla pärjää?
Korjaamolle saakka...

Mikäli laitat mynäpumpun niin menee rahat vähän kuin säästöön vakiolaatikolla...
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

no kertokaas mitä lootalle? uutta tilalle vai vanhaa vahvistamaan? jos niin missä ja jos niin mikä ... :) ja noihin toisiin kans vastauksia . tack
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Forumilta löytyy käyttätunnus Jarkko S. Kyseleppä sieltä, ei pitäisi olla ongelma laatikon kesto sen jälkeen. Mitään muuta tuskin kannattaa harkita...

...ja lukaeseppa tämä: Klick

Minä ostaisin tuon Maurin laatikon oitis kyselemättä enempiä, harmi vain kun se sovittaminen vitoon on vähän turhan haastava projekti :lol:
Rässi66 kirjoitti:Vakiopakari/pöntöt käy tukkoseksi aika äkkiä, oma vakio (syöttöä ruuvattu vaan)
300TDT:kin tuntuu pirteemmältä takapöntön poiston jälkeen.
Niin 3...4 tuuman suoraa putkea tähän tyyliin: Klick
JP74 kirjoitti:Kannattaa muuten lukea nämä turbo-osaston topicit ihan ajan kanssa läpi, melkein voisin väittää, että kaikki tarvittava tieto ja tuska on haudattuna niihin :lol:
Juuri niin... :D

- peruskunnostus
- jarrut
- alusta
- ilmansuodatin
- ahdin
- pumppu
- laatikko tai kytkin
- pakoputki

Loput korjataan sitten sitä mukaa kun hajoaa...
Viimeksi muokannut veskola, Ke 10.08.2005 23:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Vakiopakari/pöntöt käy tukkoseksi aika äkkiä, oma vakio (syöttöä ruuvattu vaan)
300TDT:kin tuntuu pirteemmältä takapöntön poiston jälkeen.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa muuten lukea nämä turbo-osaston topicit ihan ajan kanssa läpi, melkein voisin väittää, että kaikki tarvittava tieto ja tuska on haudattuna niihin :lol:
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

varsinkin se tuska miten ei pitäisi toimia....ekaksi vahva loota ja sitten pumppu ja tarpeeksi iso turbo ettei männän laki sula ja niin tietysti iso välijäähdytin että jähtyy....ja eikä kannata mihinkään jäteöljy vatkaimeen tehonnostoa tehdä....
Itse tein ja säästin
peku300tdt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 10.08.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja peku300tdt »

onkos mitään pajaa joka hoitaisi laatikon vahvistuksen ja muut tarvittavat asennukset eli pumppu, cooleri, ahdin, putkisto? jos on niin
linkkiä / yhteystietoja ruutuun. tuli hankittua tuommonen 300 turbo
ja tarkoitus olisi "asiantuntevalla" viripajalla käyttää se laitolla
viritys aste jää tuohon 300 hp eli ei ihan superturboa mutta melkein.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

peku300tdt kirjoitti:onkos mitään pajaa joka hoitaisi laatikon vahvistuksen ja muut tarvittavat asennukset eli pumppu, cooleri, ahdin, putkisto? jos on niin
linkkiä / yhteystietoja ruutuun. tuli hankittua tuommonen 300 turbo
ja tarkoitus olisi "asiantuntevalla" viripajalla käyttää se laitolla
viritys aste jää tuohon 300 hp eli ei ihan superturboa mutta melkein.
Voi hyvänen aika, kaikki löytyy näistä Turbo-osaston thredeistä, osa jopa TÄSTÄ ketjusta.... Haku + Google on ihan hyviä työkaluja!

No hyvä on.

laatikko: käyttäjä Jarkko S
cooleri : Erikoishitsaus Raatikainen
turbo: käyttäjä Jorma
pakarin vääntäjiä on ympäri maan, valitse mieleisesi.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

peku300tdt kirjoitti:onkos mitään pajaa joka hoitaisi laatikon vahvistuksen ja muut tarvittavat asennukset eli pumppu, cooleri, ahdin, putkisto? jos on niin
linkkiä / yhteystietoja ruutuun. tuli hankittua tuommonen 300 turbo
ja tarkoitus olisi "asiantuntevalla" viripajalla käyttää se laitolla
viritys aste jää tuohon 300 hp eli ei ihan superturboa mutta melkein.
Laitappa yv:ä "Jorma"lle.
Vastaa Viestiin