Jurruuttaa ja välystä...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jurruuttaa ja välystä...

Viesti Kirjoittaja nicnac »

No nii on tullut taas rämpyytettyä vanhusta ja ottanu vähä ittehensä...aika moinen välys on kun päästää kaasusta nii on sellaanen pompotus ilmiö...ottaa niinku välykset toisesta päähän toiseen nii pompottaa nii viätävästi...minkälainen välys perässä sallitaan??perä kuitenkaan ei äännä,mutta kyllä se kartaani vähä liikkuu väljää...mistä vikaa kannattaa paikantaa...oon vähä epäilly kaasuvivuston iskunvaimennintakin...

Niin ja sitte siitä jurruutuksesta matalilla kierroksilla...itte epäilen moottorin tukikummia ja niitä vois tästä jouskari mallista syyttää kans...että onko muilla ollu samaa vikaa?

On nii kiva heitellä niitä luisuja,mutta välistä se vaatii sitä vaihdetta...
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Re: Jurruuttaa ja välystä...

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

nicnac kirjoitti:No nii on tullut taas rämpyytettyä vanhusta ja ottanu vähä ittehensä...aika moinen välys on kun päästää kaasusta nii on sellaanen pompotus ilmiö...ottaa niinku välykset toisesta päähän toiseen nii pompottaa nii viätävästi...oon vähä epäilly kaasuvivuston iskunvaimennintakin...
Vanhusta???No kai se on suhteellista(ilmeisesti kyseessä kuitenki allekirjoituksen auto?)...Jos pompottaa nii veikkaisin, että vetoakseli alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt(tai nivel siis) Mulla ainaki on välyksiä voimansiirrossa varmaan useammassa paikassa, muttei pompota vaan ottaa vain aina kiihdyttäessä tai moottorijarrutuksessa välyksen siististi takas. Rikkinäisellä vetarilla tahtoi rytkyttää ja varsinki pienillä nopeuksilla. Kaasuvivuston iskarilla ei liene osuutta asiaan, se ei vaikuta oikeastaan paljo mihinkään käytännössä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Re: Jurruuttaa ja välystä...

Viesti Kirjoittaja JTY »

Antti M. kirjoitti:
nicnac kirjoitti:No nii on tullut taas rämpyytettyä vanhusta ja ottanu vähä ittehensä...aika moinen välys on kun päästää kaasusta nii on sellaanen pompotus ilmiö...ottaa niinku välykset toisesta päähän toiseen nii pompottaa nii viätävästi...oon vähä epäilly kaasuvivuston iskunvaimennintakin...
Vanhusta???No kai se on suhteellista(ilmeisesti kyseessä kuitenki allekirjoituksen auto?)...Jos pompottaa nii veikkaisin, että vetoakseli alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt(tai nivel siis) Mulla ainaki on välyksiä voimansiirrossa varmaan useammassa paikassa, muttei pompota vaan ottaa vain aina kiihdyttäessä tai moottorijarrutuksessa välyksen siististi takas. Rikkinäisellä vetarilla tahtoi rytkyttää ja varsinki pienillä nopeuksilla. Kaasuvivuston iskarilla ei liene osuutta asiaan, se ei vaikuta oikeastaan paljo mihinkään käytännössä.
Onkohan mulla sama juttu, kun paikaltaan lähtee täydellä kaasulla niin perästä kuuluu kolinaa/koputusta ja loppuu kun maksimi vääntö loppuu.
Ei kuulu matkanopeudessa.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Kun vetari oli rikki nii aina ku lähti liikkeelle kuului voimakasääninen klonks ja kylällä ajaessa tahtoi nykiä ja kolista nii että oli hermot kireällä. Kovemmassa vauhdissa ei huomannut oikeastaan mitään vikaa, paitsi sitte ku oli ehjät vetarit paikalla niin hoksas, että tulipas hiljanen. Mulla oli sen verran kulahtaneet ne nivelet, että löysän kyllä huomas selvästi ku tarras kunnolla vetarista kiinni ja koitti liikutella.
Millhill Performance
-Built With Pride-
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

...

no ei se pauku eikä sellaisia ylimääräisiä ääniä pidä...välystä vaan ja pompottaa...
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viesti:

No saattaahan tuo johtua vaikka kardaanin ristinivelistä, muttei noita vetareita kannata silti ekana sulkea pois pelistä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

...

rättinivelet on ehjät..ja ei ristiniveletkään ole väljät...mitä käsin koitti auton alla...luulisi niitten jo pitävän kans ääntä...
Himmel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Väljee

Viesti Kirjoittaja Himmel »

Voisko se väljä johtua perän kannatiheloista? Omasta romusta kuului kolahduksia perästä ja vika oli kannatinheloissa...Tiedä sitten. Nää mersun akselistot kun on täynnä heloja, puslia ja kaikenmaailman tankoja ja vipstaakkeja..:(
Vastaa Viestiin