190E alkoi keittää
190E alkoi keittää
Jouduin ajamaan tänään ruuhkassa alhaisilla nopeuksilla ja jatkuvasti pysähdellen. Lämmöt nousivat kokoajan ja lopulta viisari oli punasella ja alkoi savu nousta ja jäähdytysnesteet suihkus ulos. Annoin jäähtyä jonkin aikaa ja lisäsin jäähdytysnestettä ja sen jälkeen kaikki oli ok. Pitäiskö olla huolissaan kun noin tapahtui ja voiko keittäminen vaurioittaa jotakin?
Ei se hajota mitään js se ei keittänyt ihan kunnolla. Eli kovasta ajosta. omakin keitti kahdesti peräkkäin kun hihna katkesi ja matkaa oli vielä yli 10km.
Tuomosissa tilanteissa auttaa kun kääntää lämmityslaitteen lämmöt täysille ja puhallin täysille. Lämmityslaitteen teho riittä hiljaisessa vauhdissa jäähdyttämään konetta jonkin verran.

Ainakin omassa 300:ssa pelkkä lämmityslaitteen käyttö riittäisi pitämään koneen lämmöt aisoissa. Eli turha on seurata pala kurkussa viisarin kipuamista punaiselle; luukut auki ja lämmöt täysille ja jo alkaa kones jäähtymään. Tämä pitäis opettaa jo autokoulussa, monelta keittämisen aiheuttamalta konevauriolta vältyttäis 

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Näimpäveppe kirjoitti:Ainakin omassa 300:ssa pelkkä lämmityslaitteen käyttö riittäisi pitämään koneen lämmöt aisoissa. Eli turha on seurata pala kurkussa viisarin kipuamista punaiselle; luukut auki ja lämmöt täysille ja jo alkaa kones jäähtymään. Tämä pitäis opettaa jo autokoulussa, monelta keittämisen aiheuttamalta konevauriolta vältyttäis

Joo, tuo lämppärin käyttö pelastaa, jos menee punaselle.
Itselläni oli aikanaan 520 bemari, jossa oli tavallista suurempi syyläri. Otin autosta flektin pois kokonaan, eikä koskaan keittänyt.
Kerran tuli tuo lämppärinkäyttöpakko keskellä kesää, kun jonotin Messukeskukseen ja joutui matelemaan hiljakseen. Hyvin pysyi koneen lämmöt kurissa, mutta hiukan oli tukala olo cabiinissa, vaikka ikkunat selällään.
Itselläni oli aikanaan 520 bemari, jossa oli tavallista suurempi syyläri. Otin autosta flektin pois kokonaan, eikä koskaan keittänyt.
Kerran tuli tuo lämppärinkäyttöpakko keskellä kesää, kun jonotin Messukeskukseen ja joutui matelemaan hiljakseen. Hyvin pysyi koneen lämmöt kurissa, mutta hiukan oli tukala olo cabiinissa, vaikka ikkunat selällään.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Ja vielä kiertovesipumpun keraMika.T kirjoitti:Näimpäveppe kirjoitti:Ainakin omassa 300:ssa pelkkä lämmityslaitteen käyttö riittäisi pitämään koneen lämmöt aisoissa. Eli turha on seurata pala kurkussa viisarin kipuamista punaiselle; luukut auki ja lämmöt täysille ja jo alkaa kones jäähtymään. Tämä pitäis opettaa jo autokoulussa, monelta keittämisen aiheuttamalta konevauriolta vältyttäis

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm