190E alkoi keittää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tuomo2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 20.01.2005 10:41
Paikkakunta: Pori

190E alkoi keittää

Viesti Kirjoittaja tuomo2 »

Jouduin ajamaan tänään ruuhkassa alhaisilla nopeuksilla ja jatkuvasti pysähdellen. Lämmöt nousivat kokoajan ja lopulta viisari oli punasella ja alkoi savu nousta ja jäähdytysnesteet suihkus ulos. Annoin jäähtyä jonkin aikaa ja lisäsin jäähdytysnestettä ja sen jälkeen kaikki oli ok. Pitäiskö olla huolissaan kun noin tapahtui ja voiko keittäminen vaurioittaa jotakin?
Dracone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 30.04.2005 14:00

Viesti Kirjoittaja Dracone »

Kato että flekti toimii ja vaihda vaikka varoiksi termostaatti (ei kallis)..Ellei vettä alkanut ton jälkeen viemään ni no hätä 8)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei se hajota mitään js se ei keittänyt ihan kunnolla. Eli kovasta ajosta. omakin keitti kahdesti peräkkäin kun hihna katkesi ja matkaa oli vielä yli 10km. :D Tuomosissa tilanteissa auttaa kun kääntää lämmityslaitteen lämmöt täysille ja puhallin täysille. Lämmityslaitteen teho riittä hiljaisessa vauhdissa jäähdyttämään konetta jonkin verran.
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ainakin omassa 300:ssa pelkkä lämmityslaitteen käyttö riittäisi pitämään koneen lämmöt aisoissa. Eli turha on seurata pala kurkussa viisarin kipuamista punaiselle; luukut auki ja lämmöt täysille ja jo alkaa kones jäähtymään. Tämä pitäis opettaa jo autokoulussa, monelta keittämisen aiheuttamalta konevauriolta vältyttäis :?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

veppe kirjoitti:Ainakin omassa 300:ssa pelkkä lämmityslaitteen käyttö riittäisi pitämään koneen lämmöt aisoissa. Eli turha on seurata pala kurkussa viisarin kipuamista punaiselle; luukut auki ja lämmöt täysille ja jo alkaa kones jäähtymään. Tämä pitäis opettaa jo autokoulussa, monelta keittämisen aiheuttamalta konevauriolta vältyttäis :?
Näimpä :!:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Ja kannattaa tarkistaa missä mättää, flektin lämpöanturi on aika yleinen vika ja helppo tarkistaa jos ei tuuletin pyöri.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Joo, tuo lämppärin käyttö pelastaa, jos menee punaselle.
Itselläni oli aikanaan 520 bemari, jossa oli tavallista suurempi syyläri. Otin autosta flektin pois kokonaan, eikä koskaan keittänyt.
Kerran tuli tuo lämppärinkäyttöpakko keskellä kesää, kun jonotin Messukeskukseen ja joutui matelemaan hiljakseen. Hyvin pysyi koneen lämmöt kurissa, mutta hiukan oli tukala olo cabiinissa, vaikka ikkunat selällään.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Mika.T kirjoitti:
veppe kirjoitti:Ainakin omassa 300:ssa pelkkä lämmityslaitteen käyttö riittäisi pitämään koneen lämmöt aisoissa. Eli turha on seurata pala kurkussa viisarin kipuamista punaiselle; luukut auki ja lämmöt täysille ja jo alkaa kones jäähtymään. Tämä pitäis opettaa jo autokoulussa, monelta keittämisen aiheuttamalta konevauriolta vältyttäis :?
Näimpä :!:
Ja vielä kiertovesipumpun kera :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Vastaa Viestiin