230CE monen moista ongelmaa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mordari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.07.2005 19:38

230CE monen moista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja mordari »

Tuli ostettua tuollainen tuossa 2 vko sitten. Hieno auto ajaa ja muutenkin aika ajaton mutta pieniä ongelmia/ kysymyksiä on ilmassa... Kun ei tuota manuaalia ollut autossa mukana, kipaisen Veholta hakemasta jahka tulee Raisioon päin asiaa. Aloitetaanpa.

Mittaristossa palaa "nesteiden" merkkivalo. Nesteet/ liittimet on tarkastettu ja vuotojakaan ei ole havaittu. Ainoa konsti on napata tällä hetkellä liitin irti paisuntasäiliöstä.

Lisää mittaristosta. Siinä on tuo nestekidenäyttö. Siitä on nesteet pimeenä. Pystyykö sen vaihtamaan vai täytyykö vaihtaa koko mittaristo?

Sitten on nuo takaniskatuet. Eli eivät napsahda alas kun nappia renklaa. Olen tarkastanut että virrat tulee kuskinpuolen takapenkin alla olevalle releelle. Ja kun lyön alipaine letkut kiinni niin tuet painuu alas. Eli onko tuo Rele kenties viallinen vai? Ja uusia saa Veholtako?

Autossa on sähköinen kattoluukku ja siinä konsolissahan pitäisi olla jotain näyttöjäkin vai olenko väärässä(3 osainen)? Muistelisin että siinä lukisi jotain turvavöistä yms. kun sähköt lyödään koneeseen. Myös pimeenä ja kuinka kaukaa vikaa täytyy lähteä hakemaan?

Lisäksi nuo turvavyön ojentajat sohlaa kun niitä ei ole laisinkaan :cry: Joku on menettänyt pelihermonsa luultavasti niiden kanssa eli jos joltakulta löytyy niin tarjotkaa tännepäin vain. (Moottorit siellä tuntuu olevan kun ainakin hurisevat alussa)

Ja niin vielä. Aluksi puhalsi vain KUUMAA. Ratkaisuhan löytyi täältä asiantuntijoiden palstalta eli se oli se piirilevy. Ei muuta kuin uusiksi tinaamaan ja avót kylmää tulee jälleen. KIITOKSET TEILLE! :D

Onhan autossa tuo Ilmastointikin mutta taitaa onneksi olla vain freonit loppu... katsotaan jahka pääsen nekin tarkastamaan. Se on muuten Alex merkkinen joten taitaa olla jälkiasennus malli vai? Nuo ohjain namiskuukkelit on kyllä täysin samat kuin mersun alkuperäisessäkin. Sieltä tyyppikilvestähän se selviäisi mutta kun ei ole ikinä kameraa mukana kun sitä ihastelen ja olen niin laiska etten jaksa käsin kirjoittaa niitä ylös.

Viikonloppu meneekin sitten varashälyttimen asentelussa. jos jollakin on kokemusta Hornet 742T hälyn asentamisesta niin vinkkejä otetaan vastaan.

Näillä eteenpäin
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Paisunta säiliöstä

Viesti Kirjoittaja karjis »

Paisunta säiliössä oltava saumaan asti nestettä ja jos on niin sitten anturi rikki. Ja mitä tulee mittaristoon, niin hyvin tyypillistä mersussa tuntuu olevan mittari viat. Vika voi olla myös kosketuksessa mittariin tulevassa liittimessä.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Paisuntasäiliön anturikin saattaa olla öljyinen, kannattaa ottaa irti ja putsata. Jos ei auta niin uutta anturia tilalle.
Takaniskatuet itellä kopahtaa alas vasta kun auto on käynnissä ja painaa namiskaa, ei muuten.
Mitäs kattoluukun konsolia mahdat tarkottaa? Itellä on kans sähköluukku, mutta en tiedä mitä tarkotat tolla. Se missä on turvavyömuistutin, niin eikös se ole ihan vaan polttimo mikä sieltä voisi olla pimeä?
Jos ne turvavyönojentajien moottorit toimii mutta mitään ei tapahdu, on sieltä todennäköisesti muoviset rattaat kuluneet loppuun.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: 230CE monen moista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

mordari kirjoitti:Lisää mittaristosta. Siinä on tuo nestekidenäyttö. Siitä on nesteet pimeenä. Pystyykö sen vaihtamaan vai täytyykö vaihtaa koko mittaristo?
Tarkoittanetko ulkolämpötilan näyttöä? näkyykö näytössä mitään kun virrat on päällä? Ko. lämpötilanäyttö on irroitettavissa mittaristosta.
mordari kirjoitti:Autossa on sähköinen kattoluukku ja siinä konsolissahan pitäisi olla jotain näyttöjäkin vai olenko väärässä(3 osainen)? Muistelisin että siinä lukisi jotain turvavöistä yms. kun sähköt lyödään koneeseen. Myös pimeenä ja kuinka kaukaa vikaa täytyy lähteä hakemaan?
Ainakin omassani (vm.90) on "kattoluukun konsolissa"
[punainen valo][turvavyönkuva][punainen valo]
Polttimot olet sieltäkin tarkastanut? turvavyövalot syttyvät kun käynnistää auton ja vilkkuvat n. 15 sek. Aika monta sähkövikaa olet löytänyt, olet varmaan käynyt sulakkeet läpi, ettei ole hapettumia.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Nesteet pimeenä... Ootko ihan varma että siinä yleensäkin ON ulkolämpötila-mittari. Omassa nimittäin ei ole, vaikka mittaristossa on paikka sille. Olen kyllä avannut mittariston, siinä on tyhjä paikka. eli jälkiasennuskin on mahdollinen mikäli osat löytyy.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
kaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 10.02.2005 19:02
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kaasu »

Turvavyövalot alkavat vilkkua kun avaa oven autoon astuessa. :wink:

Olen kyllä avannut mittariston, siinä on tyhjä paikka. eli jälkiasennuskin on mahdollinen mikäli osat löytyy.
Löytyy edullisesti esim Merteilistä. 450 euroa. :D :lol:
mordari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.07.2005 19:38

Huh huh...

Viesti Kirjoittaja mordari »

Eilinen päivä meni sitten kärryn kanssa. Asentelin tuota varashälytintä ja kaiken muun sain pelaamaan mutta tuota ajonestoa en saanut toimimaan oikein. Sain sen kyllä toimimaan koska kun laitoin hälyt päälle/auki niin eipä tuo tuntenut starttia lainkaan. Joten sen osalta homma jatkuu vielä tänään.
Pasi H. kirjoitti: Jos ne turvavyönojentajien moottorit toimii mutta mitään ei tapahdu, on sieltä todennäköisesti muoviset rattaat kuluneet loppuun.[/quote ]

Tarkastan noi vielä tänään ja sit täytyy katsoo mitä tarvii hommaa. Venetmäki pyysi 150e/kpl noista ojentaja systeemeistä. Toivotaan että on vain nuo rattaat...

Juhis. kirjoitti: Tarkoittanetko ulkolämpötilan näyttöä? näkyykö näytössä mitään kun virrat on päällä? Ko. lämpötilanäyttö on irroitettavissa mittaristosta.
Kyllä näkyy, jotain sekamelskaa mutta siitä ei saa selvää ja vasen kulma on tummana. Joten ei kun vaihtamaan.
Juhis. kirjoitti: Aika monta sähkövikaa olet löytänyt, olet varmaan käynyt sulakkeet läpi, ettei ole hapettumia.
Kurkittu ja nypitty on.

Alipaine hässäkkä ei kyllä vieläkään ole ratkennut noiden niskatukien osalta. Tosin vian on käsittääkseni pakko olla siinä releessä joka on siellä takapenkin alla koska kun katkasijaa painaa auton ollessa käynnissä tulee jännite liittimiin jotka menee releelle. Ja kun lyö alipaine letkut suoraan kiinni toisiinsa niin tuet tipahtaa. Joten täytyy hommata uusi rele jostakin.

Pikku hiljaa auto täyteen terään. Kaikkea sitä kyllä tulee eteen... Eilen kun hälytintä asentelin niin selvisi sekin miksi tuuletin puhaltaa niin vaimeasti kuskin puoleisesta tuuletus aukosta. No eihän sinne tule putken pätkääkään tuolta keskeltä.

Lisäksi kun purin sisustaa jotta saan asennettua hälyn siististi piiloon.
Tuli vastaan vanha hälytin asennus ja eikun johdot poikki sivuleikkureilla "naps, naps" niin eikös tuossa sivussa sitten mennyt myös nuo käynnistys solenoidille menevät johdotkin poikki. Ja ei yhtään liitintä mukana (unohdin hakea mennessäin hallille) Enkä sitä sitten siinä heti tajunnut vaan piti lähteä hakemaan liittimiä kun olin saanus vanhat johdot pois. No starttasin ja ihmettelin että mitä helvataa kun ei starttaa. Ja siinä oikein jonkun aikaa ihmeteltyäni tajusin että ei perskale kyllä nyt vetäisin väärät piuhat poikki ja eikun ilmastointi teippi viritys ja liittimet hakemaan. Sitten putiikin pihalla vain apikot kädessä ihmismassan keskellä liittimiä kiinni lyömään. että näin.

No nyt kun on tullut muutama tunti huilattua niin ei kun takas auton kimppuun.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Tässä selostettu selkänojien lukitsemissysteemi: CLICK

Tässä purku ja kasaus: CLICK

Tässä tuon turvavyönojentajan räjäytyskuva ja purku sekä asennusohje: CLICK

Ohjeet Adobe PDF-muodossa.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Vastaa Viestiin