C 280 T 1997 automaattilaatikko prakaa - Nyt toimii taas!
C 280 T 1997 automaattilaatikko prakaa - Nyt toimii taas!
Tuli ajettua Saksasta ostetulla autolla ympäri Eurooppaa noin 5000km (4950 jos tarkkoja ollaan) ja matka meni muuten hyvin, mutta muutama kilometri ennen Tukholman satamaa automaattivaihteisto rupesi pitämään todella ikävää ääntä, etenkin kolmosella. Nelosella ja vitosella kovin kummoista ääntä ei kuulu. Paikaltaan lähtiessä vaihteisto nykii välillä vähän.
Autolla on ajettu mittarin mukaan piirun alle 200tkm, todellisuudessa ehkä enemmänkin. Huoltokirjan merkinnöissä on puutteita, mutta ainakin öljyt on aina vaihdettu ajallaan.
Ääni on rohisevaa, aivan kuin metallit hankaisivat toisiaan vasten. Tyhjäkäynnillä ääntä ei käytännössä kuule, etenkään D-asennossa tia muussa jossa on veto päällä. Automaattivaihteiston öljyäkään en pysty katsomaan kun on mittatikku vain MB-huollon nähtävillä.
Ehdotuksia? Osanottoja? Onko sinulla ylimääräinen 280:n automaattilaatikko? Nykyisen mallimerkintä on 722606 00 605799.
Auttakee miestä mäessä! Nyt auto on Vehossa, jossa vaihtavat laatikon öljyt ja diagnosoivat ongelman.
Autolla on ajettu mittarin mukaan piirun alle 200tkm, todellisuudessa ehkä enemmänkin. Huoltokirjan merkinnöissä on puutteita, mutta ainakin öljyt on aina vaihdettu ajallaan.
Ääni on rohisevaa, aivan kuin metallit hankaisivat toisiaan vasten. Tyhjäkäynnillä ääntä ei käytännössä kuule, etenkään D-asennossa tia muussa jossa on veto päällä. Automaattivaihteiston öljyäkään en pysty katsomaan kun on mittatikku vain MB-huollon nähtävillä.
Ehdotuksia? Osanottoja? Onko sinulla ylimääräinen 280:n automaattilaatikko? Nykyisen mallimerkintä on 722606 00 605799.
Auttakee miestä mäessä! Nyt auto on Vehossa, jossa vaihtavat laatikon öljyt ja diagnosoivat ongelman.
Viimeksi muokannut Tuc, Su 09.10.2005 09:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Mjoo, auto oli yksityiseltä mutta hinta oli niin edullinen että varauduin laskelmissani vähän isompaan remonttiin kaiken varalta.
Netistä saisi tilaamalla uusia vaihteistoja alle 2600 eurolla ja siihen varmaan sitten lähemmäs tonni lisää vaihtokustannuksia? Vai onko tällaisessa tilanteessa käytännössä pakko vaihtaa koko vaihteisto?
Moottori sentään käy todella hyvin, mutta jostain vuotaa hieman öljyä. Aika vähän kuitenkin, kun esim. tuolla 5000km reissulla ei öljyn pinta tikun mukaan laskenut kuin pari milliä ja kylmänä auto ei vuoda yhtään.
Tulikohan nyt lykättyä sormensa paskaan... onneksi sentään edellinen haku meni nappiin. Ehkä tästä lähin ostan vain autoliikkeistä
Kiitokset avusta tähän asti!
Netistä saisi tilaamalla uusia vaihteistoja alle 2600 eurolla ja siihen varmaan sitten lähemmäs tonni lisää vaihtokustannuksia? Vai onko tällaisessa tilanteessa käytännössä pakko vaihtaa koko vaihteisto?
Moottori sentään käy todella hyvin, mutta jostain vuotaa hieman öljyä. Aika vähän kuitenkin, kun esim. tuolla 5000km reissulla ei öljyn pinta tikun mukaan laskenut kuin pari milliä ja kylmänä auto ei vuoda yhtään.
Tulikohan nyt lykättyä sormensa paskaan... onneksi sentään edellinen haku meni nappiin. Ehkä tästä lähin ostan vain autoliikkeistä
Kiitokset avusta tähän asti!
Nopeaa toimintaa Raision Veholla!
Vika-analyysi tuli jo, vaikkakaan eivät voineet varmaksi sanoa mitä kaikkia osia pitää vaihtaa. Uskoivat kuitenkin, että oikein hyvä vaihteisto siitä vielä tulee, eikä kestä kuin kolmisen viikkoa että saavat osat.
Hinta-arvio moiselle työlle oli vajaasta kahdesta tonnista vajaaseen kahteen ja puoleen tonniin.
Kunhan saan kirjallisena tiedon, että automaattivaihteisto on korjauksen tarpeessa niin säästän sentään jonkin verran autoverossa.
No, säästänpähän vakuutusmaksuissa kun voi ottaa seisontavakuutukseen...
Uskon edelleen, että kyllä tuosta autosta kalu vielä tulee kunhan tarpeeksi rahaa siihen upottaa
Vika-analyysi tuli jo, vaikkakaan eivät voineet varmaksi sanoa mitä kaikkia osia pitää vaihtaa. Uskoivat kuitenkin, että oikein hyvä vaihteisto siitä vielä tulee, eikä kestä kuin kolmisen viikkoa että saavat osat.
Hinta-arvio moiselle työlle oli vajaasta kahdesta tonnista vajaaseen kahteen ja puoleen tonniin.
Kunhan saan kirjallisena tiedon, että automaattivaihteisto on korjauksen tarpeessa niin säästän sentään jonkin verran autoverossa.
No, säästänpähän vakuutusmaksuissa kun voi ottaa seisontavakuutukseen...
Uskon edelleen, että kyllä tuosta autosta kalu vielä tulee kunhan tarpeeksi rahaa siihen upottaa
Ja siinä vaiheessa kun he soittavat ja toteavat vian olevan 5 tonnin arvoinen et saa enää autoasi ajettua sieltä ulos. Suosittelen muutamaa muuta hyväksi havaittua automaattipajaa, laatikon irroittamiseen korista ei tarvita vehon ammattitaitoa, laatikon irroittaa vaikka nainen kotipihalla.Lucky-Dog kirjoitti:Yllätys on enemmän kuin suuri jos se remppa menee lähellekkään heidän antamaa arviota.
Ota tarjous jostain pajalta laatikon irroituksesta/asennuksesta ja kiikuta laatikko osaaviin käsiin, suosiolla.
Minunkin pitäisi oikeastaan saada autoveronpalautusta tuosta hajonneesta laatikosta Täytyypä laittaa veroilmoitukseen
Homma etenee...
Kävin tänään Veholla ja näppärinä poikina olivat jo repineet laatikon irti ja auki. Yksi laakeri oli leikannut kiinni, hajonnut palasiksi ja palaset olivat hajottaneet käytännössä KAIKEN liikkuvan laatikon sisältä.
Tehdaskorjattu "uusi" laatikko maksaisi 5500 euroa, nykyisen korjaus uusilla osilla noin 4300 euroa.
Pitänee alkaa nopeasti metsästämään uutta laatikkoa.
PS. Mikäköhän mahtaa olla Veskolan laatikon hajoamisen syynä?
Kävin tänään Veholla ja näppärinä poikina olivat jo repineet laatikon irti ja auki. Yksi laakeri oli leikannut kiinni, hajonnut palasiksi ja palaset olivat hajottaneet käytännössä KAIKEN liikkuvan laatikon sisältä.
Tehdaskorjattu "uusi" laatikko maksaisi 5500 euroa, nykyisen korjaus uusilla osilla noin 4300 euroa.
Pitänee alkaa nopeasti metsästämään uutta laatikkoa.
PS. Mikäköhän mahtaa olla Veskolan laatikon hajoamisen syynä?
Tämän olisin voinut kertoa sinulle jo etukäteen, olen nähnyt tänä kesänä 4 samanlaista laatikkoa. Kuulemma jokaisessa sama syy, laakeri ja seuraus, täystuho. Joku aika sitten oli puhetta väyrysen vioista ja tästäkin puhuttiin, on se perkele sen mersun tehtaan kanssa. Oikeuteen saisi haastaa kok lafkan.Tuc kirjoitti:Yksi laakeri oli leikannut kiinni, hajonnut palasiksi ja palaset olivat hajottaneet käytännössä KAIKEN liikkuvan laatikon sisältä.
Autossa on vääntömomentti jostain syystä hieman kasvanut ja yhtään ei auta kun hullu pitää jarrulla vastaan ja painaa kaasun pohjaan Etuvetoisessa jarrulla vastaan pitäminen ei ole kovin järkevä, teko sillä etujarrut eivät anna periksi.Tuc kirjoitti:PS. Mikäköhän mahtaa olla Veskolan laatikon hajoamisen syynä?
Tuolla on juttua miten vääntömomentin saa karkaamaan ja
tuolla hullu hajottaa laatikon.
Minua tuo tapahtuma ei harmita kun tämä on ollut vähän tälläinen vanhemman iän hömpötys ja harrastus ja harrastuksethan saavat maksaa juuri niin paljon kun perse kestää.
Viimeksi muokannut veskola, Ke 24.08.2005 21:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No vaikka sen 4300 euroakin maksaisi, paljon olisi sekin. Naapurikunnan alan liike selviää tiemmä samasta alle parin tonnin. Ymmärtääkseni Veho ei edes itse korjaa laatikoita vaan "korjaa" eli irrottaa, laitattaa muualla ja asentaa takaisin paikalleen?Jube kirjoitti:Oon ehkä vielä nuori ja tyhmä, mutta voiko vaihteistoremontti veholla maksaa 5500€uroaTuc kirjoitti: Tehdaskorjattu "uusi" laatikko maksaisi 5500 euroa, nykyisen korjaus uusilla osilla noin 4300 euroa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P kirjoitti:Ymmärtääkseni Veho ei edes itse korjaa laatikoita vaan "korjaa" eli irrottaa, laitattaa muualla ja asentaa takaisin paikalleen?
Jube kirjoitti: Ettei vaan Jarkolla
Heh, no ei varmaan. Tai no ainaki kovasti ottavat välistä jos näin ois
Oon ehkä vielä nuori ja tyhmä, mutta voiko vaihteistoremontti veholla maksaa 5500€uroa
veskola kirjoitti:Kyllä, aivan kevyesti, kun viimeksi lähdin merkkikorjaamolta saatesanat olivat: Laatikon korjaus maksaa vähintään 5000 €.
Jube kirjoitti:Täytynee karttaa noita uudempia automaatteja, ettei ala vi***uttamaan
Meinaan jos omistaisin ~10000€:n auton ja sen laatikon korjaus maksais 5500€ niin varmaan joutus tulitikkuja kaivelemaan
veskola kirjoitti:Juurikin sen takia kannattaa ostaa 30..50 k€ auto niin on sitten varaa maksaa se 5k€, vai mitä ?
Jube kirjoitti:En mää ny ihan tuota meinannu, vaan sitä kun esim. tämän viestiketjun tapauksessa laatikon korjaushinta tuntuu hirmuiselta ku vertaa auton arvoon...
Yhtä paljonhan se 5000€ on rahaa oli auto sitten mikä tahansa...
supistin vähän viestine lukumäärääveskola kirjoitti:Ei ole suhteessa, ekonomistihommeli on ihmeellistä, 50 % ja 15 % on eri asia , nooh eikähän tämä ole tässä tällä erää.
Se automatic miesten keskuudessa paljon parjattu keppilaatikko tulee paljon halvemmaksi. Sillä nyt ajaa sen 400000 km, jos muistaa öljyt sisällä pitää, eikä silloinkaan laatikko hajoa, mutta joutuu irti päästämään, kun täytyy tuo kytkin asetelma vaihtaa. Sama homma tuolla raskaitten puolella kepillä ajetaan 2000000 km, mutta autocontrollit yms. hilavitkuttimet niin laatikko jo viimeistään 500000 km välein. Automatic on kiva, kun sen käyttöä ei tarvitse itse maksaa. Jotenka toistaiseksi kiitos ei.
Kyllä isossa autossa ainut oikea loota on automaatti. Kuka sitä keppiä jaksaa koko aikaa hämmentää. Itse ainakin sain kymmenessä vuodessa sitä tehtyä ihan tarpeeksi.
Viimeinen niitti oli ajaa työmatkoilla suomen kivikylän kehätieruuhkassa. Vasen jalka krampissa kytkimen päällä koko ajan kun piti nytkyttää puolitoista tuntia ruuhkassa. Kyllä automaatilla on mukava ajella vaikka ruuhkaan jäisikin.
Viimeinen niitti oli ajaa työmatkoilla suomen kivikylän kehätieruuhkassa. Vasen jalka krampissa kytkimen päällä koko ajan kun piti nytkyttää puolitoista tuntia ruuhkassa. Kyllä automaatilla on mukava ajella vaikka ruuhkaan jäisikin.
Jaa.TERETERETERETERETERETEREcaddy66 kirjoitti:Ei elämä ole kallis.elämä halpa AUTOILU kallis,vallankin mersulla.TEREAndy kirjoitti:[OT]
On ihan pakko todeta, että tuon laatikon korjausarviohan on kalleimmillaan palttiarallaa melkoinen osa meikäläisen biilin koko arvosta .
Mutta elämä on - siis kallista .
[/OT]
Nytpä tiedän tuonkin, aina sitä viisastuu.
Ennen kuin ostat Vehon ryöstöhintaista lootaa niin katso Varaosahausta, mitä purkamoista ympäri Suomea löytyy, siellä oli esim. tällainen (kunto A1, mitä se sitten tarkoittaakaan; alunperin C 280:stä; tiedä sitten sama kun sulla koska ei sanota varaosanumeroa):Tuc kirjoitti:Ja taas kuulumisia...
Veholla olisi yksi valmis laatikko varastossa (kaikki kulutusosat uusittu) jonka saisi 4000 eurolla.
Tuollaistakin pitää nyt harkita, mutta ensin soittelen jos vaikka tuo yksi foorumilla tarjottu laatikko vaikka kävisi...
MB C 180-280 (W202) 94-00
Vaihdelaatikko / vaihdelaatikko autom.
Lisätieto: 4D C280 AUT ABS M.HARMAA
Huom.1: 2.8E/6-ZYL
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 1995
Mittari/tkm: 193
Alustanumero: WDB2020281F164652
Varastonumero: 37483
Moottori: 2.8E/6-ZYL (142
Vaihdelaatikko: AUT
Välityssuhde: 2,87 ABS/ASR
Autoväri: T.MET.HARMAA
Värikoodi: 199
Tillv.år/Mån: 000000
Käytetyn osan hinta: 1600 Euro
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Update:
Kävin tänään tullissa ja sanoivat etten varmaan saa penniäkään veroalea vaikka laatikko on p*skana koska en voi enää tuoda autoa heille näytille kun siitä on automaattilaatikko irti. Haluavat nähdä kokonaisen auton jolla voi ajaa -> siinä vaiheessa kun laatikko on ehjä niin sitten he verottavat ehjän laatikon mukaan.
Haistakaa pitkä, karvainen ja haiseva *****, sanon minä!
No, muita kuulumisia:
Siekkiselle soittelin ja laatikko taitaa lähteä sinne, vähän eri hinnat ja osaaminen kuin Veholla...
Pian pitäisi saada tuosta Aki P:n laatikosta varmuus sopivuudesta, mutta säästöä tulee sieltä täältä varmasti. Ja ehkä auto on vielä joskus liikenteessäkin! Mitä maailma menettääkään kun tuollainen joutuu seisomaan
Ai niin, tässä kuva jos jotain kiinnostaa miltä auto näyttää... tai no, pannaan pari (sori modeemikäyttäjät, isot kuvat!)
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01498.JPG
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01571.JPG
Kävin tänään tullissa ja sanoivat etten varmaan saa penniäkään veroalea vaikka laatikko on p*skana koska en voi enää tuoda autoa heille näytille kun siitä on automaattilaatikko irti. Haluavat nähdä kokonaisen auton jolla voi ajaa -> siinä vaiheessa kun laatikko on ehjä niin sitten he verottavat ehjän laatikon mukaan.
Haistakaa pitkä, karvainen ja haiseva *****, sanon minä!
No, muita kuulumisia:
Siekkiselle soittelin ja laatikko taitaa lähteä sinne, vähän eri hinnat ja osaaminen kuin Veholla...
Pian pitäisi saada tuosta Aki P:n laatikosta varmuus sopivuudesta, mutta säästöä tulee sieltä täältä varmasti. Ja ehkä auto on vielä joskus liikenteessäkin! Mitä maailma menettääkään kun tuollainen joutuu seisomaan
Ai niin, tässä kuva jos jotain kiinnostaa miltä auto näyttää... tai no, pannaan pari (sori modeemikäyttäjät, isot kuvat!)
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01498.JPG
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01571.JPG
Onks toi aito punapää? kovasti näyttää siltä...Tuc kirjoitti: http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01498.JPG
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Eiköhän siitä vielä tule hyvä peli lähes uudella laatikolla.
Tämä laatikko kun potee vain sähköpuolen vikaa, niin siitä voisi perushuollolla/ kunnostuksella tulla hyvä peli, jos sopivasti näitä kahta risteyttää ja siihen sekaan ripaus uutta osaa
Mutta eiköhän anneta ammattimiehen tehdä sitten tarkempi diagnoosi...
Tämä laatikko kun potee vain sähköpuolen vikaa, niin siitä voisi perushuollolla/ kunnostuksella tulla hyvä peli, jos sopivasti näitä kahta risteyttää ja siihen sekaan ripaus uutta osaa
Mutta eiköhän anneta ammattimiehen tehdä sitten tarkempi diagnoosi...
Joku mersupurkaamo??
Kysy purkaamoilta ensin. Vaihdata se loota vaikka jossain muussa liikkeessa kuin Veholla. Jos on noin pajon rahaa hukata tyhjään, antaa mennä..(minulta ainakin pääsisi itku)Tuc kirjoitti:Ja taas kuulumisia...
Veholla olisi yksi valmis laatikko varastossa (kaikki kulutusosat uusittu) jonka saisi 4000 eurolla.
Tuollaistakin pitää nyt harkita, mutta ensin soittelen jos vaikka tuo yksi foorumilla tarjottu laatikko vaikka kävisi...
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Purkaamon laatikko on vm. -95 joka ei todennnäköisesti ole sähköohjattu 722.6- sarjaa. Ja mitä hyötyä on ostaa purkaamolta samanlainen josta kohta särkyy sama laakeri?
Juuri alkupään 722.6 laatikoissa on todettu heikko neulalaakeri joka on myöhemmin vahvistettu. Ja Siekkinen tekee laatikon kokonaisuutta ajatellen yhtä edullisesti ja sen sitten tietää missä kunnossa se on.
Juuri alkupään 722.6 laatikoissa on todettu heikko neulalaakeri joka on myöhemmin vahvistettu. Ja Siekkinen tekee laatikon kokonaisuutta ajatellen yhtä edullisesti ja sen sitten tietää missä kunnossa se on.
Tässä kohtaa kiitän jälleen kaikkia avunannosta ja neuvoista, suurin kiitos tietenkin Aki P:lle jolta saan vaihtolaatikon!
Hyvässä lykyssä laatikko on Siekkisten hoidon jälkeen kunnossa ja parempi kuin alkuperäinen jo 2 viikon päästä, sen jälkeen se pitäisi enää asentaa paikalleen (sellaistahan minä en osaa ollenkaan ), mutta siihen aiheeseen palaan kun se on ajankohtaista.
Ai niin... mersuforumin ansiosta säästän tässäkin satoja, jopa tuhansia euroja! Loppuvuosi ei menekään pelkällä makaronilla ja ketsupilla
PS. Ei ole aito punapää, mutta silti oikein kiva tyttö. Kun hajoavat Mersut hajottavat pään, on apu lähellä: tuleva psykologi
Hyvässä lykyssä laatikko on Siekkisten hoidon jälkeen kunnossa ja parempi kuin alkuperäinen jo 2 viikon päästä, sen jälkeen se pitäisi enää asentaa paikalleen (sellaistahan minä en osaa ollenkaan ), mutta siihen aiheeseen palaan kun se on ajankohtaista.
Ai niin... mersuforumin ansiosta säästän tässäkin satoja, jopa tuhansia euroja! Loppuvuosi ei menekään pelkällä makaronilla ja ketsupilla
PS. Ei ole aito punapää, mutta silti oikein kiva tyttö. Kun hajoavat Mersut hajottavat pään, on apu lähellä: tuleva psykologi
Hehee onnittelen...eipä ole täälläkään aito - väitöskirja ehkä/toivottavasti valmiina vuodenvaihteessa...mukavaa kun on viisas nainen - saa olla oma tyhmä itsensä...Tuc kirjoitti: PS. Ei ole aito punapää, mutta silti oikein kiva tyttö. Kun hajoavat Mersut hajottavat pään, on apu lähellä: tuleva psykologi
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Update:
Vaihteistoja ollaan kuskaamassa Siekkisille, odotellessani viihdytän teitä kuvilla tuhoista (hirmu isoja kuvia, että näkee tarkkaan mutta hidas ladata):
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01711.JPG
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01713.JPG
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01714.JPG
Että sellai... sisusta muuten näyttää tältä:
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01704.JPG
Vaihteistoja ollaan kuskaamassa Siekkisille, odotellessani viihdytän teitä kuvilla tuhoista (hirmu isoja kuvia, että näkee tarkkaan mutta hidas ladata):
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01711.JPG
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01713.JPG
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01714.JPG
Että sellai... sisusta muuten näyttää tältä:
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C01704.JPG
Tutunnäköisiä, noilla siipeensä saaneilla rattailla ei tule ikävä siellä Siekkisellä, siellä on koko veljesparvi justiinsa samanlaisia.Tuc kirjoitti:odotellessani viihdytän teitä kuvilla tuhoista (hirmu isoja kuvia, että näkee tarkkaan mutta hidas ladata):
Saisi se Siekkinen perustaa Turkuun sivutoimipisteen, sen verta usein tulee täältäpäin laatikkoa sinne...
jokohan se omani kohta tulee valmiiksi.