Ilmamassamittari
Ilmamassamittari
w124 300 E automaatti
missähän noin aika tarkalleen sijaitsee kyseisessä autossa
toi ilmamassa mittari ja voiko tavallinen pulliainen huomata
jos se on rikki?
On vaan jotenkin sellanen epäilys että kyseinen osa on epäkunnossa
tässä mun vehkeessä, kun on hieman lueskellu noita juttuja.
missähän noin aika tarkalleen sijaitsee kyseisessä autossa
toi ilmamassa mittari ja voiko tavallinen pulliainen huomata
jos se on rikki?
On vaan jotenkin sellanen epäilys että kyseinen osa on epäkunnossa
tässä mun vehkeessä, kun on hieman lueskellu noita juttuja.
Re: Ilmamassamittari
Ilmamäärä mittari on siinnä ilmansuodatinkotelon alla. Mitä sinun auto oireilee??Jamppali kirjoitti:w124 300 E automaatti
missähän noin aika tarkalleen sijaitsee kyseisessä autossa
toi ilmamassa mittari ja voiko tavallinen pulliainen huomata
jos se on rikki?
On vaan jotenkin sellanen epäilys että kyseinen osa on epäkunnossa
tässä mun vehkeessä, kun on hieman lueskellu noita juttuja.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Re: Ilmamassamittari
Jamppali kirjoitti:w124 300 E automaatti
missähän noin aika tarkalleen sijaitsee kyseisessä autossa
toi ilmamassa mittari.
onko olleskaan moisessa himmelissä ilmamassa mittaria?jos on niin ei hajuakaan,kunhan lämpimikseni ihmettelen

aina vaan fixataan :) 230te -86
no kun auto ei meinaa lähtä oikein vetämään ainakaan lämpimällä koneella ja muutenkin ottaa kierroksia vähän röpeltäen, kylmällä koneella pelaa paremmin, sitten kun poljen kaasun pohjaan niin kyllä lähtee mun mielestä aivan normaalisti ja käy varmasti kaikilla pytyillä.
oon jo osiakin vaihdellu aika paljon mm. virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot, pensansuodatin ja eikä vielä pelaa niin nyt oon alkanu päätymään tuohon massamittariin! vai kuulostaisko yhtään siltä??
oon jo osiakin vaihdellu aika paljon mm. virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot, pensansuodatin ja eikä vielä pelaa niin nyt oon alkanu päätymään tuohon massamittariin! vai kuulostaisko yhtään siltä??
Puolankin voi mitata, mutta eihän se silloin ole rikki kun pitäisi
Kuten sanoin, uusi tarvike maksaa n.50€, niin ei kannata kovin kauaa muilla mittauttaa. Vika pitää olla "päällä" kun mitataan ja releessä normaali käyttökuormitus, että saa todellisen jännitteen mitattua. Pienillä virroilla saattaa hyvinkin läpäistä täyden jännitteen. Kuormittaessa jännite tippuu jos huono kosketus.

Joku mersupurkaamo??
Paljonko ajettu??Jamppali kirjoitti:no kun auto ei meinaa lähtä oikein vetämään ainakaan lämpimällä koneella ja muutenkin ottaa kierroksia vähän röpeltäen, kylmällä koneella pelaa paremmin, sitten kun poljen kaasun pohjaan niin kyllä lähtee mun mielestä aivan normaalisti ja käy varmasti kaikilla pytyillä.
oon jo osiakin vaihdellu aika paljon mm. virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot, pensansuodatin ja eikä vielä pelaa niin nyt oon alkanu päätymään tuohon massamittariin! vai kuulostaisko yhtään siltä??
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
soininen kirjoitti:Paljonko ajettu?? Mekaanisen läpän ei pitäisi olla kyseisen oireen syy.Jamppali kirjoitti:no kun auto ei meinaa lähtä oikein vetämään ainakaan lämpimällä koneella ja muutenkin ottaa kierroksia vähän röpeltäen, kylmällä koneella pelaa paremmin, sitten kun poljen kaasun pohjaan niin kyllä lähtee mun mielestä aivan normaalisti ja käy varmasti kaikilla pytyillä.
oon jo osiakin vaihdellu aika paljon mm. virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot, pensansuodatin ja eikä vielä pelaa niin nyt oon alkanu päätymään tuohon massamittariin! vai kuulostaisko yhtään siltä??
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
no eipä sitä vikaa vieläkän löytyny! vaihdettiin kaverin mersusta ensin ylijännite rele eikä mitään muutosta ja sen jälkeen vaihdettiin sytytyspuola eikä mitään muutosta, alkaa pikkuhiljaa päreet palaamaan.
auto ottaa kierroksia ihan normaalisti siihen saakka kun moottorin lämmöt nousee 80 ja sen jälkeen alkaa röpeltäminen kaasua painettaessa ja siinä vaiheessa myös tuo economy mittari nousee tyhjäkäynnillä melkein puoleen väliin jota ei tee kylmällä koneella joten eikö tuo viittaa johonkin alipaine vuotoon jota kyllä yritettiin hakea mutta ei vaan löydetty.
oisko jollakin vielä viisaita ajatuksia?
auto ottaa kierroksia ihan normaalisti siihen saakka kun moottorin lämmöt nousee 80 ja sen jälkeen alkaa röpeltäminen kaasua painettaessa ja siinä vaiheessa myös tuo economy mittari nousee tyhjäkäynnillä melkein puoleen väliin jota ei tee kylmällä koneella joten eikö tuo viittaa johonkin alipaine vuotoon jota kyllä yritettiin hakea mutta ei vaan löydetty.
oisko jollakin vielä viisaita ajatuksia?
Ja jälleen kerran: olikos tämä auto kat-malli? Kat-versioon kuuluva lambdasäätö kun astuu kehiin tuossa 80 asteen tietämillä, niin lambda-anturin antama väärä tieto voisi hyvinkin aiheuttaa tuommoista häikkää.
Miksikö lambda sitten antaa v äärää infoa? Anturihan voi olla loppu, johdot kehnot tai vaikkapa pakosarjassa pieni reikä, jolloin anturille tuleevassa pakokaasussa on liikaa happea ja anturi taas ohjaa tätä kautta seoksia väärin.
Tuohon huonoon kierrosten ottamiseen voisi viitata myös PasiM:n suosikkivika eli sytkäboksin maadoituksen hapettuminen. Boksi irti ja nastat kirkkaiksi olisi lääke siihen.
Miksikö lambda sitten antaa v äärää infoa? Anturihan voi olla loppu, johdot kehnot tai vaikkapa pakosarjassa pieni reikä, jolloin anturille tuleevassa pakokaasussa on liikaa happea ja anturi taas ohjaa tätä kautta seoksia väärin.
Tuohon huonoon kierrosten ottamiseen voisi viitata myös PasiM:n suosikkivika eli sytkäboksin maadoituksen hapettuminen. Boksi irti ja nastat kirkkaiksi olisi lääke siihen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenin!
missähän tuo kyseinen boksi sijaitsee että pääsisin rassaamaan sitä?
ja äskettäin kävin tossa mittaamassa virhekoodin ja heti tuli vikakoodi lambda anturi, no eihän siinä auttanu sitten muuta kun ostaa se anturi mutta teinköhän virhearvioinnin kun ostin tarvikkeen enkä originaali osaa nimittäin hinnassa oli 100 euron ero! kannattako kenties käydä vaihtamassa vai ottaa se riski että tää tarvike pelaa??
missähän tuo kyseinen boksi sijaitsee että pääsisin rassaamaan sitä?
ja äskettäin kävin tossa mittaamassa virhekoodin ja heti tuli vikakoodi lambda anturi, no eihän siinä auttanu sitten muuta kun ostaa se anturi mutta teinköhän virhearvioinnin kun ostin tarvikkeen enkä originaali osaa nimittäin hinnassa oli 100 euron ero! kannattako kenties käydä vaihtamassa vai ottaa se riski että tää tarvike pelaa??
Elikä se syttyboksi on siinä kuskin puolen lokasuojan päällä kiinni, semmoinen Simpsonit-sarjan ydinvoimalan muotoinen härdelli. Musta laatta jossa on kaksi pyöreää mokkulaa ja letkua ja johtoa tulee siihen. On kiinni muistaaksnei neljällä kymppimillin mutterilla.Jamppali kirjoitti:Tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenin!
missähän tuo kyseinen boksi sijaitsee että pääsisin rassaamaan sitä?
ja äskettäin kävin tossa mittaamassa virhekoodin ja heti tuli vikakoodi lambda anturi, no eihän siinä auttanu sitten muuta kun ostaa se anturi mutta teinköhän virhearvioinnin kun ostin tarvikkeen enkä originaali osaa nimittäin hinnassa oli 100 euron ero! kannattako kenties käydä vaihtamassa vai ottaa se riski että tää tarvike pelaa??
Lambda.anturiin saat viat lopullisesti varmennettua repimällä sen johdon irti auton ollessa lämmin ja käymässä ajelulla. Vänkärin puolen matto edestä auki, ilmakanava irti ja sieltä alta löytyy pyöreä läpivienti lattiasta, josta tulee pieni johdonpätkä ja liitoskohta on noin 5 sentin päässä. Liitinki auki ja koelenkille -- jos meno muuttui, vika on anturissa.
Tuolla toisessa topicissa sulle jo vastattiinkin, että tarvike- ja orggisanturi on tasalaatuisia. Eroa lienee vaan liitoksessa, orggiksessa on "plug and play"- stöpseli, tarvikkeessa voi joutua tinailemaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Hieno homma! vika löytyi ja lambdassahan se, no epäilin sitä aikasemminkin mutta unohdin sen siinä vaiheessa kun ohjeitten mukaan otin ne johdot irti sieltä vänkärin maton alta eikä moottorin käynnissä tapahtunut mitään muutosta lämpimällä eikä kylmällä koneella
no ei se mitään kun auto taas kuitenkin pelaa ja tulihan tossa samalla hommattua muitakin kuluvia osia ton lambdan takia, että nyt sitten pitäs olla huolettomia kilometrejä edessä
paljon kiitoksia neuvoistanne
ja jos vikoja taas ilmenee
niin palataan astialle

no ei se mitään kun auto taas kuitenkin pelaa ja tulihan tossa samalla hommattua muitakin kuluvia osia ton lambdan takia, että nyt sitten pitäs olla huolettomia kilometrejä edessä


paljon kiitoksia neuvoistanne

ja jos vikoja taas ilmenee

Lamda ja sen anturi
Jamppali kirjoitti 300 E:n onkkelmista ja vika löytyi lamdasta tai sen anturista.
Ittellä C 230 Kompressori -96 ja oireet samankaltaiset eli kun lämpiää tökkii ja joskus käy niin vajailla, että auto heiluu. Yleensä käy ihan normaalisti mutta silti
tehot puuttuu ja tökkii kun polkasee. Missä lamda, missä anturi ? Tarviiko vaihto ammattimiehen. Kiitokset vinkeistä näin etukäteen.
Ittellä C 230 Kompressori -96 ja oireet samankaltaiset eli kun lämpiää tökkii ja joskus käy niin vajailla, että auto heiluu. Yleensä käy ihan normaalisti mutta silti
tehot puuttuu ja tökkii kun polkasee. Missä lamda, missä anturi ? Tarviiko vaihto ammattimiehen. Kiitokset vinkeistä näin etukäteen.

messu
Re: Lamda ja sen anturi
muau kirjoitti:Jamppali kirjoitti 300 E:n onkkelmista ja vika löytyi lamdasta tai sen anturista.
Ittellä C 230 Kompressori -96 ja oireet samankaltaiset eli kun lämpiää tökkii ja joskus käy niin vajailla, että auto heiluu. Yleensä käy ihan normaalisti mutta silti
tehot puuttuu ja tökkii kun polkasee. Missä lamda, missä anturi ? Tarviiko vaihto ammattimiehen. Kiitokset vinkeistä näin etukäteen.
no se anturi missä sullakin lienee vika? on siellä pakoputkessa ennen katalysaattoria ja suosittelen viemään johonkin korjaamoon koska se ei edes maksa paljoa, mulla makso 40 euroa työt, anturin ostin itse.
Re: Lamda ja sen anturi
Jamppali kirjoitti:muau kirjoitti:Jamppali kirjoitti 300 E:n onkkelmista ja vika löytyi lamdasta tai sen anturista.
Ittellä C 230 Kompressori -96 ja oireet samankaltaiset eli kun lämpiää tökkii ja joskus käy niin vajailla, että auto heiluu. Yleensä käy ihan normaalisti mutta silti
tehot puuttuu ja tökkii kun polkasee. Missä lamda, missä anturi ? Tarviiko vaihto ammattimiehen. Kiitokset vinkeistä näin etukäteen.
no se anturi missä sullakin lienee vika? on siellä pakoputkessa ennen katalysaattoria ja suosittelen viemään johonkin korjaamoon koska se ei edes maksa paljoa, mulla makso 40 euroa työt, anturin ostin itse.
Mistä löytyis edullisimmin ilmamassamittari 300 90-vm mersuuni?? huoltomies mittasi sen ja oli tod.kulunut, oireet: tyhjäkäynti aika-ajoin 600-1800 kpm välillä käy kuin unelma. Elektroniikka Könönen Joensuusta lupas hankkia sen 570 eurolla.