W201 käynnistysviive
W201 käynnistysviive
Hakukoneelta en löytänyt aivan vastaavaa asiaa, joten tässä kyssäri:
Potilas W201 1.8 ruisku -92 aj. 250tkm. Kone toimii muuten "kuin uusi" mutta kun se on seissyt yli 4 tuntia niin ei iske tulille ennen startti on pyörinyt n. 4 sekuntia. Ulkolämpötilalla ei ole merkitystä käynnistyvyyteen vuoden aikana, jonka MB on meitä palvellut. Lämpimänä tai vähän aikaa seisseenä käynnistyy salamana.
Onko jollain kokemusta/korjausehdotusta? Arvaukseni on että bensan paine karkaa ja uuden luominen kestää tuon ajan.
Potilas W201 1.8 ruisku -92 aj. 250tkm. Kone toimii muuten "kuin uusi" mutta kun se on seissyt yli 4 tuntia niin ei iske tulille ennen startti on pyörinyt n. 4 sekuntia. Ulkolämpötilalla ei ole merkitystä käynnistyvyyteen vuoden aikana, jonka MB on meitä palvellut. Lämpimänä tai vähän aikaa seisseenä käynnistyy salamana.
Onko jollain kokemusta/korjausehdotusta? Arvaukseni on että bensan paine karkaa ja uuden luominen kestää tuon ajan.
Re: W201 käynnistysviive
Oletko kokeillut, käynnistyykö paremmin, jos kääntää virrat päälle ja odottaa pumpun pysähtymistä ennen käynnistystä? Varmuuden vuoksi voisi virtoja käyttää päällä parikin kertaa. Näin toimiessa pitäisi paineiden olla optimaalisella tasolla starttausta varten.Jasu24 kirjoitti:Arvaukseni on että bensan paine karkaa ja uuden luominen kestää tuon ajan.
Miten lie kylmäkäynnistyssuutin. Toimiikohan se?
t.
Risto
E500 – 211.070
Kyllä, sytytysvirtaa olen pitänyt päällä 10-20 sekuntia, mutta ilman havaittavaa vaikutusta. Tosin uusintaa en ole koettanut.
Kylmäkäynnistyssuutinta ei ole tarkistettu eikä juuri mitään muuta normihuollon lisäksi en ole tehnyt. Talvella se kuitenkin potki käyntiin samalla lailla myös ilman lohkista, joten luulisin sen olevan ok.
Kylmäkäynnistyssuutinta ei ole tarkistettu eikä juuri mitään muuta normihuollon lisäksi en ole tehnyt. Talvella se kuitenkin potki käyntiin samalla lailla myös ilman lohkista, joten luulisin sen olevan ok.
- Insinörtti
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: To 31.03.2005 19:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
Mulla samaa ongelmaa...
Auto myös W201 -92 ja 247tkm ajettu
En ole "kiireiltäni" ehtiny ongelmaan perehtyä kun kuitenkin on aina lopulta käynnistynyt ja kun todennäkösesti tuosta tekniikka vaihtuu johonkin vähän pirteempään ensi keväänä
Joo mutta sen verta omasta ajattelin kuitenkin kertoa, että mulla mm. sytkässä käytännössä kaikki "kulutusosat" uutta -> ei vaikutusta huonoon käynnistyvyyteen
Auto myös W201 -92 ja 247tkm ajettu

En ole "kiireiltäni" ehtiny ongelmaan perehtyä kun kuitenkin on aina lopulta käynnistynyt ja kun todennäkösesti tuosta tekniikka vaihtuu johonkin vähän pirteempään ensi keväänä

Joo mutta sen verta omasta ajattelin kuitenkin kertoa, että mulla mm. sytkässä käytännössä kaikki "kulutusosat" uutta -> ei vaikutusta huonoon käynnistyvyyteen

*********************************************
Jeep Cherokee 4.0 Aut. Limited -89
MB W201 2.3E -91 (projekti)
VW Kupla -72 (projekti)
*********************************************
Jeep Cherokee 4.0 Aut. Limited -89
MB W201 2.3E -91 (projekti)
VW Kupla -72 (projekti)
*********************************************
Re: W201 käynnistysviive
Tekis taas mieli neuvoa tarkistamaan ECU:n ylivirtasuojan sulake.... Toivottavasti ei nimetä ECU:n ylivirtasuojan sulakkeen viralliseksi tarkistajaksiJasu24 kirjoitti:Hakukoneelta en löytänyt aivan vastaavaa asiaa, joten tässä kyssäri:
Potilas W201 1.8 ruisku -92 aj. 250tkm. Kone toimii muuten "kuin uusi" mutta kun se on seissyt yli 4 tuntia niin ei iske tulille ennen startti on pyörinyt n. 4 sekuntia. Ulkolämpötilalla ei ole merkitystä käynnistyvyyteen vuoden aikana, jonka MB on meitä palvellut. Lämpimänä tai vähän aikaa seisseenä käynnistyy salamana.
Onko jollain kokemusta/korjausehdotusta? Arvaukseni on että bensan paine karkaa ja uuden luominen kestää tuon ajan.

Minkälaisiahan päästöjä mersu päästelee?
Akun takana on muovinen suojalevy, se pois (taitaa olla yhdellä ruuvilla kiinni), lisäksi joutuu irroittelemaan muistaakseni niitä kumisia tiivisteitä. Muovilevyn takana on sitten ECU (suurin mutikka ja lähinnä kojelautaa). ECU:sta seuraava osa vasemmalle (edestäpäin katsottuna) on se ECU:n ylivirtasuoja. Siinä on avattava muovinen läpinäkyvä kansi, avaa se kansi niin saat sulakkeen irti (10A). Jos otat koko mokkulan irti niin takaisinlaitto saattaa olla hankalaa kun johtosarjan liitin antaa myöten ja sormet ei yllä painamaan vastaan. Älä siis irroita koko mokkulaa vain kansi auki ja tarkista sulake.Jasu24 kirjoitti:Päästöt olivat edellisessä katsastuksessa ok, "ominaisuus" on ollut jo kahden katsastuksen ajan. Mistä tuon ylivirtasuojan löytää?
Samalla vaivalla ota irti se polttoainepumpun rele siitä vielä enemmän vasemmalta. Aukaise se (pohjalevy ottaa kiinni muovikuoren uriin) ja tarkista tinaukset. Tinausten pettäminen on tyypillistä ja parempi tarkistaa kuin olla tarkistamatta jos kerta akun taakse kurkistaa muutenkin.
http://personal.inet.fi/private/juke/te ... %20ECU.jpg
http://personal.inet.fi/private/juke/temp/bensarele.jpg
Niin tai sitten kun ylijännitereleestä on yksi diodi katki niin ECU ei ole ollenkaan käytössä. Kun ei saa käyttöjännitettä, näin siis meillä oli. (johtaa mm. siihen ettei EHA&kiihdytysrikastin eikä kk-rikastin ole käytössä. EHA siis hoitaa kiihdytysrikastinta, ja on siis järjestelmäpaineen säädin, taino järjestelmäpaineesta en ole varma, mutta kuitenkin painetta säätää. Joka siis kiihdytystilanteessa hieman laskee painetta jolloin soppa menee rikkaammalle.).
Näin muistelisin menevän. Ja etten turhaan naputtele niin itsehän painin edelleen käynnistysongelman kanssa, eli pirusti saa veivata ennenkuin käynnistyy. Tai sitten hörähtää hyvin mutta tukehtuu, 3 suutinta uusittu. Kaikki paineet tarkistettu, määräjakaja putsattu, tulpat vaihdettu, ECU:a tutkittu(toimii niinkuin pitää), EHA:a tutkittu, kk-suutin tutkittu, kiihytysrikastuskaan ei temppuile. EIkä vuotokaan ole kyseessä, joten nyt on enään yksi mahdollisuus että tuo ainoa suutin joka on vaihtamatta niin temppuilee. Kuitenkin soppapaineet häviää, tosin vain lämpimänä.
Että ei tuo elämä ole aina ihan helppoa näitten mersujen kanssa, varsinkaan KE-jetillä varustetun kanssa.
EDIT: siis tuossa esimerkki siitä, kun itse ei varsinaisesti osaa/tiedä- Ja kun boschin ruiskuexperttikään ei tiedä(eikä osaa sanoa että tuleeko kuntoon).
Näin muistelisin menevän. Ja etten turhaan naputtele niin itsehän painin edelleen käynnistysongelman kanssa, eli pirusti saa veivata ennenkuin käynnistyy. Tai sitten hörähtää hyvin mutta tukehtuu, 3 suutinta uusittu. Kaikki paineet tarkistettu, määräjakaja putsattu, tulpat vaihdettu, ECU:a tutkittu(toimii niinkuin pitää), EHA:a tutkittu, kk-suutin tutkittu, kiihytysrikastuskaan ei temppuile. EIkä vuotokaan ole kyseessä, joten nyt on enään yksi mahdollisuus että tuo ainoa suutin joka on vaihtamatta niin temppuilee. Kuitenkin soppapaineet häviää, tosin vain lämpimänä.
Että ei tuo elämä ole aina ihan helppoa näitten mersujen kanssa, varsinkaan KE-jetillä varustetun kanssa.
EDIT: siis tuossa esimerkki siitä, kun itse ei varsinaisesti osaa/tiedä- Ja kun boschin ruiskuexperttikään ei tiedä(eikä osaa sanoa että tuleeko kuntoon).
"Muista piestä vaimo ja koira kerran viikossa, ne kuitenkin pettää tai suunnittelee jotain"