W123 240D -85 talviöljyt: suosituksia?
-
- Sisäänajossa
W123 240D -85 talviöljyt: suosituksia?
Tarvis keksiä jotkut sopivat synteettiset talviöljyt W123 240D -85:een. Tämän kesän olen ajanut Teboilin Power+ 15W/40 mineraaliöljyillä ja kulutus on ollut mallia 1.5l/2500km.
Pitäisi löytää joku hyvä kompromissi jäykkyyden ja koneessapysyvyyden välillä. Suositelkaa merkkejä ja viskositeettiarvoja.
Pitäisi löytää joku hyvä kompromissi jäykkyyden ja koneessapysyvyyden välillä. Suositelkaa merkkejä ja viskositeettiarvoja.
Ei se teboil power pysy juuri missään koneessa. Vähiten w123:en moottorissa. Tuttavapiiristä löytyy kyllä kokemuksia. Oma suositus tuohon koneeseen olisi ihan normaali Mobil Delvac 10w-30, mineraaliöljynä tuota saa 20l/n.35€. Muita hyviä on Neste diesel, valtra engine. Itse en ainakaan alkaisi vaihtelemaan mineraali ja synteettisten öljyjen välillä jatkuvasti, enkä kyllä laittaisi synteettisiä tuon tyyppiseen moottoriin. Siitä tuskin on mitään etua.
-
- Sisäänajossa
Minä itse olen käyttänyt, ja tulen jatkossakin käyttämään Mobilin täyssynteettistä kesät talvet mersuissani. 600000km ajetussa -82 300D:ssä pinta tippuu ylämerkistä alamerkkiin vaihdon jälkeen noin 6000-7000km:n ajon jälkeen. Delvacilla ei tahdo saada käymään ainakaan traktoria ilman lohkolämmitintä, muuten varmaan ihan ok öljy, sitä mullakin traktorissa on.
ei kannata vaihtaa välillä synteettisiä mineraali öljyjen jälkeen koska synteettiset "pesevät" moottoria ja kaikki mineraali öljyjen jälkeiset nokikertymät lähtevät liikenteeseen!
ainakin noissa uudemmissa kuten W124 joissa on hydrauliset nostimen tulee selvää jälkeä nopeasti.monikohan W124 "säksättää" tuon takia
ja asiaan te laittaisin kyllä kanssa delvac 10-30
kukas noita työkone diiseleitä alle -20c käynnistelee
ainakin noissa uudemmissa kuten W124 joissa on hydrauliset nostimen tulee selvää jälkeä nopeasti.monikohan W124 "säksättää" tuon takia

ja asiaan te laittaisin kyllä kanssa delvac 10-30
kukas noita työkone diiseleitä alle -20c käynnistelee
ML W164
-
- Sisäänajossa
Jos koneeseen olisi laittamassa synteettisiä öljyjä ja toi Teppo L:n mainitsema noen liikkeellelähtö olisi oletettavissa tapahtuvaksi niin onnistuisikohan homma kunnialla siten, että käyttäisi jotain öljyn sekaan kaadettavaa moottorinpesuainetta ja niiden pyörittämisen jälkeen vaihtaisi synteettiset?
Kokeiltu on.tuhopolttaja kirjoitti:Jos koneeseen olisi laittamassa synteettisiä öljyjä ja toi Teppo L:n mainitsema noen liikkeellelähtö olisi oletettavissa tapahtuvaksi niin onnistuisikohan homma kunnialla siten, että käyttäisi jotain öljyn sekaan kaadettavaa moottorinpesuainetta ja niiden pyörittämisen jälkeen vaihtaisi synteettiset?
Ekalla kertaa huhtelu ja uudet öljyt, toimi ok (paineet tippu hiukan)
Tokalla kertaa huuhtelun ja uudet öljyt (löysemmät), paineet tyhjäkäynnillä 0 ja käynti lotkottaa.
Toisella koneella pitkään mineraaleilla ja kerta laakista Mobil 1 5W-50 sisään, eka vaihto väli ok, tokalla alko syömään öljyä joka paheni, sitten kone alko potea huono käynnistyvyyttä (paineet hukassa).
Bensa koneissa huuhtelu ja synteettiset öljyt sisään on homma toiminu hyvin, ei ongelmia.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki