Keskireikä isommaksi
Keskireikä isommaksi
Osaako joko neuvoa paikan joka sorvaa vanhojen tarvikealujen keskireiän kolmisen milliä isommaksi? Siis siihen 66.5 milliin. Omatoiminen viilaminen tuntuu tässä tapauksessa riskaabelilta.
Ja PK-seudustahan on kyse.
Ja PK-seudustahan on kyse.
280 SE 1978 W116
300D 126/123 seropi
300D 126/123 seropi
Mikä tahansa metallipaja jossa on sorvi.
Pistä tuohon http://www.keltaisetsivut.fi/ hakusanaksi sorvaus ja alueeksi helsingin seutu.
Pistä tuohon http://www.keltaisetsivut.fi/ hakusanaksi sorvaus ja alueeksi helsingin seutu.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Nettisukupolvi jyrää meitin
Joo-o, mä olin jo aikani selaillut keltaisten sivujen antiikkiversiota ja saanut pari eionnaata, Eka netistä haettu ( Jarrupoljin OY ) sanoi "kyllä varmaan, tuo tänne niin katotaan".
Nyt Keski-ikäiseksi itsensä tunteva kiittää kuitenkin.
Nyt Keski-ikäiseksi itsensä tunteva kiittää kuitenkin.
280 SE 1978 W116
300D 126/123 seropi
300D 126/123 seropi
...
no ei ne vanteet kyllä joka sorviin mene...meilläkin vanha köping johon mahtui muistaakseni 15" vanne justii pyörimäänsen verta lähellä johteita menee...ja tämäkin sorvi on kohtuullisen suuri.vannekkin on kuitenkin kohtuullisen kinkkinen kiinnittää...sisältä kun ottaa kiinni niin ei sitä kyllä suoraan saa ikinä...pultin reijistä jotenkin täytyis koplata tai sitten jos on sopivat leuat nii keskiöreijästä,mutta tämään tapa ei kovin tukeva koska vanteella on sen verta massaa.
Niin ja siitä sorvista faktaa:Kärkisorvi KÖPING S8 kärkiväli 1500 mm, Max. Ø 400 mm, karareikä 60 mm.Työstökeskuksella tuollainen pitäis tehdä ja sillä nou problemooo...
Niin ja siitä sorvista faktaa:Kärkisorvi KÖPING S8 kärkiväli 1500 mm, Max. Ø 400 mm, karareikä 60 mm.Työstökeskuksella tuollainen pitäis tehdä ja sillä nou problemooo...
Aika suolasen hintasta. Taitaa jäähä kromatuilla tähdillä olevat keskikupit laittamatta 15 reikäsiin, jos eivät sovi suoraan. Meijän kylällä ois yhellä pajalla karusellisorvi, joten vois kysyy sieltä et onnistuisko siinä helpommin. Yks vaihtoehto ois sitte tietty ite paineilmavingulla pyöräytellä noita reikiä, jos ei paljoo joudu ottamaan; saispaha siinä sitte ees pilatttua hyvät vanteet, jos ei muuta .
EDIT: Enpäs huomannutkaan, ku haulla etin, et tää topikki oli "hyvät huollot" osiossa. Paremminhan tää taitais tekniikkapalstalle kuulua.
EDIT: Enpäs huomannutkaan, ku haulla etin, et tää topikki oli "hyvät huollot" osiossa. Paremminhan tää taitais tekniikkapalstalle kuulua.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Miksi karusellisorvi tai yleensäkkään sorvi, kun työstökeskuksella asia hoituu kuten jo on mainittukin ja vanteen saa helposti pöytään vingalla kiinni. Ja reijän saa ihan mihin kohtaan haluaa. Myös manuaalijyrsin avarruspäällä tekee saman asian helposti.jackie kirjoitti:Aika suolasen hintasta. Taitaa jäähä kromatuilla tähdillä olevat keskikupit laittamatta 15 reikäsiin, jos eivät sovi suoraan. Meijän kylällä ois yhellä pajalla karusellisorvi, joten vois kysyy sieltä et onnistuisko siinä helpommin. Yks vaihtoehto ois sitte tietty ite paineilmavingulla pyöräytellä noita reikiä, jos ei paljoo joudu ottamaan; saispaha siinä sitte ees pilatttua hyvät vanteet, jos ei muuta .
EDIT: Enpäs huomannutkaan, ku haulla etin, et tää topikki oli "hyvät huollot" osiossa. Paremminhan tää taitais tekniikkapalstalle kuulua.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jos asia vielä jollekin tulee ajankohtaiseksi, niin tämä firma tietää sorvarin jolta vannehommat hoituu kuin lastun leikkuu
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *