W123 Ovet
W123 Ovet
Omassa, muuten terveessä W123:ssani olisivat ovet uusimisen tarpeessa...
Kun noita ovia näyttää muutkin kaipaavan, eikä uusia tunnu suomesta löytyvän, niin olisiko täällä kiinnostusta lähteä porukalla tilaamaan suomen ulkopuolelta (mikäli niitä muualta olisi saatavissa) ?
Ainoa selitys, jonka omani ovien suhteen keksin on se, että auto on jossakin elämänsä vaiheessa varastettu ja osin teurastettu...
Korjauksen yhteydessä siihen on sitten heitetty käytetyt, huonokuntoiset ja alunperin keltaiset ovet jostain raadosta.
Ovet ovat liian huonokuntoiset, että niitä viitsisi ruveta paikkaamaan, vaan vaihtoehtoina on joko hyväkuntoisten käytettyjen, tai kokonaan uusien hankinta.
Kun noita ovia näyttää muutkin kaipaavan, eikä uusia tunnu suomesta löytyvän, niin olisiko täällä kiinnostusta lähteä porukalla tilaamaan suomen ulkopuolelta (mikäli niitä muualta olisi saatavissa) ?
Ainoa selitys, jonka omani ovien suhteen keksin on se, että auto on jossakin elämänsä vaiheessa varastettu ja osin teurastettu...
Korjauksen yhteydessä siihen on sitten heitetty käytetyt, huonokuntoiset ja alunperin keltaiset ovet jostain raadosta.
Ovet ovat liian huonokuntoiset, että niitä viitsisi ruveta paikkaamaan, vaan vaihtoehtoina on joko hyväkuntoisten käytettyjen, tai kokonaan uusien hankinta.
Jo vainen
Kyllä kiinnostusta löytyy ainakin minun taholtani. Toki jos hinta pysyy kohtuullisena. Venetmäellä käytetty ruosteeton ovi on pyörinyt 167 euron tienoilla, eli jotakuinkin 1000 vanhaa rahaa. Tätä enempää en ovesta maksaisi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vaikea löytää
Ostin tuossa muutama vuosi sitten ex. 123:eeni pari ruosteetonta ovea Venetmäeltä, ja silloin jo tuumasivat että on tosi vaikeeta löytää hyviä ovia 123:een...
230 C 1978
123:n ovet
Itseltäni varastettiin 123:sta ovi pari vuotta taakkeppäin ja peltiseppä sanoi, että aika mahdotonta löytää sellainen ovi, jonka kehtaisi paikalle kiinnittää. Uusi ovi tuli lopulta ruotsista...
Re: 123:n ovet
Varastettiin ovi!? No jo on... Yleensä kun autoja varastetaan kokonaisina, niin W123:sta kelpaavat pelkät ovetkin... Heh, aika hauskaa, vaan ei ollenkaan itse asiassa.Janne M kirjoitti:Itseltäni varastettiin 123:sta ovi pari vuotta taakkeppäin ja peltiseppä sanoi, että aika mahdotonta löytää sellainen ovi, jonka kehtaisi paikalle kiinnittää. Uusi ovi tuli lopulta ruotsista...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 123:n ovet
Mites siinä kaakelimainoksessa sanottiinkaan "Pienikin pala tekee onnelliseksi"...Timo L. kirjoitti: W123:sta kelpaavat pelkät ovetkin...
.....
Hihih, aivanpa niin .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W123 Ovet
No tämän johtopäätöksen mukaan suurin osa suomen W123 koppasista on joutunut saman "raiskauksen" uhriksiPertti A kirjoitti:
Ainoa selitys, jonka omani ovien suhteen keksin on se, että auto on jossakin elämänsä vaiheessa varastettu ja osin teurastettu...
Korjauksen yhteydessä siihen on sitten heitetty käytetyt, huonokuntoiset ja alunperin keltaiset ovet jostain raadosta.
OK kyllä lähti muutakin...
Hemmetti et on hyvä paikka toi TRN:n JeeJee Suomirokki paikka!
Asiaan. Kyllä iiteasiassa lähti auton mukana aika paljon muutakin kuin ovi! Korjaamo veloitti vakuutusyhtiötä 18500mk:lla... Kaikkea ne tarviikin, mm. viiveellinen sisävalo ja oikeanpuoleinen sähköpeili säätimineen. Ja näitä ei kuulemma ole saatavissa romuttamolta ja hintakin sen mukainen...
Asiaan. Kyllä iiteasiassa lähti auton mukana aika paljon muutakin kuin ovi! Korjaamo veloitti vakuutusyhtiötä 18500mk:lla... Kaikkea ne tarviikin, mm. viiveellinen sisävalo ja oikeanpuoleinen sähköpeili säätimineen. Ja näitä ei kuulemma ole saatavissa romuttamolta ja hintakin sen mukainen...
Ovet ovat olleet alunperin keltaiset, joten niitä ei tuohon ole tehtaalla asennettu...Jone M kirjoitti:No tämän johtopäätöksen mukaan suurin osa suomen W123 koppasista on joutunut saman "raiskauksen" uhriksi
(auto on alkuperäiseltä väriltään "silberblau", eli vaalean sininen)
Auto on muuten tuon ikäiseksi mersuksi pelleiltään timangissa kunnossa...
Virtalukko vaihdettu, oven lukon peitelevy murjottu, auton mukana tuli jälkikäteen asennettu varashälytin JA vahvannäköinen rattilukko...
Jonnekin ne alkuperäiset ovet ovat hävinneet, enkä parempaakaan selitystä niiden katoamiselle keksi
Ach ja..
Tuossa omassa w123 hylsyssäni '78 on edellisen ja ensimmäisen omistajan toimesta uusitut ovet ('95). OVAT MUUTEN TÄYSIN RUOSTEETTOMAT JA MUUTOINKIN KUIN PAKASTA VEDETYT. Että sellasta
Noh ainoa v*tutus iski kun olivat kiinnitelleet helmakumeja pop-niitein..
Noh ainoa v*tutus iski kun olivat kiinnitelleet helmakumeja pop-niitein..
Koneella on koneen tahti
Saahan niitä korjauspeltejä halvalla, mutta ei se korjaus tahdo niillä onnistua. Ainakin itsellä hyppää heti silmään korjatut ovet kuten tarvike-etulokasuojatkin. Monen metrin päästä Ja hei, kenellä on kovat ovet 123:ssa(siis seisonnassa olevassa autossa), kannattaa kiikuttaa ne välittömästi kuivaan paikkaan säilytykseen. Haprastuvat muuten taivasalla alta aikayksikön.
Oviin saa muistaakseni vielä koko pintapellinkin, mutta sen kantin taivuttaminen (kotikonstein), niin että raot pysyvät "tehdasmitoissa, onkin sitten oma taiteenlajinsa.
Edelliseen W123:een tein oviremontin osapaloilla, eikä sitä pitkästä vaakasaumasta saanut mieleistään, vaikka homman tekikin riittävästi aikaa käyttämällä...
Jäykistävä kantti oli liian pieni estääkseen vetämisen.
ps. Saumat kuuluu tietenkin hitsata koko matkaltaan, eikä pakkeli kuulu auton pintaan
Edelliseen W123:een tein oviremontin osapaloilla, eikä sitä pitkästä vaakasaumasta saanut mieleistään, vaikka homman tekikin riittävästi aikaa käyttämällä...
Jäykistävä kantti oli liian pieni estääkseen vetämisen.
ps. Saumat kuuluu tietenkin hitsata koko matkaltaan, eikä pakkeli kuulu auton pintaan
Jepjep
Tässä yritän henkisesti valmistautua koritinauksen ihmeelliseen maailmaan. Tarkoitus olisi käydä vielä tinalla läpi kaikki projektiin tulevat hitsisaumat. On vaan kuulema aikaavievää puuhaa, tosin mihinkäs tässä on kiire kun itselle tekee.Pertti A kirjoitti:ps. Saumat kuuluu tietenkin hitsata koko matkaltaan, eikä pakkeli kuulu auton pintaan
Koneella on koneen tahti