savutus
Re: savutus
autoni w202 -00 ajettu 380t .mut eikö nuissa oo melkolailla sama tekniikka?selleri kirjoitti:200cdi pukkaa savua kiihdytyksissä aika lailla. pitäsköhän antaa karstan poisto ajoa vai mikäkö vois olla vikana ??
täytyypä alottaa tutkinta sieltä
savutuksesta
Ilmanputsari likainen?
Veikkaisin tukkoista imusarjaa, tai muuta ahdistusta ilmansaannissa.
Asiaan hiukan liittyen, isäukon LandRover Defender 2.5td5 kävi ensimmäisessä katsastuksessa ja savuarvo oli 2.48! Autolla on ajettu kaikkiaan 48tkm. Auto haikuaa myös silmämääräisesti enemmän, kuin uutena. Lähipäivinä taitaa olla edessä pakokaasun kierrätyksen poisto, kun mitään varsinaista vikaa autossa ei ole.
Asiaan hiukan liittyen, isäukon LandRover Defender 2.5td5 kävi ensimmäisessä katsastuksessa ja savuarvo oli 2.48! Autolla on ajettu kaikkiaan 48tkm. Auto haikuaa myös silmämääräisesti enemmän, kuin uutena. Lähipäivinä taitaa olla edessä pakokaasun kierrätyksen poisto, kun mitään varsinaista vikaa autossa ei ole.
tuli annettua vähä kierroksia pukkas hirveän noki pilven ja maahan jäi mukavaJP74 kirjoitti:Veikkaisin tukkoista imusarjaa, tai muuta ahdistusta ilmansaannissa.
Asiaan hiukan liittyen, isäukon LandRover Defender 2.5td5 kävi ensimmäisessä katsastuksessa ja savuarvo oli 2.48! Autolla on ajettu kaikkiaan 48tkm. Auto haikuaa myös silmämääräisesti enemmän, kuin uutena. Lähipäivinä taitaa olla edessä pakokaasun kierrätyksen poisto, kun mitään varsinaista vikaa autossa ei ole.
muisto.sen jälkeen tuo savutus väheni huomattavasti.täytyy putsailla imusarja
ku ehdin ja tuo likaava kierrätys juttu tappaa.jonka olen tehnyt edellisistäkin
autoistani.kukakahan hullu tuonkin on keksinyt?
Käytin tuossa aamulla omani 210 290TD:n katsastuksessa. Katsastusmies polkaisi siinä pihalla lenkkiä ajaessaa kahdesti 10 metrin mittaiset nokijuovat pihaan (hirveen musta nokipilvi tuli putkesta ja ISO) - kurvasi sitten mun luokse ja kysyi, josko saisi kuitenkin ennen nokitestiä käydä polttamassa irtonoet pois tuolla baanalla. Sanoi, että ei se muuten mene läpi testistä.
- No mikä ettei - mene vaan, jos tiedät mitä pitää tehdä.
Sieltä se palasi nokimittaukseen muutaman minuutin päästä; ja valehtelematta ei yhtään tullut nokea putkesta pakokaasumittauksessa vaikka huudatti moottoria niin pirusti!!
0,6 oli tulos, kun sallittu maksimi on 3,0.
Autolla ajettu 180.000 km
- No mikä ettei - mene vaan, jos tiedät mitä pitää tehdä.
Sieltä se palasi nokimittaukseen muutaman minuutin päästä; ja valehtelematta ei yhtään tullut nokea putkesta pakokaasumittauksessa vaikka huudatti moottoria niin pirusti!!
0,6 oli tulos, kun sallittu maksimi on 3,0.

Autolla ajettu 180.000 km
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Kyseinen kuuri kannattaa tehdä AINA ennen katsastusta,sopivan pientä vaihdetta silmään että jengaa on koneessa kunnolla ja kiihdytykset reippaita ja kierroksia käyttäen. Suomennettuna suunnilleen lämä tiskissä ennen katsastusta,100-120km/h vauhti aikalailla passelia kolmosella jne. ja ajetaan kone kunnolla kuumaksi. Vanhakin nuortuu em. käsittelyssäChili kirjoitti:kurvasi sitten mun luokse ja kysyi, josko saisi kuitenkin ennen nokitestiä käydä polttamassa irtonoet pois tuolla baanalla. Sanoi, että ei se muuten mene läpi testistä.
- No mikä ettei - mene vaan, jos tiedät mitä pitää tehdä.
Sieltä se palasi nokimittaukseen muutaman minuutin päästä; ja valehtelematta ei yhtään tullut nokea putkesta pakokaasumittauksessa vaikka huudatti moottoria niin pirusti!!
