Eli mikähän osa on kysymyksessä syöttöpumpun alla moottorin kyljessä johon tulee 4 naftaputkea
Sen alla moottorin kyljessä pelti lätkä joka on muistaakseni kolmella pultilla kiinni ja välistä näkyis vuotavan öljyä...ei paljoa mutta sotkii kuitenki paikat.
Auto on s124 300tdt vm-88.
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
No sehän on polttoaineen lämmittimen termostaatti. Se ohjaa kiertääkö polttoaine lämmityslaitteen letkulähdössä olevan lämmönvaihtimen kautta vai tuleeko suoraan pumpulle. Se säättää polttoaineen lämpötilan muistaakseni johonkin 20-40 asteen nurkille.
Se on vakiona kaikissa diesel w124:ssa ja sen ansiosta voi kesälaatua tankkailla suhteellisen huolettomasti pitkin talvea, jos haluaa säästää dieselin hinnassa.
Taitaa olla vain 300 varuste tuo lämmitin ja termari. 250 sitä ei ollut. korjatkaa jos olen väärässä. Puuttuminen voi johtua myös siitä, että auto meni alunperin Saudeihin, siellä ei tarvinnut varmaankaan naftaa lämmittää.....
Kun kerrankin löytää hyvän auton, merkkiä on turha vaihtaa. Jos löytää erinomaisen pysyköön mallikin samana.