Ohjaustehostajan säätö?
Ohjaustehostajan säätö?
Terve
Onko mitään keinoa saada w124 D:sen ohjaustestajaa hieman tehokkaammaksi?
Onko joku kokeillut vaihtaa pienempää hihnapyörää ohjaustehostajaan? onko se edes mahdollista.
Onko mitään keinoa saada w124 D:sen ohjaustestajaa hieman tehokkaammaksi?
Onko joku kokeillut vaihtaa pienempää hihnapyörää ohjaustehostajaan? onko se edes mahdollista.
Viimeksi muokannut jartuo, Ma 05.09.2005 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
öö, tota ainaki mun mielestä 12:sen tehostaja on varsin miellyttävän tuntoinen?
Oletko varma, että ohjauksen osat ovat kaikki kunnossa jos tehostaja tuntuu liian tehottomalta?
Oletko varma, että ohjauksen osat ovat kaikki kunnossa jos tehostaja tuntuu liian tehottomalta?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Voihan se johtua korvienvälistäkin, meillä on toisena autona honda Accord jossa tehostaja on jotain aivan muuta.
Auto oli juuri 4pyörä suuntauksessa jossa kaikki välykset katsottiin suurennulasilla eikä sieltä mitään löytynyt
Renkailla on ajettu pari -kolmetuhatta
Raskaalta se kuitenkin tuntuu vaikka rattikin on alkuperäinen, eli hemmetin iso
Auto oli juuri 4pyörä suuntauksessa jossa kaikki välykset katsottiin suurennulasilla eikä sieltä mitään löytynyt
Renkailla on ajettu pari -kolmetuhatta
Raskaalta se kuitenkin tuntuu vaikka rattikin on alkuperäinen, eli hemmetin iso
Heh.. Itsekin mietein tota joku päivä että saisko sitä vähän tehostettua enemmän tota ohjausta. Käykääpä ajamassa uudella Audi A6: sella ja tulkaa sitten sanomaan missä on mukavan kevyt ohjaus
Ps. Kyllä se Accordin ohjaus on paljonkin kevyempää kuin mersussa. Sellasellakin on tullut jonkun verran ajettua.
Ps. Kyllä se Accordin ohjaus on paljonkin kevyempää kuin mersussa. Sellasellakin on tullut jonkun verran ajettua.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Kevyt ohjaus on kyllä myrkkyä, siitä vaan kokeilemaan 70-80 - lukujen jenkkejä, on "mukavan" kevyt, eli ei tietoakaan ohjaustunnosta.
Mielestäni tehostusta pitää olla sen verran että pikkuvauhdista ratin kääntely sujuu ilman suuria ponnistuksia, ei yhtään enempää. Mitään pikkurillillä pyöriteltävää en haluaisikaan.
Mersussa on tosi tunnokas ohjaus, eikä ainakaan itsellä ole tullut mieleenkään mennä sitä muuttamaan.
Mielestäni tehostusta pitää olla sen verran että pikkuvauhdista ratin kääntely sujuu ilman suuria ponnistuksia, ei yhtään enempää. Mitään pikkurillillä pyöriteltävää en haluaisikaan.
Mersussa on tosi tunnokas ohjaus, eikä ainakaan itsellä ole tullut mieleenkään mennä sitä muuttamaan.
Kunnossa olevassa takavetojenkissä(, jossa on vielä oikean kokoiset renkaat asianmukaisilla paineilla) on kyllä erittäin hyvä ja mukava ohjaus. Onpa vielä mielestäni sopivan tunnokaskin jos aletaan etuvetomultivalveinjection5speednipponeihin vertaamaan. Nämä ovat tietysti makuasioita joista juuri pitääkin kiistellä.
Mersun ohjaustakaan en haukkumaan lähde, erittäin hyvähän se on. Tehostin tuntuu toimivan jollakinlailla progressiivisesti (?), mene ja tiedä. Joskus tuntuu vähän raskaalta kun on köykäsempään tottunut...
Mersun ohjaustakaan en haukkumaan lähde, erittäin hyvähän se on. Tehostin tuntuu toimivan jollakinlailla progressiivisesti (?), mene ja tiedä. Joskus tuntuu vähän raskaalta kun on köykäsempään tottunut...
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
jenkeissä..
eiköhän noita kunnossa olevia takaveto jenkkejäkin oo useempaa mallia..mut tohtisin väittää ett o aika vaikeeta saada aikaan huonompi ohjaus tuntuma ku esim -65 mustang eikä noi 80-luvun farkutkaan mitään rata autoja oo ,mut taas uudessa vetessä o taas aika tarkka ohjaus. mut ny asiaan... mun mielestä tehostin o paras sillon ku sitä ei meinaa huomata mut pystyy yhdellä kädellä vaivatta kääntään renkaat tappiin auton ollessa paikallaan.
power is nothing without control...
Nyt olen vähän testaillut ohjaustehostimen toimintaa ja tuntuu tahmealta, vähän kuin olisi liisterissä koko tehostaja.
Kierrosten nostaminen ei keventänyt ohjausta.
Tuskin ohjausta on mahdollista saada lähelleekkään Hondan ohjauksen tehoa ja tarkkuutta, mutta liisterimäinen ohjauskaan ei ole oikein OK
Kierrosten nostaminen ei keventänyt ohjausta.
Tuskin ohjausta on mahdollista saada lähelleekkään Hondan ohjauksen tehoa ja tarkkuutta, mutta liisterimäinen ohjauskaan ei ole oikein OK
Mä en muuten ymmärrä miksi edes vertailla W124:n ohjausta johonkin accordiin tai vastaavaan... Eiköhän siinä accordissakin ole jo sähköinen tehostin? Ohjauksen osissa on muutenkin paljon eroa, vetävistä pyöristä lähtien.. vielä kun muistetaan että W124 on 1980-luvun suunnittelua, se onkin asia erikseen mikäli tehostajassa todellakin on jotain VIKAA, mutta eihän se nyt uutenakaan pärjäisi näille nykyautojen sähkötoimisille tarkkuudessa.
Muutkin osat taitaa olla vähän jämerämpiä kuin noissa kinnereissä.
Muutkin osat taitaa olla vähän jämerämpiä kuin noissa kinnereissä.
ei toi mersun ohjaus nyt sieltä tehostetuimmasta päästä ole ainakaan w124:ssa mutta ei pahaa sanottavaa kuitenkaan. Jos vertaa vaikkapa vanhaan japsilaivaan cedric tai laurel niin mersussa ei ole tehostinta ollenkaan Datsunin ratti oli tyyliin pikkurillillä paikallaan käännettävä, onko se sitten hyvä tai huono, tottumiskysymys...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
mersussa onkin ohjaus iskari joka "jämäköittää" ohjausta ja poistaa pienet renkailta tulevat tärinät yms. sehän pistää hieman tehostajalle hanttiin varsinkin jos sattuu olemaan kunnossa
paineethan saa haluamakseen, vaikka 150bar kun laittaa ylipaine venttiilin alle pari prikkaa
luulempa että esim.W124 300TDT on 110bar ,kun painoakin enenpi kun jossain 200D jossa pärjää 95barilla
paineethan saa haluamakseen, vaikka 150bar kun laittaa ylipaine venttiilin alle pari prikkaa
luulempa että esim.W124 300TDT on 110bar ,kun painoakin enenpi kun jossain 200D jossa pärjää 95barilla
ML W164
Mitenkäs noita paineita on 123 sarjan autoissa. Mulla on ainakin yksi pumppu jossa on vain paineet 65bar, lienee alunperin G sarjan pumppu. Mutta missä olis vaikka 90bar? Ja onko 124 sarjan pumppu kiinnitykseltään kuinka erillainen 123 pumppuun verrattuna? Moggiin oon laittamassa tehostinta ja pumpun tuotto ei riitä pyörittämään kuin 90cm korkeeta rengasta...
Vai pitääkö tyytyä laittamaan vain rikkoja ylipainevettiilin jousen alle, josko ne paineet rupeis nousemaan perskules.
Vai pitääkö tyytyä laittamaan vain rikkoja ylipainevettiilin jousen alle, josko ne paineet rupeis nousemaan perskules.
GD 300turbo aut -81
Viikko sitten ostin ohjausiskarin joka jämäköittikin tosi hyvin ohjausta ja muutenkin siitä tuli ihan erillainen.Teppo L kirjoitti:mersussa onkin ohjaus iskari joka "jämäköittää" ohjausta ja poistaa pienet renkailta tulevat tärinät yms. sehän pistää hieman tehostajalle hanttiin varsinkin jos sattuu olemaan kunnossa
paineethan saa haluamakseen, vaikka 150bar kun laittaa ylipaine venttiilin alle pari prikkaa
luulempa että esim.W124 300TDT on 110bar ,kun painoakin enenpi kun jossain 200D jossa pärjää 95barilla
Millainen homma on laittaa prikkoja ylipaineventtiilin alle? ja minkä paksuisia sinne voi laittaa? Onko jotain säätöprikkoja olemasa joita voi ostaa valmiin kokoisina?
Kyllä noissa tuntuu olevan eroja W124-mallisarjankin sisällä. Alkupään 250D:ssä oli aika tunnoton ja kevyt ohjaus, ratti pyöri helposti vaikka yhdellä sormella, kun taas tuossa 280E:ssä ohjaus vaatii huomattavasti enemmän voimaa ja on tunnokkaampi olematta silti hankalan jäykkä. Osasyyllisenä saattaa olla myös ohjauspyörän hieman pienempi kehä. Olisi pitänyt katsoa silloin ex-250D:n pumpusta, minkä verran sen tuottama nimellispaine oli.
Suomeksi: Mersun ohjauksessa on sentään jokin tuntuma. Yliherkkä ohjaus on pyllystä. Jos joku tykkää siitä, se taas on eri juttu Minä tykkään ainakin sen kannaksen toisellapuolella olevasta jutusta.Kuin myös MERSUN ohjauksesta. Massiivinen AUTO ja massiivinen tuntuma.jartuo kirjoitti:Jep. pitää kokeilla jotain toista Mersua, myönnän, että vika voi löytyä korvienkin välistä
( Accordissa muuten on aivan normaali ohjaustehostaja, nuo sähkö jutut löytyy tuolta Civicin puolelta. Civic olikin eka vaihtoehto ennen koeajoa)
Tahmea mikä tahmealta
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.