pumpun voitelu-tehoja lisää
pumpun voitelu-tehoja lisää
Terve!
Halvin tapa voidella pumppua diisseleissä on laittaa kaksitahtiöljyä 2 desilitraa tankilliseen - tuo tehoja kummasti lisää eikä savuta. Vanha pirssareitten kikka, sopii vähän vanhempiin mersuihin (oma 190 2,5 -88)
Halvin tapa voidella pumppua diisseleissä on laittaa kaksitahtiöljyä 2 desilitraa tankilliseen - tuo tehoja kummasti lisää eikä savuta. Vanha pirssareitten kikka, sopii vähän vanhempiin mersuihin (oma 190 2,5 -88)
Ovet jäässä? Pyyhkimensulat kitisee?
Jäähdytysnestettä oven tiivisteisiin, ei riko kumia ja tekee tiivisteille jäätymättömän kalvon.
Jarrunestettä pyyhkimensulkiin, thats the way it goes.
2T -öljyn lisäämisessä tarkkana, Shellillä myös punaista, voipi olla selitteleminen myöhemmin jos suodattimet punaisina.................
Millä suhteella olet sekoittanut?
Jarrunestettä pyyhkimensulkiin, thats the way it goes.
2T -öljyn lisäämisessä tarkkana, Shellillä myös punaista, voipi olla selitteleminen myöhemmin jos suodattimet punaisina.................
Millä suhteella olet sekoittanut?
puhdistaa. käy sitten myös renkaiden ja muiden muoviosien puhdistukseen. tulee mycket mera bättre ku silikonilla. ja omalla vastuulla sitte, en ala maksamaan syöpyneen maalipinnan maalaustamahannus kirjoitti:onko tuosta mitään haittaa?, jos vaikka testais,
mulla on ikuinen ongelma nuo pyyhkijänsulat, mitä tuo jarruneste niissä auttaa?

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: pumpun voitelu-tehoja lisää
Joo,tekee hyvää pumpulle ja suuttimille,Olen itse kyllä kesäisin lisännyt ihan tavallista halvinta mahdollista mineraaliöljyä pari desiä tankilliseen,talvella ei kannata käyttää muuta kuin 2-t öljyä,niistäkin synteettinen on turhan kallista,siis ihan mitä halpaa tahansa,kunhan on puhdasta.Waarijusa82 kirjoitti:Terve!
Halvin tapa voidella pumppua diisseleissä on laittaa kaksitahtiöljyä 2 desilitraa tankilliseen - tuo tehoja kummasti lisää eikä savuta. Vanha pirssareitten kikka, sopii vähän vanhempiin mersuihin (oma 190 2,5 -88)
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Mahtaako noi tehot tuosta paljoa suurentua??
Ite on tullut saitana miehenä paria korkillista Mobilin Super 2T-öljyä tankilliseen lisättyä. Tosin nyt, kun on nafta melkein 2T-öljyn hinnoissa niin vois isompaakin määrää kokeilla. Parista korkillisesta ei kulkupuolessa havaittavaa muutosta, eikä oma korva ole niin tarkka että käyntiäänessäkään mitään eroa huomaisi.
Ite on tullut saitana miehenä paria korkillista Mobilin Super 2T-öljyä tankilliseen lisättyä. Tosin nyt, kun on nafta melkein 2T-öljyn hinnoissa niin vois isompaakin määrää kokeilla. Parista korkillisesta ei kulkupuolessa havaittavaa muutosta, eikä oma korva ole niin tarkka että käyntiäänessäkään mitään eroa huomaisi.
Re: pumpun voitelu-tehoja lisää
Halvin tapa voidella pumppua diisseleissä on laittaa kaksitahtiöljyä 2 desilitraa tankilliseen - tuo tehoja kummasti lisää eikä savuta. Vanha pirssareitten kikka, sopii vähän vanhempiin mersuihin (oma 190 2,5 -88)[/quote]
Mitähän toi CDI tuumaisi tuosta 2 tahti litkusta?
Mitähän toi CDI tuumaisi tuosta 2 tahti litkusta?

Ei se siitä luultavasti paskaakaan tuumaa, öljyähän se on ja rasvasta, että voitelee, CDI ottaa ennemmin nenäänsä jos voitelu pettää, jatketaam daiselia bensalla talvella etc... Tenusta eli Sinoilista se ei ole ottanut siipeensä, mutta ei sitä läträämällä lisätäkään.
En usko, että ylipäänsä on mitään hyötyä, polttoaineessa itsessään on senverran lisäaineistusta, että moottori pyörii niinkauan kuin tarttee sillä kyseisellä autolla ajaa.
En usko, että ylipäänsä on mitään hyötyä, polttoaineessa itsessään on senverran lisäaineistusta, että moottori pyörii niinkauan kuin tarttee sillä kyseisellä autolla ajaa.
Tiedät paikan, kokeile
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Juu, ei kai se haittaa kun tuskin tuohon 2T-öljyyn on tuota juppepuputin mainitsemaa furfuraalia on laitettu...mahannus kirjoitti:ei nyt inttään aleta, kun minä tollo vaan lurautin vähän 2t öljyä löpön sekaan ja perkute se oli vähä punertavaa

...tai sit vaan toivoo että ei napsahda kohdalle

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
ei todellakaan tule tuommoisia sakkoja. ei polttoaineen värin perusteella voi mitään sakkoja antaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sivonen kirjoitti:Löpö on punasta ja jos suodatin on punanen, on tuomio luultavasti että oot ajanu tupaöljyllä = 6000e sakot. Jos sen joku huomaa.
mietippä päivä sakkojen määrää esim. 10€ päivä. 6000/10= 600päivää kaks vuotta linnaa jos jättää maksamatta! sehän on melkein sama tappaa se poliisi/tullimies joka ottaa näytettä

nimim. kok. on
Viimeksi muokannut Jussi k, Pe 09.09.2005 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.thaiklupi.fi
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
http://www.masinistit.com/keskustelu/4912.html
Tuolla asiaa OT :kin ... Erityisesti Mansikan viestiketju hymyilyttää
Mutta asiaan ,saahan tuosta Löpöstä tuon epämiellyttävän punaisen värin pois esmes pitämällä kanisteria tarpeeksi kauan auringossa . (ei mikään hevosmiesten juttu) , mutta tosiaan toi testeissä katsottava furfuraali ei häviä löpöstä ajankaan kanssa . Helpompiakin tapoja on , ja tiedän ainakin yhden koijarin joka aikoinaan myi pieniä eriä löpöä kiisselinä
. Itse en kyllä ostaisi kiisseliä muualta kuin pumpulta
Biokiisseli miehille kuulemma ton värkin myyminen verottomana olisi ongelmallista . Furfuraalia kun ei kuulemma saa kuin 1000l erissä , (riittäisi 'pienpanimoille' 15 vuodeksi) ja jotain sekoittumisongelmiakin on ton biotiisselin kanssa
Tuolla asiaa OT :kin ... Erityisesti Mansikan viestiketju hymyilyttää

Mutta asiaan ,saahan tuosta Löpöstä tuon epämiellyttävän punaisen värin pois esmes pitämällä kanisteria tarpeeksi kauan auringossa . (ei mikään hevosmiesten juttu) , mutta tosiaan toi testeissä katsottava furfuraali ei häviä löpöstä ajankaan kanssa . Helpompiakin tapoja on , ja tiedän ainakin yhden koijarin joka aikoinaan myi pieniä eriä löpöä kiisselinä


Biokiisseli miehille kuulemma ton värkin myyminen verottomana olisi ongelmallista . Furfuraalia kun ei kuulemma saa kuin 1000l erissä , (riittäisi 'pienpanimoille' 15 vuodeksi) ja jotain sekoittumisongelmiakin on ton biotiisselin kanssa

löpö saa olla vaikka sammakonvihreää kunhan siinä ei ole:
"Kevyen polttoöljyn erottamiseksi dieselöljystä on sellaiseen polttoöljynä käytettäväksi tarkoitettuun dieselöljyyn tai muuhun kaasuöljyyn, jonka tiheys +15°C:ssa on enintään 0,89 kg/dm3 ja kinemaattinen viskositeetti +20°C:ssa enintään 20 mm2/s, sekoitettava litraa kohti vähintään 0,006 mutta enintään 0,009 grammaaN-etyyli-N-[2-(1-isobutoksietoksi)etyyli]-4-(fenyyliatso)aniliinia ja lisäksi 0,003 grammaa 1-[4-(tolyyliatso)tolyyliatso]-2-[(2"-etyyli) heksyyliamino]naftaleenia taikka spektrofotometrisesti aallonpituudella 535 nm mitattuna yhtä suuren absorbanssin antava määrä 1-[4-(tolyyliatso)tolyyliatso]-2-(tridekyyliamino)naftaleenia tai 1-[4-(tolyyliatso)tolyyliatso]-2-hydroksinaftaleenia tahi mainittujen väriaineiden seosta, joka värien pysyvyydeltä ja muilta ominaisuuksiltaan täyttää asetettavat vaatimukset."
(Lähde: Finlex)
"Kevyen polttoöljyn erottamiseksi dieselöljystä on sellaiseen polttoöljynä käytettäväksi tarkoitettuun dieselöljyyn tai muuhun kaasuöljyyn, jonka tiheys +15°C:ssa on enintään 0,89 kg/dm3 ja kinemaattinen viskositeetti +20°C:ssa enintään 20 mm2/s, sekoitettava litraa kohti vähintään 0,006 mutta enintään 0,009 grammaaN-etyyli-N-[2-(1-isobutoksietoksi)etyyli]-4-(fenyyliatso)aniliinia ja lisäksi 0,003 grammaa 1-[4-(tolyyliatso)tolyyliatso]-2-[(2"-etyyli) heksyyliamino]naftaleenia taikka spektrofotometrisesti aallonpituudella 535 nm mitattuna yhtä suuren absorbanssin antava määrä 1-[4-(tolyyliatso)tolyyliatso]-2-(tridekyyliamino)naftaleenia tai 1-[4-(tolyyliatso)tolyyliatso]-2-hydroksinaftaleenia tahi mainittujen väriaineiden seosta, joka värien pysyvyydeltä ja muilta ominaisuuksiltaan täyttää asetettavat vaatimukset."
(Lähde: Finlex)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--