
w124 vikainen kattoluukku
w124 vikainen kattoluukku
Luukun nappia painettaessa jokin osa liikkuu katon sisässä.. eikä katto liiku auki perää nostaa vaan toiselta kulmalta..mut mikä onko minkäslainen vaihtaa..
?!

Re: w124 vikainen kattoluukku
Luukkuremontit ovat erittäin haastavia ja mielenkiintoisia, yleensä aloitellaan kattoverhoilun poistolla.Riku kirjoitti:Luukun nappia painettaessa jokin osa liikkuu katon sisässä.. eikä katto liiku auki perää nostaa vaan toiselta kulmalta..mut mikä onko minkäslainen vaihtaa..?!



Re: w124 vikainen kattoluukku
Kuten HVM sanoi, tuskainen homma helposti tulossa. Homma kannattaa tosiaan alkaa kattoverhoilun purkamisella. Hyvällä tuurilla voi olla että verhoilun ja pellin välissä oleva levy on vain tipahtanut mekanismin tielle ja estää liikkeen. Jolloin vikapiste on helposti paikallistettavissa ja korjattavissa. Keljumpi juttu on, jos joku rulla tai linkku on tullut tiensä päähän, koska silloin korjausoperaatio keskeytyy epämääräiseksi ajaksi ja pitää lähteä varaosia metsästämään. Autolla, jonka kattoverhoilu on irti.Riku kirjoitti:Luukun nappia painettaessa jokin osa liikkuu katon sisässä.. eikä katto liiku auki perää nostaa vaan toiselta kulmalta...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- ylivertanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 13.09.2005 08:18
- Paikkakunta: Valkeala
Re: w124 vikainen kattoluukku
Kuulostaa tutulta, omassani oli sama vika ja kattoluukku ei mennyt katon sisään. Saimme kattoluukun alas ja katon sisään niin, että toinen ajoi luukkua alas ja sisään, samalla kun toinen painoi ulkopuolelta kattoluukkua alas. Kattoluukku piti saada sisään, että kattoluukun verhoilun sai vedettyä luukun reiästä ulos. Tällä tavalla ei ainakaan tarvinnut purkaa koko kattoverhoilua. Kun kattoluukun verhoilu on irti saa luukun purettua helposti osiin ja kasauskin on suht helppoa, mutta säätö vaatii pitempää pinnaa. Itselläni on säädöt vielä puolitiessä ja ei se luukun irroittaminenkaan kiinnosta, kun siinä kuitenkin taas yksi viikonloppu tuhrautuu.Riku kirjoitti:Luukun nappia painettaessa jokin osa liikkuu katon sisässä.. eikä katto liiku auki perää nostaa vaan toiselta kulmalta..mut mikä onko minkäslainen vaihtaa..?!
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Itsellä saman suuntaista vikaa takareuna ei noussu ku toiselta laidalta jonkinmoisten talkoitten jälkeen löysin n.1cmx1cm kuminpalasen mekanismin välistä
oli irronnut sieltä mekanismin vivusta. se pelti irtoaa verhoilun poiston jälkeen muutamalla mutterilla ainakin takareunaa jouduin
käyttämään irti.Onnea projektiin ihmisten tekemiä vehkeitä ne luukut on,maltilla vaan.

käyttämään irti.Onnea projektiin ihmisten tekemiä vehkeitä ne luukut on,maltilla vaan.
W124 300D aut -89
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Tuo pelkkä pelti on melko helppo ottaa irti, ensin vain luukun verhoilu pois ja sitten pelti on "kiskoissa" neljällä 8mm kantasella mutterilla kiinni. mutterit irtisamisalama kirjoitti:Onkos muuten kattoluukun ulkopelti irroitettavissa kuinka suurin ponnistuksin?
Pitäis hieman pellykkää fiksailla...
ja pelti yläkautta pois. Verhoilun takaisin laitto ei ole mukavaa hommaa. on melko tarkkaa saada se menemään niihin vipuihin mikä nostaa verhoilun takareunaa.
Mullakin on tällä hetkellä niin että luukun takareuna nousee, mutta verhoilu ei.
Mulla leipo tuo kattoluukku viime kesänä, ja korjasin vaihtamalla koko luukun.
ne pelkät nivelet maksaa n. 100 euroa kappale.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
Elikkä luultavasti sama homma kun meikäläisellä. ( KUVA ) Mulla oli penteles vielä jossain vaiheessa vääntäny sen vaijerin suojaputken kieroon, että sai senkin uusia. Jos pääset pelkillä nivelten vaihdolla niin hyvä, mulla oli vähän isompitöinen homma, päivä purettiin, toinen päivä paikkamaalattiin ruostuneita osia ja kolmas päivä kasattiin ja säädettiin, eikä vieläkään verhoilu oikein istu kunnolla.Riku kirjoitti:Tutkiskelin luukkua.. Ja löytyhän se vikapaikka.. Oli pääsynnä ilmeisesti alumiinista, jotkut tukitangot molemmin puolin katkenneeet![]()
Pitäisi tehdä jonkinlainen remonttikertomus siitä urakasta, oli sen verran työläs, harmi vain ei tullut otettua yhtäkään kuvaa.
W124 230E -85
Taitaapi olla samasta kohti murtunu mullakin..Jarkko L. kirjoitti:Elikkä luultavasti sama homma kun meikäläisellä. ( KUVA ) Mulla oli penteles vielä jossain vaiheessa vääntäny sen vaijerin suojaputken kieroon, että sai senkin uusia. Jos pääset pelkillä nivelten vaihdolla niin hyvä, mulla oli vähän isompitöinen homma, päivä purettiin, toinen päivä paikkamaalattiin ruostuneita osia ja kolmas päivä kasattiin ja säädettiin, eikä vieläkään verhoilu oikein istu kunnolla.Riku kirjoitti:Tutkiskelin luukkua.. Ja löytyhän se vikapaikka.. Oli pääsynnä ilmeisesti alumiinista, jotkut tukitangot molemmin puolin katkenneeet![]()
Pitäisi tehdä jonkinlainen remonttikertomus siitä urakasta, oli sen verran työläs, harmi vain ei tullut otettua yhtäkään kuvaa.

Kiitosta kuvasta! Oishan niistä remontti kuvista aina apua.. voisi päästä toinen jo vähä helpommalla

