auton maalauttaminen??
auton maalauttaminen??
luulisin että täällä joku osaisi sanoa jonkin arvion/tiedon minkä verran lompakko kevenee jos ylimaalauttaa auton kokonaan(ei siis värinvaihtoa)..kiitos
elämä on :P
AIka paha antaa mitään yleispätevää vastausta, riippuu ihan liikkeestä ja paljonko autat itse esim. purkamalla ja etenkin siitä, kuka tekee pohjat ja löytyykö paikattavaa.
Jos itse purat ja kokoat lamput + listat eikä autossa ole kuin pari naarmua kitattavaa, niin ainakin ilman kuittia joku kylämaalari tekee varmaan ihan "parisataa ja konjakkipullo"-osastolla pinnan. Viepä sitten liikkeeseen ja pyydä avaimet käteen- pakettia ja tietty kirjoitetaan kuitit ja listojen alta löytyy vähän hitsattavaakin, niin ei siinä äkkiä ole 2000 euroa kuin näyttää.
Jos itse purat ja kokoat lamput + listat eikä autossa ole kuin pari naarmua kitattavaa, niin ainakin ilman kuittia joku kylämaalari tekee varmaan ihan "parisataa ja konjakkipullo"-osastolla pinnan. Viepä sitten liikkeeseen ja pyydä avaimet käteen- pakettia ja tietty kirjoitetaan kuitit ja listojen alta löytyy vähän hitsattavaakin, niin ei siinä äkkiä ole 2000 euroa kuin näyttää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Minä suosittelen myös itse purkua. Näin säästyneen rahan voi sijoittaa huolelliseen maalariin, jolla on pölytön (lämmitettävä) ruiskuboxi..
Auton purku/kasaus on aikaa ja huolellisuutta vaativaa hommaa, joka on paras tehdä itse. Silloin tietää, missä kunnossa pellit on listojen alla yms.
Auton purku/kasaus on aikaa ja huolellisuutta vaativaa hommaa, joka on paras tehdä itse. Silloin tietää, missä kunnossa pellit on listojen alla yms.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Tuli tässä hölmö kysymys mieleen mut mitä autosta on sitte purettava että tulee hyvä?
oikeesti ku ei oo mitään hajua asiasta ni pakko kysyy vaikka hölmöltä tuntuuki.

W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
No itse kahdessa viimeisimmässä maalausprojektissa (W123 + W116) oli irroitettuna ainankin seuraavat osat:
-Kaikki ulkopuolen osat, jotka eivät olleet tehtaallakaan maalattuja.
-Kaikki lasiset osat
-Ovien kumitiivisteet
-Ovien sisustat
-Penkit
-Takakontin verhoilut
-Kaikki valot
-Kojelauta
-Keskikonsoli
-Takahattuhylly
Saattoi jotain unohtua tuosta listalta...
Ja jos vieläkin paremmin haluaa tehdä, niin sitten on maalattava jo jokainen peltiosa irrallaan muusta korista ja jokaisesta on myös entinen maali poistettu kaikkialta pois.
Ja myös esimerkiksi lokasuojien sisäpuolellekin kannattaisi ruiskauttaa jotain epoxipohjaa ja jotain maalia, jos aikoo ihan vimosen hineesti tehdä.
-Kaikki ulkopuolen osat, jotka eivät olleet tehtaallakaan maalattuja.
-Kaikki lasiset osat
-Ovien kumitiivisteet
-Ovien sisustat
-Penkit
-Takakontin verhoilut
-Kaikki valot
-Kojelauta
-Keskikonsoli
-Takahattuhylly
Saattoi jotain unohtua tuosta listalta...
Ja jos vieläkin paremmin haluaa tehdä, niin sitten on maalattava jo jokainen peltiosa irrallaan muusta korista ja jokaisesta on myös entinen maali poistettu kaikkialta pois.
Ja myös esimerkiksi lokasuojien sisäpuolellekin kannattaisi ruiskauttaa jotain epoxipohjaa ja jotain maalia, jos aikoo ihan vimosen hineesti tehdä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
Maalaus itsellään ei niin kummoinen homa ole. Aikaa menee pariin kerrokseen pohjamaalien jälkeen pari tuntia. Kaiki muu työ on se mikä vie aikaa. Pohjatyöt, osien irroittaminen, teippaus ja suojaaminen. (lommojen ja ruostereikien paikkaaminen onkin sitte jo oma työnsä.)
Selaista käyttöauton perusmaalausta jos miettii, niin irroitaa pitäisi ainakin kaikki valaisimet, vilkut, rekkarit, antennit, pukurit ja koristeosat yms. Pelkään suojaamiseen ja teippaamisen menee hitosti aikaa.
Jos autossa on pieniä kolhuja ja lommoja eikä niitä kittaa kunnolla niin autosta tulee helposti todella "ylimaalatun" näköinen. Pahemman näköinen kuin olis vaan antanut olla selaisenaan.
Jos edullista hakee niin ammattikoulut tekee käyttöauton maalauksia sopuhintaan. Joku on maininnut että Tallinasta saisi edullista ja tasokasta maalauspalvelua.
Selaista käyttöauton perusmaalausta jos miettii, niin irroitaa pitäisi ainakin kaikki valaisimet, vilkut, rekkarit, antennit, pukurit ja koristeosat yms. Pelkään suojaamiseen ja teippaamisen menee hitosti aikaa.
Jos autossa on pieniä kolhuja ja lommoja eikä niitä kittaa kunnolla niin autosta tulee helposti todella "ylimaalatun" näköinen. Pahemman näköinen kuin olis vaan antanut olla selaisenaan.
Jos edullista hakee niin ammattikoulut tekee käyttöauton maalauksia sopuhintaan. Joku on maininnut että Tallinasta saisi edullista ja tasokasta maalauspalvelua.

W210 290TD T
No tuo on sitten jo entisöinnin alkua. Eihän perus-käyttöauto-ylivärjäyksessä tarvitse ihan noin järeisiin hommiin mennä -- puskurit, maskin, valot, listat, kahvat kun irrottaa niin on jo aika hyvä. Riippuu tietty autostakin tämä.Mesedesi kirjoitti:No itse kahdessa viimeisimmässä maalausprojektissa (W123 + W116) oli irroitettuna ainankin seuraavat osat:
-Kaikki ulkopuolen osat, jotka eivät olleet tehtaallakaan maalattuja.
-Kaikki lasiset osat
-Ovien kumitiivisteet
-Ovien sisustat
-Penkit
-Takakontin verhoilut
-Kaikki valot
-Kojelauta
-Keskikonsoli
-Takahattuhylly
Saattoi jotain unohtua tuosta listalta...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
ei maalamossa oteta yleensä valoja pois. tuuli lasia ja takalasi tarvittaessa jos ruostetta. listat jos on helpompi irroittaa kun suojata... (kannattaa otta itse listat pois jos suinkaan osaa ehjänä irroittaa.)sisä osia ei trvitse irroitta maalaukseen ellei sieltä maalata! suosittelen sellaista hemmoa tekeen maalauksen joka on ollut tai on maalamossa töissä. euron maalari tekee yleensä 5 vahingon... hinta vertailuksi sen verta etttä tos työmaalla otettiin eräs sierra työn alle ja asiakas oli itse purkanu sen (aiva pieneksi) ja se maalataan pohjaa myöten hinta n 5000 e sit kaverin eskoortti maksoi 120e ja pikkasen vaivaa +saunailta. molempiin takuu 1 vuosi. jälkimmäisessä helmiäis väri ja pientä vipellystä (kaveri itse teki pohjat) mut paljon paree ku kattoo noita ryskyjä tien päällä... 

Mä oon tässä miettiny et jos ton auton maalais vaan ihan perusvalkosella uudestaan ku maali on päässy vähän huonoks. En sitte tiiä et jos siihen lisäis vähän jotain helmiäistä joukkoon ni mimmonen mahtais tulla... Yks tuttu on automaalaamossa töissä ja duunikaveri on entinen automaalari. Varmasti kannattaa niiltä kysyä jos ne tekee ku et tekis ite
ku tota kokemusta on ei yhtään 


W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Re: kemissä...
Eí välttämättä. kysyppä timoknihti@suomi24.fipeteracing kirjoitti:kemissä maksaa keskimäärin 3,5 tonnia
Meillä "oppilaitoksessa" ylimaalaus "isolle henkilöautolle" (joihin mersut luetaan) on alkaen 1500 eur.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]