Vehon toiminta kummastuttaa..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: To 09.09.2004 19:44
Vehon toiminta kummastuttaa..
Kyse on ton A-mallin ohjaustehostimesta. Alkukesästä pumppu alkoi pätkimään satunnaisesti ja välillä toimi pitkiäkin aikoja. No, tässä vaiheessa pyyhkäsin Veholle kyselemään, että eikö noissa pumpuissa ole jokin laajennettu takuu tms. VAstauksen tulo kesti millisekunnin eli ei ole. Sitte varaosa tiskille ja uuden hintaa kyselemään, 560euroa. Halpaa ku saippua. En sitä sitte vielä tilannu, ku aattelin että varmaan jostain saa halvemmalla..
Sitte sattumalta haukuin A-mallin syvimpää helvettiin yhdelle kaverille, joka sattuikin olemaan Vehon maahantuonnissa töissä. Sepä sitte katto koneeltaan rekisteri tunnuksella huoltotietoja ja siellä oli huomautus, että ohjaustehostimen pumppu tarkastettava ja vaihdettava tarvittaessa??
No sitte takas veholle ja kattokaapas tarkemmin sitä takuuta pumpun osalta. Siinä se sitten mutis jotain ja sano, että pumpun varaosanumero tarvitaan.. Seuraavana aamuna pikahuoltoon ja siinä sitä sitte ihmeteltiin. Tulos oli se, että sen näkee auton valmistenumerolla jostain mersun sivuilta. Menee muutama tunti enneku kukaan kerkee asiaa kattomaan. Sitte sovittiin, että soittavat veholta, että meneekö takuuseen. Puolilta päivin Veholta soitettiin, että sun tarviis kattoa se pumpun valmistenumero........Ei muutaku hallille auton alle turvalleen numeroita tutkailemaan. Aika hankalan oloista..
Nyt sitten oli varmistus, että pumppu menee takuuseen. Ei muutaku huoltoa tilaamaan. Tää olikin ainoa asia mikä meni niinku piti. Aika huoltoon kolmen viikon päästä..
Sitte se suuri päivä koittaa, auto huoltoon aamulla ja iltapäivällä olisi valmis. Sitte joku soittaa Veholta puolilta päivin ja ilmoittaa ,että hajotettiin sun autosta pissapojan pumppu ja sulta veloitetaan 38 euroa. Että sellasta...Kuulemma letkut niin tiukassa, että piti hajottaa pumppu..Tässä vaiheessa kävi mielessä, että käynkö ostamassa tarjoustalosta 8 euron kuumailmapuhaltimen Veholle, ni tarvii sitte muitten pumppuja hajottaa....
Kahden jälkeen tuli ilmoitus, että auto on noudettavissa. Ei muutaku Veholle ja auto pois äkkiä. Siinä sitten kattelin, että nehän pessy mun auton, ihme ku siitä ei veloitettu mitään. Kaukaa kaikki näytti ihan hyvältä. Läheltä pesu tulos näytti lähinnä lehmän nuolemalta............Ois tonkin voinnu sitte jättä pesemättä, ku tulos oli noinkin hyvä..
noniin ,nyt on sitte auto huollettu ja eiku testilenkille. Jokin kumma jurina kuuluu muutaman sekunnin mootorin sammuttamisen jälkeen. Tässä vaiheessa ahisti jo sen verran, että ei muutaku auto kaverin talliin nosturille ja ihmettelmään kuummaa ääntä. Ohjaustehostimen pumppu kuuluisi olla alapäästään kiini kumipuslalla etupalkkiin, mutta yllättäen se oli kadonnu johonkin..Onneksi pusla oli pudonnu pohja muovien päälle, joten ähräsin sen paikoilleen.
Sepä siitä sitten AIKA HANKALAN OLOISTA OLI TUOKIN TAKUU KORJAUS.
Olikohan se ylistetty merkkikorjaamojen ammattitaito jossain kahvilla vai johonkin muualle kadonnu tuota vaihtoa tehtäessä??
Ironista tästä hommasta tekee sen, että tämä oli mun kohdalla ensimmäinen kerta ku autoani huolletaan jollain oikeen maksullisella korjaamolla. Taitaa jäädä myös viimeikseksi. Ilmeisesti jotuuu vielä tulevaisuudessakin omat näppinsä paskaannuttamaan huoltojen tiimoilta.
Kyllä tosta hommasta hiukan jäi paskanmakua suuhun, mutta alkaa siihen jo pikkuhiljaa tottua....Ei muutaku hyvää yötä kaikille ja tasapuolisesti...
Edit: Lisätään vielä samaan, että nyt sitte pissapojanpumpun letkuliitokset näyttää tiputtavan lasinpesu nestettä....
Sitte sattumalta haukuin A-mallin syvimpää helvettiin yhdelle kaverille, joka sattuikin olemaan Vehon maahantuonnissa töissä. Sepä sitte katto koneeltaan rekisteri tunnuksella huoltotietoja ja siellä oli huomautus, että ohjaustehostimen pumppu tarkastettava ja vaihdettava tarvittaessa??
No sitte takas veholle ja kattokaapas tarkemmin sitä takuuta pumpun osalta. Siinä se sitten mutis jotain ja sano, että pumpun varaosanumero tarvitaan.. Seuraavana aamuna pikahuoltoon ja siinä sitä sitte ihmeteltiin. Tulos oli se, että sen näkee auton valmistenumerolla jostain mersun sivuilta. Menee muutama tunti enneku kukaan kerkee asiaa kattomaan. Sitte sovittiin, että soittavat veholta, että meneekö takuuseen. Puolilta päivin Veholta soitettiin, että sun tarviis kattoa se pumpun valmistenumero........Ei muutaku hallille auton alle turvalleen numeroita tutkailemaan. Aika hankalan oloista..
Nyt sitten oli varmistus, että pumppu menee takuuseen. Ei muutaku huoltoa tilaamaan. Tää olikin ainoa asia mikä meni niinku piti. Aika huoltoon kolmen viikon päästä..
Sitte se suuri päivä koittaa, auto huoltoon aamulla ja iltapäivällä olisi valmis. Sitte joku soittaa Veholta puolilta päivin ja ilmoittaa ,että hajotettiin sun autosta pissapojan pumppu ja sulta veloitetaan 38 euroa. Että sellasta...Kuulemma letkut niin tiukassa, että piti hajottaa pumppu..Tässä vaiheessa kävi mielessä, että käynkö ostamassa tarjoustalosta 8 euron kuumailmapuhaltimen Veholle, ni tarvii sitte muitten pumppuja hajottaa....
Kahden jälkeen tuli ilmoitus, että auto on noudettavissa. Ei muutaku Veholle ja auto pois äkkiä. Siinä sitten kattelin, että nehän pessy mun auton, ihme ku siitä ei veloitettu mitään. Kaukaa kaikki näytti ihan hyvältä. Läheltä pesu tulos näytti lähinnä lehmän nuolemalta............Ois tonkin voinnu sitte jättä pesemättä, ku tulos oli noinkin hyvä..
noniin ,nyt on sitte auto huollettu ja eiku testilenkille. Jokin kumma jurina kuuluu muutaman sekunnin mootorin sammuttamisen jälkeen. Tässä vaiheessa ahisti jo sen verran, että ei muutaku auto kaverin talliin nosturille ja ihmettelmään kuummaa ääntä. Ohjaustehostimen pumppu kuuluisi olla alapäästään kiini kumipuslalla etupalkkiin, mutta yllättäen se oli kadonnu johonkin..Onneksi pusla oli pudonnu pohja muovien päälle, joten ähräsin sen paikoilleen.
Sepä siitä sitten AIKA HANKALAN OLOISTA OLI TUOKIN TAKUU KORJAUS.
Olikohan se ylistetty merkkikorjaamojen ammattitaito jossain kahvilla vai johonkin muualle kadonnu tuota vaihtoa tehtäessä??
Ironista tästä hommasta tekee sen, että tämä oli mun kohdalla ensimmäinen kerta ku autoani huolletaan jollain oikeen maksullisella korjaamolla. Taitaa jäädä myös viimeikseksi. Ilmeisesti jotuuu vielä tulevaisuudessakin omat näppinsä paskaannuttamaan huoltojen tiimoilta.
Kyllä tosta hommasta hiukan jäi paskanmakua suuhun, mutta alkaa siihen jo pikkuhiljaa tottua....Ei muutaku hyvää yötä kaikille ja tasapuolisesti...
Edit: Lisätään vielä samaan, että nyt sitte pissapojanpumpun letkuliitokset näyttää tiputtavan lasinpesu nestettä....
Re: Vehon toiminta kummastuttaa..
Kuinka tämä on mahdollista? Eikö korjaamolla ole vakuutus joka korvaa tarvittaessa heidän tohelointinsa, ellei heillä ole muuten varaa seistä töpeksintänsä takana?maksalaatikko kirjoitti:...hajotettiin sun autosta pissapojan pumppu ja sulta veloitetaan 38 euroa...
Ainakin täkäläinen "veho" otti vastuun tekemisistään kun asentaja oli kuraista autoa vasten nojailemalla hinkannut maalipinnan pilalle. Tuon mainitsemasi logiikan mukaanhan minunkin olisi pitänyt maalauttaa auto omaan piikkiini, koska mitäs vein autoni huoltoon. Vai onko minulla vastassani jonkinsorttinen kulttuurishokeerautuminen kun muutan takaisin Suomeen?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Jep, saa olla tarkkana että mitä sovitaan. Oli joskus vähän samanmoista vääntöä merkkihuollon kanssa. Alettiin vaihtaa osia arpomalla kun ei osattu tehdä tarkkaa diagnoosia. Loppuviimeksi olisi kai vaihdettu pakoputkenpäätä myöten kaikki ja aina laskutettu lisää. Varsinainen vika oli kumminkin aika simppeli ja korjaus olisi maksanut sellaisen 400mk, mutta väärästä diagnoosista aiheutunut tussarointi maksoi kaikkineen noin 5000mk ja puolen vuoden kärsimykset kun auto jätti milloin mihinkin. Että semmosta. Nyt osaa olla tarkempana. Mutta toi nyt vasta outoa onkin jos huollosta soitetaan että pistettiin sun koneet romuksi joten lisätään laskuun nyt ne mitä hajotettiin.
Melkein vois perustaa korjaamon, olisihan se nopeampaa kun riuhtoo sorkkaraudalla ensin kaiken tielläolevan pois ja sitten ilmoittaa että tähän nyt tarvitaan uusi ilmanputsarin kotelo kun vanha oli edessä haittaamassa tulppienvaihtoa niin lyötiin se ensin pois edestä ja pohjamuovit otettiin vinssillä irti että saatiin öljynvaihto tehtyä...Voi olla ettei kauaa tarvis autoja korjailla.
Melkein vois perustaa korjaamon, olisihan se nopeampaa kun riuhtoo sorkkaraudalla ensin kaiken tielläolevan pois ja sitten ilmoittaa että tähän nyt tarvitaan uusi ilmanputsarin kotelo kun vanha oli edessä haittaamassa tulppienvaihtoa niin lyötiin se ensin pois edestä ja pohjamuovit otettiin vinssillä irti että saatiin öljynvaihto tehtyä...Voi olla ettei kauaa tarvis autoja korjailla.
MB W210 200cdi -01
Bossin juttuun kommentti. Luin joskus autoalan julkaisua, jossa oli erilaisia tarinoita mitä autoille oli tehty. Siinä oli tapaus, jossa merkkikorjaamo oli etsinyt jenkistä vikaa. Ei löytänyt ja osia vaihdettu tuhansilla markoilla. Vika kuitenkin löytyi ja oli yksinkertainen.
Juttu meni kuluttaja-asiamiehen kautta eteenpäin seurauksella, että arvoitiin jokunen tunti työtä ja rikkinäisen osan hinta, se millä ammattiliikkeen olis pitänyt vianhausta suoriutua ja korjaus tehtyä. Kaikki kokeilut mitä olivat tehneet, niistä sai rahat takaisin ja liikkeelle oikeus halutessaan ottaa turhat uudet osat pois ja laittaa toimivat alkuperäiset tilalle.
Voisi sanoa että oikeudenmukainen tapaus. Autoilijalla oli ja on oikeuksia, eli ei mitä tahansa kannata hyväksyä. Vaikka takuu onkin vain aikamääre, on auto vuosia kestävä hyödyke, ja maahantuojan varmasti saa tulemaan ainakin osakustannuksissa vastaan.
Juttu meni kuluttaja-asiamiehen kautta eteenpäin seurauksella, että arvoitiin jokunen tunti työtä ja rikkinäisen osan hinta, se millä ammattiliikkeen olis pitänyt vianhausta suoriutua ja korjaus tehtyä. Kaikki kokeilut mitä olivat tehneet, niistä sai rahat takaisin ja liikkeelle oikeus halutessaan ottaa turhat uudet osat pois ja laittaa toimivat alkuperäiset tilalle.
Voisi sanoa että oikeudenmukainen tapaus. Autoilijalla oli ja on oikeuksia, eli ei mitä tahansa kannata hyväksyä. Vaikka takuu onkin vain aikamääre, on auto vuosia kestävä hyödyke, ja maahantuojan varmasti saa tulemaan ainakin osakustannuksissa vastaan.
juurikin näinhän se on, ja yleensä siis nämä helmikaverit lähtee käppäseen siitä paskasta merkkiliikkeestä ja perustavat oman puljun viereen jossa sitten kaikki vähänkin asiaan vihkiintyneet käyttää autoaan.RH kirjoitti:Provosoitukaa, jos haluatte, mutta mikäs ihme tämä sitten on, autonkorjausalle hakeutuu pääosin ne jo peruskoulussa ja muutenkin elämässä "loistavasti" suoriutuvat asenneongelmaiset herranlahjat. Ne poikkeavat helmet perustavat oman putiikin tai menevät Toyotalle töihin...
ei oo kyllä kohdalle vielä sattunu sellasta korjaamoa johon luottasin täysin, yksi hyvä ehdokas on ollut ja se oli paikka mihin entinen merkkiliike ohjasi kun olivat huollot ko.merkille lopettaneet.
Tähän kohtaan sellainen muistutus, että Vehon nimeä kantavia liikkeitä ei ole tässä maassa kuin kymmenkunta, etupäässä suurilla paikkakunnilla, loput edustajat ovat muita autotaloja tai yrittäjä vetoisia yrityksiä. Että jos kehutaan, niin kehutaan ainakin oikeilla nimillä.sheme kirjoitti:Uskokaa ny hyvät ihmiset ja älkää pitäkö jotain VEHOA merkkikojaamona, ennemminkin merkinharjoittelukorjaamona!
PAKKO AVAUTUA, KUN NÄITÄ JUTTUJA KOKO AJAN SAA LUKEA!
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm