Kolisee kuopissa W203 CDI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
amx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 23.04.2004 12:36
Paikkakunta: Porvoo

Kolisee kuopissa W203 CDI

Viesti Kirjoittaja amx »

Ilmeisesti alapallo nivel mennyt, koirANluut vaihdettu
erilainen kuin E-sarjassa tietääkö kukaan mistä saa tai onko kukaan joutunut vaihtamaan
Ei ainakaan motonetin varaosia !
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jaa etupää kolisee? Mikä auto? Iskarin yläpään kumit halki (W124)?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Re: Kolisee kuopissa W203 CDI

Viesti Kirjoittaja Jack »

amx kirjoitti:Ilmeisesti alapallo nivel mennyt, koirANluut vaihdettu
erilainen kuin E-sarjassa tietääkö kukaan mistä saa tai onko kukaan joutunut vaihtamaan
Ei ainakaan motonetin varaosia !
alapallo nivel tulee tukivarren kanssa, veholta löytyy.

vinotukivarsi (osoittaa vinosti eteenpäin) kannattaa tarkastaa myös, ja samalla tarkastaa tämän vinotukivarren hela/kumilaakeri, onko revennyt? löytyy veholta.

alapallon vaihto on yksinkertaista.
-auto nosturille
- pohjapanssari pois
-mutteri pois nivelen päästä (21mm lista avain riittää)
-toisesta päästä pultti/mutteri pois (21mm) (muista katsoa tarkasti ettei ole ns. säädettävät pultit, tunnistaa siitä että pultissa on loveukset/kolot, jos näin on, pultin kannassa on "viiva" joka osoittaa joko vasemmalle tai oikealle, paina mieleesi mihin suuntaan se osoittaa.
ja takaisin laittaessa työnnät sen pultin helan läpi siten että pultti lukittuu helan sisällä oleviin "kohoumiin", eli pultti ei suinkaan työnnetä vain keskeltä läpi, vaan se käy sinne kahdessa asennossa.
jos normaali pultti, ei mitään merkitystä mitenkä laitat.

tämä tukivarsi/alapallo tulee helan kanssa.

vinottainen tukivarsi.
-etummainen pohjapanssari pois.
-kallistuksen vakaajan keskimmäiset kiinnikkeet irti (kumipuslat joissa alumiiniset "kuoret")
-pultit/mutterit pois, muista myös tässä katsoa ettei ole säädettävät pultit ( kaksi koloa pultissa, näkyy siis pultin päästä , jo paikallaan ollessaan).

tämä tukivarsi ei tule Helan/kumilaakerin kanssa.

ja kaiken tämän nyt kun olet tehnyt, __KIRISTÄT_ helojen/kumilaakereiden pultit/mutterit VASTA kun olet nostanut vaihdelaatikko tunkilla "kynkän" normaaliin ajoasentoon.
muutoin nämä puslat/helat/kumilaakerit jäävät "kanitukseen/väännyksiin"
jos kiristät pultit auton ollessa ilmassa ja kynkkien/renkaiden ollessa _Riipuksissa_.


t: jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aivan, ja KL löytyy kanssa tuota alatukivartta.
Paljon niitä menee ottaen huomioon ettei noita W203 niin hirveästi ole.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin