280SE Tempomat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
HannuW126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 03.12.2004 14:35
Paikkakunta: Villähde

280SE Tempomat

Viesti Kirjoittaja HannuW126 »

nyt tarvittaisiin kipeästi neuvoja orkkis tempomatin herätykseen. "hakua" käyttämällä löytyi niin toimintaperiaate kuin yleisimmät viatkin. Olisin tarvinnut tarkat tiedot kaikista alipaineletkuista, mitä liittyvät vakkariin. Eli mistä tulevat ja minne menevät väreineen, jos joku vaan osaa ja viitsii kertoa. Autoni on alun perin ollut nk. "saaste-malli" joten olen joutunut poistamaan autosta ilmapumpun ja viimeksi eilen etummaisen pakosarjan päältä pakokaasun takaisinkierrätys systeemin. Semmonen kahvikupin kokoinen tatti, johon menee kaksi alipaineletkua. Tatista meni putki määränjakajan alle, josta pakokaasun pitäisi tietyissä tilanteissa palautua osittain. Omassani Tatti kuitenkin ruistui halki ja sai koneen käynnin aivan sekaisin. Ilmeisesti hörppi ilmaa väliin jostain kohtaa.
Määränjakajan etupuolella on vakkarin "alipainesäädin" johon tulee mm. kaksi alipaineletkua ihan virekkäin kiinni. Vasemman puoleinen tulee omassani säätimen takaa T-haaralta, mutta mistäpä esim. tuo oikean puoleinen letku luuluisi tulla. Olisi helpompaa alkaa pohtimaan Tempomatin sielun elämää, kun edes parustoiminta edellytykset olisivat kunnossa. Muutenhan tuo vanhus pelaa komeasti. Huomenna olisivat vaihtovuorossa koneen molemmat tukikumit, kardaanin kannatin & "rättinivelet", pakonokka ja keinut. Onhan siinä taas hetki temmellettävää. :wink:
W126.022 1985
Passat 1.8T Variant 1998 0.5bar
900 T16 1990 1.15bar
BMW E34 525i Vanos
Vastaa Viestiin