M103 Melkoiset päästöt! Mikä vialla? (Vika löytynyt !)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

M103 Melkoiset päästöt! Mikä vialla? (Vika löytynyt !)

Viesti Kirjoittaja -O- »

Auto M103 -88 Kat

Kävin leimakonttorilla naurattamassa inssejä;

-Co % 4.3!
-HC 238 ppm
-o2 291 !
Lambda 0-860

Mikä pielessä? Lambda-anturi?
Vähäpäästöiseksi merkitty Katti versio on kyseessä,286tkm,öljyt vaihdettu 2tkm
sitten.
Viimeksi muokannut -O-, Ke 19.07.2006 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: M103 Melkoiset päästöt! Mikä vialla?

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

-O- kirjoitti:Auto M103 -88 Kat

Kävin leimakonttorilla naurattamassa inssejä;

-Co % 4.3!
-HC 238 ppm
-o2 291 !
Lambda 0-860

Mikä pielessä? Lambda-anturi?
Vähäpäästöiseksi merkitty Katti versio on kyseessä,286tkm,öljyt vaihdettu 2tkm
sitten.
No, ainakaan tuo CO ei ole paha. Vähän ruuvista kääntää ja se asettuu sillä. Samalla avrmana asettuu nuo muutkin kohilleen :)
Älä turhaan hermoile...Ihan tuttuja M103 tehokoneen omistajille tuollaiset arvot.

minulla oli kerran Co%= 16 Senkin sain kuntoon 5 minuutissa 3mm kuusiokololla.

Se tietty vähän rajoittaa, kun matalapäästöinen, mutta tartteeko suomessa olla kattia?...

Se ruuvi on ilmanputsarin päällä jota kännetään. Käy jossain huoltamolla säädättämässä. Maksaa 10-15€. Itsekkin voi kokeilla, mutta se on niin herkkä, että ilman mittaria menee varmaan liian laihalle tai liian rikkaalle.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Vaan kun sitä ruuvia ei noin vaan käännelläkään kattiversiossa, taitaa olla nimittäin sinetöity muovikorkilla. Ainakin velipojan kupeessa oli noin.
Sanoivat, ettei tuossa kattimallissa voi kuulemma säätää juuri mitään, täydellinen analyysi asiansa osaavassa paikassa on luokkaa 200-300€ + tarvittavat osat. :roll:
Siis tuon kattimallin pitäisi itse säätää tuota seosta optimaaliseksi palamisen kannalta. Tuntien Mersun kohtalaisen kestävän elektroniikan, voisin veikata vian olevan tuossa lambda-anturissa. Jos se antaa väärää informatsioonia tuosta jäännöshapen määrästä, niin silloin nuo seoksetkin menevät ihan keturallleen. Sehän ei taida maksaa kuin jonkun 100-150€, joten halpaa hupiahan sen vaihto on, vaikka vika ei olisikaan siinä. :wink:

Edit: Koska lambda-arvo 1,00 merkitsee täydellistä palamista, joka on optimaalista katin toiminnan kannalta, pitäisi tuon lambda-arvon siis olla luokkaa 0,9-1,1. Ja koska on kyseessä kattimalli, pyrkii elektroniikka säätämään palamista siten, että arvo on mahdollisimman lähellä yhtä.
Tuossa velipojan katissa oli tyhjäkäynnillä tuo lambda-arvo 0,999 ja kuormitettuna (~2000rpm) 0,997, joten hyvin todennäköisesti siinä anturissa on jotain häikkää.

Edit2: Voisikohan vuoto imu- tai pakopuolella vaikuttaa tuon anturin toimintaan? :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

katti

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Katso se lambda ensin ,mutta toivotaan ettei se kattio ole menny ,vähän viittaa siihenkin.
On kuulema noissa isossa bensakoneissa menny katteja,olen vaihtanu omaan 500ehen ja tuli vähä kalliiks......

Terveisin Jamppa
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

....Mutta

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mutta voisko sen katin ja pelit ottaa kokonaan pois? Suomessahan ei -88 vielä tarvinnut katteja. Vaatiiko uusintakatsastuksen vai tuleeko siitä jotain veroja maksettavaksi, jos on tuontiauto?

Kaikki katit ja muut tehonalentimet mäjelle vaan!!! :wink:
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: ....Mutta

Viesti Kirjoittaja -O- »

[quote="Day Downhill"]Mutta voisko sen katin ja pelit ottaa kokonaan pois? Suomessahan ei -88 vielä tarvinnut katteja. Vaatiiko uusintakatsastuksen vai tuleeko siitä jotain veroja maksettavaksi, jos on tuontiauto?

Jaa-a,vähäpäästöisyysmerkintä kummittelee kuitenkin otteessa,joku veikkaili ettei katin hajoaminenkaan saa tuollaisia aikaiseksi.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
wagner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 07.10.2003 16:32
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja wagner »

Itse poistin katin Buickistani (merkintä vähäpäästöinen) ja kävin sen muutos katsastamassa. Mutta raja on vm -87 ja sen alle. Että sillä lailla
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Kumma juttu

Viesti Kirjoittaja -O- »

Paikallin asentaja löysi lambdasta maattovian,ja kone meni nyt kovin laihalle,ei tahdo jaksaa tyhmäkäyntiäkään soutaa.

Palamattomia onpi kovasti vielä jäljellä..joku siellä vinoilee...,kun ei se KATti vaan olis. :roll:
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Päästöistä...

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Pari vuotta sitten meikäläisen M103 ei läpäissyt katsastusta päästöjen takia (neropatti katsastusinsinööri liimasi vielä tuulilasiin punaisen ajokielto-tarran!), vika löytyi karstaisista sytytystulpista. Vaihdoin tulpat, tulpanjohdot ja virranjakajankannen ja meni kevyesti päästörajoista läpi. Katsastushetkellä oli aika kovat pakkaset ja autolla oli ajettu muutaman viikon ajan vain lyhyitä kaupunkipyrähdyksiä....
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Noniin..

Viesti Kirjoittaja -O- »

Joo, auto oli pajalla korjattavana ja päästöt kyllä pienenivät. Leima tuli kyllä, myös korjaalle.

Eli pyörijä uudeksi vaihdettiin samoin tulpat ja 1 kpl sytkäjohtoja.

Päävika määräjakajassa, uusi vähän alle 3000€ Veholta -käytetty 250€.....
vähän vaihtotyötä ja tulos: hintaa 700€ ja tyhjäkäynnistä ei tietoakaan!

Alkaa hermot ja tollot oleen loppu......
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Noniin..

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

-O- kirjoitti:
Päävika määräjakajassa, uusi vähän alle 3000€ Veholta -käytetty 250€.....
vähän vaihtotyötä ja tulos: hintaa 700€ ja tyhjäkäynnistä ei tietoakaan!

Alkaa hermot ja tollot oleen loppu......
No johan on mielenkiintoista... :? Käytit autoa siis piuhan päässä?
tuota...tuota...millaista tuo tyhjäkäynti tällä hetkellä on sitten?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Tyhmäkäynti

Viesti Kirjoittaja -O- »

Tuanoini. Tyhjää kun lämpimänä käyttää, niin tahtoo sammua kesken ajon.

Eli D:n ollessa päällä - risteykseen tultaessa, yskii kierrokset siinä 5-600 rpm:n tuntumassa.Pitänee jollain säätää ...?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Siis pyöriäinen on vaihdettu ja muuta sälää. Oma mylly teki suhteen alkumetreillä samaa, risteyksissä sammuili ja nikotteli, myös kiihdytyksissä tuppasi nypyttämään. Käynnistyminenkin oli paikoin vaivalloista.
Tässä tapauksessa syyllinen oli hiushalkeama virranjakajan kannessa ja juuri tällaisilla ilmoilla alkoi sitten oireilla. Kannen vaihdon jälkeen kiukuttelu lähti kuin gonorrea töölöstä.

Enpä suoranaisesti esitä, että noinkin pitkällisten tutkimusten jälkeen vika olisi siinä, mutta kannattaa kaiketi tutkia sekin alta pois. Meinaten pyörijän vaihdon yhteydessä halkeama olisi varmasti huomattu - tai sitten ei. Mutta yhtä kaikki viallinen kansi(kin) aiheuttaa tuollaista sammuilua kosteankalseilla ilmoilla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mulla aikoinaan M103 kävi kanssa vähän tuohon malliin, vika oli suuttimissa, pesu auttoi hetkeksi mutta vika palasi.
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Voipi olla

Viesti Kirjoittaja -O- »

Voi olla suuttimissa vaivaa joo, tosin tuota polttoainesuodatintakaan ei ole vielä vaihdettu, mutta ens viikolla katotaan paraneeko käynti.

Mitäs se Forte käsittely on kelläkin auttanut? Kommentteja.?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
J.T.H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 21.08.2003 16:36
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja J.T.H »

Sama vika mulla. Auton lämmettyä kierrokset putoaa siihen 500 rpm, ja tuntuu ikävä nytkähtely ja aivastelu perskankuissa. Ainakin kostealla säällä.
Kävin vaihtamassa virranjakan kannen ja pyöriän, hetkeksi auttoi mutta vika palasi taas.

Piti ostaa tulpan johdot, mutta hinta oli pöyristyttävä!! 170 € 6 johtoa!! Aikamoinen metrihinta.. :shock:

Pitänee varmaan käydä jossain testilaitteessa katsomassa lyökö joku johdoista läpi, vai onko vika kenties jossain muualla.
Innolla odotan, miten teidän käy.. :wink:
Gyl määki Turuus..

SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

J.T.H kirjoitti:Sama vika mulla. Auton lämmettyä kierrokset putoaa siihen 500 rpm, ja tuntuu ikävä nytkähtely ja aivastelu perskankuissa. Ainakin kostealla säällä.
Kävin vaihtamassa virranjakan kannen ja pyöriän, hetkeksi auttoi mutta vika palasi taas.

Piti ostaa tulpan johdot, mutta hinta oli pöyristyttävä!! 170 € 6 johtoa!! Aikamoinen metrihinta.. :shock:

Pitänee varmaan käydä jossain testilaitteessa katsomassa lyökö joku johdoista läpi, vai onko vika kenties jossain muualla.
Innolla odotan, miten teidän käy.. :wink:
KL:sta saa hiukan halvemmalla Bremi-johdot. Boschit maksaa ilmeisesti kautta maan tuon 170 euroa...

Mullakin tekee sitä tuttua pientä vavahtelua d päällä liikennevaloissa aina, kun maalaisjärjelläkin voisi olettaa että kone on saastainen.
Tänään painelin Turkuun motaria 30 km ja koko matkan noin 120 km/h mittarinopeutta. Eípä muuten jättänyt kone enää "lyöntejä välistä" Turun päässä liikennevaloihin pysähdyttäessä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
J.T.H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 21.08.2003 16:36
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja J.T.H »

Jees. Kyllähän tuo munkin nykiminen rauhoittuu n. 15 -20 minuutin ajon jälkeen. Tuntuu että kosteus olisi kerräntynyt yön aikana ja alkaa käynnistettäessä tekemään tepposia.. koneen lämmittyä kosteus haihtuu, tai jotain.

Pakko kai edetä sormikopelolla, ja "eliminoida" mahdollisuus kerrallaan.
Ei kyllä kaikkein halvin viankorjaushomma. (Puolet auton kulutusosista vaihdettu, ja silti temppuilee..) :x
Gyl määki Turuus..

SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Voipi olla

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

-O- kirjoitti:Voi olla suuttimissa vaivaa joo, tosin tuota polttoainesuodatintakaan ei ole vielä vaihdettu, mutta ens viikolla katotaan paraneeko käynti.

Mitäs se Forte käsittely on kelläkin auttanut? Kommentteja.?
Tuskinpa Forte enää auttaa, se on vähän niinkuin ennalta ehkäisevä toimenpide, ei ainakaan mua enää auttanut vaikka kaksi tölkillistä veti aika vajaan tankin sekaan, kun ne suuttimet ovat tukossa ja kuluneet niin sitten ne ovat. Irroittaminen ja ultraäänipesu ei ole paha nakki, ja jos se paranee edes hetkeksi, tiedät missä vika on.
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

onkos

Viesti Kirjoittaja -O- »

Onkos tohon suuttimien kulumaan olemassa jotain nyrkkisääntöä, minkälaisissa kilometrimäärissä vaihto tulee eteen?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Jotenkin nyt tuntuis oudolta että suuttimet tukkoisina aiheuttaisivat nuo oireet...jos siis vetää kierroksilla hyvin eikä temppuile niin bensan saantihan tuntuisi olevan kunnossa?

"ansavol":han vaihdatti suuttimet kun auto sammui heti käynnistyksen jälkeen eikä suostunut käymään tyhjäkäyntiä ollenkaan.
:arrow:
ansavol kirjoitti: Sainpahan vihdoin vaihdettua noi suuttimet, meni hetki kun metsästin mahd. halpoja suuttimia. (lopputulos 50e kpl) en tiedä oliko hinnasta kiinni vai mistä, mutta oudolta vaikutti ettei uusien suuttimien mukana tullut uusia "asennus / tiivistekumeja" aika paskamainen homma repiä vanhoista suuttimista noita irti.
Mutta tulipahan tehtyä ja nyt mese tärähtää hienosti käyntiin, vähän kun näyttää virta-avainta niin käynnissä on.
etl kirjoitti: kirjoitti:
Vai vika korjaantu... Mitkäs oli oireet tarkalleen? Pitkä vieteri? Sit ku oli muutaman kerran startannu niin käynnistys? vaikka silloinkin vaivalloisesti? Piti kaasulla kutitella?

Vaihdoitko kaikki suuttimet, myös käynnistys?
Auto käynnistyi pitkän starttaamisen jälkeen, mutta jos ei heti antanut kunnolla kierroksia niin sammui samantien. Kun auton sai käyntiin niin kävi viidellä hetken aikaa.

Vaihdoin kaikki 6 ruiskutus suutinta, en muuta.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No kyllä se ihan selvästi alakierroksilla tökkii huonoilla suuttimilla, itsellähän kävi kone kerran viidellä, ja menin kaverin halliin, vaihdettiin kaikki virranjakajan osat ja silti ontui käynti, pelättiin nokkavikaa ja kotiin ajaessani vittuunnuin koko bensaromuun ja annoin ihan täysillä kenkää, siinä 4500 kierroksella kone yskäisi ja alkoi käymään ihan nätisti, eli kierroksilla on paineita enemmän ja soppa tulee läpi. Vähän aikaa kone kävi sitten nätisti.

No mulla sitten vika paheni ja kävi sellaiseksi että välillä tasaisen ajon jälkeen kun pysähtyi vaikka risteykseen kone vaan sammui. Tyhjäkäyntikin oli aika ontuvaa ja aina sai pelätä milloin sammuu, ei ollut kivaa. Siinä yksi syy miksi päätin että seuraava mersu on diesel.
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mullaki 103 sammahteli ajoittain viimekesänä. Selvis että pari tulpanhattua oli rikki ja löivät kipinän läpi. Nämä kun vaidettiin niin vika hävisi.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Joo

Viesti Kirjoittaja -O- »

Pitänee kokeilla säätää tyhjäkäynti-moottorin kyljestä pikkasen, jospa auttaisi ensihätään. Voi olla kyllä vielä sähköpuolellakin vanhuudenvaivaa.

Tutkitaan.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Forte testattu

Viesti Kirjoittaja -O- »

Forte-putelin kaadoin tankkiin ja tyhjäkäynnit oli hetken aikaa kohollaan, mutta nyttemmin sammuilua on taas havaittavissa.

Huomenna mittailen tulpanhatut ja sitten käännän katseeni Lambda-anturiin ja jos se ei helpotusta tuo niin oliskohan tuo ylijännitesuojan rele...?

Turhan paljon on noita paikkoja jota testata.
Lisäilmaventtiili toimii, koska johdot kun nyppää pois käydessä, niin kierrokset nousee.

Testing, testing.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Minulla olisi autoosi sopiva ruiskun ohjainlaite jossa on itsediaknoosi, ja se on mulkattu sellaiseksi, että siitä pystyy purkamaan vikakoodit, vaikkei ole diaknoosipistorasiaa. Sillä pystyy toteamaan aika hyvin kaikki elektroniikka puolen viat. Jos sinulla on kulkua täällä Tampereen suunnalla, niin voisi katsoa löytyykö sieltäpuolelta vikaa.
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Jepa

Viesti Kirjoittaja -O- »

Tarkoittanet sitä x 11liitintä?

Olen kyllä ensi lauantaina tulossa sinnepäin yhtä autoa hakemaan, että jos vaan mahdollista niin kyllä voisi katsoa....
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Jos tuo fortekin on hetkellisesti auttanut, niin se viittaisi kyllä suuttimiin.
Voisi ajatella, että tyhjäkäynnillä, kun labdasäätö on päällä ja suuttimet tökkii, niin oireet olisi tuollaisia.
Eli labdasäätö "soutaa ja huopaa" kuten (sopivasti) huonolla lambda-anturillakin.
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Käynnistys

Viesti Kirjoittaja -O- »

Mahtaakohan tuo huono käynnistettävyys kertoa mitään tuosta vaivasta?

Eli pata ei hörähdä käymään ennen kun jalka painaa hiukan pedaalia.
Sama onko kone lämmin tai kylmä. Tyhjäkäyntisuutin tuntuu pelaavan.
Pata vetää kylmänä ja lämpimänä nikottelematta.

Eli muuta vaivaa ei nyt olisi, kuin se vaeltava ja matala tyhjäkäynti, joka automaatin kanssa vie täydellisesti ajamisen nautinnon.
Kone ikäänkuin meinaa sammua (tyhjäkäynnillä) ja viime tingassa joku puuttuu peliin ja nostaa kierrokset n.800 rpm.Sitten taas laskee ja jne.

Kulutuskin on aikamoinen; 25litraa ja 166km.......
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Käynnistys

Viesti Kirjoittaja Mikky »

-O- kirjoitti:Kone ikäänkuin meinaa sammua (tyhjäkäynnillä) ja viime tingassa joku puuttuu peliin ja nostaa kierrokset n.800 rpm.Sitten taas laskee ja jne.
Mulla teki ruiskuaudi samaa ja vaihdoin sen 2v. sitten nykyiseen meseen. Auttoi ;)
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Vastaa Viestiin