M103 Melkoiset päästöt! Mikä vialla? (Vika löytynyt !)
M103 Melkoiset päästöt! Mikä vialla? (Vika löytynyt !)
Auto M103 -88 Kat
Kävin leimakonttorilla naurattamassa inssejä;
-Co % 4.3!
-HC 238 ppm
-o2 291 !
Lambda 0-860
Mikä pielessä? Lambda-anturi?
Vähäpäästöiseksi merkitty Katti versio on kyseessä,286tkm,öljyt vaihdettu 2tkm
sitten.
Kävin leimakonttorilla naurattamassa inssejä;
-Co % 4.3!
-HC 238 ppm
-o2 291 !
Lambda 0-860
Mikä pielessä? Lambda-anturi?
Vähäpäästöiseksi merkitty Katti versio on kyseessä,286tkm,öljyt vaihdettu 2tkm
sitten.
Viimeksi muokannut -O-, Ke 19.07.2006 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: M103 Melkoiset päästöt! Mikä vialla?
No, ainakaan tuo CO ei ole paha. Vähän ruuvista kääntää ja se asettuu sillä. Samalla avrmana asettuu nuo muutkin kohilleen-O- kirjoitti:Auto M103 -88 Kat
Kävin leimakonttorilla naurattamassa inssejä;
-Co % 4.3!
-HC 238 ppm
-o2 291 !
Lambda 0-860
Mikä pielessä? Lambda-anturi?
Vähäpäästöiseksi merkitty Katti versio on kyseessä,286tkm,öljyt vaihdettu 2tkm
sitten.

Älä turhaan hermoile...Ihan tuttuja M103 tehokoneen omistajille tuollaiset arvot.
minulla oli kerran Co%= 16 Senkin sain kuntoon 5 minuutissa 3mm kuusiokololla.
Se tietty vähän rajoittaa, kun matalapäästöinen, mutta tartteeko suomessa olla kattia?...
Se ruuvi on ilmanputsarin päällä jota kännetään. Käy jossain huoltamolla säädättämässä. Maksaa 10-15€. Itsekkin voi kokeilla, mutta se on niin herkkä, että ilman mittaria menee varmaan liian laihalle tai liian rikkaalle.
Vaan kun sitä ruuvia ei noin vaan käännelläkään kattiversiossa, taitaa olla nimittäin sinetöity muovikorkilla. Ainakin velipojan kupeessa oli noin.
Sanoivat, ettei tuossa kattimallissa voi kuulemma säätää juuri mitään, täydellinen analyysi asiansa osaavassa paikassa on luokkaa 200-300€ + tarvittavat osat.
Siis tuon kattimallin pitäisi itse säätää tuota seosta optimaaliseksi palamisen kannalta. Tuntien Mersun kohtalaisen kestävän elektroniikan, voisin veikata vian olevan tuossa lambda-anturissa. Jos se antaa väärää informatsioonia tuosta jäännöshapen määrästä, niin silloin nuo seoksetkin menevät ihan keturallleen. Sehän ei taida maksaa kuin jonkun 100-150€, joten halpaa hupiahan sen vaihto on, vaikka vika ei olisikaan siinä.
Edit: Koska lambda-arvo 1,00 merkitsee täydellistä palamista, joka on optimaalista katin toiminnan kannalta, pitäisi tuon lambda-arvon siis olla luokkaa 0,9-1,1. Ja koska on kyseessä kattimalli, pyrkii elektroniikka säätämään palamista siten, että arvo on mahdollisimman lähellä yhtä.
Tuossa velipojan katissa oli tyhjäkäynnillä tuo lambda-arvo 0,999 ja kuormitettuna (~2000rpm) 0,997, joten hyvin todennäköisesti siinä anturissa on jotain häikkää.
Edit2: Voisikohan vuoto imu- tai pakopuolella vaikuttaa tuon anturin toimintaan?
Sanoivat, ettei tuossa kattimallissa voi kuulemma säätää juuri mitään, täydellinen analyysi asiansa osaavassa paikassa on luokkaa 200-300€ + tarvittavat osat.

Siis tuon kattimallin pitäisi itse säätää tuota seosta optimaaliseksi palamisen kannalta. Tuntien Mersun kohtalaisen kestävän elektroniikan, voisin veikata vian olevan tuossa lambda-anturissa. Jos se antaa väärää informatsioonia tuosta jäännöshapen määrästä, niin silloin nuo seoksetkin menevät ihan keturallleen. Sehän ei taida maksaa kuin jonkun 100-150€, joten halpaa hupiahan sen vaihto on, vaikka vika ei olisikaan siinä.

Edit: Koska lambda-arvo 1,00 merkitsee täydellistä palamista, joka on optimaalista katin toiminnan kannalta, pitäisi tuon lambda-arvon siis olla luokkaa 0,9-1,1. Ja koska on kyseessä kattimalli, pyrkii elektroniikka säätämään palamista siten, että arvo on mahdollisimman lähellä yhtä.
Tuossa velipojan katissa oli tyhjäkäynnillä tuo lambda-arvo 0,999 ja kuormitettuna (~2000rpm) 0,997, joten hyvin todennäköisesti siinä anturissa on jotain häikkää.
Edit2: Voisikohan vuoto imu- tai pakopuolella vaikuttaa tuon anturin toimintaan?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
katti
Katso se lambda ensin ,mutta toivotaan ettei se kattio ole menny ,vähän viittaa siihenkin.
On kuulema noissa isossa bensakoneissa menny katteja,olen vaihtanu omaan 500ehen ja tuli vähä kalliiks......
Terveisin Jamppa
On kuulema noissa isossa bensakoneissa menny katteja,olen vaihtanu omaan 500ehen ja tuli vähä kalliiks......
Terveisin Jamppa
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
....Mutta
Mutta voisko sen katin ja pelit ottaa kokonaan pois? Suomessahan ei -88 vielä tarvinnut katteja. Vaatiiko uusintakatsastuksen vai tuleeko siitä jotain veroja maksettavaksi, jos on tuontiauto?
Kaikki katit ja muut tehonalentimet mäjelle vaan!!!
Kaikki katit ja muut tehonalentimet mäjelle vaan!!!

Re: ....Mutta
[quote="Day Downhill"]Mutta voisko sen katin ja pelit ottaa kokonaan pois? Suomessahan ei -88 vielä tarvinnut katteja. Vaatiiko uusintakatsastuksen vai tuleeko siitä jotain veroja maksettavaksi, jos on tuontiauto?
Jaa-a,vähäpäästöisyysmerkintä kummittelee kuitenkin otteessa,joku veikkaili ettei katin hajoaminenkaan saa tuollaisia aikaiseksi.
Jaa-a,vähäpäästöisyysmerkintä kummittelee kuitenkin otteessa,joku veikkaili ettei katin hajoaminenkaan saa tuollaisia aikaiseksi.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Kumma juttu
Paikallin asentaja löysi lambdasta maattovian,ja kone meni nyt kovin laihalle,ei tahdo jaksaa tyhmäkäyntiäkään soutaa.
Palamattomia onpi kovasti vielä jäljellä..joku siellä vinoilee...,kun ei se KATti vaan olis.
Palamattomia onpi kovasti vielä jäljellä..joku siellä vinoilee...,kun ei se KATti vaan olis.

MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Päästöistä...
Pari vuotta sitten meikäläisen M103 ei läpäissyt katsastusta päästöjen takia (neropatti katsastusinsinööri liimasi vielä tuulilasiin punaisen ajokielto-tarran!), vika löytyi karstaisista sytytystulpista. Vaihdoin tulpat, tulpanjohdot ja virranjakajankannen ja meni kevyesti päästörajoista läpi. Katsastushetkellä oli aika kovat pakkaset ja autolla oli ajettu muutaman viikon ajan vain lyhyitä kaupunkipyrähdyksiä....
Noniin..
Joo, auto oli pajalla korjattavana ja päästöt kyllä pienenivät. Leima tuli kyllä, myös korjaalle.
Eli pyörijä uudeksi vaihdettiin samoin tulpat ja 1 kpl sytkäjohtoja.
Päävika määräjakajassa, uusi vähän alle 3000€ Veholta -käytetty 250€.....
vähän vaihtotyötä ja tulos: hintaa 700€ ja tyhjäkäynnistä ei tietoakaan!
Alkaa hermot ja tollot oleen loppu......
Eli pyörijä uudeksi vaihdettiin samoin tulpat ja 1 kpl sytkäjohtoja.
Päävika määräjakajassa, uusi vähän alle 3000€ Veholta -käytetty 250€.....
vähän vaihtotyötä ja tulos: hintaa 700€ ja tyhjäkäynnistä ei tietoakaan!
Alkaa hermot ja tollot oleen loppu......
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Re: Noniin..
No johan on mielenkiintoista...-O- kirjoitti:
Päävika määräjakajassa, uusi vähän alle 3000€ Veholta -käytetty 250€.....
vähän vaihtotyötä ja tulos: hintaa 700€ ja tyhjäkäynnistä ei tietoakaan!
Alkaa hermot ja tollot oleen loppu......

tuota...tuota...millaista tuo tyhjäkäynti tällä hetkellä on sitten?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Tyhmäkäynti
Tuanoini. Tyhjää kun lämpimänä käyttää, niin tahtoo sammua kesken ajon.
Eli D:n ollessa päällä - risteykseen tultaessa, yskii kierrokset siinä 5-600 rpm:n tuntumassa.Pitänee jollain säätää ...?
Eli D:n ollessa päällä - risteykseen tultaessa, yskii kierrokset siinä 5-600 rpm:n tuntumassa.Pitänee jollain säätää ...?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Jaa-a
Siis pyöriäinen on vaihdettu ja muuta sälää. Oma mylly teki suhteen alkumetreillä samaa, risteyksissä sammuili ja nikotteli, myös kiihdytyksissä tuppasi nypyttämään. Käynnistyminenkin oli paikoin vaivalloista.
Tässä tapauksessa syyllinen oli hiushalkeama virranjakajan kannessa ja juuri tällaisilla ilmoilla alkoi sitten oireilla. Kannen vaihdon jälkeen kiukuttelu lähti kuin gonorrea töölöstä.
Enpä suoranaisesti esitä, että noinkin pitkällisten tutkimusten jälkeen vika olisi siinä, mutta kannattaa kaiketi tutkia sekin alta pois. Meinaten pyörijän vaihdon yhteydessä halkeama olisi varmasti huomattu - tai sitten ei. Mutta yhtä kaikki viallinen kansi(kin) aiheuttaa tuollaista sammuilua kosteankalseilla ilmoilla.
Tässä tapauksessa syyllinen oli hiushalkeama virranjakajan kannessa ja juuri tällaisilla ilmoilla alkoi sitten oireilla. Kannen vaihdon jälkeen kiukuttelu lähti kuin gonorrea töölöstä.
Enpä suoranaisesti esitä, että noinkin pitkällisten tutkimusten jälkeen vika olisi siinä, mutta kannattaa kaiketi tutkia sekin alta pois. Meinaten pyörijän vaihdon yhteydessä halkeama olisi varmasti huomattu - tai sitten ei. Mutta yhtä kaikki viallinen kansi(kin) aiheuttaa tuollaista sammuilua kosteankalseilla ilmoilla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Voipi olla
Voi olla suuttimissa vaivaa joo, tosin tuota polttoainesuodatintakaan ei ole vielä vaihdettu, mutta ens viikolla katotaan paraneeko käynti.
Mitäs se Forte käsittely on kelläkin auttanut? Kommentteja.?
Mitäs se Forte käsittely on kelläkin auttanut? Kommentteja.?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Sama vika mulla. Auton lämmettyä kierrokset putoaa siihen 500 rpm, ja tuntuu ikävä nytkähtely ja aivastelu perskankuissa. Ainakin kostealla säällä.
Kävin vaihtamassa virranjakan kannen ja pyöriän, hetkeksi auttoi mutta vika palasi taas.
Piti ostaa tulpan johdot, mutta hinta oli pöyristyttävä!! 170 € 6 johtoa!! Aikamoinen metrihinta..
Pitänee varmaan käydä jossain testilaitteessa katsomassa lyökö joku johdoista läpi, vai onko vika kenties jossain muualla.
Innolla odotan, miten teidän käy..
Kävin vaihtamassa virranjakan kannen ja pyöriän, hetkeksi auttoi mutta vika palasi taas.
Piti ostaa tulpan johdot, mutta hinta oli pöyristyttävä!! 170 € 6 johtoa!! Aikamoinen metrihinta..

Pitänee varmaan käydä jossain testilaitteessa katsomassa lyökö joku johdoista läpi, vai onko vika kenties jossain muualla.
Innolla odotan, miten teidän käy..

Gyl määki Turuus..
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
KL:sta saa hiukan halvemmalla Bremi-johdot. Boschit maksaa ilmeisesti kautta maan tuon 170 euroa...J.T.H kirjoitti:Sama vika mulla. Auton lämmettyä kierrokset putoaa siihen 500 rpm, ja tuntuu ikävä nytkähtely ja aivastelu perskankuissa. Ainakin kostealla säällä.
Kävin vaihtamassa virranjakan kannen ja pyöriän, hetkeksi auttoi mutta vika palasi taas.
Piti ostaa tulpan johdot, mutta hinta oli pöyristyttävä!! 170 € 6 johtoa!! Aikamoinen metrihinta..![]()
Pitänee varmaan käydä jossain testilaitteessa katsomassa lyökö joku johdoista läpi, vai onko vika kenties jossain muualla.
Innolla odotan, miten teidän käy..
Mullakin tekee sitä tuttua pientä vavahtelua d päällä liikennevaloissa aina, kun maalaisjärjelläkin voisi olettaa että kone on saastainen.
Tänään painelin Turkuun motaria 30 km ja koko matkan noin 120 km/h mittarinopeutta. Eípä muuten jättänyt kone enää "lyöntejä välistä" Turun päässä liikennevaloihin pysähdyttäessä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jees. Kyllähän tuo munkin nykiminen rauhoittuu n. 15 -20 minuutin ajon jälkeen. Tuntuu että kosteus olisi kerräntynyt yön aikana ja alkaa käynnistettäessä tekemään tepposia.. koneen lämmittyä kosteus haihtuu, tai jotain.
Pakko kai edetä sormikopelolla, ja "eliminoida" mahdollisuus kerrallaan.
Ei kyllä kaikkein halvin viankorjaushomma. (Puolet auton kulutusosista vaihdettu, ja silti temppuilee..)
Pakko kai edetä sormikopelolla, ja "eliminoida" mahdollisuus kerrallaan.
Ei kyllä kaikkein halvin viankorjaushomma. (Puolet auton kulutusosista vaihdettu, ja silti temppuilee..)

Gyl määki Turuus..
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Re: Voipi olla
Tuskinpa Forte enää auttaa, se on vähän niinkuin ennalta ehkäisevä toimenpide, ei ainakaan mua enää auttanut vaikka kaksi tölkillistä veti aika vajaan tankin sekaan, kun ne suuttimet ovat tukossa ja kuluneet niin sitten ne ovat. Irroittaminen ja ultraäänipesu ei ole paha nakki, ja jos se paranee edes hetkeksi, tiedät missä vika on.-O- kirjoitti:Voi olla suuttimissa vaivaa joo, tosin tuota polttoainesuodatintakaan ei ole vielä vaihdettu, mutta ens viikolla katotaan paraneeko käynti.
Mitäs se Forte käsittely on kelläkin auttanut? Kommentteja.?
Jotenkin nyt tuntuis oudolta että suuttimet tukkoisina aiheuttaisivat nuo oireet...jos siis vetää kierroksilla hyvin eikä temppuile niin bensan saantihan tuntuisi olevan kunnossa?
"ansavol":han vaihdatti suuttimet kun auto sammui heti käynnistyksen jälkeen eikä suostunut käymään tyhjäkäyntiä ollenkaan.
Vaihdoin kaikki 6 ruiskutus suutinta, en muuta.
"ansavol":han vaihdatti suuttimet kun auto sammui heti käynnistyksen jälkeen eikä suostunut käymään tyhjäkäyntiä ollenkaan.

ansavol kirjoitti: Sainpahan vihdoin vaihdettua noi suuttimet, meni hetki kun metsästin mahd. halpoja suuttimia. (lopputulos 50e kpl) en tiedä oliko hinnasta kiinni vai mistä, mutta oudolta vaikutti ettei uusien suuttimien mukana tullut uusia "asennus / tiivistekumeja" aika paskamainen homma repiä vanhoista suuttimista noita irti.
Mutta tulipahan tehtyä ja nyt mese tärähtää hienosti käyntiin, vähän kun näyttää virta-avainta niin käynnissä on.
Auto käynnistyi pitkän starttaamisen jälkeen, mutta jos ei heti antanut kunnolla kierroksia niin sammui samantien. Kun auton sai käyntiin niin kävi viidellä hetken aikaa.etl kirjoitti: kirjoitti:
Vai vika korjaantu... Mitkäs oli oireet tarkalleen? Pitkä vieteri? Sit ku oli muutaman kerran startannu niin käynnistys? vaikka silloinkin vaivalloisesti? Piti kaasulla kutitella?
Vaihdoitko kaikki suuttimet, myös käynnistys?
Vaihdoin kaikki 6 ruiskutus suutinta, en muuta.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
No kyllä se ihan selvästi alakierroksilla tökkii huonoilla suuttimilla, itsellähän kävi kone kerran viidellä, ja menin kaverin halliin, vaihdettiin kaikki virranjakajan osat ja silti ontui käynti, pelättiin nokkavikaa ja kotiin ajaessani vittuunnuin koko bensaromuun ja annoin ihan täysillä kenkää, siinä 4500 kierroksella kone yskäisi ja alkoi käymään ihan nätisti, eli kierroksilla on paineita enemmän ja soppa tulee läpi. Vähän aikaa kone kävi sitten nätisti.
No mulla sitten vika paheni ja kävi sellaiseksi että välillä tasaisen ajon jälkeen kun pysähtyi vaikka risteykseen kone vaan sammui. Tyhjäkäyntikin oli aika ontuvaa ja aina sai pelätä milloin sammuu, ei ollut kivaa. Siinä yksi syy miksi päätin että seuraava mersu on diesel.
No mulla sitten vika paheni ja kävi sellaiseksi että välillä tasaisen ajon jälkeen kun pysähtyi vaikka risteykseen kone vaan sammui. Tyhjäkäyntikin oli aika ontuvaa ja aina sai pelätä milloin sammuu, ei ollut kivaa. Siinä yksi syy miksi päätin että seuraava mersu on diesel.
Forte testattu
Forte-putelin kaadoin tankkiin ja tyhjäkäynnit oli hetken aikaa kohollaan, mutta nyttemmin sammuilua on taas havaittavissa.
Huomenna mittailen tulpanhatut ja sitten käännän katseeni Lambda-anturiin ja jos se ei helpotusta tuo niin oliskohan tuo ylijännitesuojan rele...?
Turhan paljon on noita paikkoja jota testata.
Lisäilmaventtiili toimii, koska johdot kun nyppää pois käydessä, niin kierrokset nousee.
Testing, testing.
Huomenna mittailen tulpanhatut ja sitten käännän katseeni Lambda-anturiin ja jos se ei helpotusta tuo niin oliskohan tuo ylijännitesuojan rele...?
Turhan paljon on noita paikkoja jota testata.
Lisäilmaventtiili toimii, koska johdot kun nyppää pois käydessä, niin kierrokset nousee.
Testing, testing.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Minulla olisi autoosi sopiva ruiskun ohjainlaite jossa on itsediaknoosi, ja se on mulkattu sellaiseksi, että siitä pystyy purkamaan vikakoodit, vaikkei ole diaknoosipistorasiaa. Sillä pystyy toteamaan aika hyvin kaikki elektroniikka puolen viat. Jos sinulla on kulkua täällä Tampereen suunnalla, niin voisi katsoa löytyykö sieltäpuolelta vikaa.
Käynnistys
Mahtaakohan tuo huono käynnistettävyys kertoa mitään tuosta vaivasta?
Eli pata ei hörähdä käymään ennen kun jalka painaa hiukan pedaalia.
Sama onko kone lämmin tai kylmä. Tyhjäkäyntisuutin tuntuu pelaavan.
Pata vetää kylmänä ja lämpimänä nikottelematta.
Eli muuta vaivaa ei nyt olisi, kuin se vaeltava ja matala tyhjäkäynti, joka automaatin kanssa vie täydellisesti ajamisen nautinnon.
Kone ikäänkuin meinaa sammua (tyhjäkäynnillä) ja viime tingassa joku puuttuu peliin ja nostaa kierrokset n.800 rpm.Sitten taas laskee ja jne.
Kulutuskin on aikamoinen; 25litraa ja 166km.......
Eli pata ei hörähdä käymään ennen kun jalka painaa hiukan pedaalia.
Sama onko kone lämmin tai kylmä. Tyhjäkäyntisuutin tuntuu pelaavan.
Pata vetää kylmänä ja lämpimänä nikottelematta.
Eli muuta vaivaa ei nyt olisi, kuin se vaeltava ja matala tyhjäkäynti, joka automaatin kanssa vie täydellisesti ajamisen nautinnon.
Kone ikäänkuin meinaa sammua (tyhjäkäynnillä) ja viime tingassa joku puuttuu peliin ja nostaa kierrokset n.800 rpm.Sitten taas laskee ja jne.
Kulutuskin on aikamoinen; 25litraa ja 166km.......
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Re: Käynnistys
Mulla teki ruiskuaudi samaa ja vaihdoin sen 2v. sitten nykyiseen meseen. Auttoi-O- kirjoitti:Kone ikäänkuin meinaa sammua (tyhjäkäynnillä) ja viime tingassa joku puuttuu peliin ja nostaa kierrokset n.800 rpm.Sitten taas laskee ja jne.

W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]