MB 300 TE

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

MB 300 TE

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Huomenta expertit!

Olen uusi tuttavuus täällä ja melkoisen tuore myös mersujen maailmassa. Nykyinen autoni on 190E vm-85. Touhuan paljon koirien kanssa ja nyt kun on 2 isohkoa koiraa, elämä sedanin kanssa käy ahtaaksi. Eli farkku olisi hankittava.
No niin ja sitten alkulöpinöiden jälkeen asiaan...Eli kysymys koskee 300 TE:tä.
- Eroaako 24V ulkonäöltään/sisustukseltaan mitenkään 12-venttiilisestä? Siis kykeneekö ulospäin tunnistamaan kumpi kone pellin alla on?
- Onko Sportlinea saavilla molemmilla koneilla, vai onko Sportline automaattisesti 24V.
- Sportline lienee "sporttisemmalla" alustalla, leveämmällä raidevälillä yms. Mutta onko ko. mallissa muuta eroa, esim. varustelussa, välityksissä?

Terveisin: Juhani
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Moi, ja tervetuloa joukkoon tummaan!

-24 -malli ei eroa millään tapaa ulospäin. Moottoritilasta sen tietenkin tunnistaa mm. leveämmästä kannesta. Itse asiassa se moottori näyttää tosi hyvältä ja muhkealta päällepäin:-).

Sportlinen on saanut kaikkiin malleihin.

Sportlinea on saanut ainakin kahdella eri tasolla:

952= Sportline varustelu, sis. urheilull.alusta, urheilulliset istuimet edessä ja takana, nahalla verhoiltu ohj.pyörä, 8-reikävanteet
953=kuten ensimmäinen mutta urheilulliset istuimet vain edessä

Mielestäni Sportlinen mukana tuli aina Karo-verhoilu (ruudullinen), mutta en mene vannomaan. 952 maksoi 1990 -luvun alussa 35 000 mk.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 09.04.2003 09:11
Paikkakunta: Peking

Viesti Kirjoittaja jake »

Onko Sportline alustan ja tavallisen alustan ero huomattava. Nimittäin itsellä on w124:ssa ihan vakiopalikat ja se tuntuu jo niilläkin olevan ihan rittävän jämäkkä. Joskus jopa tuntuu siltä, että jousitus saisi olla pykälän löysempi.
Mitenkähän se Sportline suhtautuu Suomen karheisiin ja kuoppasiin baanoihin. Lähteekö paikat hampaista?
W124 E220T
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

haifa kirjoitti:Onko Sportline alustan ja tavallisen alustan ero huomattava. Nimittäin itsellä on w124:ssa ihan vakiopalikat ja se tuntuu jo niilläkin olevan ihan rittävän jämäkkä. Joskus jopa tuntuu siltä, että jousitus saisi olla pykälän löysempi.
Mitenkähän se Sportline suhtautuu Suomen karheisiin ja kuoppasiin baanoihin. Lähteekö paikat hampaista?
Ei se Sportlinekaan niin kova ole, oikeastaan ihan mukavan jämäkkä ja looginen. Nämä tietty ovat tottumiskysymyksiä, ja Timo L. kesällä oli sitä mieltä että autossani on liian kova iskunvaimennus, omasta mielestäni se taas on juuri hyvä.

Vakioalusta on aika kallisteleva kovassa mutka-ajossa, vaikka pintakova onkin, sportlinen alusta ei ole sen pintakovempi mutta ei sitten taas kallistelekaan kummemmin.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mauri H. kirjoitti:Ei se Sportlinekaan niin kova ole, oikeastaan ihan mukavan jämäkkä ja looginen. Nämä tietty ovat tottumiskysymyksiä, ja Timo L. kesällä oli sitä mieltä että autossani on liian kova iskunvaimennus, omasta mielestäni se taas on juuri hyvä.

Vakioalusta on aika kallisteleva kovassa mutka-ajossa, vaikka pintakova onkin, sportlinen alusta ei ole sen pintakovempi mutta ei sitten taas kallistelekaan kummemmin.
Mutta eikö sinulla ollut jotkut muut jouset + systeemit kuin Sportline-vakiot? Erosiko muuten Sportlinen iskarit normaaleista?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 373
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Omassa autossani oli ¨koti-sportline¨ jäykistetty alusta = perästä molemmat paineakut rikki = perä oli kova kuin kivi. Asvaltilla meni ok, mutta kuopissa oli aivan hirmua :shock: Luulin että niin pitääkin, mutta kun annoin auton isälleni testiin (31vuotta mb kokemuksia hyviä sekä huonojakin kai). Puolentunnin reissu ja kaartoi pihaan ja sanoi heti että perässä on jotain kakkana. Väitin vastaan ja sanoin, että laittakaa tienne kuntoon, kun tuolla kaupungissa pärjää tosi hyvin. Oli uskottava kun pajalla paineakkua aukaistessaan asentaja oli hervottomasti hetken päästä öljyssä :o . Olihan ne typet ja öljyt sekaisin. Kyseinen asentaja aikoi tarkistaa omasta autostaan myös, kun oli kuulemma jäykkänä. Kyllä muuttui ajomukavuus huimasti, nyt jopa kallistelee mutkiin, eli alusta saattaisi toimia niinkuin se on joskus suunniteltu toimivaksi... :roll:
W209 240CLK -04
S204 220CDI -11
Exät MB:t:
S204 180CDI -12
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo L. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Ei se Sportlinekaan niin kova ole, oikeastaan ihan mukavan jämäkkä ja looginen. Nämä tietty ovat tottumiskysymyksiä, ja Timo L. kesällä oli sitä mieltä että autossani on liian kova iskunvaimennus, omasta mielestäni se taas on juuri hyvä.

Vakioalusta on aika kallisteleva kovassa mutka-ajossa, vaikka pintakova onkin, sportlinen alusta ei ole sen pintakovempi mutta ei sitten taas kallistelekaan kummemmin.
Mutta eikö sinulla ollut jotkut muut jouset + systeemit kuin Sportline-vakiot? Erosiko muuten Sportlinen iskarit normaaleista?
Ei, kyllä ne on vakiot Sportlinet, etuiskarit on vaan Bilsteinin Heavy Dutyt. Sportlinen iskarit ovat erilaiset ja sportlinefarkuissa peräkorkeuden säädön osat ovat erilaiset kuin normaalissa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitokset Timolle ja muillekin. Nyt olen valaistunut :lol:
Vastaa Viestiin