Kokemuksia kommentteja W210 E300TDT vs. E290TDT -97->
Kokemuksia kommentteja W210 E300TDT vs. E290TDT -97->
Onko tuo 300 paljo lujempi? Tehokkaampi? Mukavampi?
Sekä ym. kommentteja!!
Sekä ym. kommentteja!!
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Miksiköhän näin?HVM kirjoitti:Mutta 290 lienee huolettomampi valinta näistä kahdesta, näin ne viisaat kuulemma sanoo.
nimim: "jakajapumppukammo jo kohta viidettäkymmenettä vuotta"

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ne "asiantuntijat" juovat aamukahvia samassa pöydässä kuin minä, ajavat takseillaan Huollon ja taksikopin väliä 3 rengassarjan verran vuoteen.Ari66 kirjoitti:Miksiköhän näin?HVM kirjoitti:Mutta 290 lienee huolettomampi valinta näistä kahdesta, näin ne viisaat kuulemma sanoo.
nimim: "jakajapumppukammo jo kohta viidettäkymmenettä vuotta"

Ne isot pojat kertoivat minulle tämän.

Minä näistä tiedä...

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No en minäkään, kunhan kyselenHVM kirjoitti:Minä näistä tiedä...

Oman valintani aikanaan tein tämän foorumin asiantuntijoiden suosituksesta ja osin omaan (toisinaan ehkä epämääräiseenkin) logiikkaani luottaen.
Näitähän puitiin aika pitkään silloin, kun ahdistelin aktiivisesti foorumilaisia samanlaisilla kysymyksillä runsas vuosi sitten.
Itse koen hyvät neuvot saaneeni. Kiitos siitä kuuluu tälle foorumille ja sen käyttäjille.
Edit:
Muuten jos ne kolme rengassarjaa ajavat vuodessa, niin kannattaisiko vaihtaa rengasmerkkiä

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Lastun kun 290 td:n laittaa ja ahtopaineet kohdalleen säätää, niin samat on tehot ja väännöt kuin 300 td:ssä vakiona. Ainoastaan kulutus on 290 td.ssä vain sen reilut litran vähemmän sadalla kilometrillä.
Superturboa tuosta 290 td:stä tuskin kannattaa rakentaa, mutta jos 8.7s 0-100km/h riittää ja haluaa kulutuksen olevan matka-ajossa alle 5.5 litraa niin laita 290 td ja siihen lastu.
Niin sen jakaja pumpun joutuu kuulumma joskus 500000 kilometrin jälkeen ehkä vaihtamaan, mutta kyllähän sitä alkaa silloin jo jotain muutakin pikku laittoa varmaan olemaan.
Jos tahdot yli 200 hv ja olet valmis ostamaan hiukkasen enemmän dieseliä, niin silloin kyllä suosittelen 300td:tä. Kyllähän se kuutoskone aina viitosen voittaa, mutta on se sen verran kalliimpikin.(Ostaa ja ajaa)
p.s. Kun tuli muutama vuosi ajettua 200D.llä, niin vaikea tuota 290 TD:tä on sen jälkeen hirveän alitehoiseksi vakionakaan sanoa.
Superturboa tuosta 290 td:stä tuskin kannattaa rakentaa, mutta jos 8.7s 0-100km/h riittää ja haluaa kulutuksen olevan matka-ajossa alle 5.5 litraa niin laita 290 td ja siihen lastu.
Niin sen jakaja pumpun joutuu kuulumma joskus 500000 kilometrin jälkeen ehkä vaihtamaan, mutta kyllähän sitä alkaa silloin jo jotain muutakin pikku laittoa varmaan olemaan.
Jos tahdot yli 200 hv ja olet valmis ostamaan hiukkasen enemmän dieseliä, niin silloin kyllä suosittelen 300td:tä. Kyllähän se kuutoskone aina viitosen voittaa, mutta on se sen verran kalliimpikin.(Ostaa ja ajaa)
p.s. Kun tuli muutama vuosi ajettua 200D.llä, niin vaikea tuota 290 TD:tä on sen jälkeen hirveän alitehoiseksi vakionakaan sanoa.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Kuulemma auto rullaa taksikäytössä parhaimmillaan (tai pahimmillaan) täällä pääkaupunkiseudulla 200.000 km vuodessa - eikös siinä väkisinkin mene rengasmerkistä riippumatta useampi sarja...Ari66 kirjoitti:Edit:
Muuten jos ne kolme rengassarjaa ajavat vuodessa, niin kannattaisiko vaihtaa rengasmerkkiä![]()


- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kyllä, tietyillä merkeillä.vihiz kirjoitti:Kuulemma auto rullaa taksikäytössä parhaimmillaan (tai pahimmillaan) täällä pääkaupunkiseudulla 200.000 km vuodessa - eikös siinä väkisinkin mene rengasmerkistä riippumatta useampi sarja...Ari66 kirjoitti:Edit:
Muuten jos ne kolme rengassarjaa ajavat vuodessa, niin kannattaisiko vaihtaa rengasmerkkiä![]()
![]()
Continentalilla pärjäisi yhdellä tai kahdella sarjalla.
Mutta Tajunkankaan seudun käyttöolosuhteissa olettaisin kestävän vielä huomattavastikin pidempään.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Heh jooveskola kirjoitti: Se on persaukisten kitinää, jollei ole varaa pumppua kerta vuoteen tai pariin uusia, silleen ne rivipumputkin käy huollossa, tehohuollossa

Takavuosina vaan kotona muutamissa traktoreissa oli näitä jakajapumppuja ja niissä oli ongelmia.
Ei ollut Bosch, olisko sitten ollut Lucas tai joku muu....
Onhan ne tietysti kehittyneet nekin muutamassa kymmenessä vuodessa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Näin, ei parane yleistää, kyllä se lucas paskan rivipumpunkin osaa tehdä. Aika monessa autossa kumminkin on jakajapumppu ja kyllä noita autoja tuolla liikenteessä piisaa. Mikäli ei halua superturbottaa, kukapa haluaisiAri66 kirjoitti:Heh joo![]()
Takavuosina vaan kotona muutamissa traktoreissa oli näitä jakajapumppuja ja niissä oli ongelmia.
Ei ollut Bosch, olisko sitten ollut Lucas tai joku muu....
Onhan ne tietysti kehittyneet nekin muutamassa kymmenessä vuodessa.
