W124 CE:n vanteet CLK:hon?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juhana
Valvoja
Valvoja

W124 CE:n vanteet CLK:hon?

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Terppes,
en muista CLK:n vanteiden ET-lukemia eli yksinkertainen kysymys asiasta tietävälle kuuluu: meneeko W124 coupen vanteet CLK:hon? Esim. jos kiskaisisin omat ATP Inoxini CLK:hon jollaisesta unelmoin..

t. J
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Jälleen riippuu ET:stä...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Se ET olisi hyvä tietää kyllä? Riippuu aika paljon siitä, mutta jos lähellä ET37(CLK:n vakio ET) niin menee. Siis ainakin 17":t ja pienemmät...

Eli varmistaaksesi asian niin ota yksi rengas irti ja katso vanteet takaa ET-luku. Pikku juttu :wink: .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Re: W124 CE:n vanteet CLK:hon?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Juhana kirjoitti:...meneeko W124 coupen vanteet CLK:hon? Esim. jos kiskaisisin omat ATP Inoxini CLK:hon jollaisesta unelmoin..
Nyrkkisääntöisesti: "Menevät."

Mutta kuten mm. täällä alleviivaan, ainakin 208-CLK on sairaalloisen tarkkaa offsetin suhteen. Tällöin pelkkä meneminen ei riitä vaan pitää muistaa, että liikaa sisään tai ulos menevät renkaat vaikuttavat merkittävästi ajettavuuteen. Hyvänä vertailukohtana arvioinnille toimivat originaalit sporttipaketin vanteet. Ne ovat 17x7.5ET37 edessä ja 17x8.5ET30 takana.

Et maininnut viestissäsi, kuinka leveitä vanteesi ovat. Mutta spekuloin tässä vielä vähän lisää olettaen, että ne ovat 8" leveät. Näin siksi, että tuo on aika yleinen tarvikevanteiden leveys. Jos leveys on 8", ET35 on varmastikin aika hyvä kompromissi. Tuo on aika yleinen luku, ja lisäksi monien merkillisien firmojen, kuten Carlssonin 208-CLK:hon kauppaamat vanteet ovat usein juuri tuolla offsetillä. Mistä voidaan vetää johtopäätös, että ET35 on ihan hyvä kompromissi.

Laitoin toiseen offsetin suhteen tarkkaan autoon, eli SLK:hon tuolla kombinaatiolla olevat vanteet ja ihan hyvänä vielä näytti pysyvän.

Eli nyt vain kynä ja paperia esiin ja laskeskelemaan, paljonko omien vanteidesi offsetti poikkeaa alkuperäisestä ja vertaamaan sitä edellä mainitsemiini.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Artsi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Artsi79 »

Minulla ainakin istuu nuo 19" erittäin hyvin tähän CLK:hon jotka olivat aikaisemmin 124 ce:ssä.Harmi vaan kun en just nyt muista nuita ET:lukuja mutta etuvanteet on 9x19" ja takana 10x19 merkiltää ja malliltaan ATS razzle,eli kasattavat moniosaiset vanteet.Eturenkaat on 225/45 ja takaset 265/40 ja hyvin pyörii ja on vakaat ajella.Ainut miinus vaan ettei nuilla pahemmin ajella huonoilla teillä kun ovat sen verran matalaa rohviilia.Vauhdin kasvaessa vaan kyydit ja ajettavuus paranee. :)
Artsi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Artsi79 »

Oho menipäs hätäpäissään tuo vanteiden merkki ja malli ihan metsikköön,eli nämä mun vanteet on ATP 5-razzet ja hyvin tosiaan istuu tähän CLK:hon.No niin jokohan nyt ois oikein :lol:
Juhana
Valvoja
Valvoja

ATP:t

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Klaara homma,
7.5" mulla on noi Inoxit. 225-45-17 alla. Eiköhän siis rullais ihan kivasti.

Harvinaisen mausteinen CLK sulla Artzi tuossa kuvassa, oon aina ihmetellyt miten CLK:t aina jätetään niin pienelle tuunaus-asteelle jos vertaa esim W124:een.. Upean näkönen!

t. J
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: ATP:t

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Juhana kirjoitti:Klaara homma,

Harvinaisen mausteinen CLK sulla Artzi tuossa kuvassa, oon aina ihmetellyt miten CLK:t aina jätetään niin pienelle tuunaus-asteelle jos vertaa esim W124:een.. Upean näkönen!

t. J
Ei pahalla mutta itellä ainakin mennyt maku noihin iänikuisiin riegerin helmoihin, meilläpäin jokaisessa sierrassa ja toyotassa on kyseiset helmat..
Ei siinä mitään, hienot helmat, mutta menettävät arvoaan jos jokaisessa vastaan tulevassa on samanlaiset.. Itse painotan aina: "sellainen oltava ettei jokaisella oo"
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Re: ATP:t

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Juhana kirjoitti:....oon aina ihmetellyt miten CLK:t aina jätetään niin pienelle tuunaus-asteelle jos vertaa esim W124:een.. Upean näkönen!
Varmaan sen takia että W124:t ovat pikkusen edukkaampia "tuunaavalle kansansosalle" kun CLK:t....

Et muuten Juhana liikkunut tuolla CE:llä sunnuntaina Lahti-Hämeenlinna-Forssa-akselilla. (ei muista tarkkaan missäkohdin tuonhenkisen Coupen näin.)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955